Citat:
Ursprungligen postat av
felstavadd
Jo, har också lagt märke på det, speciellt på cheddarosten, jag har nog bara tänkt på att det är importerade varor och kronan har varit och är kass.
Kan så vara, svenskt kött verkar Lidl ha sänkt priset ganska rejält på. Rostasfile för 199:-, mycket billigt och bra kvalitet!
Citat:
Ursprungligen postat av
Imnsho
Tänkte bjuda hem grabbarna på lite öl och god mat till helgen. Som tema tänkte jag Oktoberfest. Jag var och rekade lite på Lidl efter lite goda korvar, knödel och lite annat mojs. Tyvärr var sortimentet lite "so und so in meiner meinung".
Nån som har nåt Lidl-tips eller annat som man kan bjuda på? Behöver inte slaviskt följa ett bayerskt manér, kan tänka mig nåt nordtyskt t ex currywurst eller liknande.
Låt höra från er Lidl-experter!
Tyvärr har mycket kvalitativt kött och chark försvunnit, svensken vill ha finmald korv med mycket potatismjöl och gärna utan smak...
Men av de korvar som ligger utanför kyldisken är salaminis och österrikiska mini-ölkorvar bra. Är det alpvecka är landjäger och bergwurst givna köp. De lufttorkade lite större kabanoss/chorizo är fina, men osäker på om de är kvar i sortimentet.
Den lufttorkade schwartzwald skinkan är också bra.