2019-09-18, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Nej, men rotesau, som verkar känna KL, har skrivit att KL var inte med vid det tillfället.
(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

Ok.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag brukar inte klippa och klistra mer än någon enstaka gång så att kalla mig för det är ju bara ett påhopp.
Jag kan citera en text men då skriver jag att det är ett citat.
Läser jag ikapp och svara på 5-6 inlägg när jag är klar så är jag en spammare enligt vissa...

Jag ser nu att jag missade ett OM i min mening. Har nu är i frågeform och inte ett påstående.
Även jag kan missa och det blir missuppfattat. Läs meningen så här i stället.
OM nu Karin har pekat ut Olafsen som skytt så lär han sjunga som en näktergal när han får reda på VEM som har pekat ut honom.

Med det menar jag att han med sin bakgrund troligen aldrig kommer att ta på sig hela skulden för skotten.

Ja okej, då kan dom väl få tycka det, eller? Vad spelar det för roll om andra tycker att du är en spammare för att du svarar på flera inlägg på kort tid (eller som mitt förslag, i ett och samma inlägg)?

Jag förstod att du var så du menade, men undrade ändå OM du hade information angående något som pekar åt det hållet som jag själv hade missat – vilket även var min fråga. Men utifrån ditt svar som söker att förtydliga att det är en spekulation gissar jag att du inte har någon sådan information? Du behöver inte känna dig granskad, det är inte min avsikt, jag ville bara kolla om jag behövde uppdatera min info-pool så att säga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
FO är häktad i sin frånvaro med anledning av att han inte dök upp till sin rättegång (gällande annat) i fredags.

Vet inte om han ens är lyst för att eventuellt vara "skytten".

Tyvärr bakom betalvägg.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JoMlq4/uppgifter-polisen-letar-efter-utpekad-torped-pa-landsbygden

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vM5wE/polisens-jakt-pa-torpeden-fortsatter

Mannen som sköt advokat Henrik Olsson Lilja har varit på flykt i 12 dagar.
Enligt Aftonbladets uppgifter finns i utredningen nu en utpekad man i 40-årsåldern som misstänks ha hållit i vapnet.
Polisens spanare har under den gångna veckan koncentrerat sökandet till en ort i Mellansverige – men fortfarande är ingen frihetsberövad i ärendet.
Citera
2019-09-18, 22:44
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
Jag har bett Sol-Ingvar att verifiera bilden från filmen när hovrätten firade 400 år. Tyvärr inget svar.
Den är verifierad vad jag har sett och Karin var inte med på det jubileet.
Citera
2019-09-18, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
Har inte läst alla inlägg i de senaste 2-300 sidorna och vet inte om det tidigare diskuterats möjligheten att KL inte längre är i livet? Risken finns att hon tagit livet av sig då hon vet att hon kommer att åka dit för anstiftan när polisen väl hittar skytten.

Hon skulle inte klara ett längre fängelsestraff tror jag. Skammen inför barnen och gamla medarbetare samt uppmärksamheten i media då hon hittills gjort ett bra jobb att hålla en låg digital profil.

Hennes bästa gåva vore att ge sina två barn en bra ekonomisk start då de får dela på 9,5 miljoner. Minst.

Vad tror ni?

Detta har inte diskuterats tidigare.

Jag tycker att det känns svårt att spekulera om sannolikheten av detta eftersom jag inte känner henne personligen, men rent spontant tänker jag att om hon faktiskt är anstiftaren och rädslan inför ett fängelsestraff+skammen skulle räcka till för att hon rent personlighetsmässigt skulle överväga självmord – finns det då tillräckligt som tyder på att hon kommer åka fast (i hennes mening) vid den här tidpunkten? Kanske om FO skulle gripas/anhållas/häktas för skjutningen och hon får reda på det? Jag tänker också såhär, att om hon är ett trasigt fyllo så, ja kanske skulle det kunna hända. Om hon däremot är psykopat eller har en narcissistisk personlighetsstörning (vilket diskuterades i trådens tidigare stadier) så nej, då är man så övertygad om sin egen förträfflighet att något sådant inte kommer på fråga.
Citera
2019-09-18, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Svaret är att han har pengar och därför ska han hatas och skrivas ner.

Har man inte vett nog annat än att skriva så om barnen finns inget mer att diskutera med den postaren. Barnen är 15 och 17 år nu och var 9 och 11 år när HOL fick hela vårdnaden.

Inte en enda tanke på hur dom tar det att deras förmodligen enda trygghet i livet ska svärtas ner å det grövsta. med till och med rena påhitt
Barnen har själva valt att inte umgås med sin mamma och det som har kommit fram om henne här är nog bara toppen av isberget, så kom inte med den att barnen skulle fara mer illa för att några sanningar om Karin kommer fram här. Det finns troligen mycket mycket mer.

Varför ska en man gifta sig till pengar, och inom 10 år ta över egendom från en kvinna. Pengar det tar generationer att generera, undrar jag.

Tror att du, på allvar att han gjort sig förtjänt genom arbete, av det han nu äger, genom sitt arbete som advokat?

