Tack för ett välbalanserat inlägg värt stor eftertänksamhet.
Nu är inte teknik (datakunskap) "mitt ämne", de som känner mig tycker att jag skulle passa som en suverän happytester

. Jag ska försöka svara utan att röra till det allt för mycket.
Det är inte bara jag som vill ha en lite närmare syn på HOL, vi är några stycken i alla fall. Och jag tror att anledningen till det (i alla fall för mig) är att sagan K.L. och HOL, är för bra för att vara sann. Speciellt för HOL som "vinner" hela tiden.
Nej, någon hatkampanj är det absolut inte från min sida. Men vissa här har ju lagt ut åtminstone delar av socialtjänstens bo&vårdnadsutredning (är inte sådant sekretessbelagt), och jag har läst rätt många av andra socialtjänstens "utredningar" och de kan inte tas som
fakta. Jag ger ett exempel ur en helt annan socutredning:
"
UT upplever hunden som valpig."
Hur tolkar du det? Det ger en insinuation av att hunden är utvecklingsstörd, något är fel på hunden. För om hunden var en vanlig valp, så skriver man det. Nu vet jag att det var en valp, 4 månader gammal. Men jag menar och vet, att man genom text som exemplet mitt, misstänkligör en människa/part i tvisten i sin utredning som lämnas in till domstol.
K.L. har nog aldrig förstått detta förrens hon själv hamnade på fel sida av skranket. Utmålad svart på vitt som en helt annan (hemsk) person. Det måste ha svidit ordentlig. Hon trodde säkert inte att HOL kunde vinna på sådana "lögner" om hennes person. Kanske omvärderar hon även äldre domar som hon dömt i, förd bakom ljuset, av texten "faktan".
Jag har aldrig påstått att HOL använt sitt kontors växeltelefon till knarkköp/swisch. Jag frågade om det kunde vara möjligt. Det kan ju vara lite smart att använda en telefon som flera använder, till sådant, menade jag, försvinna i mängden. Att sedan troligen Picasso gjort om min fråga till att hävda att det var ett påstående får stå för hen. Det är så det gänget för fram sin agenda, i denna tråd och i andra trådar, man förvandlar lite ord här och där, en fråga av en användare från "fel" sida blir vips ett påstående utan belägg. Jag bor i ett land som inte har swicsh, jag vet ingenting om det, bara att det används mycket i Sverige och tydligen både till det ena och andra. Det var en annan användare som tyckte att man skulle kolla knarklistan mot HOL, om du hittar mina sammanställningar av "bra" inlägg, så finns det inlägget där.
Sedan så är det ju rätt ovanligt att man anser sig behöva granska BO. Jag har nog inte sett någon sådan tråd förut.
Komiken bjöd jag på