2019-09-21, 18:49
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ok - och en fråga till: Gäller detta ALLA, eller enbart de som redan tagits pga ungdomssynder eller andra synder? Jag menar, om jag aldrig ansökt om körkortstillstånd, och vill göra det, skall jag då bifoga ett utdrag ur belastningsregistret?

Nej det är polisen som kollar upp dej i sina register,du behöver inte skaffa ett utdrag och skicka till TRP och det är inte så som det är med en kreditupplysning att du får ett brev hem, polisen gör en kontroll på dej och sänder sen det till TRP som i sin tur tar ställning till om du är lämplig som körkortsinnehavare
Citera
2019-09-21, 19:01
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Jag kanske förväntade mig ett utförligare svar. Men okej, jag letar själv.

Ok, efter mycket snabb googling så är detta åt det hållet.

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.702465/sociala-medier-internet-efter-doden
Citera
2019-09-21, 19:07
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Läs vad jag skriver: jag ögnade igenom Vresrosens långa inlägg men det var för andra trådar.

För fjärde gången: Kom nu med belägg för att hans lya är en gammal ungkarlslägenhet eller gå och lägg dig.

Läs tråden. Det finns mycket trovärdiga inlägg där om denna "lya".
Citera
2019-09-21, 19:09
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Saklig?
Sidospåret med Julia som ny MGM, med HOL:s nya kvinnans dotter som utpekad för hatmail mot KL:s ex, med ridklubbar, tillställningar och golfnöjen blandat om vartannat samtidigt som användaren i ett inlägg skriver att ”Henrik har dunkat på henne ordentligt”

Saklig information, my ass.

Men det är intressant att se hur Efternamn försäger sig om och om igen.
Sitter man bara lugnt i båten så kommer motsägelserna till slut och det har dom gjort här.
Vem är trovärdig? Karin är det inte och motsägelserna och uteblivna svar om bl.a torpeden gör att 08 inte är det heller.
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Visst har hon rätt att komma till tals, men förväntar hon sig att bli tagen på allvar så är hon ännu mer störd än jag trodde. Hennes trovärdighet är helt obefintlig och din skadas tyvärr av att du går hennes ärenden.

Du har alldeles uppenbart en hel del att tillföra diskussionen, men tyvärr verkar du bara välja ut de delar som passar in i sagan om den missförstådda stackars oskyldiga fru Lilja.
Varför alla dessa sidospår och så ska 08 ringa och tipsa polisen om Karins umgänge, sen ringa och tipsa polisen om norrmannen.
Sen att öppet erkänna att man har haft kontakt med Karin per telefon nyligen och kan ringa henne gör att knappt inget blir trovärdigt, för allt som Karin påstår kan ingen med vettet i behåll tro på med det facit vi har nu om hennes ljugande.
Vad är agendan? Villospår om skytten?
Citera
2019-09-21, 19:09
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Läs tråden. Det finns mycket trovärdiga inlägg där om denna "lya".

Kom med bevis när den införskaffades. Diverse tokteorier behöver jag inte.
Citera
2019-09-21, 19:17
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag orkar inte läsa igenom allt detta. Det verkar vara mycket du vill ha sagt som du då borde ta upp i andra trådar eller skapa nya trådar.

Jag upprepar det jag skrivit flera gånger: bilden jag fått av KL är en person som lider av narcissistisk personlighetsstörning. Jag kan givetvis ha fel, men utgår från mina egna livserfarenheter där jag var gift i över två decennier med en narcissistisk kvinna.
I domen där Karin blir fälld för våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman men frikänd för misshandel av HOL:s bästa vän, hon bet honom, så finns några stycken som visar att Karin hatar vännen. HOL och Karin är separerade sedan några månader när detta händer och han har flyttat till en lägenhet.

A L berättar i rätten: "Han och Henrik är bästa vänner. Han är medveten om att Karin har uppträtt våldsamt mot Henrik. Han vet att Henrik nu var rädd för att Karin skulle ställa till problem för honom i lägenheten. Själv var han bekymrad över Karins agerande."

Karin berättar: "Den här aktuella händelsen har ett klart samband med hur Henrik och Anders tidigare agerat och uppträtt mot henne. Hon och Anders är inte nära vänner. Eftersom han uppträtt illa har hon för flera år sedan bestämt att han inte fick komma hem till henne och Henrik."

Min erfarenhet av narcissister är att dom vill avskärma sin partner från alla, vänner och släkt, för alla är så dumma i huvudet, psykiskt sjuka, bara utnyttjar dig osv.

Hur agerade din exfru mot dina vänner? Var hon ok med att du umgicks med dom eller pratade hon ner dom och avskydde dom?

Här är hela domen: Karin Liljas överklagande Hovrätten 2017-10-20 våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman, frikänd misshandel och Tingsrättens dom 2016-03-07
https://minfil.com/K1sepc6en3/B2795-16_3_Karin_Lilja_Dom_misshandel_av_AL_pdf
Senast redigerad av Timeout 2019-09-21 kl. 19:30.
Citera
2019-09-21, 19:18
Medlem
[quote=MostyBlejsX|68771400]
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Var det relaterat till 08 också?[/QUOTE
Ja, jag skrev ju min teori om det "hundrelaterade" som du svarade på. Inlägget togs bort av moderatorn.

