Citat:
Jag blir helt galen på detta och snart beger jag mig ut i Stockholm och letar på plats istället för att använda Google Street som saknar alla vinklar på husen.
Men följande vet vi:
* En del av intervjun hölls på Urban Deli i Sickla. Var två stycken i tråden som pejlade in oljan och sen plats för restaurangen. Jag har kollat på bilder inifrån och håller helt med dem kring detta.
* Om en del av intervjun gjordes i Sickla så tror jag att delen utomhus gjorde i närheten. Jag tror inte KL och Aftonbladet åkt runt en massa.
* Jag tror fortfarande att uteplatsen är nära något allmänt område som skola, kyrka, företag etc. Främst pga hur välskött om omvårdnad den är. Är sällan så i brf föreningar.
* Det är INTE en askkopp vid entrén utan det är en stolpe av nått slag och sen cykelställ.
* Ovanför entrén är det typ ett ”tak”.
* Jag har ändrat mig om byggstilen - tycker den mer påminner om 50-talet (även om det finns liknande hus från nästan alla årtionden...)
* Det finns sjukt mycket röda byggnader med tegelfasad i Sickla centrums närområde.
Men följande vet vi:
* En del av intervjun hölls på Urban Deli i Sickla. Var två stycken i tråden som pejlade in oljan och sen plats för restaurangen. Jag har kollat på bilder inifrån och håller helt med dem kring detta.
* Om en del av intervjun gjordes i Sickla så tror jag att delen utomhus gjorde i närheten. Jag tror inte KL och Aftonbladet åkt runt en massa.
* Jag tror fortfarande att uteplatsen är nära något allmänt område som skola, kyrka, företag etc. Främst pga hur välskött om omvårdnad den är. Är sällan så i brf föreningar.
* Det är INTE en askkopp vid entrén utan det är en stolpe av nått slag och sen cykelställ.
* Ovanför entrén är det typ ett ”tak”.
* Jag har ändrat mig om byggstilen - tycker den mer påminner om 50-talet (även om det finns liknande hus från nästan alla årtionden...)
* Det finns sjukt mycket röda byggnader med tegelfasad i Sickla centrums närområde.
Jag tycker mig se en sådan här askkopp utanför:
https://www.ajprodukter.se/utemiljo/askkoppar/askkopp/55474-19454461.wf?productId=19454478&gclid=CjwKCAjwq4fsB RBnEiwANTahcIJMHtvmEqWmS8qJvxBmtrJD0_1-_2sRc9fVfFyJ5gYDTfR6OYHVgxoCVScQAvD_BwE&gclsrc=aw. ds&utm_source=google_shopping&utm_medium=cpc&utm_t erm=Ashtrays&utm_content=23471
Nu har iofs offentliga inrättningar tagit bort sina askkoppar efter rökförbudet inlivats, så det kanske inte är orimligt med bostadsområde ändå.
Alphyddevägen i Sickla tex -påminner rätt mycker om byggstil och atmosfär, jag såg någon utegrill som påminde om den där cement-stilen, men kan ej riktigt lokalisera med Maps ändå.
Svår nöt.
Jag trodde det skulle vara lösbart med tanke på den lite udda bänken med bordet.