2019-09-07, 20:20
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Stort blandat, skulle jag vilja påstå. Hon kan nämligen vara lite kameleont. Hon har lyckats fixa umgänge med vanligt övre medelklass-folk, liksom hon nästlat sig in i halvmaffia-konstellationer.
Ses oftast umgås med jämnåriga samt yngre män, men även kvinnor ibland. Hunden Ester har tidigare fungerat som en bra start för umgänge många gånger.

Men du som verkar vara insatt. Vilken tragedi till att börja med att hon drabbades av denna hjärnblödning (oavsett om det är hon som lejt någon att mörda mannen eller inte).
När drabbades hon av denna hjärnblödning, vet du det?
Fick hon inte tillräcklig med hjälp då?

Och varför drabbades hon av det? Var det att paret eskalerat ner redan innan med alkoholkonsumtion?

Och hur långt efter att hon drabbats av denna hjärnblödning, fungerade inte relationen henne och maken längre? Personlighetsförändrades hon då sakta?
Och tog hon då till flaskan istället för att ta emot sjukvård, som kan hjälpa folk som drabbats av hjärnblödning?

Du kanske inte vet något? Men jag undrar bara. Det är en sån tragedi allting.
Och oavsett om hon KL ligger bakom skjutningen eller inte, så har den här familjen verkligen drabbats av en tragedi.

(Tänk att HOL orkade att arbeta med så uppmärksammade fall som ASAP Rocky, trots denna destruktiva konflikt vid sidan av.)

Citat:
Det var en mycket allvarlig stroke hon drabbades av - en subarachnoidalblödning, och tro vad man vill om det men problemen i livet kom som ett brev på posten efteråt till mångas förvåning inledningsvis.
Att en så framstående person så snabbt kunde börja haverera framstår som ett svårt mysterium.

Kunde inte läkarvården hjälpa till med rehabilitering för detta?
Tog hon till flaskan istället?
Då var det ganska snabbt efter denna hjärnblödning som maken HOL inte orkade då, eller?
Senast redigerad av dialektiker 2019-09-07 kl. 20:24.
Citera
2019-09-07, 20:26
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Hjärnblödningen inträffade och då blev hon borta ett tag, sedan började hon jobba men ej fullt. Nästan omgående började frånvara och utebli från tjänst, samt blev emellanåt omöjlig att nå.
Det blev full sjukskrivning, och på den vägen är det.
Om det är värt något, så har hon aldrig slarvat i ämbetet ens när det började barka snett. Jag gissar att hon själv valde att utebli innan något smittade verksamheten.

Jag vet väldigt lite trots allt. Hon har levt i det dolda dom senaste 4-5 åren.
Men det där ryktet kan jag dementera. Hjärnblödningen inträffade helt utan yttre påverkan av något som helst.

Tack för ditt svar.
Förstår att det var hjärnblödningen som ändrade hennes leverne.
Hon kände väl att hjärnan inte hängde med på samma sätt som förut och att hon kanske inte var lika skarp som tidigare.
Lite som en utbrändhet kan göra.
Lätt att känna sig slut och att ta till alkohol och annat.
Ja tragiskt hela historien.
Citera
2019-09-07, 20:28
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Tveksam till att någon skulle hyra in en torped för att döda sitt ex på detta sätt. Tror mer på en ny älskare som hon har indoktrinerat till att hata honom lika mycket som hon verkar göra. Som hade sin ärvda .22 revolver med sig för att ”markera”. Sen gick det snett.
Det tror jag på.
Citera
2019-09-07, 20:33
Medlem
Om det handlat om plötslig personlighetsförändring, så beror den så klart på hjärnblödningen. Gör det inte så svårt
Citera
2019-09-07, 20:36
Medlem
Detta är en uppgörelse i den övre världen och inget att bry sig om. Cirkulera!
Citera
2019-09-07, 20:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Hjärnblödningen inträffade och då blev hon borta ett tag, sedan började hon jobba men ej fullt. Nästan omgående började frånvara och utebli från tjänst, samt blev emellanåt omöjlig att nå.
Det blev full sjukskrivning, och på den vägen är det.
Om det är värt något, så har hon aldrig slarvat i ämbetet ens när det började barka snett. Jag gissar att hon själv valde att utebli innan något smittade verksamheten.

