2019-09-21, 22:32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Du har rätt och jag ber om ursäkt. Keep on.
Be inte om ursäkt och bry dig inte om vad en av mina hatare skriver för du ger en bild av en narcissistisk personlighet som är intressant.
Många har undrat om Karin har den personlighetsstörningen och att det är därför hon agerar som hon gör för hennes beteende är inte friskt.
Tyvärr kan inte narcissistisk personlighetsstörning botas för det är ingen sjukdom och det är heller inget som rätten tar hänsyn till vid en eventuell dom mot Karin.
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det är svårt- och möjligen inte rätt plats- att försöka beskriva hur jag kunde finna mig i detta under så många år. Jag såg det först som att vi är olika, ingen är ju perfekt, alla par har sina slitningar, vi har olika bakgrund osv, osv. Det är nyligen som pusselbitarna har fallit på plats. Varje dag lär jag mig mer om det narcissistiska beteendet och det är en resa tillbaka i vårt förhållande och vårt familjeliv. Sorgligt och en lättnad. Det finns nu ord för ett beteende.

Det kanske låter konstigt men det var hon som ville skiljas. Från hennes narcissistiska vinkel var det enkelt: jag levererade inte tillräckligt mera. Då klipper man bara banden. Jag hade däremot bitit ihop ("har man tagit fan ombord, får man ro han i land". Vi har fyra barn. Och som sagt, det går väl upp och ner i de flesta familjer. Men trots att det är hon som tog steget så är det totalt krig nu eftersom allt inte går precis som hon vill när det t.ex. gäller huset. Hon verkar vara allt annat än lycklig. Själv är jag ok idag. Som pappa och dessutom den ekonomiskt svaga parten har jag inte ens försökt att få vårdnaden (de två yngsta bor med mamman), men är beredd att ta den fajten framöver. Det äldsta av barnen, 19-åringen, har brutit med sin mamma. Jag tror att 17-åringen gör detsamma framöver- eller i vart fall distanserar sig radikalt från henne. Det som örår mig är att hon nu är ensam med 11-åringen och 13-åringen. Jag måste förlika mig med att de kanske inte går att nå en bra lösning när den andra parten inte är frisk.

När jag läste om denna familj fick jag dessa narcissistvibbar angående KL. Visst kan jag ha fel men än så länge har jag inte ändrat mig.

Det finns en utmärkt kanal på tuben- Surviving Narcissism.
Tack för ditt svar och då kan alla som har spekulerat i om Karin har en narcissistisk personlighetsstörning lägga karbonpapper mellan era historier.
För mycket likheter för att det ska vara en tillfällighet.
Hoppas du inte får samma helvete som HOL och att era barn kommer ur det här utan att vara skadade för all framtid.
Din äldsta har klippt kontakten och näst äldsta kanske gör det snart.

Hols barn ville inte umgås med Karin och ingen som ändå påstår sig känna henne har lämnat någon information om det heller, så man får anta att det är likadant ännu.
Hade Karin umgåtts med barnen nu så hade dom säkerligen talat om det då dom båda höll henne om ryggen för det hade ju varit positiv info om Karin.

Ett tips om dina yngsta är att blanda in soc för dom är tillräckligt gamla för att själva få vara med och bestämma hos vilken förälder dom vill bo. Pengar är inte allt i det beslutet.

Lycka till i ditt krig... för det blir alltid krig med en narcissist och det kommer att pågå länge.
Citera
2019-09-21, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Tack, de lämnade Etuna 1988 och som du skrev kan man ju göra nåt annat än bara plugga rakt av.

Kl pluggade till 1988.
Citera
2019-09-21, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
GM hade förståndet i behåll att inte kvitta sig med den blodiga tröjan. Finns inga uppgifter på att den upphittats. Skiljer sig mot Mijailovic (Anna Lindh) som lämnade det mesta i papperskorgar nära brottsplatsen. Kan tyda på att ett fordon har använts. (Suv).

