Citat:
Ursprungligen postat av
EdgarAllaPoe
Är det något du kan lägga ut?
Här kommer mailen
Jag har maskat namnen
"Jag vill uppmärksamma socialtjänsten om att SH är en känd pedofil och att hans fru ET skyddar sin
make. SH ska inte få vistas nära barn. Därför måste socialtjänsten se till att han blir fråntagen
jobbet som läkare på V. Inte heller ET ska ha barn nära sig i skolan. Hon skyddar sin man och
underlättar för honom att begå övergrepp"
Nästa mail
"Hur länge kommer ni skydda
Överläkare XX? Hur många företag skulle acceptera att ha en anställd som skickar
bilder på sig själv naken när han runkar? Hur många företag skulle acceptera att ha en anställd
som våldtar och begår sexuella övergrepp mot sina kollegor?
Jag kommer kämpa för att sanningen om Överläkare XX fysiska och psykiska misshandel
i form av våldtäkter och sexuella övergrepp ska uppmärksammas och leda till att han blir avskedad.
Som sjukhus har man ett förtroendeansvar gentemot patienterna. Att ha XX anställd inger
inget förtroende. Hur många ska behöva bli utsatta för honom innan ni agerar och avskedar honom?
Titta på bilderna, tycker ni att den mannen ska vara läkare på sjukhuset? Anser ni att hans agerande
är förtroendeingivande?"
Och flera mail med liknande, har skickats runt till riksdagsledamöter och olika vårdföretag och domstolar och poliser.