2019-09-21, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Tack. Jag baserar ”långvarigt alkoholmissbruk” på det långa tidsspannet från intervention till diverse LOB:ar, det är flera år. Och ingens missbruk inleds med intervention.

Att det skulle kunna vara yrkesrelaterat framgår av HOL:s egna utsaga på brottsplatsen. Dock har inga tydliga spår i den riktningen ännu framkommit här eller i media.

Den här interventionen är väl bara en trådsanning?

Men nog verkar problematiken ha funnits ett tag. Om det är ett ständigt drickande eller periodvis är oklart. Man får onekligen intrycket att det handlar om mer än ”dåligt ölsinne”. Det är oklart om annan fysisk ohälsa eller tex självmedicinering mot depression(er) är inblandat. Fullt möjligt dock.

Jag hade önskat att någon ville bidra med uppgifter om tvister han hanterat yrkesmässigt. Jag hatar tanken på att KL skulle visa sig oskyldig efter att ha styckats i den här tråden utan att alternativ ens diskuterats.
Citera
2019-09-21, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Den här interventionen är väl bara en trådsanning?

Men nog verkar problematiken ha funnits ett tag. Om det är ett ständigt drickande eller periodvis är oklart. Man får onekligen intrycket att det handlar om mer än ”dåligt ölsinne”. Det är oklart om annan fysisk ohälsa eller tex självmedicinering mot depression(er) är inblandat. Fullt möjligt dock.

Jag hade önskat att någon ville bidra med uppgifter om tvister han hanterat yrkesmässigt. Jag hatar tanken på att KL skulle visa sig oskyldig efter att ha styckats i den här tråden utan att alternativ ens diskuterats.

Tack, du har nog rätt. Jag byter ut uttrycket. Och håller med, det vore intressant med något annat trovärdigt spår.
Kommentar: Lyckas tyvärr inte med att redigera ursprungsinlägget
Senast redigerad av Mittiseptember 2019-09-21 kl. 15:32. Anledning: Kommentar
Citera
2019-09-21, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Eftersom du inte ens orkar läsa igenom andras inlägg (Vresrosens), så har du säkert stor förståelse för att jag inte orkar leta fram ett äldre inlägg som finns i tråden, åt dig.

Tror det är många i tråden som inte orkar läsa läsa era inlägg längre.Du skriver absolut inget sakligt utan fantiserar fritt om hur du tror att de olika parterna tänker,sedan presenterar du det som sanning.För guds skull börja använda ditt sunda förnuft om du har något.
Citera
2019-09-21, 15:33
Medlem
Jag har bara läst - ej medlem tidigare.

Denna händelse har på gott å på ont gripit mig.
En tragisk händelse på alla sätt. Å bakom det som skett så dukar det upp sig enormt mycket mer.

Vare sig ni heter efternamn, aggressiva motståndare till Karin som finns en handfull - eller eljest.

Besinna er allihopa.

Detta har blivit och är pajkastningar då sannolikt ingen har exakt kunskap om händelse, skyldiga, karaktärer bakom protokoll från rättsväsende med mera.

Sluta döm och fördöm.

Anar att det tyvärr finns mycket - för mycket - aggressivitet bland för många som skriver här.

Om exxet, mamman eller vem tusan som helst i era liv var fel så innerbär det inte att just detta fall är anledningen att kräka ur er era livsöden.

Tänk på de drabbade - dottern och sonen.
De är de som ska leva vidare även efter detta trauma.

Var öppensinniga för andras åsikter intill fakta föreligger.

Ha en fin lördag och därtill kväll. Nu ska jag tända grillen 👍
Citera
2019-09-21, 15:35
Medlem
Flashig78s avatar
Jag har följt ärendet från start både i media och här, och jag är faktiskt förvånad att detta hänt överhuvudtaget. Att en advokat blir skjuten i sitt trapphus är inte klokt. Att sen hans ex blir inspärrad, släppt och fortfarande misstänkt är som taget ur sagorna. Men det har uppenbarligen hänt. Jag fortsätter följa tråden. Den här filuren Olafsen är jag dock säker på är den rätte skytten - men frågan är på vems uppdrag han sköt Henrik. Kan han ha retat upp någon rejält - eller nån från hans firma har trampat på fel tår? Eller är det så enkelt, eller så svårt, att det faktiskt är hans ex som anstiftat?

Spänningen är oliiiiiidlig.
Citera
2019-09-21, 15:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Tack, du har nog rätt. Jag byter ut uttrycket. Och håller med, det vore intressant med något annat trovärdigt spår.
Kommentar: Lyckas tyvärr inte med att redigera ursprungsinlägget
Nej interventionen är ingen trådsanning och det kan verifieras av flera som har läst domen men domen läggs inte ut i tråden då den handlar mycket om barnen och den är på 19 sidor.

Här är texten från domen som har legat ute i tråden flera gånger.

I september 2012 gjordes en intervention, där släktingar och vänner samlades till ett möte med Karin angående hennes alkoholvanor. Det blev som att hälla bensin på en eld.
Själv har han varit medberoende och trott att situationen skulle bli bättre längre fram.
Han och Karin har gått i parterapi och själv har han sökt annan hjälp, bl.a. i form av terapi och analys. Så skedde fram till sommaren år 2013 då han bestämde sig för att flytta från det gemensamma
hemmet. Situationen i familjen kunde då beskrivas som ett gungfly och socialtjänsten var inkopplad. De uppmanade honom att ansöka om ensam vårdnad, vilket han till sist gjorde i december 2013.
Citera
2019-09-21, 15:47
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norge193
Tänk på de drabbade - dottern och sonen.
De är de som ska leva vidare även efter detta trauma.

