2019-09-18, 23:06
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Jag blir helt galen på detta och snart beger jag mig ut i Stockholm och letar på plats istället för att använda Google Street som saknar alla vinklar på husen.

Men följande vet vi:
* En del av intervjun hölls på Urban Deli i Sickla. Var två stycken i tråden som pejlade in oljan och sen plats för restaurangen. Jag har kollat på bilder inifrån och håller helt med dem kring detta.

* Om en del av intervjun gjordes i Sickla så tror jag att delen utomhus gjorde i närheten. Jag tror inte KL och Aftonbladet åkt runt en massa.

* Jag tror fortfarande att uteplatsen är nära något allmänt område som skola, kyrka, företag etc. Främst pga hur välskött om omvårdnad den är. Är sällan så i brf föreningar.

* Det är INTE en askkopp vid entrén utan det är en stolpe av nått slag och sen cykelställ.

* Ovanför entrén är det typ ett ”tak”.

* Jag har ändrat mig om byggstilen - tycker den mer påminner om 50-talet (även om det finns liknande hus från nästan alla årtionden...)

* Det finns sjukt mycket röda byggnader med tegelfasad i Sickla centrums närområde.

Jag tycker mig se en sådan här askkopp utanför:
https://www.ajprodukter.se/utemiljo/askkoppar/askkopp/55474-19454461.wf?productId=19454478&gclid=CjwKCAjwq4fsB RBnEiwANTahcIJMHtvmEqWmS8qJvxBmtrJD0_1-_2sRc9fVfFyJ5gYDTfR6OYHVgxoCVScQAvD_BwE&gclsrc=aw. ds&utm_source=google_shopping&utm_medium=cpc&utm_t erm=Ashtrays&utm_content=23471

Nu har iofs offentliga inrättningar tagit bort sina askkoppar efter rökförbudet inlivats, så det kanske inte är orimligt med bostadsområde ändå.
Alphyddevägen i Sickla tex -påminner rätt mycker om byggstil och atmosfär, jag såg någon utegrill som påminde om den där cement-stilen, men kan ej riktigt lokalisera med Maps ändå.

Svår nöt.
Jag trodde det skulle vara lösbart med tanke på den lite udda bänken med bordet.
Citera
2019-09-18, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Varför ska en man gifta sig till pengar, och inom 10 år ta över egendom från en kvinna. Pengar det tar generationer att generera, undrar jag.

Tror att du, på allvar att han gjort sig förtjänt genom arbete, av det han nu äger, genom sitt arbete som advokat?

Att vara en bra förälder är naturtillståndett. Inget HOL ska belönas för med en lägenhet som inte tillkommer honom.

Vilka pengar menar du att HOL kommit över från KL genom äktenskapet?
Citera
2019-09-18, 23:08
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Mannen som sköt advokat Henrik Olsson Lilja har varit på flykt i 12 dagar.
Enligt Aftonbladets uppgifter finns i utredningen nu en utpekad man i 40-årsåldern som misstänks ha hållit i vapnet.
Polisens spanare har under den gångna veckan koncentrerat sökandet till en ort i Mellansverige – men fortfarande är ingen frihetsberövad i ärendet.

Och?

Jag har väl aldrig sagt att han inte är misstänkt.

Men det är inte på de grunderna han är häktad!
Citera
2019-09-18, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men det är inte därför man letar aktivt efter honom. Vad är det du inte förstår? De letar efter honom eftersom han är den som sköt HOL.

De letar efter honom eftersom de misstänker att han är den som sköt HOL. Hade de vetat det hade de anhållit honom i sin frånvaro även för skjutningen. Om vi ändå ska vara petiga och märka ord så att de som bara kikar in i tråden lite snabbt inte får fel information.
Citera
2019-09-18, 23:11
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag tycker mig se en sådan här askkopp utanför:
https://www.ajprodukter.se/utemiljo/askkoppar/askkopp/55474-19454461.wf?productId=19454478&gclid=CjwKCAjwq4fsB RBnEiwANTahcIJMHtvmEqWmS8qJvxBmtrJD0_1-_2sRc9fVfFyJ5gYDTfR6OYHVgxoCVScQAvD_BwE&gclsrc=aw. ds&utm_source=google_shopping&utm_medium=cpc&utm_t erm=Ashtrays&utm_content=23471

Nu har iofs offentliga inrättningar tagit bort sina askkoppar efter rökförbudet inlivats, så det kanske inte är orimligt med bostadsområde ändå.
Alphyddevägen i Sickla tex -påminner rätt mycker om byggstil och atmosfär, jag såg någon utegrill som påminde om den där cement-stilen, men kan ej riktigt lokalisera med Maps ändå.

