2019-09-18, 18:32
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Varför kan jag inte det?
Varför är det en omöjlighet i existensen?
Och hur vet du det?
Egen erfarenhet. Jag upplever det som att jag vill slippa mig själv och jag ser det vart jag än tittar. Det blir aldrig bra. Man måste lära sig att tycka om sig själv så man ser det istället. Det går inte annars. Det blir bara ett lidande att öht existera. Men det går att lära sig det. Aldrig försent för det. Jag tror inte det iallafall.

Jag ville ju dö hela tiden och i väldigt många år levde jag totalt isolerad. För jag har fått lära mig från när jag var liten att jag är inte värd någonting. Jag vet inte hur många gånger jag försökt ta livet av mig. Men det måste få ett slut. Så jag har börjat träffa en terapeut och ska få hjälp med det.
Citera
2019-09-18, 18:36
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah
Egen erfarenhet. Jag upplever det som att jag vill slippa mig själv och jag ser det vart jag än tittar. Det blir aldrig bra. Man måste lära sig att tycka om sig själv så man ser det istället. Det går inte annars. Det blir bara ett lidande att öht existera. Men det går att lära sig det. Aldrig försent för det. Jag tror inte det iallafall.

Jag ville ju dö hela tiden och i väldigt många år levde jag totalt isolerad. För jag har fått lära mig från när jag var liten att jag är inte värd någonting. Jag vet inte hur många gånger jag försökt ta livet av mig. Men det måste få ett slut. Så jag har börjat träffa en terapeut och ska få hjälp med det.

Jag ska försöka.

Lycka till med terapin!
Citera
2019-09-19, 21:24
Medlem
Dopaminas avatar
Undrar om det är någon som uppriktig tycker om mig. Det känns mest som om personer vill konsumera mig. Män typ. Lite ångest idag. PTSD-ångesten har återvänt. Fruktansvärda traumadrömmar. Jag lever nog inte så länge till dessvärre. Klarar inte av att leva med det förflutna. Jag behöver pillz för det.

Det är en tidsfråga innan jag sitter på psyket igen. Det är så tråkigt där. Ett rum, en toa med dusch utan något draperi att hänga sig i och en jävla korridor. Knepig personal. Maten är god åtminstone. Är inte så mycket för den här mobilanvändande psykpersonalen som mest sitter och spelar spel eller sitter vid datorerna och uppdaterar sina sociala medier. Livet suger. Att killen vågar stanna. Tänk om han visste vilket nervvrak jag egentligen är. Känner mig som en bedragare.
Citera
2019-09-20, 05:16
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellinie
Jag ångrar så att jag gick till psykiatrin 😭. Varför? Jag hade varit hemma två veckor sen börjat jobba igen. Som jag gjort förut.
Jag vill inte dö. Får sån ångest av att inte kunna vara trött 😭.

Känner lite samma sak.
Innan jag gick till psykiatrin tränade jag mkt, gladare, hade snygg kropp pga att jag tränat så mkt.
Sen blev i tryckt medicin som gjorde att jag inte kunde tänka och bara åt. Blev deprimerad av att bli tvingad att gå dit varje vecka. Det var hemskt faktiskt. Få höra förnedrande saker från deras personaler och massa skit om hur jag är, saker som inte är sant, förolämpar mig, och efter flera år har jag inte den kroppen som jag tränade så mkt för att få, tyvärr man har inte kontroll i livet det bara blir något hemskt. 😐 Men är motiverad nu att slippa helvetet. Tråkigt att höra att du fortfarande mår som förut med sömnen och ångest.
Citera
2019-09-20, 05:25
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Man kan ju inte ut trycka hur man känner långt in liksom jag hatar detta, men ibland man känner det
Citera
2019-09-20, 12:36
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Känner lite samma sak.
Innan jag gick till psykiatrin tränade jag mkt, gladare, hade snygg kropp pga att jag tränat så mkt.
Sen blev i tryckt medicin som gjorde att jag inte kunde tänka och bara åt. Blev deprimerad av att bli tvingad att gå dit varje vecka. Det var hemskt faktiskt. Få höra förnedrande saker från deras personaler och massa skit om hur jag är, saker som inte är sant, förolämpar mig, och efter flera år har jag inte den kroppen som jag tränade så mkt för att få, tyvärr man har inte kontroll i livet det bara blir något hemskt. 😐 Men är motiverad nu att slippa helvetet. Tråkigt att höra att du fortfarande mår som förut med sömnen och ångest.

Får man fråga vad som fick dig att söka hjälp hos psykiatri från första början? Du beskriver ditt "tidigare" liv i ja relativt icke-deprimerande i ord som snygg kropp, tränade mycket, gladare...

Så vad fick dig att söka vård?
Senast redigerad av particulum1 2019-09-20 kl. 12:39.
Citera
2019-09-20, 13:06
Bannlyst
den tredje oktober så är allt over , känns rätt befriande och och känner mej lugn i sinnet
Citera
2019-09-20, 13:07
Bannlyst
nu kan ingen stoppa mej
Citera
2019-09-20, 15:40
Bannlyst
när jag får min eviga vila , jag förbereder allt klart till den tredje

fira jul utan mej , fira , för det kan vara din alra sista
Citera
2019-09-20, 17:30
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carbonlife
när jag får min eviga vila , jag förbereder allt klart till den tredje

fira jul utan mej , fira , för det kan vara din alra sista
Ja precis. Vet du den bästa julen jag minns. Var den bästa för att jag låg utslagen på golvet på morfin.
Citera
2019-09-20, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah
Ja precis. Vet du den bästa julen jag minns. Var den bästa för att jag låg utslagen på golvet på morfin.

jag tänker nog ta lite starkare grejer
Citera
2019-09-20, 17:49
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Undrar om det är någon som uppriktig tycker om mig. Det känns mest som om personer vill konsumera mig. Män typ. Lite ångest idag. PTSD-ångesten har återvänt. Fruktansvärda traumadrömmar. Jag lever nog inte så länge till dessvärre. Klarar inte av att leva med det förflutna. Jag behöver pillz för det.

Det är en tidsfråga innan jag sitter på psyket igen. Det är så tråkigt där. Ett rum, en toa med dusch utan något draperi att hänga sig i och en jävla korridor. Knepig personal. Maten är god åtminstone. Är inte så mycket för den här mobilanvändande psykpersonalen som mest sitter och spelar spel eller sitter vid datorerna och uppdaterar sina sociala medier. Livet suger. Att killen vågar stanna. Tänk om han visste vilket nervvrak jag egentligen är. Känner mig som en bedragare.
Nej, du ska inte hänga dig. Haha. Ge dig. Jag vet inte. Du kanske har rätt? Jag känner ju inte dig speciellt väl.
Nej, jag tror du skulle behöva gå någon form av terapi för det där. Det är ju du som säger att du inte duger till annat än sex. Det kommer ju spegla sig överallt sen. För då tror ju omgivningen det med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in