2019-09-17, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JulBanditen
Det drygaste är ju ifall man ska svara på targets meddelande där han inte fattar vad player skrivit innan, och man själv sitter och funderar på vad fan nån har skrivit, haha. Avskyr sånt, tar ju tid dessutom att försöka fatta sammanhanget i det hela

Ja men svara generellt, svävande eller möjligen undvikande. Det är inte så svårt.
2019-09-17, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Ja men svara generellt, svävande eller möjligen undvikande. Det är inte så svårt.

Att skriva svävande är inte att skriva dåligt, utan man håller ju chatten vid liv, istället för att skriva: Nej tack jag kan ej träffa dig!
2019-09-17, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capitanogaliano86
Att skriva svävande är inte att skriva dåligt, utan man håller ju chatten vid liv, istället för att skriva: Nej tack jag kan ej träffa dig!

Jo fast det var ju inte dilemmat nu utan vad man ska göra om kunden inte fattar vad kollegan skrivit och inte du själv heller. Ja då får man skriva om någonting annat. Skriv att du skojade, att du är trött och förvirrad, eller byt samtalsämne rakt upp och ner. Det är chatt, inte kreativt skrivande 30 hp.
2019-09-17, 15:28
Avslutad
Har jobbat där i ett par veckor. Men det är väldigt lugnt.
Förstår inte de som får ihop 400 meddelande på en dag.
Jag snittar 300 och då sitter jag 5-6 timmar per dag minst.
Det kommer ju knappt några meddelanden.
Har ni erfarenhet av att jobba runt 21- 00? Funkar det bättre då?
Ursäkta om frågorna är lite novisa, är lite ny här
2019-09-17, 15:40
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pottie.scippen
Konstigt om du snittar 300 mess på 5-6 timmar dubbla tiden då hamnar du ju på 600 mess ju
så vad är problemet menar du??
Öka arbetstiden kan inte vara ett problem så får du 400 om det är så viktigt
2019-09-17, 15:52
Medlem
Citat:

Dem har anställt rekordmånga och därför, inga meddelanden, även 21-03 är rätt öken numera i jämförelse med förr.

Men det brukar ordna till sig sedan, och flyta på igen, när dem nya inser att dem endast får logga in och jobba utanför sitt schema bara ifall det är över 50 meddelanden.
Senast redigerad av Capitanogaliano86 2019-09-17 kl. 16:33.
2019-09-17, 18:49
Medlem
Citat:

Jag sitter bara mellan 09/10 - 12. Sen 21 - 00.
Kvällstid tycker jag flyter på bra mycket mera än dagtid. Testa.
2019-09-17, 20:13
Medlem
Citat:

Ja det är stor skillnad, och går att få ett flyt mellan 19-01. Ska sluta jobba dagspass och enbart köra kväll.
2019-09-17, 20:34
Avslutad
Citat:

Jag tackar för tipsen.
Ha en fin kväll
2019-09-17, 21:05
Medlem
kakelpannas avatar
Snacka om att degradera sig själv, med risk för diverse problem (skatteproblem, sociala och nedan klasul ur ert "kontrakt") och till en icke-lön även om det sker svart. Missar en del användbara samhällsfunktioner också eftersom att sociala avgifter inte betalas. Dessutom saknas ju den sociala nyttan för en själv som vanliga jobb har, inte minst referenser och användbar arbetslivserfarenhet.

Aja, skitsamma, är väl inte direkt raketforskare som sitter med det här. Men det låter otroligt kul måste jag säga, om man hade varit 16 år gammal.

Citat:
(9) I händelse av att mottagaren bryter mot någon av sina skyldigheter enligt detta avtal ska denne omedelbart, utan krav på ytterligare åtgärder eller formaliteter, hållas ansvarig gentemot Leverantören med en omedelbar påföljd på SEK 250.000,- (två hundra femtio tusen svenska kronor) för varje sådan överträdelse, upp till högst SEK 1.000.000,- (en miljon svenska kronor) och för en periodisk betalning på SEK 20.000,- (tjugo tusen svenska kronor) för varje dag som överträdelsen fortgår, utan att Leverantören måste bevisa förlust eller skada och utan att det påverkar leverantörens rätt att kräva ytterligare skadestånd om det finns skäl att göra det.
2019-09-17, 21:24
Medlem
kakelpannas avatar
Så man svarar på meddelanden från naiva obehåvade kåtgubbar?

Hur raggas kunderna, annonser på porrsidor eller?
Vad använder de för mjukvara, är det något de utvecklat själva?

Betalar gubbarna per meddelanden och är det samma torskar som om och om igen betalar?
Är det många nya kunder?
Utvecklar gubbarna någon slags relation med profilerna?

Blir kunderna possessiva och tror att de äger och har en riktig relation med profilerna?
Erbjuder de extra betalning ibland av skäl och oskäl?
2019-09-18, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
Snacka om att degradera sig själv, med risk för diverse problem (skatteproblem, sociala och nedan klasul ur ert "kontrakt") och till en icke-lön även om det sker svart. Missar en del användbara samhällsfunktioner också eftersom att sociala avgifter inte betalas. Dessutom saknas ju den sociala nyttan för en själv som vanliga jobb har, inte minst referenser och användbar arbetslivserfarenhet.

Aja, skitsamma, är väl inte direkt raketforskare som sitter med det här. Men det låter otroligt kul måste jag säga, om man hade varit 16 år gammal.

Det är ju du som har problem? Hur kan man vara så korkad så att man tror att en privatperson i Sverige ska bli skyldig att betala pengar till ett utländskt företag för luddiga kontraktsbrott. Förklara för mig hur den rättsprocessen ser ut tack.

Sitt hemma och ha det soft, skriv när du vill, hur du vill, och få bra betalt. Ja herregud vilket hemskt koncept, finns inget värre tror jag. Märker att du blir hemskt provocerad av detta, ber verkligen om ursäkt. Inte sedan förintelsen har en liknande tragedi utspelat sig på jorden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in