2019-09-19, 22:35
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Sex har alltid serverats framför mina ögon så det har aldrig varit någonting jag behövt tänka på att köpa, varesig genom presenter eller någonting annat.

Snacka om att debattera utifrån en privilegierad position. Inte att undra på att du inte har någon empati alls.
Citera
2019-09-19, 22:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Som vad?

2) Om man inte gillar sex eller kan behandla det som ett jobb då ska man inte jobba som hora.

3) Men eftersom det är lätta pengar för kvinnor finns det många kvinnor i branschen som inte borde vara där.

4) Det är samma sak som att kvinnor jobbar med andra jobb som de inte passar för.

5) Tänk dig att kvinnan jobbade som städerska på en bordell och tvingades plocka upp använda kondomer. Skulle nån bry sig om hon klagade på att hon "kände sig tvungen att plocka upp saker som hon inte vill"?

6) Så fort det handlar om sex eller nakenhet är det jättehemskt att kvinnor tvingas göra saker som de inte vill. Men om en kvinna som jobbar 60 timmar i veckan på en advokatbyrå och inte vill vara borta från sina barn får hon ingen sympati.

Skärp dig.
Citera
2019-09-19, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Exakt, bidrag får man om man inte lyckas få någon anställning, inte för att man inte vill ta någon anställning.

Så vi ska ge alla bidrag istället om de hellre vill gå hemma och slappa än att städa, steka hamburgare på McDonalds eller torka bajs i vården?

Man får inte bara bidrag så där utan vidare, man måste vara försäkrad för att få det, eller vara flykting.
Jag har frågat dig förut men du har inte svarat, vill du ändra dagens a-kasse-regler eller är du nöjd med dem?
Senast redigerad av flekstor 2019-09-19 kl. 22:58.
Citera
2019-09-19, 22:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Snacka om att debattera utifrån en privilegierad position. Inte att undra på att du inte har någon empati alls.

Jag verkar vara den enda som har empati här. Okej några till. Men i övrigt ser det dåligt ut på den fronten i dessa trådar.
Citera
2019-09-19, 22:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Det jobbar en massa galna kvinnor inom rättsväsendet som är besatta av "människohandel" och "tvångsprostitution". Det är kvinnor som saknar pojkvänner och har svårt att slappna av vid sex då blir det så här.

2) Alla som lever i verkligheten vet att det här makes no sense. Det är 1000 gånger gånger lättare att skaffa villiga tjejer än att tvinga någon.

Arbetar du själv som prostituerad?
Citera
2019-09-19, 22:45
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jag vill nog så extremt mycket, från botten av mitt hjärta, att män inte ska vara så lättköpta. Så enkla att få på villospår. Jag vill inte att män ska vara så sexuellt lättledda. Jag vill att ni ska se personen och inte bara kroppen. Jag kan liksom inte förstå det, för när jag ser en annan människa så ser jag en person, en själ, någon som har ett värde. Inte en kropp eller en kroppsdel som jag kan använda.
Jag har även en viss erfarenhet av män som bara haft sex för ögonen och det har i unga år sårat mig enormt. Det var längesen nu, men det kanske spelar in gällande min avsky för prostitutionsbranschen.
Jag håller med om att det inte är något större problem på individnivå om de prostituerade arbetar där frivilligt. Sen är den frivilligheten alltid svår att avgöra såklart.

Min avsky för branschen som helhet är det att den är så ytlig och går så emot min syn på människor. Det finns liksom inget värde i den, bara människor som ser antingen pengar eller en kroppsdel att använda. Och nävisst, jag behöver inte beblanda mig i det och borde då inte behöva bry mig. Det är bara det att hela jag skriker inombords när jag tänker på det eller diskuterar det, därför att jag inte vill att män ska vara sådana som går till prostituerade, för jag vill inte att män ska se på sex så lättvindigt som ni uppenbarligen gör.
Detta medför såklart att jag är emot bordeller eftersom jag inte vill att en sådan syn på människor och sex implementeras i samhället som något allmänt accepterat. Därtill kommer kriminell verksamhet vilken prostitution är en guldgruva för.

Fast män är så, och det är inte mäns fel att du har målat upp en bild av hur du vill att män ska vara som inte stämmer. Män är biologiskt programmerade att göra kvinnor gravida, så snygga som möjligt, så många som möjligt. Mäns sexualitet är därför visuell, det räcker för män att se hur en kvinna ser ut för att avgöra om hon är hälsosam och fertil, och när man efter en nanosekund gjort den bedömningen och sett att ja, hon är både hälsosam och fertil, då aktiveras mäns sexuella lust och målet blir att stoppa in kuken i den kvinnan så att hon kan bli gravid med ens barn, och på så sätt har mannen utfört sin biologiska uppgift i livet och spridit sina gener med en hälsosam och fertil kvinna. Detta är kärnan till precis allt. Troligen har det inte varit evolutionärt framgångsrikt för män att lägga massa tid på själ och person, medan kvinnor måste göra det för att kunna avgöra vilka män som ska få fortplanta sig.

Att under dessa omständigheter (som du egentligen känner till) ifrågasätta hur män kan uppskatta att gå runt i ett stort hus bland massa snygga nakna kvinnor där man får knulla vem man vill övergår mitt förstånd.

Din syn på människor - jag skulle vilja påstå att detta är så mänskligt som det kan bli. Kvinnor som byter sex mot resurser och män som byter resurser mot sex. Kärlek, själ etc. Finns ens sånt egentligen eller är det påhitt och fantasier? Är inte en kvinnas "kärlek" för en man egentligen bara hennes kärlek för vad mannen kan ge honom? Till exempel.

