2019-09-24, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Detta är inte mot dig nu, det var ett bra och nyanserat inlägg.

Men eftersom K.L.s intervjuer (enligt vissa) innehåller "tysta" meddelanden till "torpeden", så kan ju detta vara liknande meddelanden till hennes barn. Så att de inte ska oroa sig.

En omsorg om barnen.

Min spekulation.
Om det hade gällt en mer normal person så hade din tanke om meddelande till barnen varit rätt rimlig. När det gäller Karin så blev den spontana reaktionen ett gapskratt.

Varför skulle hon meddela sig med dem nu, när hon skitit fullständigt i hur hennes beteende drabbat dem de senaste tio åren? Ännu större frågetecken är det kring varför de skulle bry sig eller ens förstå att det var syftet. För dem är hon nog mer av en otäck och pinsam a-lagare än en mamma.
Citera
2019-09-24, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Om det hade gällt en mer normal person så hade din tanke om meddelande till barnen varit rätt rimlig. När det gäller Karin så blev den spontana reaktionen ett gapskratt.

Varför skulle hon meddela sig med dem nu, när hon skitit fullständigt i hur hennes beteende drabbat dem de senaste tio åren? Ännu större frågetecken är det kring varför de skulle bry sig eller ens förstå att det var syftet. För dem är hon nog mer av en otäck och pinsam a-lagare än en mamma.
Jag tror inte på att KL varit mer eller mindre ständigt berusad. Däremot ifrågasätter jag hennes omdöme NÄR hon dricker. Och vad gäller barnen handlar det nog inte heller om hur ofta hon dricker, utan hennes förändring NÄR hon dricker. Hon är otroligt opålitlig som mamma. Att dyka upp i skolan påverkad är inte ok nånstans. Det kan inte ens hon själv tycka. Barnen har sagt att de själva vill styra hur umgänget skall se ut, och att hon måste vara garanterat nykter. För det mest skrämmande för barn, är förändringen i ögonen när de dricker, förändringen i kroppsspråket och förändringen i hur de uttrycker sig. Det är inte samma mamma som dricker mot den som är nykter.
Citera
2019-09-24, 17:16
Medlem
Citat:
Detta är inte mot dig nu, det var ett bra och nyanserat inlägg.

Men eftersom K.L.s intervjuer (enligt vissa) innehåller "tysta" meddelanden till "torpeden", så kan ju detta vara liknande meddelanden till hennes barn. Så att de inte ska oroa sig.

En omsorg om barnen.

Min spekulation.

Så K som beskrivs i tråden som värsta fyllot med diverse diagnoser ska alltså vara kapabel till att meddela en annan person via media i intervjuer. Tillåt mig småle. Hon ska dessutom vara så pass att hon är anstiftare till mord. Det krävs ju en del till det och åklagarens klocka tickar men det ser inte ut som åklagaren får till lägsta misstankegraden ens. I alla domstolshandlingar ser man att K inte får till det öht utan är mest rörig och lämnar in försent och har inte undertecknat själv osv. Leif GW hade ju helt fel i precis allting här gällande häktning där han sa 100% häktas K. Samma med skytten han skulle hittas omgående, och hennes mobiler och datorer skulle ge åklagaren bevis. Nej, tiden går och det händer absolut ingenting.
Citera
2019-09-24, 17:17
Medlem
Baserat på allting tror jag inte att det är hon. Kan någon ge en uppdatering i ärendet? Står ju ingenting i tidningarna. Vad händer? Jagar dom fortfarande efter en viss person? Utfäst belöning? Juste, Sverige suger.
Citera
2019-09-24, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturnatten
KL,s egna ord:
"Oavsett vem som har lejt skytten är ju risken stor att han börjar prata. Förr eller senare gör ju dom allra flesta det - det är väldigt få som klarar av att hålla tyst vilket ju är det allra smartaste."

Där tänkte hon inte innan hon pratade.
Det kunde ju vara skytten som var "mördaren" utan uppdrag från någon.
Hur visste hon att det var en lejd skytt?
Hur visste hon att det var en "han"?

Jag har också funderat på detta, att det är märkligt att hon säger "oavsett vem som har lejt skytten..."- just för att skytten inte behöver vara lejd är det en konstig sak att säga. Men vi vet inte vilken fråga som har ställts, vilket ordagrant svar hon gett och vilka repliker som utelämnats i artikeln. Därför har jag valt att hittills inte kommentera det uttalandet i tråden, eftersom det inte nödvändigtvis återspeglar exakt vad hon sagt och kontexten hon sagt det i. Alltså kan vi inte riktigt dra några slutsatser av det. Hade det rört sig om ett ordagrant återgivet polisförhör hade det varit en annan femma.
Citera
2019-09-24, 17:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfelina76
Sjukvård/socialtjänst idag är ju inte alltid bra och oftast behöver du ett jäkligt bra nätverk runtomkring dom skriker/bråkar och slåss för att det ska hända ngt. Jag kan tänka mig att HOL gav upp för flera år sedan och dom sista 3-4 åren kanske att han inte orkade engagera sig i hennes liv. Vilket jag har full förståelse för , det tär på en att bråka både med myndigheter och sin anhörig.
Jag tror också att socialtjänsten "ser" mellan fingrarna och inte alltid tar LVM för det kräver mkt resurser och dom har oftast större arbetsbörda än dom klarar av.
Men jag tycker att det är hemskt om berörda myndigheter sett hennes förfall och struntat i att agera. Men det är ju spekulationer för vi har ju inte tillgång till sådan journaler.

