Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Ok, då får jag väl gissa vad du försökte säga. Jag tror att du med "mäster-manipulatörerna" syftade på SD och LW, men att du sedan allteftersom diskussionen fortskred insåg att det egentligen var åklagaren och rådmannen du hade låtit dig manipuleras av. Och att du sedan av prestigeskäl inte ville medge att du hade hamnat snett här. Korrekt?
Jepp! Det var en gliring till de som sitter och skriver sina bestämda uppfattningar som om de vore sanningar, samtidigt som de lyckas sägs emot sig själva.
Jag tror att du har missuppfattad en del, möjligtvis för att jag har varit otydlig. För att hamna snett bör man väl ha en uppfattning om hur saker ligger till. Jag har aldrig haft någon sådan. Jag är intresserad av fakta. Ibland skriver jag ett inlägg i förhoppning om att få lite vett o sans i diskussionen. Jag ogillar skarpt när någon spekulerar utan att det framgår att det just är, spekulationer. När fördomarna och moralen lyser igenom kan det vara roligt att försöka ge en alternativ vinkel.
Jag hänger faktiskt inte med riktigt i din tankekedja, men det är helt ok. Hamna snett och prestige. Där är du inte korrekt. Nöje och ett periodvis tidsfördriv. Mer än så är inte detta för mig. Jag kan inte minnas att jag ens lagd fram en egen teori eller ”valt sida” som man nästan kan få intrycket av att tråden handlar om ibland.
Men jag ska försöka att uttrycka mig lite tydligare i fortsättningen, om jag skriver något mer.
Ok?