2019-09-20, 18:02
Medlem
90taletskronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Den enda som kan bryta ett celibat är en själv.

En naturkatastrof kan ingen råda över.

Vart är likheten?
Ifall du inte föreslår att incels ska våldta kvinnor är deras situation påverkad av kvinnans tycke vilken likt en naturkatastrof är en extern faktor.
Citera
2019-09-20, 19:14
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90taletskrona
Ifall du inte föreslår att incels ska våldta kvinnor är deras situation påverkad av kvinnans tycke vilken likt en naturkatastrof är en extern faktor.

Du kan ändra dig för att passa en kvinnas tycke?

Är ni incels helt efterblivna eller?
Citera
2019-09-20, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Vad köper du för kläder? Dyra kläder är inte samma sak som snygga kläder. Ett dyrt märke väger inte upp en kass stil. Klä dig så att du känner dig ball men inte som en "ball" 15-åring. Socialt umgänge i all ära, men det börjar ju sina långsamt efter 25 och är väl för många rätt dött vid 30. Du bör nog aktivt börja fundera på andra sätt.
Jag bär mest chinos och skjorta, försöker ha helt olika färger på dom så jag kör t.ex aldrig helsvart. Sedan en skinnjacka på höst/vår och sedan en midjelång rock på vintern.

Citat:
Hur lång är du? Börja träna. Inte så mycket för utseendet som att det är bra för dig och ökar ditt självförtroende. Antingen på gym eller kanske någon kampsport? BJJ kanske vore något? Beroende på ansiktsform så kan ett skägg göra under. Särskilt om du har en inte allt för vacker käklinje eller liknande. Minoxidil kan hjälpa dig att få ett skägg. Det är inget hittepå, utan på riktigt
Jag är ungefär 169. Skägg försöker jag skaffa i den mån det går, men jag har en väldigt ojämn växt i ansiktet.

Citat:
Då kan du tala med kvinnor iaf. Gott så. Jag skulle säga att steg 1 är att aktivt börja göra något. Träna är bra. Men kombinera gärna med något mer socialt. Särskilt något där du kan träffa kvinnor. Har en kompis som hade varit singel väldigt länge och sen började hålla på med pardans. Efter det gick det klart bättre.
Jag förstår ju att jag också måste börja träffa människor, men dans skulle jag vara jävligt kass på så det är inget för mig. Andra förslag? Jag tar gärna emot förslag.

Citat:
Samtidigt kan du ju faktiskt försöka ge dig på lite tindrande. Jag har kollat när mina tjejkompisar svajpar. De flesta män har fullkomligt urusla bilder. Om du anstränger dig kan du säkert få till några bilder där du ser bättre ut än vad du egentligen gör. Kör på det, köp Gold eller någon boost eller whatever. Ha en lättsam presentation och om du börjar chatta med någon föreslår du en öl eller liknande snabbt. Inte chatta 2 veckor.
Jag har försökt med Tinder ett bra tag. Det är verkligen helt dött, det sämsta dejtapp/sida jag någonsin använt. Man kan ju inte skriva om man inte får matchningar och jag får ju inga. Och får jag så tar dom bort en innan man hunnit skriva.

Citat:
Det kanske inte funkar alls. Vem vet. Men vad är det värsta som kan hända? Att du betalat för tinder gold två månader i onödan? 600kr i sjön! Bu fucking hu.
Been there done that. Jag får inga matchningar. Jag måste hitta ett sätt där man kan komma i kontakt med tjejer som inte bara går efter utseende som på nätet.
Citera
2019-09-20, 21:05
Medlem
90taletskronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Du kan ändra dig för att passa en kvinnas tycke?

Är ni incels helt efterblivna eller?
Nej, jag är ingen incel. Jag är "bara" efterbliven.

Men för att komma tillbaka till liknelsen. Fråga dig själv; kan man inte bo någonstans där det inte sker naturkatastrofer? Lustigt att du tar upp argument för att människor är orsaken till dem, vilket visar vilket tankesätt du har men ändå sepererar du dem arbiträrt. Varför? Är det för att ifall det är något som händer mot dig, då har du ingen kontroll över det men är det något som du vill ha men inte få, då plötsligt har du kontroll över det?

Är kvinnans tycke på en öppen marknad där du kan budge genom att vara någon specifik individ där man beroende på kläder, hår, accessoarer eller fysik är bytbar mot vilken annan kille som helst? Ungefär som en bröstrost? Eller menar du på att kvinnan är ett pris som vi män måste förtjäna genom att passa in i en viss arketyp?

Att vara attraktiv ses som ganska grundläggande för att kunna haffa tjejer, jovisst. Däremot är det svårare att peka på vad en attraktiv person faktiskt är. När man pratar om det, brukar folk istället peka på vad en attraktiv person inte är. T.ex. attribut som fet, flintskallig, fattig, dum, elak, etc.