Tar tacksamt emot tips på vilken flyktväg Ni tror att GM tagit med bilen efter avslutat mordförsök.

https://minfil.com/sbUcx963nf/Norr_M_png

Tror det varit uppe i tråden ett par gånger. Jag är väl bekant med området och hur det ser ut med vägbyggen på den delen av Kungsholmen nu (eller för ett par veckor sedan). Om BO lämnade i SUV så talar allt för att BO åkt västerut på Norr Mälarstrand förbi Rålis. Rusningstrafik in mot stan, men detta är ju ut från stan. Det borde finnas en del vägkameror t ex i rondellen i slutet på Norr Mälarstrand (antar att polisen kikat på dessa för tiden för brottet) Att åka in mot stan ser jag som högst osannolikt, då det är/var en del byggen med avstängda gator på nedre Kungsholmen.
Det bästa och minst uppseendeväckande alternativet hade nog varit att raskt promenera därifrån, bara GM fick av sig tröjan med blod på.
Citera
2019-09-21, 22:45
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
GM hade förståndet i behåll att inte kvitta sig med den blodiga tröjan. Finns inga uppgifter på att den upphittats. Skiljer sig mot Mijailovic (Anna Lindh) som lämnade det mesta i papperskorgar nära brottsplatsen. Kan tyda på att ett fordon har använts. (Suv).

Tar tacksamt emot tips på vilken flyktväg Ni tror att GM tagit med bilen efter avslutat mordförsök.

https://minfil.com/sbUcx963nf/Norr_M_png

Jag känner till området väl, eller ja för 25 år sedan. Vad jag kommer ihåg av de första artiklarna så är det ingen som sett någon MGM gå in i en bil. Däremot har en bil hörts/setts rivstarta från platsen.

Uppgifter om MGMs blodiga tröja tror jag kommer från enbart HOL.

Bästa och mest omärkliga sätt att försvinna från platsen är väl att hoppa upp på en cykel (då kan man även ta av en tröja obemärkt och stoppa ner den i cykelväskan), eller gå till fots (svårare att obemärkt ta av tröja), äta frukost på ett fik och sedan ta tunnelbana/buss eller taxi.
Citera
2019-09-21, 22:50
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faunus
När det gäller körkort skriver Transportstyrelsen https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Korkort/ta-korkort/personliga-krav/ bland annat

"Vi kontrollerar olika register för de senaste fem åren samt gör en bedömning av om den som ansöker är pålitlig i nykterhetshänseende."

"Vi kontrollerar om man är misstänkt för eller gjort sig skyldig till något brott de senaste tre åren (fem år vid rattfylleri). Även andra brott än trafikbrott kan påverka möjligheten att få körkortstillstånd."

Tusen tack för att du orkade leta fram en länk,så det är tre och fem år dom går bak i tid, Då jag sökte tillståndet så gick dom ett år för brott och två år för rattfylleri men det var 1981 så dom har blivit strängare nu
Citera
2019-09-21, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi vet inget om övriga användare. Och ska heller inte fråga om det. Men jag håller inte med om Marie-Antoinettes kommentar om att jag jagat bort dessa flyende.
Jag kan tycka att man själv får sålla. Rena fantasier ska, och bör, sållas bort snabbt. Men övrigt kan ju var och en själv välja att tro på eller ej. Ren mobbing står åtminstone inte jag bakom.
FO är fortf på flykt. Han gömmer sig men det kan han inte göra hur länge som helst. Tvivlar på att han äger ett pass. Så han är nog kvar i Sthlm som han känner väl. Ingen stor stad, och lätt att förflytta sig genom.

Förnuftiga tankar.

På tal om bekanta. Är det inte märkligt att en person som FO som ändå verkar ha trampat en hel del folk på tårna vad det verkar inte har så många som skriver av sig här och hänger ut hans gamla oförätter. Eller hans värld kanske är ganska liten, sett till antal vänner/ovänner räknat, även om han flackat runt? Who knows.
Killen är väl inte smartaste kniven i lådan men nog kan han att dra runt obemärkt bättre än de flesta. Speciellt när han i princip är papperslös.

Vi får väl dra igång en Kickstarter eller liknande för hittelön till den som golar ut honom helt enkelt!
Senast redigerad av Avel 2019-09-21 kl. 22:55.
Citera
2019-09-21, 23:00
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Jag citerar dig inte eftersom blaj inte bör fortplantas. Du skriver om fantasier som spritts i tråden helt utan belägg för dem. Jag har tittat noga och det finns inget som talar för det du skriver om.

Talar för och talar för, det är diskutabelt.. Det finns vissa saker som gör att det känns mer troligt än inte troligt.

