2019-09-20, 00:39
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nä men det har ju att göra med att vi har olika sexualitet uppenbarligen, som du själv påtalat. Du får betänka här att det faktum att sex alltid funnits runt hörnet om man velat har inte gjort att jag känt mig mer nöjd. Jag har tvärtom ett antal gånger känt mig som ett föremål för andras njutning.
Till exempel män på uteställen som jagar omkring ungefär som att man vore ett byte, tjatande om att man ska gå hem ihop e.t.c. Det finns en viss kategori män som är väldigt påstridiga, de som tror sig kunna välta omkull vad som helst och vem som helst. Kanske har män misstagit mig för något jag inte är då jag alltid gillat att klä upp mig i festliga kläder och gjort mig fin när jag varit ute och dansat. Jag är dock så långt ifrån ett så kallat "drinkluder" som man kan komma, men det kan ju klart vissa ha trott kanske.

Så detta med att tjejer kan få sex så lätt som vi kan, det gör oss inte privilegierade eftersom vi inte värdesätter tillfälligt sex ens i närheten lika mycket som män gör (iallafall inte jag). Tvärtom har jag avböjt många gånger för att just slippa känna mig som enbart ett föremål för någon annans njutning.

ja, för kvinnor älskar ju män villkorslöst och skulle aldriig utnyttja en man för
pengar/resurser/jobb/sex. kvinnor ser ju inte män som byten, de ser ju varje man som något att villkorslöst älska...

vet du inte att tungan blir svart om man ljuger för mycket?

sedan är det är sådant kvinnor slipper om bordeller finns i varje stad. men eftersom ni vill stoppa frivilliga kvinnor från att sälja sex så får ni väl räkna med att män klänger på er när ni klär er som horor en utekväll.
Citera
2019-09-20, 00:40
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Jag vill nog så extremt mycket, från botten av mitt hjärta, att män inte ska vara så lättköpta. Så enkla att få på villospår. Jag vill inte att män ska vara så sexuellt lättledda. Jag vill att ni ska se personen och inte bara kroppen. Jag kan liksom inte förstå det, för när jag ser en annan människa så ser jag en person, en själ, någon som har ett värde. Inte en kropp eller en kroppsdel som jag kan använda.
Jag har även en viss erfarenhet av män som bara haft sex för ögonen och det har i unga år sårat mig enormt. Det var längesen nu, men det kanske spelar in gällande min avsky för prostitutionsbranschen.
Jag håller med om att det inte är något större problem på individnivå om de prostituerade arbetar där frivilligt. Sen är den frivilligheten alltid svår att avgöra såklart.

Min avsky för branschen som helhet är det att den är så ytlig och går så emot min syn på människor. Det finns liksom inget värde i den, bara människor som ser antingen pengar eller en kroppsdel att använda. Och nävisst, jag behöver inte beblanda mig i det och borde då inte behöva bry mig. Det är bara det att hela jag skriker inombords när jag tänker på det eller diskuterar det, därför att jag inte vill att män ska vara sådana som går till prostituerade, för jag vill inte att män ska se på sex så lättvindigt som ni uppenbarligen gör.
Detta medför såklart att jag är emot bordeller eftersom jag inte vill att en sådan syn på människor och sex implementeras i samhället som något allmänt accepterat. Därtill kommer kriminell verksamhet vilken prostitution är en guldgruva för.

Vänta lite här nu. Kvinnor är också rätt så lättledda. Iof i något mindre utsträckning än män, men det är ingen jätteskillnad. Kvinnor är ungefär lika otrogna som män och när det kommer till tillfälliga sexuella kontakter vinner kvinnor lätt.
Hur ser dessa kvinnor på män då? Som kroppsdelar?
Varför är det bara empatilöst och lättvindigt när män har en tillfällig sexuell relation?

Det där är jävligt märkligt. Det går alltid att skylla på mannen oavsett vem som i ett förhållande är otrogen, eller enbart ute efter sex med någon av motsatt kön. Alltid mannen som är den fule. Trots att det rimligen krävs två för att dansa en tango.
Än märkligare är att kvinnor, som så gärna framhåller sig som moralens väktare, inte då väljer de män som de enligt egen utsago påstår sig vilja ha. De som är allt det där, trogna, gulliga och som gör allt för att vara till lags.
Istället hoppar de i säng med män som de i andra sammanhang kallar för rena ärkegrisar. Fast vi män som är sexistiska svin får på något sätt lite amnesti av de kvinnor vi kommer i kontakt med. Eftersom vi är just deras lilla sexistiska svin. Och då räknas det inte. Och det är väl rätt uppenbart att ärkegrisarna av kvinnor verkar uppfattas som mångdubbelt roligare att umgås med än de präktiga redigpettrarna.