Svår nöt.
Jag trodde det skulle vara lösbart med tanke på den lite udda bänken med bordet.
Flera inrättningar har flyttat dem några meter från entrén för att följa lagen men hindra nedskräpning.
Citera
2019-09-18, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
Vilka pengar menar du att HOL kommit över från KL genom äktenskapet?

Vill jag också veta. Och om man då anser att KL försökt få exmaken mördad på grund av detta? För det blir ju nästan en logisk följd.
Citera
2019-09-18, 23:16
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Ja okej, då kan dom väl få tycka det, eller? Vad spelar det för roll om andra tycker att du är en spammare för att du svarar på flera inlägg på kort tid (eller som mitt förslag, i ett och samma inlägg)?

Jag förstod att du var så du menade, men undrade ändå OM du hade information angående något som pekar åt det hållet som jag själv hade missat – vilket även var min fråga. Men utifrån ditt svar som söker att förtydliga att det är en spekulation gissar jag att du inte har någon sådan information? Du behöver inte känna dig granskad, det är inte min avsikt, jag ville bara kolla om jag behövde uppdatera min info-pool så att säga.
När det gäller vissa så får jag påhugg vad jag än gör... men jag låter det rinna av mig
Ibland är ju inläggen jag svarar på så långa så då väljer jag ett och ett men oftast tar jag flera i samma inlägg.

Det jag har information av och även alla andra har information om är Karins frekventa ljugande när hon har LOBats och har blivit dömd för våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman.
Och även infon i målet om vårdnaden... som jag och några fler har tillgång till men vi är mogna nog att inse att flera sidor som handlar om barnen inte är allas rätt att läsa. Skydda barnen!

I vårdnadstvisten som egentligen inte var någon tvist utan Karins överklagande av att HOL fick vårdnaden pga soc begäran och besittningsrätten ljuger hon friskt om sin lilla blödning i hjärnan.
Hon påstod att den uppkom 15 dec 2013. Hol fick vårdnaden 19 dec 2013 på soc begäran för annars skulle barnen har satts på LVU. Han bedömdes kunna skydda dom.
Citat från domen: Karin – som lastat Henrik för flera skador som hon drabbats av, bl.a. en blödning i hjärnan som läkare bedömt ha uppkommit först i mars 2014 – har inte heller påstått att det förekommit våldsamma bråk mellan parterna i tiden efter upplösningen av den gemensamma vårdnaden.
Läkare är i rätten och intygar att det inte finns några skador från dec 2013 men väl en...
Citat: Karin har som skriftlig bevisning åberopat svaret på en röntgenundersökning genom datortomografi utförd på halsryggrad och skalle den 31 januari 2014.
Utlåtandet har på fråga från tingsrätten kommenterats av Märta Berthold-Lindstedt, som bekräftat att utlåtandet inte visade på någon blödning i hjärnan.

Av hennes vittnesmål framgår emellertid att en röntgen av Karin som gjordes den 30 mars 2014 utvisade en liten blödning som bedömdes vara två till tre veckor gammal. Märta Berthold-Lindstedt, som undersökt Karin i september 2014 inför en eventuell fördjupad rehabilitering har beskrivit blödningen – utifrån tillgängliga journalhandlingar från Stockholms Sjukhem – som en lindrig skada med god prognos, samt bekräftat att Karin där genomgick rehabilitering för skadan under tiden den 7 – 21 april 2014.

Mitt under den rehaben blir Karin LOBad igen
Citat: Vid det tillfälle som Karin omhändertogs den 14 april 2014, dvs. under den tid som hon genomgick rehabilitering på Stockholms sjukhem, har bl.a. vårdpersonal på Sankt Görans akutmottagning, dit polisen förde Karin från centrala Stockholm, uttryckt sin stora oro över den kraftigt berusade kvinnan.

