2019-09-20, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om du tror att polisen tränger sig på hemma hos familjen hos en ostraffad man från medelklassen mitt i natten för att en eventuellt försmådd älskarinna påstår att hon blivit misshandlad av honom så tror du fel tyvärr.
Och vad skulle det ha med vilken klass han tillhör... att LW var en älskarinna visste de väl inte då?

Menar du att polisen inte skulle ha kontaktat SD på natten även om han hade slagit henne sönder och samman... för att han var "ostraffad man från medelklassen"?

Hur går det med din undersökning (eller vad du kallade det) av oss tråddeltagare... har fortfarande inte hittat något inlägg om det i tråden?!
Citera
2019-09-20, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ok, då får jag väl gissa vad du försökte säga. Jag tror att du med "mäster-manipulatörerna" syftade på SD och LW, men att du sedan allteftersom diskussionen fortskred insåg att det egentligen var åklagaren och rådmannen du hade låtit dig manipuleras av. Och att du sedan av prestigeskäl inte ville medge att du hade hamnat snett här. Korrekt?

Jepp! Det var en gliring till de som sitter och skriver sina bestämda uppfattningar som om de vore sanningar, samtidigt som de lyckas sägs emot sig själva.

Jag tror att du har missuppfattad en del, möjligtvis för att jag har varit otydlig. För att hamna snett bör man väl ha en uppfattning om hur saker ligger till. Jag har aldrig haft någon sådan. Jag är intresserad av fakta. Ibland skriver jag ett inlägg i förhoppning om att få lite vett o sans i diskussionen. Jag ogillar skarpt när någon spekulerar utan att det framgår att det just är, spekulationer. När fördomarna och moralen lyser igenom kan det vara roligt att försöka ge en alternativ vinkel.

Jag hänger faktiskt inte med riktigt i din tankekedja, men det är helt ok. Hamna snett och prestige. Där är du inte korrekt. Nöje och ett periodvis tidsfördriv. Mer än så är inte detta för mig. Jag kan inte minnas att jag ens lagd fram en egen teori eller ”valt sida” som man nästan kan få intrycket av att tråden handlar om ibland.

Men jag ska försöka att uttrycka mig lite tydligare i fortsättningen, om jag skriver något mer.

Ok?
Citera
2019-09-20, 08:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Och vad skulle det ha med vilken klass han tillhör... att LW var en älskarinna visste de väl inte då?

Menar du att polisen inte skulle ha kontaktat SD på natten även om han hade slagit henne sönder och samman... för att han var "ostraffad man från medelklassen"?

Hur går det med din undersökning (eller vad du kallade det) av oss tråddeltagare... har fortfarande inte hittat något inlägg om det i tråden?!

Nu var hon långt ifrån slagen sönder och samman och jag antar att Lena var ärlig om vilken typ av relation de hade.
Citera
2019-09-20, 09:04
Medlem
[quote=KonstApel006|68753801]
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ja, jag lutar mer åt det, än att hon var så förtryckt att hon inte vågade skilja sig, men att hon plötsligt klarade det, bara för att hon fick en ”scapegoat” i Pastor Lena.[/QUOTE
Jag tror alla här uppfattat att jag vinklat personerna i dramat från olika håll mest hela tiden, så ska du va fånig så behåll det för dig själv!

Ursäkta, men jag förstår inte vad du menar här. Du får förtydliga om du vill ha något svar på detta. Hur är det att fåna sig? Du får ha hundratals fantasifulla teorier, men tål inte att någon inte tror på dem? Eller är det de engelska uttrycket för syndabock du hänger upp dig på?

Edit: Du citerade lite konstigt, så därför blev öven detta konstigt.
Senast redigerad av Siix 2019-09-20 kl. 09:19.
Citera
2019-09-20, 09:06
Medlem
Citat:
Nu var hon långt ifrån slagen sönder och samman och jag antar att Lena var ärlig om vilken typ av relation de hade.
Vi vet inte vad de blivit oense om i bilen och vad LW berättade för polisen. Finns inget som säger att hon berättat att hon var (hade varit) älskarinna.

Varför svarar du inte på mina frågor i inlägget?
Citera
2019-09-20, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
HD ger ett ganska kyligt intryck på mig.Ingen jag skulle ha förtroende för.
Det är säkert olika från individ till individ om hur misshandelsoffer verkar utåt.

Ja det är givetvis olika hur beroende på hur deras grundpersonlighet är, sen förändras många misshandlade personer ganska radikalt, många har svårt med tillit tex och kan bli svåra att nå, de kan få svåra minnen att hantera och en del kan själva bli explosiva, beror givetvis på hur mycket de har att bearbeta och hur de bearbetar, vissa kan ju ha svårt att uttrycka sig verbalt dessutom redan innan de varit utsatta, sen finns det förstås de som förtränger saker...så det finns ingen direkt mall för hur hur de är och förväntas vara.

På vilket sätt ger HD ett ganska kyligt intryck på dig?
Citera
2019-09-20, 09:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vi vet inte vad de blivit oense om i bilen och vad LW berättade för polisen. Finns inget som säger att hon berättat att hon var (hade varit) älskarinna.