Men även om man inte besitter någon av de kvalitéer jag precis tog upp, innebär det då att man faktiskt är attraktiv? Nej, eftersom bristen av dessa inte gör en attraktiv. Att vara attraktiv har ingen definition så det är mycket möjligt att man följer average joe's recept för att vara attraktiv men ändå inte klara sig. Många incels är sannolikt, eller har åtminstone varit i den sistsen någon gång i sina liv.

Samma sak gäller framgång i yrkeslivet eller livet rent generellt. Det är mycket enklare att peka på vad som gör att man har misslyckats än vad som man gjort för att lyckats.

Därför det är inte så enkelt som att: Gör XYZ som ett recept till muffins så kommer tjejerna till dig. Så långt tjejerna beträffar skiter de fullkomligt i ifall du "förtjänar" en tjej eller ens förtjänar henne. Hon bryr sig bara om att hon får en kille som hon förtjänar (och enligt henne förtjänar hon alltid bättre). Alla killar är inte likadana eller har samma värde för alla tjejer heller. Ta t.ex. bad boys. Vissa tjejer älskar tuffa killar men andra tjejer känner sig obekväma kring dem. Rent teoretiskt borde det finnas en tjej då för varje kille eftersom tjejer kan ha alla möjliga preferenser men vi vet alla att det inte är sant.

Man är inte tvingad att ha en relation så många tjejer som inte kan hitta en kille som de tycker att de förtjänar väljer att vara singel och det kan de vara hela livet utan konsekvens bara för att de inte gillar sina alternativ. Därför liknar inte sånt här den monetära marknaden på något sätt eller vis där vi till skillnad från dejting måste kunna försörja oss eller lida grava konsekvenser kring det.

Vad det istället handlar om är att vara på rätt ställe vid rätt tillfälle och som incels säger: Ha rätt typ av gener. Det finns många subtila intryck som signalerar hur bra partner man är till kvinnor som vi har begränsad förståelse kring. Det är därför det inte finns ett enkelt recept för framgång och vissa kommer för alltid vara incels oavsett vad de gör. Vissa kommer vara det bara för att de har otur och livet suger.
Citera
2019-09-20, 21:47
Medlem
PhTDs avatar
Citat:

Vad det istället handlar om är att vara på rätt ställe vid rätt tillfälle och som incels säger: Ha rätt typ av gener. Det finns många subtila intryck som signalerar hur bra partner man är till kvinnor som vi har begränsad förståelse kring. Det är därför det inte finns ett enkelt recept för framgång och vissa kommer för alltid vara incels oavsett vad de gör. Vissa kommer vara det bara för att de har otur och livet suger.

Det är nog så. Man borde konsulterat kvinnor. De vet troligen ofta varför en viss man inte "går hem"

Dessutom tror jag, att en del män som "har tur med kvinnor" inte alltid vet varför de har det. De tror att det beror på hur vältränade de ser ut och vilka tjusiga kläder och frisyrer de har.

En god vän till mig (död sedan länge) berättade hur han frågat sin hustru om hur hon såg på olika bekanta. Bland annat mig. Min kompis hade tydligen trott att jag skulle kunna ha lätt att få kvinnor. Hans fru hade bara sagt "han?"

Tyvärr fick jag aldrig närmare utrett vad hennes bedömning byggde på.
Citera
2019-09-20, 23:23
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonelyness
Jag bär mest chinos och skjorta, försöker ha helt olika färger på dom så jag kör t.ex aldrig helsvart. Sedan en skinnjacka på höst/vår och sedan en midjelång rock på vintern.
Beroende på vad det är för chinos och för skjorta kan du antingen se ut som Jimmie Åkesson eller som Bond. Inget fel med helsvart heller för den delen. Beroende på stil i övrigt.

Citat:
Jag är ungefär 169. Skägg försöker jag skaffa i den mån det går, men jag har en väldigt ojämn växt i ansiktet.
Längden är givetvis en nackdel. Det vet du givetvis själv. Jag har dock en kompis, som dessutom är klen, som är kortare än vad du är och fick ligga med tre brudar förra året och en ny alldeles nyligen. Han har dock skägg, vilket jag tror är bra. Om du är kort och dessutom inte så bredaxlad kan nog ett rejält skägg vara bra för att minska ett barnsligt intryck. Minoxidil är billigt och fixar skägget. Skojar inte ens. Kolla upp det.