Skulle du efter att ha läst domarna och det jag citerade tro på något den kvinnan påstår?

Kan ju lägga till artikeln i tidningen som talar om hennes ljugande också.
Fejka en misshandel för att sätta dit HOL och barnen fick vittna om att det var falskt.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-osanningar-har-avslojats-av-polis-och-domstol/

Du ställde en fråga och jag svarar med saker som jag har lagt i tråden flera gånger.
Citera
2019-09-18, 23:17
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nu svarade jag på en annan användares fråga.

Rätt ska vara rätt.

Ett begrepp du aldrig kommer att förstå!

Han ÄR häktad i sin frånvaro pga att han uteblev från sin rättegång om bedrägeri fredagen den 13 september år 2019 i Karlstads Tingsrätt.
Stockholms tingsrätt avdelning 4
Citera
2019-09-18, 23:22
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Varför ska en man gifta sig till pengar, och inom 10 år ta över egendom från en kvinna. Pengar det tar generationer att generera, undrar jag.

Tror att du, på allvar att han gjort sig förtjänt genom arbete, av det han nu äger, genom sitt arbete som advokat?

Att vara en bra förälder är naturtillståndett. Inget HOL ska belönas för med en lägenhet som inte tillkommer honom.
Men vad har du fått ifrån att HOL ska ha gift sig till pengar?
Lägenheten köpte dom tillsammans för drygt 7 mille och båda hade lån på den som nu HOL har tagit över helt.
OM nu Karin hade haft så mycket pengar som du påstår varför hade hon då flera miljoner i lån?

Verifiera dina påståenden eller gå och lägg dig!

Du är där och gnager i pengarna IGEN
Citera
2019-09-18, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Jag är säker på att hon sa i intervjun att den hon sagt till polisen var en högt uppsatt person i org brottslighet. Knappast FO väl?

Nåt sådant sa hon ja men vore korkat om hon pekar ut en person hon känner som huvudspår i utredningen. Korkat också att ställa upp på intervjun förvisso...
Min gissning är dimridåer från KL.

Organiserad på nåt sätt har FO i alla fall varit då han tidigare hade företag enligt nåt underlag som delats här i tråden.
Citera
2019-09-18, 23:23
Medlem
kungenslillapigas avatar
Eftersom HOL var i närkamp med mgm måste han ju sett hans ansikte tydligt. Kan ju inte vara så svårt för HOL att vid fotokonfrontation peka ut om det är FO eller inte
Citera
2019-09-18, 23:28
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Detta har inte diskuterats tidigare.

Jag tycker att det känns svårt att spekulera om sannolikheten av detta eftersom jag inte känner henne personligen, men rent spontant tänker jag att om hon faktiskt är anstiftaren och rädslan inför ett fängelsestraff+skammen skulle räcka till för att hon rent personlighetsmässigt skulle överväga självmord – finns det då tillräckligt som tyder på att hon kommer åka fast (i hennes mening) vid den här tidpunkten? Kanske om FO skulle gripas/anhållas/häktas för skjutningen och hon får reda på det? Jag tänker också såhär, att om hon är ett trasigt fyllo så, ja kanske skulle det kunna hända. Om hon däremot är psykopat eller har en narcissistisk personlighetsstörning (vilket diskuterades i trådens tidigare stadier) så nej, då är man så övertygad om sin egen förträfflighet att något sådant inte kommer på fråga.
Citat: Jag tänker också såhär, att om hon är ett trasigt fyllo så, ja kanske skulle det kunna hända. Om hon däremot är psykopat eller har en narcissistisk personlighetsstörning (vilket diskuterades i trådens tidigare stadier) så nej, då är man så övertygad om sin egen förträfflighet att något sådant inte kommer på fråga.
Det fetade exakt min mening.
För Karin är striden det centrala och nu väntar nästa strid. Hon och HOL äger ett fritidshus i Hälsingland tillsammans... så hon har något nytt att dra i långbänk.
Hoppas det inte blir i 6 år till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in