2019-09-18, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du skrev tidigare (i förrgår?) att det inte skulle vara han, och jag frågade dig varför du inte trodde det. och jag fick inget svar av dig. Så vad var det för uppgifter du fick som så tvärsäkert fick dig att inte tro det var Olafsen?

Visst är det så att denne Olafsen är sökt för ett annat brott? Eller är det honom polisen misstänker är skytten i detta? Har inte hängt med riktigt i den delen här på slutet
Citera
2019-09-18, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Ja, ännu mer intressant är att dessa jurister inte undviker allt vad rättssalar heter men tanke på att privatlivet blir offentligt för var och en.

Kombo affärsjuridik, immantrialrätt, m.m. och det slödder som sänder anonyma skrivelser till en domstol får mig att skratta gott!
Citera
2019-09-18, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Visst är det så att denne Olafsen är sökt för ett annat brott? Eller är det honom polisen misstänker är skytten i detta? Har inte hängt med riktigt i den delen här på slutet
Häktad i sin utevaro sen i fredags. Läs några inlägg bakåt. Och ja, det bör vara han som är skytten man söker nu i mellansverige.
Senast redigerad av Picasso2 2019-09-18 kl. 16:26.
Citera
2019-09-18, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Å fan
fick uppgifter om att det inte skulle vara han . Nu gäller det bara att plocka reda på han då

Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
fick den uppgiften vid ett samtal med en som är insatt i ärendet

Kan det vara så att de inte är säkra men passar på att efterlysa honom eftersom han är efterlyst för andra brott? För polisen är han en intressant person att höra efter all inblandning han haft med KL och HOL.

Om Karin anlitat torped är O*lafsen av intresse, men honom borde HOL känna igen, och ge ett mer specifikt signalement. Han var ju tillräckligt vaken för att peka ut KL direkt som misstänkt.
Citera
2019-09-18, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Adressen går till en 58-årig kvinna med samma efternamn som FO.

Mamman är det
Citera
2019-09-18, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Kan det vara så att de inte är säkra men passar på att efterlysa honom eftersom han är efterlyst för andra brott? För polisen är han en intressant person att höra efter all inblandning han haft med KL och HOL.

Om Karin anlitat torped är O*lafsen av intresse, men honom borde HOL känna igen, och ge ett mer specifikt signalement. Han var ju tillräckligt vaken för att peka ut KL direkt som misstänkt.

Varför borde HOL känna igen honom?
Citera
2019-09-18, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
Är det något du kan lägga ut?

Här kommer mailen

Jag har maskat namnen

"Jag vill uppmärksamma socialtjänsten om att SH är en känd pedofil och att hans fru ET skyddar sin
make. SH ska inte få vistas nära barn. Därför måste socialtjänsten se till att han blir fråntagen
jobbet som läkare på V. Inte heller ET ska ha barn nära sig i skolan. Hon skyddar sin man och
underlättar för honom att begå övergrepp"

Nästa mail

"Hur länge kommer ni skydda
Överläkare XX? Hur många företag skulle acceptera att ha en anställd som skickar
bilder på sig själv naken när han runkar? Hur många företag skulle acceptera att ha en anställd
som våldtar och begår sexuella övergrepp mot sina kollegor?
Jag kommer kämpa för att sanningen om Överläkare XX fysiska och psykiska misshandel
i form av våldtäkter och sexuella övergrepp ska uppmärksammas och leda till att han blir avskedad.
Som sjukhus har man ett förtroendeansvar gentemot patienterna. Att ha XX anställd inger
inget förtroende. Hur många ska behöva bli utsatta för honom innan ni agerar och avskedar honom?
Titta på bilderna, tycker ni att den mannen ska vara läkare på sjukhuset? Anser ni att hans agerande
är förtroendeingivande?"

Och flera mail med liknande, har skickats runt till riksdagsledamöter och olika vårdföretag och domstolar och poliser.
Senast redigerad av Efternamn08 2019-09-18 kl. 16:37.
Citera
2019-09-18, 16:38
Medlem
flammers avatar
Citat:
Precis, det kan mycket väl vara så att de önskar höra honom med anledning av hans koppling till KL (och ev HOL?).

Citat:

Hm, har funderat lite på detta om KL:s godmansskap i förhållande till FO. Om hon förordnades som god man så torde detta ha varit ganska länge sedan, dvs. innan hon själv hamnade i klameri med rättvisan. Under sådana förhållanden är det inte alls säkert att HOL träffat FO, då åtminstone jag från allt skvaller uppfattat KL som en ganska formell kvinna förr i tiden som ogärna blandade privat- och yrkesliv.

