2019-09-19, 23:12
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22

Jag vet inte hur det är med dessa saker för jag har aldrig gjort det själv i syftet att få sex. Sex har alltid serverats framför mina ögon så det har aldrig varit någonting jag behövt tänka på att köpa, varesig genom presenter eller någonting annat. Om jag vill ge något till nån så gör jag det för att jag vill göra den personen glad, inte för att jag ska få en massa saker tillbaka.

Hur många män kan säga detsamma?
Citera
2019-09-19, 23:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Mm, och vill man inte "ta anställning" som prostituerad kommer man heller inte få någon inkomst även om man tvingas till att ta det så det var rätt poänglöst att tvinga den personen till det. Precis som det är poänglöst att tvinga någon som inte kan sälja vatten i Sahara att ta anställning som säljare. Kvinnan som inte vill jobba som hora kommer snabbt få sparken från den bordellen där hon är anställd ( ) och så måste hon söka bidrag igen.

Det får man bedöma för fall till fall. Jag förstår att det blir jobbigt för din svartvita hjärna men man kan göra saker och ting inom rimliga gränser, man måste inte gå fullt ut i antingen den ena eller den andra riktningen. Vi kan sträva efter att människor ska må så bra som möjligt men det får inte missbrukas.

Som sagt, vi fattar att du tycker att män inte ska få ha möjlighet att köpa sex, eftersom ditt egna värde då sjunker och det hotar ditt kontrollbehov. Har du fått tillräckligt med smisk nu eller vill du ha ännu mer? Plockar utan problem isär varenda fråga och påstående du kommer med, så bara att fortsätta om du känner för det
Fast nu är det väl ändå DU som inte vill att män ska få möjlighet att få köpa sex då du vill betala kvinnor för att de ska slippa sälja.
Citera
2019-09-19, 23:16
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast nu är det väl ändå DU som inte vill att män ska få möjlighet att få köpa sex då de vill betala kvinnor för att de ska slippa sälja.

Nope, män ska få möjlighet att köpa sex så länge det finns kvinnor som frivilligt säljer.
Citera
2019-09-19, 23:22
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Jag kan liksom inte förstå det, för när jag ser en annan människa så ser jag en person, en själ, någon som har ett värde. Inte en kropp eller en kroppsdel som jag kan använda.
Jaså? Du begrep tex inte alls hur jag eller andra inte har problem med att partnern ligger med någon annan och att vi värderar annat som personlighet och ärlighet, så just kroppen eller kroppsdelar verkar ju rätt viktiga för dig faktiskt.

Hade kroppen inte spelat dig någon roll hade det ju inte rört dig i ryggen om någon annan tjej sög av din man tex.

Vad spelar det för roll för själen och värdet?
Citera
2019-09-19, 23:23
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jag verkar vara den enda som har empati här. Okej några till. Men i övrigt ser det dåligt ut på den fronten i dessa trådar.

Fast var är din empati för män som inte fått sex serverat på ett silverfat hela livet utan måste betala för att öht ha ett sexliv?
Citera
2019-09-19, 23:23
Medlem
Vem ska ligga med dem annars?
Citera
2019-09-19, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tittano
Vem ska ligga med dem annars?

De som är frivilliga förstås.
Citera
2019-09-19, 23:32
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Vilka intryck du får är jag likgiltig inför. Det har ingenting med fakta att göra.
Har jag sagt att inte kvinnor inom porren är utsatta?

Fast kvinnor är ju alltid "utsatta".

Även en kvinna som gift sig med en stenrik man och bor i ett tjusigt hus och blir serverad allt kommer vara "utsatt". Alltid finns det något att anmärka på. Antingen kommer hon spela offer genom att klaga på att hon inte får städa toaletter om dagarna eller att hon måste diska makens kaffemuggar när han åkt till jobbet or whatever.

Kan du ge exempel på någon livssituation där en kvinna inte är "utsatt"?
Citera
2019-09-20, 00:23
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Hur många män kan säga detsamma?

Nä men det har ju att göra med att vi har olika sexualitet uppenbarligen, som du själv påtalat. Du får betänka här att det faktum att sex alltid funnits runt hörnet om man velat har inte gjort att jag känt mig mer nöjd. Jag har tvärtom ett antal gånger känt mig som ett föremål för andras njutning.
Till exempel män på uteställen som jagar omkring ungefär som att man vore ett byte, tjatande om att man ska gå hem ihop e.t.c. Det finns en viss kategori män som är väldigt påstridiga, de som tror sig kunna välta omkull vad som helst och vem som helst. Kanske har män misstagit mig för något jag inte är då jag alltid gillat att klä upp mig i festliga kläder och gjort mig fin när jag varit ute och dansat. Jag är dock så långt ifrån ett så kallat "drinkluder" som man kan komma, men det kan ju klart vissa ha trott kanske.

Så detta med att tjejer kan få sex så lätt som vi kan, det gör oss inte privilegierade eftersom vi inte värdesätter tillfälligt sex ens i närheten lika mycket som män gör (iallafall inte jag). Tvärtom har jag avböjt många gånger för att just slippa känna mig som enbart ett föremål för någon annans njutning.
Citera
2019-09-20, 00:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jaså? Du begrep tex inte alls hur jag eller andra inte har problem med att partnern ligger med någon annan och att vi värderar annat som personlighet och ärlighet, så just kroppen eller kroppsdelar verkar ju rätt viktiga för dig faktiskt.

Hade kroppen inte spelat dig någon roll hade det ju inte rört dig i ryggen om någon annan tjej sög av din man tex.

Vad spelar det för roll för själen och värdet?

Därför att kroppen är en del av människan. Om någon slår mig så påverkar det mitt psyke. Om jag har sex med någon påverkar det mitt psyke. Signalsubstanser i hjärnan hänger ihop med vad som händer i kroppen.
Citera
2019-09-20, 00:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Fast var är din empati för män som inte fått sex serverat på ett silverfat hela livet utan måste betala för att öht ha ett sexliv?

Ja min empati just nu för dig är till exempel rätt hög eftersom jag uppenbarligen försöker omvärdera vissa tankar utifrån att du beskrivit din situation. Och trots alla dina radikala (och överdrivna) uttalanden så tycker jag du hörs som en snäll och fin människa och tanken på att du skulle köpa sex blir inte så svår då. Tänker att en hora som får dig som kund antagligen är en lyckligt lottad hora. Det är inte den enskilda sexköparen jag har problem med, det är hela industrin.
Citera
2019-09-20, 00:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Fast kvinnor är ju alltid "utsatta".

Även en kvinna som gift sig med en stenrik man och bor i ett tjusigt hus och blir serverad allt kommer vara "utsatt". Alltid finns det något att anmärka på. Antingen kommer hon spela offer genom att klaga på att hon inte får städa toaletter om dagarna eller att hon måste diska makens kaffemuggar när han åkt till jobbet or whatever.

Kan du ge exempel på någon livssituation där en kvinna inte är "utsatt"?

Ja många. Jag är inte utsatt. Min mamma är inte utsatt. Inte min syster heller. Ingen av mina vänner är utsatta. Jag har aldrig ens tänkt tanken att någon av oss skulle ha en utsatt livssituation. Skulle snarare kalla oss privilegierade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in