2019-09-20, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Här är ett inlägg mycket tidigt i tråden med en rätt grov beskrivning.
(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

Lgh på Karlsviksgatan var HOLs ungkarlslya som han hade innan han flyttade ihop med K.L., han behöll den för att ha någonstans att "chilla" när familjelivet blev för "jobbigt". Skrikande, hoppande småungar, blöjbyten, spyor, syskonbråk etc, sånt som en stackars karl behöver vila ifrån. Helst på kvällen och efter en nice middag med vin, konjak och manligt sällskap (som efterrätt ?) på något närliggande böghak.

Då var fanns det inte en tanke på att lämna allt detta hos en "vidrig, instabil, alkoholiserad fyllkärring", nääää, det var viktigare att "chilla".

Nu har du ju spårat ur fullständigt! Så där utrycker sig ingen ! Du fabulerar ju bara helt fritt.
Citera
2019-09-20, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Hoppsan.
Känd advokat skjuten i bröstet https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-om-skottlossning-i-centrala-stockholm/

Detta blir bara värre och värre.
Citera
2019-09-20, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkan11
Detta blir bara värre och värre.
Ursäkta, bara nyfiken: men varför lägger du ut en länk fårn 6/9 i ett ärende som redan är riktigt gammalt och som är kända fakta?
Citera
2019-09-20, 13:48
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Ja men jag behöver hjälp. Filerna som jag fått på en cd skiva från tingsrätten är mp3 och dessa går inte att ladda upp på Youtube, hur ska jag göra?
En länk till om hur man göra (ser att du har fått tips om tunestotube.com nyss också):
http://sv.wondershare.com/convert-video-audio/upload-mp3-to-youtube.html
Citat:
Det är antingen genom att lägga till en bild eller ett foto till ljudfiler (sedan spara den som en videofil) eller genom att konvertera dessa MP3-filer till ett passande format som accepteras av YouTube. Den lättare utvägen är att konvertera den med Wondershare Video Converter Ultimate så du kan bekvämt ladda upp en MP3-fil till YouTube.
Citera
2019-09-20, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det fetade: Du menar "... i SN:s namn..." väl? Det var ju hon som blev anklagad för att ha skickat mail till SH. Och så var det väl mail och inte sms som skickades. Eller har jag förstått dig fel här?

(För nya tråddeltagare så är SN ,J*hanna N*sell, dotter till MN, M*ria N*sell, som sägs vara HOL:s nya kvinna.)

(PS. Det händer då och då att användare skriver fel initialer, har t ex sett flera gånger KL benämnas KJ, och en redan snårig tråd blir än rörigare. Den som har hängt med förstår ändå men det blir väl förvirrat för nya läsare kan man tro.)

Jag vill gärna förkorta J*hanna N*sell till JN. Det har jag väl skrivit tycker jag mig se?
Annars har du rätt i att KL blir ofta KJ felaktigt som var förvirrande innan man förstod förväxlingen. Tack för uppmärksamheten.

Edit: Ser nu att JN blev JL andra gången jag skrev om sms sändaren.
Senast redigerad av Mypointis 2019-09-20 kl. 14:02.
Citera
2019-09-20, 13:54
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ni har uppenbarligen ingen vidare inblick, trots att flera verkar följt ärendena och läst vad individuella postare lagt upp tidigare.
Klart som fan det inte direkt framgår i domen att det rör sig om en otrohetsaffär, men ni är väl läskunniga ändå?
Karin tog dom med rumpan bar, bokstavligt talat.

Den här tråden börjar bli allt mer rökt och världsfrånvänd. Antar att det blir så när några postare smittar sönder tråden med sina egna kryddade reflektioner som hela tiden går i samma spår likt en skiva som hakat upp sig. Trist.
Tackar & adjö.

För min del ser jag gärna att du stannar kvar i tråden.

1. Man kan tolka det du citerar som att HOL och AL har en sexuell relation.
2. Man kan också tolka det som att KL försöker smutskasta både HOL och AL.

Kanhända sitter du inne på fler uppgifter som stärker tolkning 1. Men jag tycker annars att tolkning 2 ligger väldigt väl i linje med KLs beteende och upprepade lögner.
Om 1 är sant kan man också undra hur relevant det är för mordförsöket. Det är väl isf bara en av många saker som fått bägaren att rinna över för KL.
Citera
2019-09-20, 13:56
Medlem
BillBasss avatar
Citat:

Lgh på Karlsviksgatan var HOLs ungkarlslya som han hade innan han flyttade ihop med K.L., han behöll den för att ha någonstans att "chilla" när familjelivet blev för "jobbigt". Skrikande, hoppande småungar, blöjbyten, spyor, syskonbråk etc, sånt som en stackars karl behöver vila ifrån. Helst på kvällen och efter en nice middag med vin, konjak och manligt sällskap (som efterrätt ?) på något närliggande böghak.

Då var fanns det inte en tanke på att lämna allt detta hos en "vidrig, instabil, alkoholiserad fyllkärring", nääää, det var viktigare att "chilla".

Vill bara påpeka att användaren som postat inlägget du länkar är avstängd. Kanske säger något om trovärdigheten i inlägget....
Citera
2019-09-20, 14:01
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Jaa, märkligt ändå. Det kan ju vara dialektalt och/eller kulturellt (klasskultur). Med lite facit i hand nu, så tog ju Henrik sig "ur sitsen". Det kan ju också vara en "yrkesskada" hos K.L., i hennes juridiska värld är han redan dömd, för bevisen ÄR (borde) vara uppenbara tycker hon som domare i liknande mål.