Var öppensinniga för andras åsikter intill fakta föreligger.

Ha en fin lördag och därtill kväll. Nu ska jag tända grillen 👍
Börjat supa redan innan du ens tänt grillen?

Tråden handlar om en skjuten man. Något du helt lyckats missa i ditt begynnelseinlägg.

Eller menar du att HOL ska dö och alltså inte leva vidare med sitt trauma?
Citera
2019-09-21, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej interventionen är ingen trådsanning och det kan verifieras av flera som har läst domen men domen läggs inte ut i tråden då den handlar mycket om barnen och den är på 19 sidor.

Här är texten från domen som har legat ute i tråden flera gånger.

I september 2012 gjordes en intervention, där släktingar och vänner samlades till ett möte med Karin angående hennes alkoholvanor. Det blev som att hälla bensin på en eld.
Själv har han varit medberoende och trott att situationen skulle bli bättre längre fram.
Han och Karin har gått i parterapi och själv har han sökt annan hjälp, bl.a. i form av terapi och analys. Så skedde fram till sommaren år 2013 då han bestämde sig för att flytta från det gemensamma
hemmet. Situationen i familjen kunde då beskrivas som ett gungfly och socialtjänsten var inkopplad. De uppmanade honom att ansöka om ensam vårdnad, vilket han till sist gjorde i december 2013.

Ja, där var den ja. Tack! Bra då att jag inte lyckades redigera ursprungsinlägget.
Citera
2019-09-21, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Börjat supa redan innan du ens tänt grillen?

Tråden handlar om en skjuten man. Något du helt lyckats missa i ditt begynnelseinlägg.

Eller menar du att HOL ska dö och alltså inte leva vidare med sitt trauma?

Tack för ”informationen”.
🤔

Ganska komiskt - ärligt talat - att det jag skriver möts av just det jag pekade på. Aggression.

Självklart är dådet hemskt. Att det är otäckt för den drabbade.

Det jag pekade på var att det är klokast att låta polisen jobba på så att vi får den sanna bilden. Den kommer att komma i fall som denna.

Det här är ingen fotbollsmatch där det handlar om lag A eller B ska vinna. Just i sådana så finns det de som supportar respektive lag.

Som denna tråd utvecklat sig så är det faktiskt - och tyvärr - känslan av samma mekanismer råder som i idrott.

Jag hejar på lag A o jag har bevis för att vi har rätt. Andra säger samma som lag B.

Ingen jäkel på detta fora vet vad som hänt. Hur var och en av alla inblandade än må vara och ha gjort.
Citera
2019-09-21, 16:05
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norge193
Tack för ”informationen”.
🤔

Ganska komiskt - ärligt talat - att det jag skriver möts av just det jag pekade på. Aggression.

Självklart är dådet hemskt. Att det är otäckt för den drabbade.

Det jag pekade på var att det är klokast att låta polisen jobba på så att vi får den sanna bilden. Den kommer att komma i fall som denna.

Det här är ingen fotbollsmatch där det handlar om lag A eller B ska vinna. Just i sådana så finns det de som supportar respektive lag.

Som denna tråd utvecklat sig så är det faktiskt - och tyvärr - känslan av samma mekanismer råder som i idrott.

Jag hejar på lag A o jag har bevis för att vi har rätt. Andra säger samma som lag B.

Ingen jäkel på detta fora vet vad som hänt. Hur var och en av alla inblandade än må vara och ha gjort.
Men du väljer att registrera ett konto och gå in och tycka synd om KL?
Att det skulle vara synd om HOL ser jag inget av?
Kvinnokamp?
Citera
2019-09-21, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Men du väljer att registrera ett konto och gå in och tycka synd om KL?
Att det skulle vara synd om HOL ser jag inget av?
Kvinnokamp?

Japp!

Jag registrerade ett konto för att inte delta i den enas eller andras supporterfölje.

Kvinnokamp? Varför inte fler knappar? Mångfald, sexualitet med mera.

Är själv en vit, svensk, medelålders heterosexuell man.

Det du tar upp är nämligen spännande. Att dömandet - utan exakt fakta - skulle vara drivet av en kamp för det ena eller det andra.

Jag säger än en gång att ingen på detta forum vet något om det som hänt. Indicier är inte fakta.

Fördömandet är dock sjukt stort. Mot K eller H. Mot den som påstår sig vara i lag K eller i lag H.

Är övertygad om att båda är allt annat än guds gåva till mänskligheten. I något fall betydligt sämre.

Men låt sanningen tala. Inte pajkastningen.
Citera
2019-09-21, 16:23
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ja, där var den ja. Tack! Bra då att jag inte lyckades redigera ursprungsinlägget.
Försökte skicka dig en bild men det går inte att skicka PM till dig ännu för du är för nyreggad.
Nyregisterade (mindre än 30 dagar och 50 inlägg) kan inte ta emot PM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in