2019-09-18, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Så JL har först varit anklagad för att trakassera en eller flera läkare på KI, sedan vittnat för en läkare som påstår att N*isell den yngre skickat mejl och nu är hon kopplad till den här norrbaggen också. Jisses...

Läste den där tråden om hoten på Karolinska, men det är lite snurrigt.

Citat:

Denna J*ulia har haft en relation med en läkare på KI.
Läkaren är släkt med en "viss" familj. Det tar slut mellan läkaren och J*ulia, och släktingar till Läkaren försöker smutskasta J*ulia genom att skicka hotbrev i J*ulias namn?

Slut citat.

Det var det som SH ( KL’s polare) menade då att J*ulia skulle felaktigt ha pekats ut som avsändare till N*isell den yngre?

Källa: (FB) Hot mot Karolinska Sjukhuset, augusti 2016

Jag menar vad är det här för ett snurrigt gäng människor?

Edit: Vill inte spamma ett ämne som enligt Tingsrätten är utagerat men någon har ju dragit igång soppan och denna någon har ju koppling både till norrmannen om det så är KL själv då och till HOL via påstådda älskarinnan N*isell den äldre.

Inte bara snurrigt och de hade väl fått fortsätta med sina snurrigheter men nu har en advokat blivit skjuten så det måste ta ett slut nu.
Citera
2019-09-18, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallandeskala
Jaha.. Och dessa mail har dottern alltså INTE skickat enligt domen i TR. Varför är dessa ens intressanta?

Eftersom de skickades i JLs namn och hon nekar till att ha skickat dom. Jag tror mer och mer att det är FO som skickat dem för att förstöra för JL efter att hon enligt honom tagit hans pengar och som han sedan tog tillbaka - därav rånet som han åtalades för.
Citera
2019-09-18, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Skytten sågs väl av HOL och fler vittnen, så har man ett namn så borde väl dessa genom bilder kunna avgöra om det ser ut att vara skytten eller ej.
Borde inte behöva vara så stora tveksamheter.

Är det skytten så vet polisen det rimligen i detta nu. Men polisen har som strategi, min gissning, att hålla tand för tunga.
Citera
2019-09-18, 16:49
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Inte bara snurrigt och de hade väl fått fortsätta med sina snurrigheter men nu har en advokat blivit skjuten så det måste ta ett slut nu.

Precis, HOL har blivit skjuten. Hur snaskigt det där fallet med läkaren än är, så ser jag inte riktigt relevansen för skjutningen mot HOL? Möjligen skulle det vara infekterat och ytterligare späda på KL:s ev motiv för att vilja skada HOL, men att det motivet redan är starkt råder det väl inte så stor tvekan om, varför jag förordar att lämna de inblandade i fallet med läkaren i fred tills dess större relevans kan motiveras.
Citera
2019-09-18, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Precis, det kan mycket väl vara så att de önskar höra honom med anledning av hans koppling till KL (och ev HOL?).

Hm, har funderat lite på detta om KL:s godmansskap i förhållande till FO. Om hon förordnades som god man så torde detta ha varit ganska länge sedan, dvs. innan hon själv hamnade i klameri med rättvisan. Under sådana förhållanden är det inte alls säkert att HOL träffat FO, då åtminstone jag från allt skvaller uppfattat KL som en ganska formell kvinna förr i tiden som ogärna blandade privat- och yrkesliv.

Om hon istället bara agerat "god man" för FO i den bemärkelsen att hon "hjälpt en kompis" så bör detta ju ha varit närmare i tiden, då hon troligen inte hade det klientelet på sin vänskapslista medan hon var uppburen domare. Men givet att KL och HOL inte direkt verkar ha haft daglig kontakt den senaste tiden så är det ju inte säkert att HOL på senare tid träffat folk från KL:s nya bekantskapskrets.

Jag finner det högst möjligt att HOL aldrig träffat FO, men troligheten för varken det ena eller andra vågar jag inte uttala mig om.

Jag trodde att HOL visste vem denna filur är eftersom han dyker upp med jämna mellanrum och ställer till obehag. Men där kan jag ha fel.

Trots spekulationer, är han intressant som kriminell och våldsbenägen. Visst vill polisen höra vad han har att säga om denna skjutning och kontrollera hans alibi och andra omständigheter vid tidpunkten när HOL blev attackerad.
Citera
2019-09-18, 16:55
Medlem
Citat:
Hur sjukt som helst, men vad kostar inte detta skattebetalarna?

Ja. Det kan man fråga sig. Den snälle HOL ställde upp på flickan N*sell. Statens kostnader för ombud, stannade inom familjen.
Citera
2019-09-18, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Kan det vara så att de inte är säkra men passar på att efterlysa honom eftersom han är efterlyst för andra brott? För polisen är han en intressant person att höra efter all inblandning han haft med KL och HOL.

