Citat:
Ursprungligen postat av
Tokugawa
Är det någon som vet vad KLs fars demens berodde på? Två barn som bägge blir avancerade missbrukare kan vara något de fått i arv.
Det enda som har kommit fram om det är att pappan ska ha avlidit i Alzheimers och det kan vem som helst få tyvärr.
Någon borde ju veta hur föräldrarna till Karin var när dom var friska. Men det är det tyst om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Avskyn gentemot HOL är också av den arten att ju längre ner hon sjunker, och han stannar kvar på sin position, så ökar hatet. Den är oresonlig. Tänk dig själv att vara på en hög position både ekonomiskt och samhälleligt, och sakta sjunka neråt. Samtidigt som släkten gör intervention och har sett dig i all din skam, så stannar HOL kvar på sin position. Hon känner sig utstött, hon skäms, känner sig ensam, barnen vill inte träffa dig - och dessutom: varenda instans du överklagar så vinner din antagonist. Självklart måste det sticka i ögonen. Och hon är dessutom en paria i rättsapparaten och kommer inte ens få jobb som advokatsekreterare, om hon inte visar en längre nykterhet.
Jag kan förstå hennes känslor. Men jag begriper inte varför hon inte tar tag i sitt krökande och sin situation. Hon har ju alla möjligheter och precis ALLT att vinna.
Då det finns en rad av falska anklagelser av Karin mot HOL så är det ju inte alltför otroligt att hon till slut försökte ta död på honom. Hatet är starkt!
Karin är fortfarande misstänkt som anstiftaren.
Nej jag förstår inte heller. Kvinnans som hade allt sjunker så djupt.
Varför tog hon inte behandling för sitt missbruk i tid, i stället för att förlora allt?
Det enda hon har kvar nu är troligen runt 10 miljoner och pengar är ingen tröst när man är ensam och inte ens familjen vill umgås med henne.