Vi får hoppas att 08 fick till sin ’meetup’ h*n så generöst bjöd in till vid golfbanan och de som dök upp fick svar på sina frågor om KL. Jag har ett par frågor (läs: korsförhör) kvar så vi får se om h*n dyker upp här igen.
Citera
2019-09-21, 19:39
Medlem
Jag vill återigen tipsa om podden "Skyldig?" där ni som är obevandrade i juridiken få ren jäkla massa kunskap. De har nu gjort 15 avsnitt. Där tas Toppjuristen och Advokaten upp i senaste avsnittet. Och de pratar om JÄV. Det har vi diskuterat flertal gånger när det gäller KL och domare i hennes häktningsförhandling. Och exakt detta tar man upp i just det senaste avsnittet.
Citera
2019-09-21, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kate88
Du ändrar dig hela tiden om vem som kan ha skjutit HOl. Jag undrar är det för att du är rädd för att någon ska avslöja dig eller för att du gillar att jävlas lite med oss?!?
Märkligt att Karin vet att HOL är ofta i Mari*as nya lgh som köptes för 4 veckor.
Jag tror inte att en framgångsrik advokat som Mar*a skulle köpa en lgh på söder när hon har pengar att bo på Östermalm eller Vasastan. Jag tror att anledning till sonen är skriven på den lgh är för att han bor där. Om han pluggar utomlands så skulle han väl ha skrivit sig på föräldrarnas adress?!?

Har läst kapp nu och jag är förvånad över den hätska tonen, jag kommer göra som rotesau och lämna tråden.
Men jag ska svara på ditt inlägg.

På vägen hem från Troxhammar så stannade jag till på d@vid Nis3lls adress på Abrahamsbergsvägen enligt mr koll

https://mrkoll.se/person/David-William-Nisell-Lundagatan-44-D-Stockholm/cYfrmUxaDYuquerAmUxakyqRaQsqqkcYfrkyqRaQkyqRaQsqqk uerA

Man kan klicka på knappen var han bodde förut och se hans tidigare adress.

I trapphuset står namnet Nis3ll och även på ytterdörren. Detta kan alla åka förbi och se med egna ögon. Så D@vid har sin bostad kvar där. Varför han folkbokfört sig på Lundagatan 44 D kan ju bero på att Maria inte vill stå där öppet om det är så att hon och Henrik bor där och de vill hålla det hemligt.

Någon annan frågade hur jag kunde ha hennes nummer.

Eftersom vi träffas på tillställningar så finns hennes mejl som medlem. När hon kom ut så mejlade jag henne och fick svaret att hon kunde nås på ett nummer som slutar på 20. Jag tänker inte skriva ut hennes nummer här.
Dessutom blir man av med sin mobil så kan man bara gå till närmaste operatör som man använder och sedan får man ut ett nytt sim med samma nummer som man hade tidigare. Man behöver bara visa upp legitimation. Så hon har sitt gamla nummer kvar trots att polisen tog hennes mobil.

Jag tror fortfarande att det är Julia som använt sig av Fredrik. Detta tror inte Karin.

Nog sagt, jag är hjärtligt trött på tonen härinne i tråden. Jag kommer nu att radera allt jag laddat upp och önska alla en god fortsättning på kvällen.

Adjö och tack för mig.
Senast redigerad av Efternamn08 2019-09-21 kl. 19:59.
Citera
2019-09-21, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
KL studerade vid Uppsala Universitet.
EDIT: Tog examen (troligtvis) 1994/1995. Kan dock ha fel på det exakta året, men mellan 1994-1996 om jag ej missminner mig.

Tack, de lämnade Etuna 1988 och som du skrev kan man ju göra nåt annat än bara plugga rakt av.
Citera
2019-09-21, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Har läst kapp nu och jag är förvånad över den hätska tonen, jag kommer göra som rotesau och lämna tråden.

På vägen hem från Troxhammar så stannade jag till på d@vid Nis3lls adress på Abrahamsbergsvägen enligt mr koll

https://mrkoll.se/person/David-William-Nisell-Lundagatan-44-D-Stockholm/cYfrmUxaDYuquerAmUxakyqRaQsqqkcYfrkyqRaQkyqRaQsqqk uerA

I trapphuset står namnet Nis3ll och även på ytterdörren. Detta kan alla åka förbi och se med egna ögon. Så D@vid har sin bostad kvar där. Varför han folkbokfört sig på Lundagatan 44 D kan ju bero på att Maria inte vill stå där öppet om det är så att hon och Henrik bor där och de vill hålla det hemligt.

Eftersom vi träffas på tillställningar så finns hennes mejl som medlem. När hon kom ut så mejlade jag henne och fick svaret att hon kunde nås på ett nummer som slutar på 20. Jag tänker inte skriva ut hennes nummer här.
Dessutom blir man av med sin mobil så kan man bara gå till närmaste operatör som man använder och sedan får man ut ett nytt sim med samma nummer som man hade tidigare. Man behöver bara visa upp legitimation. Så hon har sitt gamla nummer kvar trots att polisen tog hennes mobil.

Jag tror fortfarande att det är Julia som använt sig av Fredrik. Detta tror inte Karin.

Nog sagt, jag är hjärtligt trött på tonen härinne i tråden. Jag kommer nu att radera allt jag laddat upp och önska alla en god fortsättning på kvällen.

Adjö och tack för mig.
Respekterar ditt beslut. Du lär dock inte kunna radera det du lagt upp, funkar bara inom en timme. Trist att du lämnar. Men hade nog gjort detsamma om jag blivit så nedgjord som du blivit.

Karins inblandning lär vi kanske aldrig få veta - men är hon oskyldig så hoppas jag hon verkligen får upprättelse i media. Är hon det INTE, så får vi förhoppningsvis en uppdatering om det.
Citera
2019-09-21, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08

Adjö och tack för mig.

Du lämnar tråden efter jag har ställt en fraga till dig, och jag har fler följdfrågor till dig när du svarat. Nu vill du inte svara. Konstigt?

Jag kommenterade Rotesaus inlägg igår, och efter det stack hen. Jag har fler frågor till hen också. Konstigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in