Om Karin anlitat torped är O*lafsen av intresse, men honom borde HOL känna igen, och ge ett mer specifikt signalement. Han var ju tillräckligt vaken för att peka ut KL direkt som misstänkt.

Varför skulle han ge ett mer specifikt signalement om han kände igen honom ? Det räcker väl med att han till polis uppger namnet ! Det som har framkommit är att han hade två förslag på vilka som skulle kunna vara anstiftare nämligen K eller en klient. Vi vet inte vad klient innebär i det här fallet med tanke på att han hjälpt en anhörig där O*lafsens namn kan sammankopplas med de inblandade.

Vi kan inte vara säkra på vad polis redan känner till. Vem vet, provsvaren kanske dök upp och pekade åt rätt håll.
Senast redigerad av Castorchamp 2019-09-18 kl. 16:59.
Citera
2019-09-18, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Precis, HOL har blivit skjuten. Hur snaskigt det där fallet med läkaren än är, så ser jag inte riktigt relevansen för skjutningen mot HOL? Möjligen skulle det vara infekterat och ytterligare späda på KL:s ev motiv för att vilja skada HOL, men att det motivet redan är starkt råder det väl inte så stor tvekan om, varför jag förordar att lämna de inblandade i fallet med läkaren i fred tills dess större relevans kan motiveras.

Bakomliggande faktorer kan i en samlad bedömning vara det som övertygar en person att nu är det nog, och nu är det dags att att ta den där HOL.
Citera
2019-09-18, 16:58
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Här kommer mailen

Jag har maskat namnen

"Jag vill uppmärksamma socialtjänsten om att SH är en känd pedofil och att hans fru ET skyddar sin
make. SH ska inte få vistas nära barn. Därför måste socialtjänsten se till att han blir fråntagen
jobbet som läkare på V. Inte heller ET ska ha barn nära sig i skolan. Hon skyddar sin man och
underlättar för honom att begå övergrepp"

Nästa mail

"Hur länge kommer ni skydda
Överläkare XX? Hur många företag skulle acceptera att ha en anställd som skickar
bilder på sig själv naken när han runkar? Hur många företag skulle acceptera att ha en anställd
som våldtar och begår sexuella övergrepp mot sina kollegor?
Jag kommer kämpa för att sanningen om Överläkare XX fysiska och psykiska misshandel
i form av våldtäkter och sexuella övergrepp ska uppmärksammas och leda till att han blir avskedad.
Som sjukhus har man ett förtroendeansvar gentemot patienterna. Att ha XX anställd inger
inget förtroende. Hur många ska behöva bli utsatta för honom innan ni agerar och avskedar honom?
Titta på bilderna, tycker ni att den mannen ska vara läkare på sjukhuset? Anser ni att hans agerande
är förtroendeingivande?"

Och flera mail med liknande, har skickats runt till riksdagsledamöter och olika vårdföretag och domstolar och poliser.
Denna läkare S och KL hade en relation medans S var gift som tog slut snabbt? I så fall lutar jag åt att FO och KL skapat dessa email som hämd på sina ex.
Senast redigerad av Pandalina4 2019-09-18 kl. 17:02. Anledning: Skrev KJ istället för KL
Citera
2019-09-18, 17:01
Medlem
flammers avatar
Citat:
Bakomliggande faktorer kan i en samlad bedömning vara det som övertygar en person att nu är det nog, och nu är det dags att att ta den där HOL.
Absolut. Min tanke i denna del är dock att den enda som rimligen skulle kunna blivit (mer) övertygad om att skada HOL med anledning av dessa bakomliggande faktorer, är just KL. Hennes motiv synes redan så pass starka och hon som MGM är redan högst upp på dagordningen, så att man kanske kan bespara övriga i läkar-härvan den "publicitet" de nu får. Jag kan såklart vara ute och cykla.
Citera
2019-09-18, 17:04
Medlem
Citat:
Ta "den där HOL" för vad? För att ha hyrt en torped? För vad?
Citera
2019-09-18, 17:16
Medlem
Intressant att vi så sent som igår fick veta att det inte var FO som polisen letade i Mellansverige. Idag hade Dagens Juridik en uppgift om att en åtalad som inte dök upp på tingsrätten i fredags var densamme som polisen söker i det här fallet. Kan tänka mig att polisen velat hålla tyst för att se om FO skulle dyka upp och de kunde haffa honom där.

Men nu har vi blivit upplysta av Dagens Juridik att det är en och samme man. Spännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in