Dessutom är det helt felaktigt att tro att män som är sexistiska svin enbart ser kroppsdelar eller en bit kött när de ser en kvinna de är attraherade av. Fast de hycklar kanske inte runt det faktum att det är kul med sex. Det hindrar ju dem inte ifrån att tycka om personen de har sex med.
Här visar du upp en verkligt föråldrad och romantiserad bild av hur mäns och kvinnors sexualitet borde vara. Och så kommer verkligheten rusande över dig likt ett expresståg. Det kan ta emot att inse att alla inte har samma syn på saker och ting som en själv.
Personligen har jag svårt att ha sex med en kvinna jag inte känner någon personkemi med, men det är ju jag det. Att bara rakt av hoppa i säng med någon av rent ekonomiska skäl tycker jag inte känns lockande, mycket av det roliga med sex är ju själva parningsleken innan.

Fast jag fattar ju, till skillnad ifrån dig, att alla inte funkar som mig i skallen. Åt båda hållen. En del skulle kalla mig omoralisk, en del kalla mig torrboll.
Men jag ogillar det här hycklandet som många kvinnor håller sig med. De gnäller och pekar finger åt de män som tycker om att knulla och då faktiskt gör det, samtidigt som de bevisligen ligger runt med just de männen. Det låtsas de inte om, utan fortsätter försöka framställa sig som moraliskt överlägsna män. Och jag dömer dem inte egentligen, det är bara hyckleriet i att de dömer män som de inte är ett dugg bättre än som jag finner löjligt.
Senast redigerad av Djupfrys 2019-09-20 kl. 01:02.
Citera
2019-09-20, 02:44
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ja min empati just nu för dig är till exempel rätt hög eftersom jag uppenbarligen försöker omvärdera vissa tankar utifrån att du beskrivit din situation. Och trots alla dina radikala (och överdrivna) uttalanden så tycker jag du hörs som en snäll och fin människa och tanken på att du skulle köpa sex blir inte så svår då. Tänker att en hora som får dig som kund antagligen är en lyckligt lottad hora. Det är inte den enskilda sexköparen jag har problem med, det är hela industrin.

Jag är ganska säker på att du hade problem även med den enskilde sexköparen några sidor tillbaka i tråden så det är fint att du har omvärderat det, eller iaf försöker! Inte alla som är öppna för att göra det.

Ja, jag hoppas de uppskattar mig på i alla fall någon nivå. Nackdelen för dem är väl att jag är relativt välutrustad och många föredrar säkert någon som gör mindre "impact", men jag säger alltid åt dem att säga till om det gör minsta ont så slutar jag direkt och så löser vi det på annat sätt. Det brukar inte vara några problem (jag menar jag är inte enorm, bara lite större än avg) men allting sker på tjejens villkor och jag och säkert de allra flesta andra män skulle aldrig få för sig att inte respektera det. Det absolut sista man vill är att tjejen lider.

Det är också därför det blir så bisarrt att likställa sexköp med att köpa någons kropp, som det allmänt brukar heta. Bara för att man betalar betyder inte det att man får göra precis vad som helst, utan det är fortfarande 100% tjejen som bestämmer var gränserna går, hon äger fortfarande 100% av sin kropp. Jag tror nog som sagt att de allra allra flesta sexköpare respekterar detta.
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-09-20 kl. 02:47.
Citera
2019-09-20, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys

Åt båda hållen. En del skulle kalla mig omoralisk, en del kalla mig torrboll.

Andra skulle kanske kalla dig romantisk, haha

Jag är inte heller intresserad av luder. Inte för att jag måste känna äkta kärlek eller ens personkemi. Situationen är bara märklig tycker jag, så mekanisk liksom.

När jag jobbade mot Kina, reste mycket och var mycket ensam. så ringde ju telefonen på varje nytt hotell och undrade om jag ville ha sällskap över natten. Varje affärshotell hade något "disko" nära till hands eller i egna baren.