Om hon istället bara agerat "god man" för FO i den bemärkelsen att hon "hjälpt en kompis" så bör detta ju ha varit närmare i tiden, då hon troligen inte hade det klientelet på sin vänskapslista medan hon var uppburen domare. Men givet att KL och HOL inte direkt verkar ha haft daglig kontakt den senaste tiden så är det ju inte säkert att HOL på senare tid träffat folk från KL:s nya bekantskapskrets.

Jag finner det högst möjligt att HOL aldrig träffat FO, men troligheten för varken det ena eller andra vågar jag inte uttala mig om.
Citera
2019-09-18, 16:39
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja men då så. Nu vet vi vem dom söker och vem som häktats i sin frånvaro för andra brott:

https://minfil.com/4aS4c966ne/H_ktning_Dan_Fredrik_Olafsen_pdf
Samma person som Karin påstås har varit eller är God man för...

Utpekade skytten höll sig undan rättegång
NORR MÄLARSTRAND Publicerad 18 sep 2019
Mannen som pekas ut som misstänkt för skotten mot advokat Henrik Olsson Lilja är sedan i fredags häktad i sin utevaro, skriver Dagens Juridik.

Han var kallad till rättegång i ett bedrägeriärende men dök inte upp.
Sedan advokat Henrik Olsson Lilja sköts på Norr Mälarstrand i Stockholm pågår en intensiv polisutredning. Enligt Aftonbladet jagas en man i 40-årsåldern, som uppges vara polisens huvudspår som skytt.

Samtidigt utreds en kvinna, en tidigare toppjurist, för att ha beställt attacken. Hon är släppt på fri fot men misstankarna kvarstår.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/utpekade-skytten-haktad-i-sin-utevaro-i-annat-arende/

Har nu Karin pekat ut Olafsen som skytt så lär han sjunga som en näktergal när han får reda på VEM som har pekat ut honom.
Citera
2019-09-18, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Här kommer mailen

Jag har maskat namnen

"Jag vill uppmärksamma socialtjänsten om att SH är en känd pedofil och att hans fru ET skyddar sin
make. SH ska inte få vistas nära barn. Därför måste socialtjänsten se till att han blir fråntagen
jobbet som läkare på V. Inte heller ET ska ha barn nära sig i skolan. Hon skyddar sin man och
underlättar för honom att begå övergrepp"

Nästa mail

"Hur länge kommer ni skydda
Överläkare XX? Hur många företag skulle acceptera att ha en anställd som skickar
bilder på sig själv naken när han runkar? Hur många företag skulle acceptera att ha en anställd
som våldtar och begår sexuella övergrepp mot sina kollegor?
Jag kommer kämpa för att sanningen om Överläkare XX fysiska och psykiska misshandel
i form av våldtäkter och sexuella övergrepp ska uppmärksammas och leda till att han blir avskedad.
Som sjukhus har man ett förtroendeansvar gentemot patienterna. Att ha XX anställd inger
inget förtroende. Hur många ska behöva bli utsatta för honom innan ni agerar och avskedar honom?
Titta på bilderna, tycker ni att den mannen ska vara läkare på sjukhuset? Anser ni att hans agerande
är förtroendeingivande?"

Och flera mail med liknande, har skickats runt till riksdagsledamöter och olika vårdföretag och domstolar och poliser.

Jaha.. Och dessa mail har dottern alltså INTE skickat enligt domen i TR. Varför är dessa ens intressanta?
Citera
2019-09-18, 16:42
Medlem
Skytten sågs väl av HOL och fler vittnen, så har man ett namn så borde väl dessa genom bilder kunna avgöra om det ser ut att vara skytten eller ej.
Borde inte behöva vara så stora tveksamheter.
Citera
2019-09-18, 16:42
Medlem
Citat:
Jag tycker inte som dig. I vanlig ordning.

Det är intressant att den kvinnliga advokaten M*aria N*sell har en dotter med dessa beröringspunkter som också är KLs beröringspunkter och att de alla möts i domstol och HOL bjussar på försvaret av dottern. Det verkar vara äkta kärlek det här, eftersom HOL vänsterprasslade med M*ria redan medan han var gift med KL.

Att alla dessa filurer hamnar i en rättssal, oavsett utgången i målet är sunkigt, men intressant.

Hur sjukt som helst, men vad kostar inte detta skattebetalarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in