2019-09-20, 20:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, så kan det säkert vara, men med "frivilligt" menas fortfarande att man kan välja att få a-kassa istället om man inte känner för att ta jobbet på bordellen.

Det är inget "jobb".
Citera
2019-09-20, 20:11
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ja, så kan det säkert vara, men med "frivilligt" menas fortfarande att man kan välja att få a-kassa istället om man inte känner för att ta jobbet på bordellen.

Ja och/eller att man kan välja andra jobb om man inte känner för att ta jobbet ( ) på bordellen.
Citera
2019-09-20, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ja och/eller att man kan välja andra jobb om man inte känner för att ta jobbet ( ) på bordellen.
Om man är berättigad till a-kassa innebär det att man inte heller kan få andra jobb.

Om man inte får a-kassa om man tackar nej är det inte frivilligt. Jisses.
Citera
2019-09-20, 20:21
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Om man är berättigad till a-kassa innebär det att man inte heller kan få andra jobb.

Vi måste förbjuda prostitution för annars kan det bli problem med hur vi ska göra med a-kassa.

Bra, då vet vi
Citera
2019-09-20, 20:31
Avslutad
Citat:

Vi måste förbjuda prostitution för annars kan det bli problem med hur vi ska göra med a-kassa.

Bra, då vet vi
Aha, du tror att det är av a-kasseskäl som sexköp är förbjudet i Sverige?

Ja, så skyll dig själv då om du inte får köpa sex lagligt när du inte bara kan ha samma regler för prostitution som för andra yrken.
Citera
2019-09-20, 20:43
Avslutad
Citat:

Ja, så skyll dig själv då om du inte får köpa sex lagligt när du inte bara kan ha samma regler för prostitution som för andra yrken.

Prostutition är inget yrke i Sverige.
Citera
2019-09-20, 20:47
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Nej, det är av feministiska skäl. Bryr mig dock inte då man kan åka till andra länder. Smidigt, enkelt, billigt

Tydligen kan man ha laglig prostitution utan att ha samma regler för det som för andra yrken. Verkar visst inte vara antingen det ena eller det andra som gäller som du påstår. Behövs väl iofs fler än två hjärnceller för att kunna bearbeta något såpass komplext så förstår att det blir jobbigt.
Citera
2019-09-20, 20:48
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nä men detta är under förutsättning att det är en av de få frivilliga som prostituerar sig. Det är också därför jag är emot industrin och därför jag inte anser att bordeller ska tillåtas i ett land som Sverige. Hur saker och ting förhåller sig i fattiga länder utan välfärdsstaten får vi lämna därhän. Det kan ju vara skillnad mellan liv och död för en kvinna och hennes barn där, även fast det är fruktansvärt hemskt.
Jag har inte problem med att en ung kvinna (student tex) drygar ut sin kassa med att sälja sex om hon själv vill. Dessa exemplar är dock inte många och jag tror inte att det är dem som arbetar på bordellerna heller.
Men iallafall, om en singelkille ligger med denna kvinna som tar betalt (den frivilliga studenten) , så ser jag inte något problem med det. Men som sagt, inte så vanligt..

Jag är tämligen övertygad om att branschen är kantad av kriminalitet och fylld av "sista utvägen-val" .

Du är fortfarande kvar i att endast få gör det frivilligt? Vad grundar du det på?

Måste man vara en student som vill dryga ut studentkassan för att det ska vara ok? Är det aldrig ok om man gör det på heltid? Är det inte frivilligt då? Varför tror du att inga frivilliga arbetar på bordellerna?

Hur kan du vara övertygad om att branschen är fylld med kriminalitet och sista utvägen-val? Är det en övertygelse eller egentligen bara en gissning?
Citera
2019-09-20, 20:55
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Men ingen kommer att erbjuda dig jobbet från början så det är inget problem.

a) Det är som att säga "om jag tvingas söka jobb som hjärnkirurg..." / "ska man få a-kassa om man tackar nej till att spela i landslaget i fotboll?" / "om man inte får a-kassa om man tackar nej till modelljobb är det inte frivilligt"

2) Om du tittar på länder där prostitution är lagligt är det ingen brist på tjejer som säljer sex frivilligt.
Citera
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Någon skriver om flashbacks feminismforumsklientel!

https://www.sydsvenskan.se/2019-09-20/man-som-hatar-kvinnor-mer
Där stod inget om sexköp, bara en liten ful artikel där man ska koppla ihop incels med terrorism Inget nytt här, knulla som vanligt folk
Citera
Avslutad
Citat:
Nej, det är av feministiska skäl. Bryr mig dock inte då man kan åka till andra länder. Smidigt, enkelt, billigt

Tydligen kan man ha laglig prostitution utan att ha samma regler för det som för andra yrken. Verkar visst inte vara antingen det ena eller det andra som gäller som du påstår. Behövs väl iofs fler än två hjärnceller för att kunna bearbeta något såpass komplext så förstår att det blir jobbigt.
Fast nu var det du som trodde att vi var tvungna att förbjuda prostitution för att det skulle bli krångligt med a-kassan annars.

Jag ville bara säkerställa huruvida det var frivilligt eller inte om man inte erbjöds a-kassa för att avstå.
Citera
2019-09-20, 20:59
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Fast nu var det du som trodde att vi var tvungna att förbjuda prostitution för att det skulle bli krångligt med a-kassan annars.

Jag ville bara säkerställa huruvida det var frivilligt eller inte om man inte erbjöds a-kassa för att avstå.

1) Vem är "man"? Det är stor skillnad på Gunn-Britt 65 och Kåta Karin 18.

2) Tror du att nån vill ha dit pensionärer, tjockisar, feminister, på bordellerna?

3) Det är fortfarande ingen som vill tvinga ovilliga tjejer att sälja sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in