Citat:
Jag förstår ju att jag också måste börja träffa människor, men dans skulle jag vara jävligt kass på så det är inget för mig. Andra förslag? Jag tar gärna emot förslag.
Man går inte ens nybörjarkurs i pardans för att man kan dansa. Jag är värdelös på att dansa, men hade gärna gått på en kurs med en tjej. Matlagningskurs annars? Ridning är ju lite smågay men du kan ju överväga det annars.

Citat:
Jag har försökt med Tinder ett bra tag. Det är verkligen helt dött, det sämsta dejtapp/sida jag någonsin använt. Man kan ju inte skriva om man inte får matchningar och jag får ju inga. Och får jag så tar dom bort en innan man hunnit skriva.

Been there done that. Jag får inga matchningar. Jag måste hitta ett sätt där man kan komma i kontakt med tjejer som inte bara går efter utseende som på nätet.
Vad hade du för bilder?

Citat:

Men för att komma tillbaka till liknelsen. Fråga dig själv; kan man inte bo någonstans där det inte sker naturkatastrofer? Lustigt att du tar upp argument för att människor är orsaken till dem, vilket visar vilket tankesätt du har men ändå sepererar du dem arbiträrt. Varför? Är det för att ifall det är något som händer mot dig, då har du ingen kontroll över det men är det något som du vill ha men inte få, då plötsligt har du kontroll över det?
Japan spenderar enormt arbete på att säkra öarna mot jordbävningar. Nederländerna betalar multum för att undvika översvämning. Lever man där det är mycket naturkatastrofer rycker man inte bara på axlarna och säger att det inte finns något att göra. Istället gör man det man kan.

Citat:
Ursprungligen postat av PhTD
Tyvärr fick jag aldrig närmare utrett vad hennes bedömning byggde på.
En teori är ju att hon såg att du är en sån typ av man som vid en förfrågan om att gå och dansa svarar "Nej, jag kan inte och vill verkligen inte dansa. Adjö!"
Citera
2019-09-21, 05:57
Medlem
Tillhör också skaran. Men mitt problem är att jag inte vill ha ett förhållande. Får och har ofta erbjudanden om man nu kan kalla det för det. Inte allt för sällan ifrån kvinnor som är mer än tio år yngre än mig. Men jag vill inte. Har hamnat i en negativ lop som för mig är omöjlig att komma ur.

Jag har alltid gillat jakten, utmaningen att få en kvinna intresserad. O när de blir det så tappar jag intresset. Kommer ihåg med glädje ungdomen när man fick lirka och vända sig ut och in för att få till det.

Tänker tillbaka med glädje på dessa stunder. Spänningen, bultande och sprickfärdig penis. Toppiga flickbröst vars smak var som ett vårregn.

Så nu fattas spänningen och det gör mig ointresserad, loj och uttråkad.
Alla har vi våra problem.
Citera
2019-09-21, 06:21
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Tillhör också skaran. Men mitt problem är att jag inte vill ha ett förhållande. Får och har ofta erbjudanden om man nu kan kalla det för det. Inte allt för sällan ifrån kvinnor som är mer än tio år yngre än mig. Men jag vill inte. Har hamnat i en negativ lop som för mig är omöjlig att komma ur.

Jag har alltid gillat jakten, utmaningen att få en kvinna intresserad. O när de blir det så tappar jag intresset. Kommer ihåg med glädje ungdomen när man fick lirka och vända sig ut och in för att få till det.

Tänker tillbaka med glädje på dessa stunder. Spänningen, bultande och sprickfärdig penis. Toppiga flickbröst vars smak var som ett vårregn.

Så nu fattas spänningen och det gör mig ointresserad, loj och uttråkad.
Alla har vi våra problem.
Då är du ju inte incel. Incel står för "involuntary celibate". Vill du inte ha ett förhållande så är du ju "voluntary celibate".
Citera
2019-09-21, 06:30
Medlem
Varför kallas det involuntary celibat när det oftast är valt eller självförvållad.

Det är nästan så att jag tänker starta en coachningsservice för incels. Miljonärer på att berätta självklarhet.
Citera
2019-09-21, 07:24
Medlem
TuvaLies avatar
https://www.expressen.se/premium/nyh...illig-celibat/

Än är de sista Idioterna inte födda...
Citera
2019-09-21, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuvaLie
https://www.expressen.se/premium/nyh...illig-celibat/

Än är de sista Idioterna inte födda...
Totalt främmande för att bygga upp sig själv till något som kvinnor trånar efter. Varför inte träna sig skitsnygg och jobba in den där miljonen som de tror krävs för att få knulla.

Att de är utan kvinna är bara ett symptom på något annat bakomliggande större fel.
Citera
2019-09-21, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Då är du ju inte incel. Incel står för "involuntary celibate". Vill du inte ha ett förhållande så är du ju "voluntary celibate".
Åh fan! Man lär sig något nytt var dag.
Involuntary celibate - sa Bull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in