2019-09-19, 20:42
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Så är det. Det är grundprincipen för livet. Rättvisa är något människor hittat på. Det gör det dock inte mindre hemskt. Vissa människor lever fruktansvärda liv, föds på fel plats, växer upp med fel folk, hamnar i fel kretsar, arbetar med fel jobb. Vissa barn knarkar från att de är några år gamla. Det är fruktansvärt. Och orättvist kan tyckas, om nu rättvisa var ett begrepp som reglerar sig självt.

Fast som sagt så kan vi parera orättvisor, vi behöver inte alltid acceptera dom som vore de naturlagar. I samhällen där kvinnor inte vill ha sex med män i någon vidare utsträckning uppstår en efterfrågan på prostituerade, som då vissa kvinnor utnyttjar för att tjäna pengar, och vips kan män få sex trots allt. Så kan vi dock inte ha det anser t ex Sverige, och vips gör man livet orättvist igen. Så då söker sig t ex svenska män utomlands där man anser att vi visst kan ha det så och VIPS, kan de få sex igen
Citera
2019-09-19, 20:48
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vad har om man är en bra hora som tjänar bra pengar med saken att göra.

Så du vill ha ett större bidragssamhälle?

Vad har det inte med saken att göra? Kommer du tjäna några pengar på att sälja sex om ingen vill betala för dig?

Om vi kan så i vissa avseenden, ja visst. Kasta ut några hundratusen eller miljoner människor som inte ska vara här så kanske vi kan ha råd att förse svenskar med jobb som bättre passar dem.
Citera
2019-09-19, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Vad har det inte med saken att göra? Kommer du tjäna några pengar på att sälja sex om ingen vill betala för dig?

Om vi kan så i vissa avseenden, ja visst. Kasta ut några hundratusen eller miljoner människor som inte ska vara här så kanske vi kan ha råd att förse svenskar med jobb som bättre passar dem.
Eh, frågan är inte om man tjänar några pengar eller inte, frågan är om man ska få bidrag för att slippa tjäna ihop sina pengar genom att jobba som hora.

"Förse svenskar med jobb som bättre passar dem", vilken värld lever du i? Vad hände med "det är alltid tråkigt att behöva jobba med något man inte vill för att få en inkomst, men så är livet".
Citera
2019-09-19, 21:18
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Min avsky för branschen som helhet är det att den är så ytlig och går så emot min syn på människor. Det finns liksom inget värde i den, bara människor som ser antingen pengar eller en kroppsdel att använda. Och nävisst, jag behöver inte beblanda mig i det och borde då inte behöva bry mig. Det är bara det att hela jag skriker inombords när jag tänker på det eller diskuterar det, därför att jag inte vill att män ska vara sådana som går till prostituerade, för jag vill inte att män ska se på sex så lättvindigt som ni uppenbarligen gör.
Detta medför såklart att jag är emot bordeller eftersom jag inte vill att en sådan syn på människor och sex implementeras i samhället som något allmänt accepterat. Därtill kommer kriminell verksamhet vilken prostitution är en guldgruva för.

1) Eller så är det olika för olika personer?

2) Hur är det annorlunda från ytliga kvinnor som hänger på Instagram, köper dyra väskor, skaffar fillers? Ska vi förbjuda det också?

3) Sex i relationer är också betal-sex bara med annan valuta. Till exempel om en kvinna går ner i vikt för att få sex med sin man har hon köpt sex då?

4) Hur är det om man köper presenter till sin partner för att få sex? Det har jag gjort många gånger.

Citat:
Var har jag jämfört detta?
Jag har inte heller sagt att sex är likamed utsatthet. Du yrar massa underligt här nu.

Men du citerade en artikel där det står att kvinnor som säljer sex är utsatta. Vad försöker du säga?

Citat:
Eh, frågan är inte om man tjänar några pengar eller inte, frågan är om man ska få bidrag för att slippa tjäna ihop sina pengar genom att jobba som hora.

"Förse svenskar med jobb som bättre passar dem", vilken värld lever du i? Vad hände med "det är alltid tråkigt att behöva jobba med något man inte vill för att få en inkomst, men så är livet".

1) Det är som att fråga om man ska få bidrag för att slippa tjäna ihop sina pengar som artist.

2) Om man inte kan sjunga och spela gitarr då kan man inte jobba som artist.

3) Hora är inget bra jobb för kvinnor som är ovilliga. Det finns ingen efterfrågan på det.
Citera
2019-09-19, 21:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen

Men du citerade en artikel där det står att kvinnor som säljer sex är utsatta. Vad försöker du säga?

Jag ger en motvikt till den förskönade bild vissa här målar upp. Det finns givetvis två sidor av myntet, en frivillig parallellt med en smutsig och ofrivillig sida. Ni blundar för den sistnämnda.

