2019-09-17, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Aftonbladet: Polisen letar efter utpekad torped på landsbygden.
40-årsåldern, tidigare domar, misshandel och hot mot kvinnor.

Kan det här vara norrmannen, tro?
Har hela tiden misstänkt honom, ännu mer efter jag läst hans dom.
Citera
2019-09-17, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg
Man får försöka hitta originalbilden.

Finns nog i förundersökning eller annat material i dessa mål.

Dom B7489-18 Stockholms Tingsrätt
1. Rån, 8 kap 5 § brottsbalken
2. Bedrägeri, 9 kap 1 § 1 st brottsbalken
3. Förgripelse mot tjänsteman, 17 kap 2 § 1 st brottsbalken

Dom B797-15 Solna Tingsrätt
1. Misshandel, 3 kap 5 § brottsbalken
2. Olaga hot, 4 kap 5 § 1 st brottsbalken
2015-03-23 -- 2015-05-11 (2 tillfällen)
3. Övergrepp i rättssak, 17 kap 10 § 1 st 1 men brottsbalken

Men bilden ser ut som han har bar överkropp så den kanske är hämtad från Tinder...
Citera
2019-09-17, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Jag kan inte citera GM eftersom jag inte vet vad han skulle sagt men Farbror Blå har en teori och det är samma person som AB har skrivit om här
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JoMlq4/uppgifter-polisen-letar-efter-utpekad-torped-pa-landsbygden

Verkar vara samma teori som figurerat här på tråden nästan från början. Kul.
Citera
2019-09-17, 15:17
Medlem
Citat:
Nej det är inte honom de letar efter

Ok, då blev det mer spännande. Tindermannen? Vad är det för hunk KL har hittat? Och var?
Citera
2019-09-17, 15:19
Medlem
Citat:
Nej det är inte honom de letar efter
Och hur vet du det?
Citera
2019-09-17, 15:20
Medlem
johnthedickholmess avatar
Fast samtidigt, om man nu har planerat överfallet och skjutningen och känner till advokat Lilja och tidigare händelser? Är det inte lite tacksamt att muttra något om Karin vid ett överfall så misstankarna läggs på henne eller åt hennes håll? Kan ju vara en klient eller offer åt ett fall Lilja åtagit sig som inte alls har med hans ex att göra menar jag...nu verkar det ju osannolikt men ändå, mer otroliga saker har väl hänt.
Citera
2019-09-17, 15:25
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Det jag funderar på är följande. Om nu KL hyrt eller övertalat någon att hota eller döda HOL, borde inte denne gm ha yttrat något i stil med "hälsningar från KL"? Gm i detta fall verkar ju inte speciellt "proffsig" i sitt uppdrag så att han skulle haspla ur sig något är väl inte långsökt. Om så skett så har Polisen genom målsäganden en viktig bevisuppgift.

Vad var det jag sa?
Citera
Medlem
Tveksamt om de får fatt i denne.

Erfarenheter från USA visar att sk landsbyggdstorpeder är dom svåraste att lokalisera
Citat:
under den gångna veckan har sökandet koncentrerats till.....landsbygden
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JoMlq4/uppgifter-polisen-letar-efter-utpekad-torped-pa-landsbygden
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Jag kan inte citera GM eftersom jag inte vet vad han skulle sagt men Farbror Blå har en teori och det är samma person som AB har skrivit om här
Ser mörkhårig eller mellanmörkhårig ut med skägg.
Senast redigerad av TaxenSixten 2019-09-17 kl. 15:33.
Citera
2019-09-17, 15:26
Medlem
Wajis avatar
Ganska säker på att man hittat kopplingar till misstänkt GM via Karins mejl eller telefon. Tror vi inom kort kommer få se på ett dubbelgripande i detta.
Citera
2019-09-17, 15:27
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Jag tror på en mörkläggning här ifrån polisens sida. Man har gjort husrannsakan på den adress som KL har varit inneboende på. Det är såååååå tyst vem som är lägenhetsinnehavaren. Troligen är detta en person med nära anknytning till polisen eller åklagarämbetet. Därför är polisen likt en mussla och säger ingenting om fallet.

Ja, jag håller med.
Citera
2019-09-17, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Fast samtidigt, om man nu har planerat överfallet och skjutningen och känner till advokat Lilja och tidigare händelser? Är det inte lite tacksamt att muttra något om Karin vid ett överfall så misstankarna läggs på henne eller åt hennes håll? Kan ju vara en klient eller offer åt ett fall Lilja åtagit sig som inte alls har med hans ex att göra menar jag...nu verkar det ju osannolikt men ändå, mer otroliga saker har väl hänt.

Vore ju den perfekta täckmanteln i så fall. Eller så har HOL hittat på något som styr mot KL.
Alltså: Varför ska en av världens sämsta torpeder snacka när han skjuter HOL med 'lösplugg'? Just för att hen är just sämst i så fall. Det är ju bara HOL och MGM som vet om hen kört en snackis. I så fall kommer ju rätten att tro på HOL såklart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in