2019-09-18, 09:35
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Det är ju du som har problem? Hur kan man vara så korkad så att man tror att en privatperson i Sverige ska bli skyldig att betala pengar till ett utländskt företag för luddiga kontraktsbrott. Förklara för mig hur den rättsprocessen ser ut tack.

Sitt hemma och ha det soft, skriv när du vill, hur du vill, och få bra betalt. Ja herregud vilket hemskt koncept, finns inget värre tror jag. Märker att du blir hemskt provocerad av detta, ber verkligen om ursäkt. Inte sedan förintelsen har en liknande tragedi utspelat sig på jorden.
Kan bara instämma men vad faan jag tycker liksom det är kul även att man är över 50 med.
Synd att man inte kom på detta tidigare bara,
Det vet vi väl om folk gnäller på allt sedan innan det är en yrkesskada sedan länge med merparten av svenskar som lever i en fantasivärld.
Här är det bara fett rocka på och skratta åt alla inlägg som dyker in här.
2019-09-18, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
Snacka om att degradera sig själv, med risk för diverse problem (skatteproblem, sociala och nedan klasul ur ert "kontrakt") och till en icke-lön även om det sker svart. Missar en del användbara samhällsfunktioner också eftersom att sociala avgifter inte betalas. Dessutom saknas ju den sociala nyttan för en själv som vanliga jobb har, inte minst referenser och användbar arbetslivserfarenhet.

Aja, skitsamma, är väl inte direkt raketforskare som sitter med det här. Men det låter otroligt kul måste jag säga, om man hade varit 16 år gammal.

Då vi ej är raketforskare är det svårt tjäna 15 - 20 tusen rent per månad i t ex Thailand eller Grekland, och jobbet går att ta med sig överallt.

Företagen är tvugna -genom kontrakten - att säkra upp sina kunders intregritet, och hålla borta eventuella agenter, som skulle få för sig att hänga ut kunderna.

.........Folk har jobbat med detta i flera år. 50 tusen blir boten, om man bryter mot avtalet.

Sjukförsäkringar finns i andra länder att teckna, det går också att erhålla uppehållstilstånd och då omfattas av allmänna sjukföräskring. Det går att hitta på ett företag i det landet och skatta lite där också.

Det går att vända hem efter ett par månader och erhålla 2 nya månader - reseförsäkring från hemförsäkring.

Svensk pension har ju visat sig vara nästan bäst med enbart grundpensionen, för då får man hyran betald plus Ca 7000 att leva för :-)

Agenterna levererar en rollspels-upplevelse för kunden som gillar detta och dem kunder som ej gillar, lämnar efter kort tag.
Senast redigerad av Capitanogaliano86 2019-09-18 kl. 11:49.
2019-09-18, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Kan bara instämma men vad faan jag tycker liksom det är kul även att man är över 50 med.
Synd att man inte kom på detta tidigare bara,
Det vet vi väl om folk gnäller på allt sedan innan det är en yrkesskada sedan länge med merparten av svenskar som lever i en fantasivärld.
Här är det bara fett rocka på och skratta åt alla inlägg som dyker in här.

Ja dem har agenter i alla åldrar,

..ålder är ju bara en siffra, Pussar och kramar ;-)
2019-09-18, 12:13
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capitanogaliano86
Ja dem har agenter i alla åldrar,

..ålder är ju bara en siffra, Pussar och kramar ;-)
Haha eller hur så kan det vara jag skulle nog kunna sitta i asien även när jag är 75 har man bara
glimten i ögat och ser det positivt så tror jag man kan klättra upp för lutande tornet pisa med.
Livet är ganska chill vill jag lova
Pussas inte på det viset jag har blivit immun numera men jag kan sätta på tanten ännu även att man ser godingar dagligen faan vad snygg man är som agent
2019-09-18, 15:15
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Det är ju du som har problem? Hur kan man vara så korkad så att man tror att en privatperson i Sverige ska bli skyldig att betala pengar till ett utländskt företag för luddiga kontraktsbrott. Förklara för mig hur den rättsprocessen ser ut tack.

Vet inte, bryr mg inte, men jag hade inte utsatt mig själv för den risken. Skattebrott är fortfarande skattebrott.

Citat:
Sitt hemma och ha det soft, skriv när du vill, hur du vill, och få bra betalt. Ja herregud vilket hemskt koncept, finns inget värre tror jag.
Av det jag läst på den sidan och i forumet så tjänar man inte bra. 1-2 kr per meddelande, i allra bästa fall 200 stycken/dag uppdelat på flera timmar... men man får köa har jag läst och får kanske 70 meddelanden under bästa timmarna.

Låter som ett jävligt sugigt liv att inte ha en stabil inkomst med ett jobb som ger lite mer än att skriva snusk.

Citat:
Märker att du blir hemskt provocerad av detta, ber verkligen om ursäkt. Inte sedan förintelsen har en liknande tragedi utspelat sig på jorden.

Varför skulle jag bli provocerad av att du jobbar för 70 kr/tim genom att skriva snuskmeddelanden till antisociala gubbar?
2019-09-18, 15:22
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:

Av det jag läst på den sidan och i forumet så tjänar man inte bra. 1-2 kr per meddelande, i allra bästa fall 200 stycken/dag uppdelat på flera timmar... men man får köa har jag läst och får kanske 70 meddelanden under bästa timmarna.