Ja, i vårdnadstvisten är han ju (tyvärr) mycket duktig på att skylla ifrån sig. Om det är vad han gör i andra mål, för sina klienter, så finns det nog en och annan motpart som inte är too happy.

Som Picasso2 påpekade, så är det inte heller ett direkt citat från KL, utan ett sammandrag gjort av domstolen.

För mig framstår det snarare som att KL är den som med alla möjliga medel skyller ifrån sig i de dokument vi har tillgång till...
Citera
2019-09-20, 14:02
Medlem
Citat:

Dina inlägg är rätt yviga va? De är lite all over the place just nu känns det som.

Om det har ’bögats och chillats i nån ungkarslya för att slippa syskonbråk’ så får du ha lite mer på fötterna än länk till något virrigt inlägg från en avstängd medlem och dina egna spekulationer att komma med här. Jag brukar hoppa över vissa inlägg här som jag inte ser som särskilt intressanta. Merparten av dem kommer från dig.

Kanske finns andra trådar här på Flashback som bättre passar att skriva fantasier om bisexuella familjefäder i? Eller så kan du väl starta nån tråd på Familjeliv i samma ämne om det ligger dig så varmt om hjärtat.
Senast redigerad av Avel 2019-09-20 kl. 14:12.
Citera
2019-09-20, 14:13
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Bry dig inte. Vad du skriver är det som är det viktiga. Visst har du rätt om de neddragna byxorna både bildligt och bokstavligt. Tänk att det ska vara skämmigt i dessa pridetider!

Om det inte finns vittnen när män som HOL, "goda medborgare" grisar med andra män, misshandlar och trakasserar sin kvinna och omgivningen, kommer alltid en polis och åklagare tala om att gärningarna inte kan styrkas, när det är ord mot ord. Sen blir brottsoffret informerat om att det rör sig om ärekränkning. Alltså blir det förtal om hen fortsätter att hävda att hen blivit utsatt för ett brott.

I en domstol tolereras inte viss bevisning, och det som inte tolereras kommer bli avisat som bevisning när personer som HOL ryter till.

Det du åstadkommit är att nu är det oväsentligheter, det som har blivit det väsentliga för att KL ska klara sig, i det fall hon är anstiftare. Under förutsättningen att hon har vett att hålla käft och låta sin advokat sköta snacket. Den brokiga församling som diskuterats i förklenande ordalag som KL bekantskapskrets, är de facto också HOLs bekantskapskrets, mer eller mindre nära eller i periferin.

Det vi vet om folk som skjuter är att dessa kan bli arga och vilja ha hämnd för ingenting!

Det behövs inte alls vara den avslutade bodelningen som pekar ut Karin. Det kan lika gärna vara deras övriga trassliga relationer, där HOL vann en tvist med dottern till advokaten N*sell som han haft ett långvarig förhållande med. Tack vare trådens gräv blir detta som sker i privatlivet, matnyttigt ända in i domstolarna. Det är inte orimligt i brottmål, att ta upp omständigheter som pekar på att KL är oskyldig.

Det som pågår i HOLs liv, med beröringspunkter med samma patrask, kan inte avfärdas som förtal av en hämndlysten kvinna. Det är fakta. Om den person på rymmen som nu diskuterats är gärningsman, har han haft beröringspunkter med HOL. Han kan han vara hämndlysten utan att KL har med saken att göra. Det betyder att KL inte är anstiftare.

I övrigt är det en våldsbenägen brottsling som utpekas här på forumet som kan ha flera idiotiska anledningar för att vilja skjuta HOL. Det framgår att denne utpekade karl är orädd och trotsig, och att han inte gillar myndigheter, jurister som åklagare och advokater.

Nu har HOL alltså även trakasserat och misshandlat sin ex-fru och sin omgivning? Jösses...

Beröringspunkter med "samma patrask" (dvs FO, JL etc.)? Såklart HOL får beröringspunkter med patrasket när hans ex-fru hänger med dem. Eller var det menat som en misskreditering av HOL - så att vi ombeds att för en stund glömma bort KL?
Citera
2019-09-20, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag vet inte om jag tillhör "drevet"? Är det fel av mig att vilja ha en gnutta belägg för att HOL varit otrogen även om det inte är brottsligt utan snarare helt förståeligt i det här fallet?

Men seröst, om någon är otrogen så är väl det dennes problem. Den andra har att ta ställning till detta och om det är olidligt ta action inom lagens råmärken. Det är totalt ointressant vem som varit otrogen mot vem. Vi pratar ju här om välutbildade självständiga människor som inte skulle kunna tagit sig till sina positioner utan bra självfötroende/självkänsla.
Citera
2019-09-20, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Fan vad tråkig tråden har blivit, jag hade tänkt lägga ut ljudfilerna från Fredriks rättegång men jag tar och loggar ur igen.

Jag funderar på om FO använde J*lias mamma svarta bil för dådet, eller är jag helt ute o cyklar ?

Jag funderar på om FO fick tag på ett vapen genom J*lias kontakter kanske 🤔

Det verkar som läkaren som förnekar relation med J*lia var gift med en advokat/jurist. Vem är läkarens exfru ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in