Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Du menar vad skönt det skulle vara att bara få alla fördelar i livet utan att också behöva få alla nackdelar?
Tror du att du existerat om inte dina manliga förfäder "objektifierat" och "jagat" dina kvinnliga?
Mäns objektifiering av kvinnor är mer än bara en "nackdel". Det leder i värsta fall till att vissa mäns attityder mer eller mindre avhumaniserar kvinnan och ser henne som vandrande hål att penetrera efter eget behag.
Är vidare inte särskilt intresserad av att gräva såpass långt bak i det förflutna där primitiva apmän våldförde sig på oskyldiga kvinnfolk.
Tänker mig hellre en framtid där vi kan mötas på mer lika villkor. Eller inte alls där man istället utvecklat teknik kring insemination och artificiella livmödrar till full potential.
Citat:
Jo, ett specifikt förtryck av män är precis vad det är eftersom det är betydligt vanligare att män köper sex än att kvinnor gör det. Förbudet drabbar således män mycket hårdare.
Vilket samhälle tror du mår bäst? Ett där massor av män är sexuellt utsvultna och frustrerade, eller ett där de allra flesta män är sexuellt tillfredsställda?
Och är du fri att sälja något som är olagligt att köpa? Du tror inte det kraftigt begränsar din kundkrets och din potentiella inkomst?
En minoritet av män "drabbas" ja. En minoritet empatilåga nog att betala för att få använda kvinnor och mäns kroppar till onaniobjekt.
Och det är fortfarande samma lag som gäller för både män och kvinnor oavsett och således är män varken mer förtryckta eller mindre fria än kvinnor.
Ett samhälle där män låter bli att fördärva kvinnors psyken med sin egen påträngande sexualitet låter optimalt i mina öron.
Sexdockor är också ett tidigare nämnt förslag. Att objektifiera ett faktiskt objekt blir ju lite mer sympatiskt än att ge sig på en individ som egentligen inte vill.
De får - som jag har förstått det - ändå behålla ev. summor som hunnit betalas ut av sexköparen om ett polisingripande nu skulle ske? Alltid något isåfall.