En gång för länge sedan på skidresa i Zakopane, Polen ca 1988 så bodde jag på Polturisms (eller vad det hette, det statliga) hotell. Där satt ett gäng luder runt vårt middagsbord varje kväll. Man kunde inte titta upp åt någåt håll utan att ett luder inte försökte skapa "sug" i ögonkontakten.

Det är ju märkligt, att en kvinna kan sälja sig så hårt och metodiskt, men om jag som ung man eller ensam affärsresenär skulle trilla dit på det någon gång, jaha, då är jag sexistisk patriarkal och närmast kriminell.

De där propellerludren i Polen? jaha, de är offer.

Vilken märklig syn på saker och ting!

Jag kan dock sympatisera med det gamla ludret och hennes gamla stamkunder. Det är en relation som på många sätt är praktiskt ordnad och den borde verkligen inte vara olaglig.
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2019-09-20 kl. 06:40.
Citera
2019-09-20, 06:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag är ganska säker på att du hade problem även med den enskilde sexköparen några sidor tillbaka i tråden så det är fint att du har omvärderat det, eller iaf försöker! Inte alla som är öppna för att göra det.

Ja, jag hoppas de uppskattar mig på i alla fall någon nivå. Nackdelen för dem är väl att jag är relativt välutrustad och många föredrar säkert någon som gör mindre "impact", men jag säger alltid åt dem att säga till om det gör minsta ont så slutar jag direkt och så löser vi det på annat sätt. Det brukar inte vara några problem (jag menar jag är inte enorm, bara lite större än avg) men allting sker på tjejens villkor och jag och säkert de allra flesta andra män skulle aldrig få för sig att inte respektera det. Det absolut sista man vill är att tjejen lider.

Det är också därför det blir så bisarrt att likställa sexköp med att köpa någons kropp, som det allmänt brukar heta. Bara för att man betalar betyder inte det att man får göra precis vad som helst, utan det är fortfarande 100% tjejen som bestämmer var gränserna går, hon äger fortfarande 100% av sin kropp. Jag tror nog som sagt att de allra allra flesta sexköpare respekterar detta.

Jo det har du säkert rätt i att jag uttryckt. Och det är väl en sanning med modifikation att jag inte har problem med den enskilde, eftersom man aldrig vet hur den enskilde är. Men om den enskilde är en snäll och god man som besöker en hora p.g.a. bristande möjligheter till sex i övrigt, så känns det hela inte så problematiskt (vilket jag tror att jag skrivit tidigare också faktiskt). Det är mer det att när det blir en stor industri så dras det fler kunder dit, det blir turism o.s.v. och då kan det uppstå problem med den enskilde köparen.
Ah jag tror att du förstår vad jag menar faktiskt.
Jag kom på nu att min kompis expojkvän hade en kompis som då besökte en prostituerad i Amsterdam. Han var då runt 25 och oskuld. Världens snällaste men tanigaste och udda kille. Jag tänkte inte då att han var ett jävla svin, utan snarare mest att jag inte kunde förstå hur han kunde vilja göra det. Men själva industrin prostitution var jag emot då också.

Varför åker du inte till Danmark bara? Närmre ju...
Citera
2019-09-20, 06:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Dessutom är det helt felaktigt att tro att män som är sexistiska svin enbart ser kroppsdelar eller en bit kött när de ser en kvinna de är attraherade av. Fast de hycklar kanske inte runt det faktum att det är kul med sex. Det hindrar ju dem inte ifrån att tycka om personen de har sex med.
Här visar du upp en verkligt föråldrad och romantiserad bild av hur mäns och kvinnors sexualitet borde vara. Och så kommer verkligheten rusande över dig likt ett expresståg. Det kan ta emot att inse att alla inte har samma syn på saker och ting som en själv.

Men jag ogillar det här hycklandet som många kvinnor håller sig med. De gnäller och pekar finger åt de män som tycker om att knulla och då faktiskt gör det, samtidigt som de bevisligen ligger runt med just de männen. Det låtsas de inte om, utan fortsätter försöka framställa sig som moraliskt överlägsna män. Och jag dömer dem inte egentligen, det är bara hyckleriet i att de dömer män som de inte är ett dugg bättre än som jag finner löjligt.

