2019-09-19, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Du menar att en svensk kvinna 2018 skulle behöva en ”scapegoat” för att skiljas. Varför?

Det kanske kommers om en stor förvåning för dig, men det finns både kvinnor och män som är extremt manipulativa, inte bara i filmens värld.
Citera
2019-09-19, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
God halv-sen afton @JokerMannen!

Jag vill tacka dig för att du via detta inlägg låter oss ”utelåsta” få syna delar av vad som tidigare endast verkar ha dryftats bakom massiva PM-dörrar. Att låta uppgifter få lämna det fördolda och möta det ljus som öppenheten bjuder var ett klokt och modigt val av dig, anser jag. Ljusstrålar bjuder via prismor på sanningen om vilka färger de iklätt sig. Med det menar jag att information/uppgifter/påståenden(ljus) som hälsosamt och öppet silas genom otaliga skribenter i tråden (prismor) har chans att bli mer rättvisande. Nya påståenden om HD har nu nått oss alla och jag är övertygad om att de kommer att knådas, ältas, upphettas och avkylas i en salig blandning innan vi eventuellt kan avgöra om de lämpar sig som komponenter i HD:s historia. Så som sig bör, tycker jag.

Vänligen
@Cloudedcrystalbeam

Bästa @Cloudedcrystalbeam

Det var i svunnen tid och gällande en Onsdags-kväll som Lena Wesström träffade sin förtrogna vän, detta skedde då vid det aktuella tillfället inom henne's vän's bostad, dom hade tillsammans suttit i vännen's finrum, och vännen hade bjudit Lena på en kopp te och smörgås, men Lena hade just den kvällen svårt med sin aptit. Samtalet mellan Lena och ifrågavarande's vän handlade om Lena's problem som plötsligt då hade uppstått, Lena Wesström var en person som inte pratade med vem som helst när det uppstod problem, och hon var dessutom mycket bra på att hålla masken utåt sett, egendomligt nog ägde detta mötet rum mellan Lena och henne's vän under Onsdags-kvällen den 2 Maj år 2018, och bara 12 dagar därefter hade Lena Wesström under nattetid försvunnit från sin bostadsrätt,

Till observandum, personen har inte berättat någonting för polisen om detta enligt ovan skrivet och jag hoppas att du förstår anledningen till varför ?

Mvh @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2019-09-19 kl. 23:53.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Hon verkar ha varit väldigt naiv gränsande till dumhet.

Hon?
Brukar du bara prata rakt ut? Om du svarar/kommenterar någon så citera personens inlägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tycker väl bara att det är en intressant fråga det här med att det drar ut så långt på tiden. Hur lång tid tycker du själv att det är rimligt att en sådan här process skall behöva ta? Ett år, eller kanske två eller tre?

Går det verkligen att svara på. Alla fall är ju unika, med olika mycket att gå på o.sv. rent utredningstekniskt. Lite för många oklara data för att räkna på va?

I det aktuella fallet finner jag det mycket märkligt att man inte lyckades redan initialt att häkta Stefan på sannolika skäl, med tanke på att det är just vad de nu har gjort 1,5 år senare. Han var ju naturligtvis högaktuell som misstänkt redan då. Så vad har tillkommit rent konkret? Spår och bevis brukar ju tvärtom kallna.

Så vad var det som de fuckade upp så bedrövligt i starten av utredningen?
Citera
2019-09-19, 23:47
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Går det verkligen att svara på. Alla fall är ju unika, med olika mycket att gå på o.sv. rent utredningstekniskt. Lite för många oklara data för att räkna på va?

I det aktuella fallet finner jag det mycket märkligt att man inte lyckades redan initialt att häkta Stefan på sannolika skäl, med tanke på att det är just vad de nu har gjort 1,5 år senare. Han var ju naturligtvis högaktuell som misstänkt redan då. Så vad har tillkommit rent konkret? Spår och bevis brukar ju tvärtom kallna.

vad var det som de fuckade upp så bedrövligt i starten av utredningen?
Ingen aning. Men om åklagaren och rådmannen tappar stödet från den lokala ROKS-avdelningen nu så är de nog rökta, då får de aldrig med sig media på det här projektet. Inte ens lokal- eller kristen media kommer att haka på.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-20 kl. 00:06.
Citera
2019-09-19, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Exakt,
Ingem fakta över huvud taget.
Bara folk som säger saker.
Några väljer att tro på det, andra inte.
Men att kalla sånt babbel för fakta är totalt FEL.
(och det har du inte gjort)
Det finns som sagt ingen Fakta som säger att han var sån, så då väljer jag att vara försiktig med det.
Men, detta är ett diskussions-forum, och då skall man kunna diskutera Allt.

Nej man vet inte vilka som talar sanning och luras här...man kan bara vända på allt fram och tillbaka och se på personerna och händelser från olika synvinklar, si eller så och vad som möjligtvis skulle kunna vara rimligt eller troligt, men om uppgifterna är sanna och riktiga är givetvis en helt annan femma det!
Citera
2019-09-19, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det tror inte jag heller.

Hur kunde HD gå tillbaka till SD direkt efter Lena mördats.?
Ville inte hon skiljas.?
Och jäklar vad lyckliga dom såg ut.
Resa efter resa.... Nykära igen.
Konstigt gjort tycker jag.

Där tror jag att anledningen finns.
"Partners in crime"

Ja, jag lutar mer åt det, än att hon var så förtryckt att hon inte vågade skilja sig, men att hon plötsligt klarade det, bara för att hon fick en ”scapegoat” i Pastor Lena.
Citera
2019-09-19, 23:55
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ja, jag lutar mer åt det, än att hon var så förtryckt att hon inte vågade skilja sig, men att hon plötsligt klarade det, bara för att hon fick en ”scapegoat” i Pastor Lena.
Hur kom du fram till det här?
Senast redigerad av Draifos 2019-09-19 kl. 23:57.
Citera
2019-09-19, 23:57
Bannlyst
Citat:

Märkligt då att hon rusade tillbaka till sin baneman 5 minuter efter att Lena dött.
Jättelycklig.
Varför ville hon det, hon hade ju äntligen kommit ifrån denna hemska man och startat ett eget liv.
Nejdå, glada i hågen levde dom lyckliga igen, när "problemet" var borta.
Märkligt va.?
Senast redigerad av Avd.9 2019-09-20 kl. 00:02.
Citera
2019-09-19, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Det kanske kommers om en stor förvåning för dig, men det finns både kvinnor och män som är extremt manipulativa, inte bara i filmens värld.

Varför skulle det komma som en stor förvåning?

Varför svarar du inte på frågan istället?(var det ens dig jag citerade förresten?)
Citera
2019-09-19, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Hur kom du fram till det här?

Genom att läsa div.skribenters fantasifulla teorier.
Citera
2019-09-20, 00:01
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Varför skulle det komma som en stor förvåning?

Varför svarar du inte på frågan istället?(var det ens dig jag citerade förresten?)
Är det inte bättre om du försöker förklara vad du egentligen vill säga, i stället för att bara ställa konstíga frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in