Att vara en bra förälder är naturtillståndett. Inget HOL ska belönas för med en lägenhet som inte tillkommer honom.
Citera
2019-09-18, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Jag är säker på att hon sa i intervjun att den hon sagt till polisen var en högt uppsatt person i org brottslighet. Knappast FO väl?

Det kanske är KL s bild av honom.
Citera
2019-09-18, 23:01
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Polisen letar efter just FO, som befaras vara skytten, i Mellansverige, och det har man skrivit i media. Han är efterlyst. Av vilken anledning är ju inte intressant. Han är efterlyst.

Nu svarade jag på en annan användares fråga.

Rätt ska vara rätt.

Ett begrepp du aldrig kommer att förstå!

Han ÄR häktad i sin frånvaro pga att han uteblev från sin rättegång om bedrägeri fredagen den 13 september år 2019 i Karlstads Tingsrätt.
Citera
2019-09-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Varför ska en man gifta sig till pengar, och inom 10 år ta över egendom från en kvinna. Pengar det tar generationer att generera, undrar jag.

Tror att du, på allvar att han gjort sig förtjänt genom arbete, av det han nu äger, genom sitt arbete som advokat?

Att vara en bra förälder är naturtillståndett. Inget HOL ska belönas för med en lägenhet som inte tillkommer honom.

Så du tror att KL har anstiftat ett mord på HOL för att han på något felaktigt olagligt sätt tillskansat sig lägenheten för sig och sina barn?
Citera
2019-09-18, 23:03
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Tack för ett välbalanserat inlägg värt stor eftertänksamhet.

Nu är inte teknik (datakunskap) "mitt ämne", de som känner mig tycker att jag skulle passa som en suverän happytester . Jag ska försöka svara utan att röra till det allt för mycket.

Det är inte bara jag som vill ha en lite närmare syn på HOL, vi är några stycken i alla fall. Och jag tror att anledningen till det (i alla fall för mig) är att sagan K.L. och HOL, är för bra för att vara sann. Speciellt för HOL som "vinner" hela tiden.

Nej, någon hatkampanj är det absolut inte från min sida. Men vissa här har ju lagt ut åtminstone delar av socialtjänstens bo&vårdnadsutredning (är inte sådant sekretessbelagt), och jag har läst rätt många av andra socialtjänstens "utredningar" och de kan inte tas som fakta. Jag ger ett exempel ur en helt annan socutredning:

"UT upplever hunden som valpig."

Hur tolkar du det? Det ger en insinuation av att hunden är utvecklingsstörd, något är fel på hunden. För om hunden var en vanlig valp, så skriver man det. Nu vet jag att det var en valp, 4 månader gammal. Men jag menar och vet, att man genom text som exemplet mitt, misstänkligör en människa/part i tvisten i sin utredning som lämnas in till domstol.

K.L. har nog aldrig förstått detta förrens hon själv hamnade på fel sida av skranket. Utmålad svart på vitt som en helt annan (hemsk) person. Det måste ha svidit ordentlig. Hon trodde säkert inte att HOL kunde vinna på sådana "lögner" om hennes person. Kanske omvärderar hon även äldre domar som hon dömt i, förd bakom ljuset, av texten "faktan".

Jag har aldrig påstått att HOL använt sitt kontors växeltelefon till knarkköp/swisch. Jag frågade om det kunde vara möjligt. Det kan ju vara lite smart att använda en telefon som flera använder, till sådant, menade jag, försvinna i mängden. Att sedan troligen Picasso gjort om min fråga till att hävda att det var ett påstående får stå för hen. Det är så det gänget för fram sin agenda, i denna tråd och i andra trådar, man förvandlar lite ord här och där, en fråga av en användare från "fel" sida blir vips ett påstående utan belägg. Jag bor i ett land som inte har swicsh, jag vet ingenting om det, bara att det används mycket i Sverige och tydligen både till det ena och andra. Det var en annan användare som tyckte att man skulle kolla knarklistan mot HOL, om du hittar mina sammanställningar av "bra" inlägg, så finns det inlägget där.

Sedan så är det ju rätt ovanligt att man anser sig behöva granska BO. Jag har nog inte sett någon sådan tråd förut.

Komiken bjöd jag på

När du uttrycker dig på det viset tror jag och säkert flera andra (som inte hänger här dygnet runt) att du på något vis konstaterat att HOL har köpt knark och nu vill veta hur han bar sig åt för att betala för knarket. Det är riktigt fult gjort av dig. Du sänker bara dig själv, det vill du väl inte göra?
Citera
2019-09-18, 23:03
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Men om han skulle vara skytten förstår man att han inte dök upp i rättegången i fredags.

Jo, så kan det förstås vara.

Eller så kanske han inte ville komma för att det var Fredagen den 13...
Citera
2019-09-18, 23:06
Medlem
Citat:
Nu svarade jag på en annan användares fråga.

Rätt ska vara rätt.

Ett begrepp du aldrig kommer att förstå!

Han ÄR häktad i sin frånvaro pga att han uteblev från sin rättegång om bedrägeri fredagen den 13 september år 2019 i Karlstads Tingsrätt.
Men det är inte därför man letar aktivt efter honom. Vad är det du inte förstår? De letar efter honom eftersom han är den som sköt HOL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in