Fast om kvinnan ligger med en man som är lösaktig och kvinnan inte själv är lösaktig, på vilket sätt är det hyckleri?
Man kan tycka att hon inte borde stödja det beteendet kanske, men hyckleri vetefan om det är. Hon kanske är dödsförälskad i honom och vill att han ska ändra sig?
Att det sedan är naivt och att folk inte ändrar sig är en annan sak.

Och ja jag vet att jag är en hopplös romantiker, även om jag försökt arbeta bort det.

Jag bara tycker att man måste kunna skilja på personliga åsikter och känslor vs resonemang förda ur ett mer faktabaserat och samhälleligt perspektiv. Detta inlägg du reagerade så på var skrivet utifrån mina egna åsikter. Mina känslor angående män som ser sex som något lättvindigt man gör med lite vem som helst. Det har ju ingenting med fakta eller samhället som stort att göra på så sätt att jag skulle hävda ett förbud av prostitution utifrån enbart det argumentet.

Citat:
Vänta lite här nu. Kvinnor är också rätt så lättledda. Iofs i något mindre utsträckning än män, men det är ingen jätteskillnad. Kvinnor är ungefär lika otrogna som män och när det kommer till tillfälliga sexuella kontakter vinner kvinnor lätt.
Hur ser dessa kvinnor på män då? Som kroppsdelar?
Varför är det bara empatilöst och lättvindigt när män har en tillfällig sexuell relation?

Hallelådär..jag har väl aldrig sagt att motsvarande kvinna inte skulle vara likadan? Om en kvinna ligger runt på samma sätt som män gör så är hon precis likadan. Dock är detta ingenting jag riktigt fokuserar på eftersom det inte drabbar mig. Jag skrev detta inlägg främst utifrån personliga erfarenheter och personliga önskemål, att jag inte vill att män ska vara såna.

Det där med tillfälliga kontakter och att kvinnor har fler, var kommer det ifrån? Det är jag inte så säker på stämmer.
Citat:
Det där är jävligt märkligt. Det går alltid att skylla på mannen oavsett vem som i ett förhållande är otrogen, eller enbart ute efter sex med någon av motsatt kön. Alltid mannen som är den fule. Trots att det rimligen krävs två för att dansa en tango.
Nej, inte alltid mannen. Men för min del spelar det inte nån större roll om en kvinna legat med 100 män, jag ska inte ligga med henne ändå. Dock så ser jag ju givetvis att antalet kvinnor som ligger runt korrelerar med antalet män i viss mån (och då påverkas jag om jag träffar en man som är lösaktig).

Citat:
Än märkligare är att kvinnor, som så gärna framhåller sig som moralens väktare, inte då väljer de män som de enligt egen utsago påstår sig vilja ha. De som är allt det där, trogna, gulliga och som gör allt för att vara till lags.
Istället hoppar de i säng med män som de i andra sammanhang kallar för rena ärkegrisar. Fast vi män som är sexistiska svin får på något sätt lite amnesti av de kvinnor vi kommer i kontakt med. Eftersom vi är just deras lilla sexistiska svin. Och då räknas det inte.

Ja detta stämmer helt uppenbart till viss del. Totalt irrationellt agerande från kvinnans sida. Är väl driften vi får skylla på då, precis som vi så ofta gör med män
Citera
2019-09-20, 06:56
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Andra skulle kanske kalla dig romantisk, haha

Jag är inte heller intresserad av luder. Inte för att jag måste känna äkta kärlek eller ens personkemi. Situationen är bara märklig tycker jag, så mekanisk liksom.

När jag jobbade mot Kina, reste mycket och var mycket ensam. så ringde ju telefonen på varje nytt hotell och undrade om jag ville ha sällskap över natten. Varje affärshotell hade något "disko" nära till hands eller i egna baren.

En gång för länge sedan på skidresa i Zakopane, Polen ca 1988 så bodde jag på Polturisms (eller vad det hette, det statliga) hotell. Där satt ett gäng luder runt vårt middagsbord varje kväll. Man kunde inte titta upp åt någåt håll utan att ett luder inte försökte skapa "sug" i ögonkontakten.

Det är ju märkligt, att en kvinna kan sälja sig så hårt och metodiskt, men om jag som ung man eller ensam affärsresenär skulle trilla dit på det någon gång, jaha, då är jag sexistisk patriarkal och närmast kriminell.

De där propellerludren i Polen? jaha, de är offer.

Vilken märklig syn på saker och ting!