Varför svarar du inte på mina frågor i inlägget?

Vilken klass man tillhör spelar roll. Du tror väl knappast att polisen behandlar en ostraffad medelklass familjeman med lika stor misstänksamhet som en grovt belastad krimininell?

Man får hoppas att hon var öppen och la alla kort på bordet eftersom polisen frågar vilken typ av relation man har till den man anmäler. Man ska lämna ärliga uppgifter till polisen och det har säkert Lena gjort.

Edit: Eller försöker du insinuera att Lena skulle lämnat oriktiga uppgifter i polisanmälan? 😲
Det tror jag inte hon har gjort för det är både olagligt och oetiskt.
Senast redigerad av Rosamund 2019-09-20 kl. 09:17.
Citera
2019-09-20, 09:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Jepp! Det var en gliring till de som sitter och skriver sina bestämda uppfattningar som om de vore sanningar, samtidigt som de lyckas sägs emot sig själva.

Jag tror att du har missuppfattad en del, möjligtvis för att jag har varit otydlig. För att hamna snett bör man väl ha en uppfattning om hur saker ligger till. Jag har aldrig haft någon sådan. Jag är intresserad av fakta. Ibland skriver jag ett inlägg i förhoppning om att få lite vett o sans i diskussionen. Jag ogillar skarpt när någon spekulerar utan att det framgår att det just är, spekulationer. När fördomarna och moralen lyser igenom kan det vara roligt att försöka ge en alternativ vinkel.

Jag hänger faktiskt inte med riktigt i din tankekedja, men det är helt ok. Hamna snett och prestige. Där är du inte korrekt. Nöje och ett periodvis tidsfördriv. Mer än så är inte detta för mig. Jag kan inte minnas att jag ens lagd fram en egen teori eller ”valt sida” som man nästan kan få intrycket av att tråden handlar om ibland.

Men jag ska försöka att uttrycka mig lite tydligare i fortsättningen, om jag skriver något mer.

Ok?
Sorry Siix, det var jag som var lite "trött" och inte uppfattade din ironi först. Och sedan hakade jag på den.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-20 kl. 09:28.
Citera
2019-09-20, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
De som blir manipulerade är de som är känslomässigt involverade med en manipulatör...du tror väl inte att polis och grannar är det? 😂

Oj, den tog visst!

Eh..jo jag tror att alla kan bli manipulerade. Du vet att själva essensen av att vara manipulerad är att du inte vet om det själv va?

Du vet exakt vad jag syftar på och det bekräftas alltid när någon öppnar med att skratta eller som i detta fallet avsluta med det. Härskarteknikernas nybörjarnivå.

Men jag har sett att det gått framåt för dig på sistone. Snudd på lite självkritik t.om i vissa inlägg. Det händer även att du nu skriver ”tror”, och att det är spekulationer. Det är bra! Annars kan ju någon komma in i tråden och få för sig att vad tok som helst är sanning, och att någon är dömd på förhand. Det kan vi ju inte ha i ett utvecklat land med fokus på rättssäkerhet.
Citera
2019-09-20, 09:23
Medlem
Citat:
Vilken klass man tillhör spelar roll. Du tror väl knappast att polisen behandlar en ostraffad medelklass familjeman med lika stor misstänksamhet som en grovt belastad krimininell?

Man får hoppas att hon var öppen och la alla kort på bordet eftersom polisen frågar vilken typ av relation man har till den man anmäler. Man ska lämna ärliga uppgifter till polisen och det har säkert Lena gjort.
Polisen hade fått in en anmälan från LW att något hänt i bilen. Det var ingen grövre misshandel det handlade om så jag tror att de nöjde sig med att åka till SD för ett "snack".

Tror inte hon i det läget tyckte det nödvändigt att berätta att hon var/hade varit älskarinna till honom. De hade andra kontakter... vän/geo/ annat att vara oense om och som bråket i bilen kanske handlade om.

Inget vet, varken du eller jag...
Citera
2019-09-20, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Sorry Siix, det var jag som var lite "trött" och inte uppfattade din ironi först. Och sedan hakade jag på den.

Helt ok. Ironi är svårt i textform. Jag glömmer ofta det.
Citera
2019-09-20, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Citerar på ett ungefär; "jag såg den svarthåriga men gick inte fram", "Hon vill inte gå ur bilen det blev bråk och en anmälan", "hon vill ha med honom till Norge".

Vem är det som inte velat släppa taget?? Många kvinnor vill inte släppa taget helt, de samlar på föredettingar som de vill ha en halvrelation till. Fråga mig inte varför men behöver man hjälp att byta vinterdäcken kan det ju vara bra att ha fler att välja på. Kan också vara så att känslor finns kvar.

Men ofta handlar det om att plåga sin före detta lite gran, Skickade hon inte filmer med sex hon hade med någon annan till SD?

Vem har sagt det fetade?

Vilka erfarenheter av kvinnor du har. Har väl ingen bäring här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in