Citat:
Ursprungligen postat av
Wigilante
Som rubriken lyder, har jag 1hp från att få studiemedel och inte tenta förräns om väldigt lång tid. Finns det någon enskild komvux kurs man kan söka exempelvis för att täcka upp den här högskolepoängen som saknas? CSN håller på och gör ett beslut om jag ska få studiemedel eller ej och det är 12 dagar kvar tills dom bestämmer för den här månaden. Har typ accepterat att jag får leva på mina sparpengar tills oktober/november men tänkte att jag slänger ut frågan här då jag inte är så värst kunnig angående ämnet i fråga. Studerar just nu en grundkurs på 30hp på 1 termin. Kan jag söka och göra något som motsvarar 1 hp samtidigt? Någon som vet?
Mvh

Ja. Du kan göra så att du läser en 50 poängskurs på komvux. Den motsvarar 3,75 HP.(en 100 poängskurs motsvara 7,5 HP).
Läs kursen på distans så du kan bli klar på 1 vecka eller ännu tidigare hos t.ex. Hermods.
Sedan när du är klar mailar du CSN och säger att du vill omvandla poängen för komvux kursen till högskolepoäng.
Sedan meddelar den komvux du läste på,att de ska meddela CSN studieresultatet så snabbt som möjligt.(Du behöver enbart få ett E på kursen).
Lycka till!