Precis som KL:s problem var kända och spred sig i snabbt i tråden, lika snabbt talades det om HOL:s
"kompisar" då med ett annat namn som jag medvetet inte använder. Detta verkade hyfsat välkänt åtminstone i en mindre krets.

Sedan kom det in en i tråden som påstod att A*ders L*ndell var HLO:s demente pappa. Det tyckte jag var konstigt. Först att vilseleda att det var pappan och samtidigt uppmana oss i tråden att inte sprida sådana rykte.
Fokus som jag ser det borde för den personen helt ligga på HPL:s hälsa och ingenting annat.

Sedan när det kommer till själva anmälan så skulle KL bitit AL vilket skulle fotograferats av AL:s hustru M*ria J*nsson. Under den kvällen allt detta hände sa KL till AL att hon skulle ta kontakt med MJ för att berätta hur han levde. (Ja, det var typ något sådant). Idag hittar jag ingen AL som är gift eller sammanboende med någon MJ, det kan naturligtvis bero på andra saker det vet jag inget om.

Under den kvällen sa HOL till KL att hon skulle bli vän med AL, men det märkliga är att ingen av de två verkade ha något intresse av att bli vänner. Tvärtom verkade de nästan vara rivaler om HOL. I denna tråden har KL fått mycket skit men det som (för mig) stod tämligen klart när jag läste domen var att hon inte ville att de två skulle vara ensamma. Nu kommer säkert någon skrikande och säger att hon var avundsjuk, svartsjuk, galen osv. Men jag är inte helt övertygad om att så var fallet..

Däremot vill jag påpeka att jag har såklart ingen vetskap och jag tänker inte göra mina tankar till en sanning.
Sedan är det en sak till jag har funderat på, HOL:s ord efter han blev skjuten. Att antingen var det KL eller så var det någon genom arbetet. Han hade ju inte behövt säga det eftersom KL:s och HOL:s historia var känd i polisens papper och att de skulle kolla upp möjliga förövare via hans jobb var en självklarhet. Däremot genom att säga det han sa, så försvann allt fokus på hans övriga liv.

Hur är det man brukar säga, man har ett offentligt liv, ett privatliv och ett hemligt liv! HOL lyckades redan innan han kom till sjukhuset utesluta både sitt nuvarande privata liv och det eventuellt hemliga.

Finns motivet där, förmodligen inte. Däremot kan jag inte låta bli att förundras över hur snabbt det arbetades i tråden för att inte minsta lilla skugga skulle falla på HOL.
Citera
2019-09-21, 23:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Talar för och talar för, det är diskutabelt.. Det finns vissa saker som gör att det känns mer troligt än inte troligt.

Precis som KL:s problem var kända och spred sig i snabbt i tråden, lika snabbt talades det om HOL:s
"kompisar" då med ett annat namn som jag medvetet inte använder. Detta verkade hyfsat välkänt åtminstone i en mindre krets.

Sedan kom det in en i tråden som påstod att A*ders L*ndell var HLO:s demente pappa. Det tyckte jag var konstigt. Först att vilseleda att det var pappan och samtidigt uppmana oss i tråden att inte sprida sådana rykte.
Fokus som jag ser det borde för den personen helt ligga på HPL:s hälsa och ingenting annat.

Sedan när det kommer till själva anmälan så skulle KL bitit AL vilket skulle fotograferats av AL:s hustru M*ria J*nsson. Under den kvällen allt detta hände sa KL till AL att hon skulle ta kontakt med MJ för att berätta hur han levde. (Ja, det var typ något sådant). Idag hittar jag ingen AL som är gift eller sammanboende med någon MJ, det kan naturligtvis bero på andra saker det vet jag inget om.

Under den kvällen sa HOL till KL att hon skulle bli vän med AL, men det märkliga är att ingen av de två verkade ha något intresse av att bli vänner. Tvärtom verkade de nästan vara rivaler om HOL. I denna tråden har KL fått mycket skit men det som (för mig) stod tämligen klart när jag läste domen var att hon inte ville att de två skulle vara ensamma. Nu kommer säkert någon skrikande och säger att hon var avundsjuk, svartsjuk, galen osv. Men jag är inte helt övertygad om att så var fallet..