För män är sex en väldigt liten investering, medan för kvinnor innebär det 9 månader graviditet och därefter mångårigt ansvar, hur kan du förvänta dig att män ska se lika allvarligt på sex som kvinnor gör med denna vetskap? Jag vet att i dagens samhälle gäller inte dessa skillnader i konsekvenser men det vet inte våra hjärnor rent biologiskt.

Du vill inte att män ska gå till prostituerade - vill du hellre att t ex jag lever i celibat? Hellre att din syn på hur du vill att män ska vara bekräftas och att jag lever i celibat livet ut, än att din syn på hur du vill att män ska vara visar sig vara fel och jag inte behöver leva i celibat? Jag tycker ärligt talat att det är en väldigt självisk inställning i så fall.

Sen kan jag säga så här: Hade jag fått det sexliv jag vill ha utan att behöva betala för det så hade jag inte gått till bordeller, och det gäller nog alla män som går till bordeller.
Citera
2019-09-19, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Man får inte bara bidrag så där utan vidare, man måste vara försäkrad för att få det, eller vara flykting.
Jag har frågat dig förut men du har inte svarat, vill du ändra dagen a-kasse-regler eller vill du ändra dem?
Hahaha, DU har frågat MIG herr ”a-kassan är ett försäkringsbolag som bestämmer sina regler själva och jag avgör bara om jag vill köpa deras produkt eller inte”?
Citera
2019-09-19, 22:57
Medlem
Citat:
Hahaha, DU har frågat MIG herr ”a-kassan är ett försäkringsbolag som bestämmer sina regler själva och jag avgör bara om jag vill köpa deras produkt eller inte”?

Ja jag har frågat dig flera gånget men inte heller denna gång vågade du ge ett svar på frågan: vill du ändra dagens a-kasse-regler eller är du nöjd med dem?
Citera
2019-09-19, 22:58
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Exakt, bidrag får man om man inte lyckas få någon anställning, inte för att man inte vill ta någon anställning.

Så vi ska ge alla bidrag istället om de hellre vill gå hemma och slappa än att städa, steka hamburgare på McDonalds eller torka bajs i vården?

Mm, och vill man inte "ta anställning" som prostituerad kommer man heller inte få någon inkomst även om man tvingas till att ta det så det var rätt poänglöst att tvinga den personen till det. Precis som det är poänglöst att tvinga någon som inte kan sälja vatten i Sahara att ta anställning som säljare. Kvinnan som inte vill jobba som hora kommer snabbt få sparken från den bordellen där hon är anställd ( ) och så måste hon söka bidrag igen.

Det får man bedöma för fall till fall. Jag förstår att det blir jobbigt för din svartvita hjärna men man kan göra saker och ting inom rimliga gränser, man måste inte gå fullt ut i antingen den ena eller den andra riktningen. Vi kan sträva efter att människor ska må så bra som möjligt men det får inte missbrukas.

Som sagt, vi fattar att du tycker att män inte ska få ha möjlighet att köpa sex, eftersom ditt egna värde då sjunker och det hotar ditt kontrollbehov. Har du fått tillräckligt med smisk nu eller vill du ha ännu mer? Plockar utan problem isär varenda fråga och påstående du kommer med, så bara att fortsätta om du känner för det
Citera
2019-09-19, 23:02
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Jag verkar vara den enda som har empati här. Okej några till. Men i övrigt ser det dåligt ut på den fronten i dessa trådar.

Selektiv empati möjligtvis, då man kan må väldigt dåligt av ofrivilligt celibat eller oförfyllda sexuella fantasier. Skulle gissa att det leder till en hel del självmord. Samtidigt som det finns gott om människor som både vill och kan lindra. Så jag vet inte hur mycket empati jag tycker du har. Var försiktig så att din gloria inte faller av.
Citera
2019-09-19, 23:06
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Eftersom det finns massor med tjejer som vill jobba med sex finns det inget behov av tjejer som är tvingade att ta jobbet.

2) Vi tar det igen: ingen vill tvinga kvinnor att sälja sex mkay?

Citat:
Arbetar du själv som prostituerad?

Nej jag är hemmafru på heltid.
Citera
2019-09-19, 23:11
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Angående kriminalitet och legaliserad prostitution. Det behövs en motvikt till den förskönade bild som vissa i tråden försöker bidra till. Citat nedan är hämtat ur https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1316&artikel=6945939.
En tysk pensionerad polis hävdar att kriminalitet fortfarande har ett fast grepp om prostitutionsmarknaden. Han säger att läget i Tyskland är allvarligt och att fler nu tjänar pengar på kriminalitet kopplat till prostitution än förut.

Citat:
Fasen är du verkligen så pass dum att du tror på det?

Citat artikel https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1316&artikel=6945939

Sveriges Radio igen. Objektiv källa? Men det förvånar mig inte att det kommer in idioter i prostitutionsbranschen precis som i allt annat.

Vad som behövs är en motvikt till den bild som gäller generellt i samhället, att prostitution inte är något annat än ren misär och människohandel. Den förskönande bilden ges av ett fåtal anonyma på flashback. Snarare det sistnämnda det behövs mer av med andra ord.

Fråga: även om det här och där förekommer tvångsprostitution, ska sexköp hos frivilliga prostituerade då också förbjudas?
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-09-19 kl. 23:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in