Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Jag vill nog så extremt mycket, från botten av mitt hjärta, att män inte ska vara så lättköpta. Så enkla att få på villospår. Jag vill inte att män ska vara så sexuellt lättledda. Jag vill att ni ska se personen och inte bara kroppen. Jag kan liksom inte förstå det, för när jag ser en annan människa så ser jag en person, en själ, någon som har ett värde. Inte en kropp eller en kroppsdel som jag kan använda.
Jag har även en viss erfarenhet av män som bara haft sex för ögonen och det har i unga år sårat mig enormt. Det var längesen nu, men det kanske spelar in gällande min avsky för prostitutionsbranschen.
Jag håller med om att det inte är något större problem på individnivå om de prostituerade arbetar där frivilligt. Sen är den frivilligheten alltid svår att avgöra såklart.
Min avsky för branschen som helhet är det att den är så ytlig och går så emot min syn på människor. Det finns liksom inget värde i den, bara människor som ser antingen pengar eller en kroppsdel att använda. Och nävisst, jag behöver inte beblanda mig i det och borde då inte behöva bry mig. Det är bara det att hela jag skriker inombords när jag tänker på det eller diskuterar det, därför att jag inte vill att män ska vara sådana som går till prostituerade, för jag vill inte att män ska se på sex så lättvindigt som ni uppenbarligen gör.
Detta medför såklart att jag är emot bordeller eftersom jag inte vill att en sådan syn på människor och sex implementeras i samhället som något allmänt accepterat. Därtill kommer kriminell verksamhet vilken prostitution är en guldgruva för.
Fast män är så, och det är inte mäns fel att du har målat upp en bild av hur du vill att män ska vara som inte stämmer. Män är biologiskt programmerade att göra kvinnor gravida, så snygga som möjligt, så många som möjligt. Mäns sexualitet är därför visuell, det räcker för män att se hur en kvinna ser ut för att avgöra om hon är hälsosam och fertil, och när man efter en nanosekund gjort den bedömningen och sett att ja, hon är både hälsosam och fertil, då aktiveras mäns sexuella lust och målet blir att stoppa in kuken i den kvinnan så att hon kan bli gravid med ens barn, och på så sätt har mannen utfört sin biologiska uppgift i livet och spridit sina gener med en hälsosam och fertil kvinna. Detta är kärnan till precis allt. Troligen har det inte varit evolutionärt framgångsrikt för män att lägga massa tid på själ och person, medan kvinnor måste göra det för att kunna avgöra vilka män som ska få fortplanta sig.
Att under dessa omständigheter (som du egentligen känner till) ifrågasätta hur män kan uppskatta att gå runt i ett stort hus bland massa snygga nakna kvinnor där man får knulla vem man vill övergår mitt förstånd.
Din syn på människor - jag skulle vilja påstå att detta är så mänskligt som det kan bli. Kvinnor som byter sex mot resurser och män som byter resurser mot sex. Kärlek, själ etc. Finns ens sånt egentligen eller är det påhitt och fantasier? Är inte en kvinnas "kärlek" för en man egentligen bara hennes kärlek för vad mannen kan ge honom? Till exempel.
För män är sex en väldigt liten investering, medan för kvinnor innebär det 9 månader graviditet och därefter mångårigt ansvar, hur kan du förvänta dig att män ska se lika allvarligt på sex som kvinnor gör med denna vetskap? Jag vet att i dagens samhälle gäller inte dessa skillnader i konsekvenser men det vet inte våra hjärnor rent biologiskt.
Du vill inte att män ska gå till prostituerade - vill du hellre att t ex jag lever i celibat? Hellre att din syn på hur du vill att män ska vara bekräftas och att jag lever i celibat livet ut, än att din syn på hur du vill att män ska vara visar sig vara fel och jag inte behöver leva i celibat? Jag tycker ärligt talat att det är en väldigt självisk inställning i så fall.
Sen kan jag säga så här: Hade jag fått det sexliv jag vill ha utan att behöva betala för det så hade jag inte gått till bordeller, och det gäller nog alla män som går till bordeller.