Det är betydligt mer än 200 meddelanden per dag.
2019-09-18, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frr-edde
Nej men hej! Du som alltid snacka om räv hit och dit
Räven har ju inte försvunnit för att Payoneer tar avgifter. Eller hur tänker du nu?
2019-09-18, 16:14
Medlem
Skorpan91s avatar
Citat:
Vet inte, bryr mg inte, men jag hade inte utsatt mig själv för den risken. Skattebrott är fortfarande skattebrott.

Låter som ett jävligt sugigt liv att inte ha en stabil inkomst med ett jobb som ger lite mer än att skriva snusk.

Varför skulle jag bli provocerad av att du jobbar för 70 kr/tim genom att skriva snuskmeddelanden till antisociala gubbar?

70kr tim? Då får du nog lägga ner skriv karriären.
Måååånga Snittar 80-150 mess timmen beroende på tid på dygnet samt vilken vecka det är. Vilket ger 140-270kr timmen.
2019-09-18, 16:14
Medlem
Citat:

Skattebrott hur? Vi pratade om summorna som man skulle bli skyldig företaget.

Har dragit in 15 000 sek i månaden och jobbat 2-3 timmar om dagen, i flera år.

Vad fan gör du i tråden då om du inte är provocerad? Ska jag glida in i nån knarktråd och klaga över att folk pundar? Nej det skiter jag i, både online och i verkliga livet.
2019-09-18, 16:43
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan91
70kr tim? Då får du nog lägga ner skriv karriären.
Måååånga Snittar 80-150 mess timmen beroende på tid på dygnet samt vilken vecka det är. Vilket ger 140-270kr timmen.
Grabben du verkar ha lite problem med verkligheten och störa dig på att folk arbetar med detta.
Varför är du ens och skriver du ser ju faktiskt ner på folk om man är en städare så fnyser du säkert åt det med fattar jag.
Det finns ingen som kan snitta 80-150 mess/Timmen idag där är läget.Som jag ser det är man totalt kass om man inte snittar 70 mess i timmen
jag snittar vara 33 mess i timmen bor i asien då måste jag ju vara helt totalt kass och värdelös eller hur.
Så om det är då då tjänar jag på 6 timmar i detta fall knappt 200:-
Behöver jag mer tror du??jag kan nog säga jag har det bättre än många andra jag bestämmer hur när var jag ska arbeta fri alla dagar om jag så vill ingen chef som klagar öka tempot jag kan dricka kaffe öl whiskey när jag vill PÅ ARBETS TID.Sol nästan året om trevliga personer i min omgivning.
Inga tragiska bitterfittor som gnäller på det mesta.
Tro mig detta gör att man inte behöver vara stressad som i sverige där folksjukdomen är springa i väggen.Jag har aldrig sett folk springa in i väggen i asien
2019-09-18, 18:29
Medlem
Skorpan91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Grabben du verkar ha lite problem med verkligheten och störa dig på att folk arbetar med detta.
Varför är du ens och skriver du ser ju faktiskt ner på folk om man är en städare så fnyser du säkert åt det med fattar jag.
Det finns ingen som kan snitta 80-150 mess/Timmen idag där är läget.Som jag ser det är man totalt kass om man inte snittar 70 mess i timmen
jag snittar vara 33 mess i timmen bor i asien då måste jag ju vara helt totalt kass och värdelös eller hur.
Så om det är då då tjänar jag på 6 timmar i detta fall knappt 200:-
Behöver jag mer tror du??jag kan nog säga jag har det bättre än många andra jag bestämmer hur när var jag ska arbeta fri alla dagar om jag så vill ingen chef som klagar öka tempot jag kan dricka kaffe öl whiskey när jag vill PÅ ARBETS TID.Sol nästan året om trevliga personer i min omgivning.
Inga tragiska bitterfittor som gnäller på det mesta.
Tro mig detta gör att man inte behöver vara stressad som i sverige där folksjukdomen är springa i väggen.Jag har aldrig sett folk springa in i väggen i asien

Ehm va? Ser jag ner på folk som är städare? Vad snackar du om? Haha. Snittar du 33 mess i timmen så tar ett mess för dig 2 minuter??? Haha. Jag håller 20-30 sec per mess MAX... Där har du skillnaden på hur man tjänar pengar på chatten.
2019-09-18, 18:37
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan91
Ehm va? Ser jag ner på folk som är städare? Vad snackar du om? Haha. Snittar du 33 mess i timmen så tar ett mess för dig 2 minuter??? Haha. Jag håller 20-30 sec per mess MAX... Där har du skillnaden på hur man tjänar pengar på chatten.
Jag kan lägga 62 i timmen med men jag sitter liksom inte 100% på datan heller jag har annat att göra.
Sen kan du inte fokusera med 75 mess i timmen 5 timmar i sträck.
Samma gäller så finns det inte så mycket mess så att du kan hålla 75 mess i timmen på dagtid eller kvällstid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in