Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Min avsky för branschen som helhet är det att den är så ytlig och går så emot min syn på människor. Det finns liksom inget värde i den, bara människor som ser antingen pengar eller en kroppsdel att använda. Och nävisst, jag behöver inte beblanda mig i det och borde då inte behöva bry mig. Det är bara det att hela jag skriker inombords när jag tänker på det eller diskuterar det, därför att jag inte vill att män ska vara sådana som går till prostituerade, för jag vill inte att män ska se på sex så lättvindigt som ni uppenbarligen gör.
Detta medför såklart att jag är emot bordeller eftersom jag inte vill att en sådan syn på människor och sex implementeras i samhället som något allmänt accepterat. Därtill kommer kriminell verksamhet vilken prostitution är en guldgruva för.
1) Eller så är det olika för olika personer?
2) Hur är det annorlunda från ytliga kvinnor som hänger på Instagram, köper dyra väskor, skaffar fillers? Ska vi förbjuda det också?
3) Sex i relationer är också betal-sex bara med annan valuta. Till exempel om en kvinna går ner i vikt för att få sex med sin man har hon köpt sex då?
4) Hur är det om man köper presenter till sin partner för att få sex? Det har jag gjort många gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Var har jag jämfört detta?
Jag har inte heller sagt att sex är likamed utsatthet. Du yrar massa underligt här nu.
Men du citerade en artikel där det står att kvinnor som säljer sex är utsatta. Vad försöker du säga?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Eh, frågan är inte om man tjänar några pengar eller inte, frågan är om man ska få bidrag för att slippa tjäna ihop sina pengar genom att jobba som hora.
"Förse svenskar med jobb som bättre passar dem", vilken värld lever du i? Vad hände med "det är alltid tråkigt att behöva jobba med något man inte vill för att få en inkomst, men så är livet".
1) Det är som att fråga om man ska få bidrag för att slippa tjäna ihop sina pengar som artist.
2) Om man inte kan sjunga och spela gitarr då kan man inte jobba som artist.
3) Hora är inget bra jobb för kvinnor som är ovilliga. Det finns ingen efterfrågan på det.