Jag kan dock sympatisera med det gamla ludret och hennes gamla stamkunder. Det är en relation som på många sätt är praktiskt ordnad och den borde verkligen inte vara olaglig.

Är luder samma sak som hora? Betyder "luder" en kvinna som säljer sex?
Jag avskyr ordet och får kalla kårar när jag hör det. Jag har dock inte trott att det betyder samma sak som hora utan snarare att det betyder att en kvinna ligger runt mycket, alltså är lösaktig.
Citera
2019-09-20, 07:05
Medlem
Citat:
Är luder samma sak som hora? Betyder "luder" en kvinna som säljer sex?
Jag avskyr ordet och får kalla kårar när jag hör det. Jag har dock inte trott att det betyder samma sak som hora utan snarare att det betyder att en kvinna ligger runt mycket, alltså är lösaktig.

Luder är ett gammalt ord för hora ja. Kan säkert även gälla för en kvinna som spelar hela basebollplanen.

Ludren i Polen sabbade min semester, ludren i Kina gjorde mig lika irriterad som jag kan vara på telefonsäljare. Nej, det är inget vackert eller snällt ord, men varför skulle jag välja att omskriva dessa damer i trevliga ordalag?

Säg att du varje gång du tar in på ett hotell vet att du får ett telefonsamtal från en man som undrar om du vill ha sällskap över natten. Skulle du använda vackra ord i dina tankar om dessa okända män?
Citera
2019-09-20, 07:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Luder är ett gammalt ord för hora ja. Kan säkert även gälla för en kvinna som spelar hela basebollplanen.

Ludren i Polen sabbade min semester, ludren i Kina gjorde mig lika irriterad som jag kan vara på telefonsäljare. Nej, det är inget vackert eller snällt ord, men varför skulle jag välja att omskriva dessa damer i trevliga ordalag?

Säg att du varje gång du tar in på ett hotell vet att du får ett telefonsamtal från en man som undrar om du vill ha sällskap över natten. Skulle du använda vackra ord i dina tankar om dessa okända män?

Nänä du får använda vilket ord du vill. Det är dock ett missbrukat ord då eftersom det används som båda delar vilket skapar förvirring.

Jag hade inte heller uppskattat telefonsamtalet varje kväll nä.
Citera
2019-09-20, 07:16
Medlem
Citat:
Nänä du får använda vilket ord du vill. Det är dock ett missbrukat ord då eftersom det används som båda delar vilket skapar förvirring.

Jag hade inte heller uppskattat telefonsamtalet varje kväll nä.

Jag ser luder som en mildare variant av det lite hårdare hora.

För det du tänker på, dvs en tjej som är väldigt lätt, så finns ju ordet slampa.
Citera
2019-09-20, 07:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag ser luder som en mildare variant av det lite hårdare hora.

För det du tänker på, dvs en tjej som är väldigt lätt, så finns ju ordet slampa.

Men vad är "en lite lättare variant?"
Antingen tar man väl betalt eller också inte?
Citera
2019-09-20, 07:51
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jo det har du säkert rätt i att jag uttryckt. Och det är väl en sanning med modifikation att jag inte har problem med den enskilde, eftersom man aldrig vet hur den enskilde är. Men om den enskilde är en snäll och god man som besöker en hora p.g.a. bristande möjligheter till sex i övrigt, så känns det hela inte så problematiskt (vilket jag tror att jag skrivit tidigare också faktiskt). Det är mer det att när det blir en stor industri så dras det fler kunder dit, det blir turism o.s.v. och då kan det uppstå problem med den enskilde köparen.
Ah jag tror att du förstår vad jag menar faktiskt.
Jag kom på nu att min kompis expojkvän hade en kompis som då besökte en prostituerad i Amsterdam. Han var då runt 25 och oskuld. Världens snällaste men tanigaste och udda kille. Jag tänkte inte då att han var ett jävla svin, utan snarare mest att jag inte kunde förstå hur han kunde vilja göra det. Men själva industrin prostitution var jag emot då också.

Varför åker du inte till Danmark bara? Närmre ju...

1) Hur är det om den enskilde är ung, snygg, vältränad och bra i sängen?

a) Eller gift och trevlig och köper sex för att hans fru inte är intresserad?

2) Du kan inte tänka dig att kvinnan kan säga ifrån ifall det är något som hon inte gillar? Och be om något om hon tycker om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in