Jag vet väldigt lite trots allt. Hon har levt i det dolda dom senaste 4-5 åren.
Men det där ryktet kan jag dementera. Hjärnblödningen inträffade helt utan yttre påverkan av något som helst.

En del är väl mer i riskzonen att få det. En del har ju konstant högt blodtryck även om de inte är överviktiga eller annars lever ohälsosamt alls.
Citera
2019-09-07, 20:38
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det märks att du har noll koll på diagnoser. Paranoid schizofreni är någon som ser hemliga meddelanden i tidningar och på text-tv. De flesta med schizofreni är lågfungerande. Klarar inte av hygien och behålla ett arbete. ADHD hör inte hemma inom autismspektrat överhuvudtaget.

Det rör sig om en klockren psykopat. Charmig, intelligent, social, högpresterande. Lär du känna dem är de lata och försöker ta genvägar och låta andra göra skitjobbet. Ljuger obehindrat. Manipulativ. Noll empati. Blir rasande vid motgångar. Hämdlystna. Impulsiv och fattar korkade kortsiktiga beslut, trots att de kan vara välutbildade och intelligenta.

En person som passar in i din beskrivning skulle aldrig komma så långt i sin karriär som L gjorde. Hennes liv har naturligtvis inte alltid sett ut som det gör nu.
Citera
2019-09-07, 20:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Graf.Mensdorff
Fram tills nu har hon haft vårdnaden. Mot bakgrund av det som framkommit så är detta märkligt. HOL hade nog vunnit tvisten tidigare om HOL varit en kvinna.

Tvisten avgjordes för någon vecka sedan: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRqJO5/toppjuristen-forlorade-rattstvist-mot-skjutne-advokaten-kort-fore-dade

Men allmänmedia har hemlighållit att det är en vårdnadstvist.

Men var har hon o barnen bott dåå - Har HOL tvingats vara utflyttad o kunnat flytta tillbaka efter ovanstående beslut?
Citera
2019-09-07, 20:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Tveksam till att någon skulle hyra in en torped för att döda sitt ex på detta sätt. Tror mer på en ny älskare som hon har indoktrinerat till att hata honom lika mycket som hon verkar göra. Som hade sin ärvda .22 revolver med sig för att ”markera”. Sen gick det snett.

Ja, specifikt en domae borde väl begripa att hon är den förste att råka i skiten. Lätt bli igenkänd och drabbas av påtryckningar.
Men en älskare kanske hon ens inte behöver indoktrinera. En sol och vårare som tänker sig hjälpa till åt en instabil kvinna?
Citera
2019-09-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besken
Om det handlat om plötslig personlighetsförändring, så beror den så klart på hjärnblödningen. Gör det inte så svårt

Intressant att K L och Johanna Möller båda verkar ha blivit kallblodiga psykopater efter att de fått hjärnblödningar.
Citera
2019-09-07, 20:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
,

Tänk att HOL orkade att arbeta med så uppmärksammade fall som ASAP Rocky, trots denna destruktiva konflikt vid sidan av.

När i tiden fick Karin hjärnblödning - när spårade relationen ur OCH

HUR HAR HOL PRESTERAT EFTER DETTA???
Citera
2019-09-07, 20:46
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
När i tiden fick Karin hjärnblödning - när spårade relationen ur OCH

HUR HAR HOL PRESTERAT EFTER DETTA???

Jag vet inte. Jag har inte följt honom alls eller är jurist, så jag kan inte bedöma hans prestation.

Har väl hört att det var språkförbistringar som gjorde att ASAP valde bort honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in