Ja, jo, men HOL är ju advokat, stärnadvokat dessutom och med egen firma, som går jättebra. Det kan inte vara såå svååårt att prata med soc då. Jämfört med oss dödliga. Och pengar har han, troligen försäkringar också. K.L. har inga anhöriga överhuvudtaget utom barnen och en systerson tror jag.

Förövrigt håller jag med om allt.
Citera
2019-09-24, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73

- Att Karin Lilja har haft grava alkoholproblem i mer än 10 års tid är obestridligt.

- Vårdnadstvisten liksom bodelningen har varit långdragen och infekterad på grund av att Karin upprepade gånger fördröjt processen genom falska uppgifter och högst tveksamma "förhinder".
- BO har inte vid något enda tillfälle fällts för att på något sätt ha behandlat sina barn eller exfrun illa.
- BO har inte "roffat åt sig" något, han har fått tilldelat av rätten det som rätten bedömt är hans.
- Karin Lilja har av socialtjänsten bedömts vara så olämplig som förälder att BO uppmanats att skydda barnen från henne, med hot om omhändertagande enligt LVU om han inte agerat.

Detta kan du väl klargöra med lite underlag. Att överklaga olika domslut är inte att förhindra något även om du önskar att det är på det viset vilket det inte är. Läkares ord går före en anonym postare på ett forum det förstår dom flesta. H har roffat åt sig medan K inte varit kapabel att tillgodose sina intressen.
Nej, socialtjänsten kan inte bedöma någonting utan dom utreder och slutligen tar domstol beslut.
Domstolen har däremot inte reglerat umgänget med barnen eftersom domstolen inte ansåg det nödvändigt. Domstolen avgör inte socialtjänsten. Så jag ser fram emot dina underlag på över 10 år tid grava alkoholproblem.
Citera
2019-09-24, 17:45
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Detta kan du väl klargöra med lite underlag. Att överklaga olika domslut är inte att förhindra något även om du önskar att det är på det viset vilket det inte är. Läkares ord går före en anonym postare på ett forum det förstår dom flesta. H har roffat åt sig medan K inte varit kapabel att tillgodose sina intressen.
Nej, socialtjänsten kan inte bedöma någonting utan dom utreder och slutligen tar domstol beslut.
Domstolen har däremot inte reglerat umgänget med barnen eftersom domstolen inte ansåg det nödvändigt. Domstolen avgör inte socialtjänsten. Så jag ser fram emot dina underlag på över 10 år tid grava alkoholproblem.

Då vill jag att du tar fram underlag som visar att HOL har roffat åt sej och så vill jag gärna veta exakt vad det är som HOL ska ha roffat åt sej
Citera
2019-09-24, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet

Intressanta tankar.

Det fetade. Skulle de ha pausat hela processen så samhället kunde friskförklara KL med nån form av friskintyg innan beslut togs i de olika instanserna?
Skulle det vara rättvisare så menar du? Endast friska personer ska träta?
Senast redigerad av Avel 2019-09-24 kl. 17:49.
Citera
2019-09-24, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Försökte få lite info ur 08 men gick bet. Något måste det vara. Kan inte vara fritt fall här. I något skyddsnät måste hon ha fastnat. Sjukskriven och arbetsträning i omgångar?
Fallskärm?
Citera
2019-09-24, 19:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag förstår problemet fullt. För min del var detta år 2010, jag var hemma i Sverige ett helt år för att få in 2 anhöriga på LVM och/eller LPT. Det gick i det ena, men halvbra i det andra.

Som sagt, K.L. kan ha alkoholproblem, det är inte det som intresserar mig här, men jag blir lite i försvarstagen när man kallar en då (eventuellt) beroendesjuk person alla skälsord man kan hitta. Det tävlas ju om vem som kommer med värsta skälsordet om K.L.

Och det är respektlöst mot barnen.
Om det är skällsorden är det väl bättre du ger dig på dem? Att försöka försvara henne via att tona ner hennes uppenbara alkoholproblematik genom åren är väl meningslöst och inte förbättrar det situationen - det sysslar hon med på egen hand på klassiskt manér. Det är tragiskt, både för hennes del men främst barnen. Hon dricker inte enbart för mycket, hon tappar konceptet. Stackars barn.
Citera
2019-09-24, 19:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Precis. Men om så är ’fallet’ så lägger hon fram det som ytterligare ett hot eller skada annan utsatt henne för. Via den här personlige sekreteraren/hundvakten. Fått uppfattningen att den personen är nån form av boendestödjare i annat sammanhang. Kanske även för KL under någon period. Det som talar emot det är att sådant mejlande kanske inte ingår i arbetsbeskrivningen för boendestöd.
Varför kör hon ombud istället för att skriva själv? Hon är uppenbart verbal, lär vara van skrift och formuleringar som f.d domare, säger att hon är van att bestämma.
Han skriver ju som en kratta, torde väl ge ett mer seriöst intryck om hon gjorde det själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in