Citat:
Sex i relationer är också betal-sex bara med annan valuta. Till exempel om en kvinna går ner i vikt för att få sex med sin man har hon köpt sex då?

Hur är det om man köper presenter till sin partner för att få sex? Det har jag gjort många gånger.

Jag vet inte hur det är med dessa saker för jag har aldrig gjort det själv i syftet att få sex. Sex har alltid serverats framför mina ögon så det har aldrig varit någonting jag behövt tänka på att köpa, varesig genom presenter eller någonting annat. Om jag vill ge något till nån så gör jag det för att jag vill göra den personen glad, inte för att jag ska få en massa saker tillbaka.

Om en kvinna går ner i vikt för att hennes man ska vilja ha sex med henne har hon inte köpt sex nä. Hon har anpassat sig (antagligen var hon inte överviktig när de träffades), och inget fel med att anpassa sig sålänge hon själv också tycker att viktnedgång är rimlig, vilket den säkert ofta är om man överhuvudtaget kommer på idén att gå ner i vikt. Övervikt mår ingen bra av.
Citera
2019-09-19, 22:06
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jag ger en motvikt till den förskönade bild vissa här målar upp. Det finns givetvis två sidor av myntet, en frivillig parallellt med en smutsig och ofrivillig sida. Ni blundar för den sistnämnda.

1) Den "smutsiga och ofrivilliga sidan" är en fantasi för White Knights och kvinnor. För det finns ingen efterfrågan på sex med kvinnor som är "utsatta och tvingade" och blah blah.

2) Det som existerar är tjejer som ger dålig service och det borde styras upp.

Citat:
Jag vet inte hur det är med dessa saker för jag har aldrig gjort det själv i syftet att få sex. Sex har alltid serverats framför mina ögon så det har aldrig varit någonting jag behövt tänka på att köpa, varesig genom presenter eller någonting annat. Om jag vill ge något till nån så gör jag det för att jag vill göra den personen glad, inte för att jag ska få en massa saker tillbaka.

1) Men i många relationer är det vanligt att en person (oftast mannen) gör saker som att köpa kläder eller betala för resor i hopp om att få sex.

2) Det är samma sak som att köpa sex med skillnaden att kvinnan ofta vägrar ställa upp på sexet.

Citat:
Om en kvinna går ner i vikt för att hennes man ska vilja ha sex med henne har hon inte köpt sex nä. Hon har anpassat sig (antagligen var hon inte överviktig när de träffades), och inget fel med att anpassa sig sålänge hon själv också tycker att viktnedgång är rimlig, vilket den säkert ofta är om man överhuvudtaget kommer på idén att gå ner i vikt. Övervikt mår ingen bra av.

1) Är sexet mer äkta om personen ändrar sitt utseende för att få ligga jämfört med att personen betalar? Är det mindre ytligt?

2) Vi kan ta ett annat exempel: många kvinnor skaffar silikonbröst för att bli mer attraktiva för sina män. Hade det inte varit bättre om de hade betalat? Då hade de sluppit alla risker med en operation.

3) Mitt argument är att de flesta har betalat för sex i någon form och det är okay. Det är också okay att vara ytlig. Det handlar bara om att ha roligt inte om att leva ihop för resten av livet.
Citera
2019-09-19, 22:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Angående kriminalitet och legaliserad prostitution. Det behövs en motvikt till den förskönade bild som vissa i tråden försöker bidra till. Citat nedan är hämtat ur https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1316&artikel=6945939.
En tysk pensionerad polis hävdar att kriminalitet fortfarande har ett fast grepp om prostitutionsmarknaden. Han säger att läget i Tyskland är allvarligt och att fler nu tjänar pengar på kriminalitet kopplat till prostitution än förut.

Citat:
Jag frågar hur männen behandlar henne. Hon svarar att hälften är bra. Men de andra gör saker med henne som hon inte vill, men känner sig tvungen att ställa upp på.

Det har gått mer än 15 år sedan Tyskland i lag jämställde prostitution med andra yrken. Syftet var att minska brottslighet förknippad med prostitution och förbättra arbetsförhållandena och de prostituerade fick tillgång till socialförsäkringssystemet. Det har lett till att Tyskland blivit ett centrum i Europa för prostitution. I fjol gjordes vissa förändringar i lagstiftningen, bland annat infördes kondomtvång.

Men det finns de som menar att det fortfarande finns en koppling mellan sexbranschen i Tyskland och den organiserade brottsligheten. Manfred Paulus är pensionerad polis och har ägnat 30 år åt att kartlägga människohandel för sexuella ändamål, prostitution och kriminella grupperingar. Idag är flitig gäst i TV, radio och tidningar när frågorna diskuteras.