Däremot vill jag påpeka att jag har såklart ingen vetskap och jag tänker inte göra mina tankar till en sanning.
Sedan är det en sak till jag har funderat på, HOL:s ord efter han blev skjuten. Att antingen var det KL eller så var det någon genom arbetet. Han hade ju inte behövt säga det eftersom KL:s och HOL:s historia var känd i polisens papper och att de skulle kolla upp möjliga förövare via hans jobb var en självklarhet. Däremot genom att säga det han sa, så försvann allt fokus på hans övriga liv.

Hur är det man brukar säga, man har ett offentligt liv, ett privatliv och ett hemligt liv! HOL lyckades redan innan han kom till sjukhuset utesluta både sitt nuvarande privata liv och det eventuellt hemliga.

Finns motivet där, förmodligen inte. Däremot kan jag inte låta bli att förundras över hur snabbt det arbetades i tråden för att inte minsta lilla skugga skulle falla på HOL.
Nu fungerar ju inte HOL som andra brottsoffer som blivit beskjutna. Eftersom han är "Stålmannen" började han med brottsutredningen omedelbart efter han blivit beskjuten.
Senast redigerad av sherlocksnake 2019-09-21 kl. 23:12.
Citera
2019-09-21, 23:11
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det finns en huvudmisstänkt i fallet som varit inne och vänt hos polisen och som är omskriven och intervjuad av kvällspressen.
Hon blev rikskändis över en natt. Alla undrar vem hon är och varför hon blev misstänkt.

Det dyker upp en medlem i tråden som visar sig vara en nära bekant till huvudpersonen här och folk blir så klart nyfikna.

H*n öser ur sig en massa info om KL, springer på tingsrätten och fotar, sitter i telefonköer till 11414, laddar upp domar, lägger fram teorier, pladdrar på om mejl och sjuksköterskor och gud vet allt. Och bjuder in till träff på golfklubb för en diskussion om fallet irl...

Tonen hos många här kunde vara mycket bättre ja men är någon förvånad att det blir lite yvig stämning med många frågor efter nollåttas sätt att hantera sin relation med KL här i tråden?

Samma person har hävdat att Blondinbella är eskort, pippat med otrogen hotellmagnat, är gravid, ska göra abort, vad som står i sms med hennes bekanta och evtl älskare och massa annan skit som ni får läsa er till själva i den tråden och 08 har redogjort med en nästan skrämmande detaljnivå vad som försiggår i hennes hem och privatliv.
Snacka om inside information.

Personligen såg jag ett mönster efter att ha plöjt de inläggen. Här är väl inte folk lika skvallerkåta på vad som försiggår hemma i kvinnliga bloggares hem som 08 är och då får 08 ta att folk biter tillbaka.
Men igen, sköt det snyggare så skrämmer ni inte bort folk i onödan. Annars sätter jag mina cent på att 08 lämnar pga av att ha blivit genomskådad och det blev för svårt att bemöta. Kan typen.
Ang. det fetade. Visst verkar det konstig att en samma person känner både Blondinbella och KL. Men konstigare saker har hänt. Det kan också vara så att Efternamn08 blev skraj att bli igenkänd? Jag håller med om att tonen kunde vara bättre, men den är inte speciellt annorlunda här, än i andra krim-trådar jag har följt. Är man inte nykomling så borde man tolerera tonen på FB.
Citera
2019-09-21, 23:15
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniara20
Kl pluggade till 1988.
Det var väl endast Gymnasienivå? Eller tänker jag fel nu?
Citera
2019-09-21, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123

Ja, polisen arbetar såklart med flera spår eller brett med kartläggande av tänkbara BO som kan ha motiv. I denna tråd blir man ju kallad för troll om man inte stämmer in i 'KL-är skyldig - kören'
Visst kan hon vara skyldig, det kan även ngn missnöjd klient till HOL vara, eller ngn som av annan anledning vill hota/döda HOL, precis som du skriver.
Skytten kan ju, tror jag, inte ha varit ute för att döda, med tanke på utgången
Citera
2019-09-21, 23:28
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Nu fungerar ju inte HOL som andra brottsoffer som blivit beskjutna. Eftersom han är "Stålmannen" började han med brottsutredningen omedelbart efter han blivit beskjuten.

Kontrollfreak? Vill styra och ställa? Litar han inte på att polisen gör sitt jobb?

Kan HOL ha haft skottsäker väst vilket MGM inte hade räknat med? Därför lindriga skador?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in