– Die Situation ist nicht gut, das ist verbunden mit organisierter kriminalität.

Han säger att läget i Tyskland är allvarligt, att det i dag är fler kriminella som tjänar pengar på prostitutionen än innan lagstiftningen ändrades 2002.

– Es ist Rumänichen, Bulgaren…
Citera
2019-09-19, 22:11
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Den "smutsiga och ofrivilliga sidan" är en fantasi för White Knights och kvinnor. För det finns ingen efterfrågan på sex med kvinnor som är "utsatta och tvingade" och blah blah.

.

Fasen är du verkligen så pass dum att du tror på det?

Citat artikel https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1316&artikel=6945939
Citat:
Problem med den fria synen på prostitution har ignorerats under många år och det har gjort att de kriminella grupperingarna vuxit sig allt starkare, säger Manfred Paulus. För polisen gör vad de kan för att begränsa brottsligheten, anser han.

För några veckor sedan startade en omfattande rättegång mot en ägare till en stor bordell i Stuttgart. Bordellägaren misstänks bland annat för människohandel och ekonomisk brottslighet. Och nyligen genomförde tyska federala polisen, Bundespolizei, en av de största insatserna mot tvångsprostitution i landet. 1 500 poliser deltog i razzian och ett hundratal personer greps i tolv delstater.
Citera
2019-09-19, 22:16
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Angående kriminalitet och legaliserad prostitution. Det behövs en motvikt till den förskönade bild som vissa i tråden försöker bidra till. Citat nedan är hämtat ur https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1316&artikel=6945939.
En tysk pensionerad polis hävdar att kriminalitet fortfarande har ett fast grepp om prostitutionsmarknaden. Han säger att läget i Tyskland är allvarligt och att fler nu tjänar pengar på kriminalitet kopplat till prostitution än förut.

Citat:
Jag frågar hur männen behandlar henne. Hon svarar att hälften är bra. Men de andra gör saker med henne som hon inte vill, men känner sig tvungen att ställa upp på.

1) Som vad?

2) Om man inte gillar sex eller kan behandla det som ett jobb då ska man inte jobba som hora.

3) Men eftersom det är lätta pengar för kvinnor finns det många kvinnor i branschen som inte borde vara där.

4) Det är samma sak som att kvinnor jobbar med andra jobb som de inte passar för.

5) Tänk dig att kvinnan jobbade som städerska på en bordell och tvingades plocka upp använda kondomer. Skulle nån bry sig om hon klagade på att hon "kände sig tvungen att plocka upp saker som hon inte vill"?

6) Så fort det handlar om sex eller nakenhet är det jättehemskt att kvinnor tvingas göra saker som de inte vill. Men om en kvinna som jobbar 60 timmar i veckan på en advokatbyrå och inte vill vara borta från sina barn får hon ingen sympati.
Citera
2019-09-19, 22:18
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Jo det är frågan ditt dumhuvud. Bidrag får man för att man inte har någon inkomst. Att jobba som hora när någon inte vill köpa sex av dig ger ingen inkomst.

Ja, om vi inte behöver tvinga människor att jobba med något de inte vill eller passar för utan istället kan hjälpa dem att öka sina chanser att få jobb de faktiskt passar för, så varför inte göra det?

Du kan lägga ner nu, ditt försök att sätta dit oss funkade inte, och nu gör du bara bort dig.
Citera
2019-09-19, 22:27
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Fasen är du verkligen så pass dum att du tror på det?

Citat artikel https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1316&artikel=6945939

1) Det jobbar en massa galna kvinnor inom rättsväsendet som är besatta av "människohandel" och "tvångsprostitution". Det är kvinnor som saknar pojkvänner och har svårt att slappna av vid sex då blir det så här.

2) Alla som lever i verkligheten vet att det här makes no sense. Det är 1000 gånger lättare att skaffa villiga tjejer än att tvinga någon.
Senast redigerad av Babianen 2019-09-19 kl. 22:52.
Citera
2019-09-19, 22:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jo det är frågan ditt dumhuvud. Bidrag får man för att man inte har någon inkomst. Att jobba som hora när någon inte vill köpa sex av dig ger ingen inkomst.

Ja, om vi inte behöver tvinga människor att jobba med något de inte vill eller passar för utan istället kan hjälpa dem att öka sina chanser att få jobb de faktiskt passar för, så varför inte göra det?

Du kan lägga ner nu, ditt försök att sätta dit oss funkade inte, och nu gör du bara bort dig.
Exakt, bidrag får man om man inte lyckas få någon anställning, inte för att man inte vill ta någon anställning.

Så vi ska ge alla bidrag istället om de hellre vill gå hemma och slappa än att städa, steka hamburgare på McDonalds eller torka bajs i vården?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in