2019-09-14, 18:15
Medlem
Jon.Holmss avatar
Kan rekommendera Lidls starka senap på plastflaska (500g) av märket Kania. Helt ok.
Citera
2019-09-15, 22:07
Medlem
tjenare.knugens avatar
XXL-vecka och den kära schnitzeln är tillbaka, blir att bunkra upp lite.
Vet någon hur det är med XXL-salamipizzan samt XXL-chicken nuggets? Båda känns sketchy men inte vågat prova
Citera
2019-09-15, 22:10
Medlem
Var på Lidl idag och slog en blick mot lösviktsgottat, något jag inte gjort på flera år eftersom dom hade sådant blekt skitgodis. Nu hade dom riktigt kvalitetsgotta, samma som ICA och Willys men ett par kronor billigare per hekto. Färskt var det också. När bytte dom?
Citera
2019-09-15, 22:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
Vet någon hur det är med XXL-salamipizzan samt XXL-chicken nuggets? Båda känns sketchy men inte vågat prova

Jag skippar dem åtminstone. Pizzan går att äta, så för 12:50kr/st kanske man tycker det är värt? Men min budget handlar en del om kalorier, och ska jag äta nåt som inte är så supernyttigt ska det helst vara lite bättre än så.

Blir nog bara wienerkorvarna för min del. Brukar köpa "magnum"-glassen på sommaren också.
Citera
2019-09-15, 22:58
Medlem
cromos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen

Salamipizzan är helt ok för en fryspizza, lite som en Grandiosa men med salami.

Nuggetsen ser ut att vara Lidls helkött, de är av bra kvalité.
Citera
2019-09-16, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Gud, vad leberkäsen var god! Rekommenderas!

Håller med till 100%!
Citera
2019-09-16, 09:10
Medlem
Jon.Holmss avatar
Någon som testat Lidls Alpenfest-knödel?

Har faktiskt aldrig ätit knödel, smakar dom ungefär som kroppkakor?
Senast redigerad av Jon.Holms 2019-09-16 kl. 09:13.
Citera
2019-09-16, 11:43
Medlem
Dranghoffs avatar
Någon mer som har noterat de kraftiga prishöjningar som Lidl genomfört under de senaste månaderna. Priset på t ex kaffegrädde, färsk pasta, pizzasallad, cheddar, gorgonzola m m har i många fall höjts med 20 % efter att ha legat stilla i åratal. Kanske har det med den fritt fallande svenska kronan att göra.

Men jag begriper inte hur Ingves gång på gång kan påstå att Sverige inte har någon inflation. Handlar karlen inte på Lidl?
Citera
2019-09-16, 13:11
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Okej. Köpte wienerschnitzeln i alla fall, tänkte äta den med en hemgjord svampsås och ugnsrostade potatis, så då kanske en eventuell konstig bismak begravs. Köpte även leberkäse, 3 österrikiska korvar och currywurst.

Jag var tvungen att googla Leberkäse. Visste inte vad det var.
"Man kan nog säga att leberkäs (som det heter här) är som en sorts formbakad falukorv. Smaken påminner i alla fall något om sådan korv och när den kommer direkt ur ugnen är den underbart god. Det är också väldigt vanligt att man köper kall leberkäs och steker upp den. Det är också okej. Och nej, den här rätten innehåller varken lever eller ost, fast man kan tro det på namnet. Ordet leber är samma ord som lev, limpa, och käse säger man ibland om en massa."

Jaha! "underbart god". Men falukorv är inte så gott. Vad är det som gör den så god?
Citera
2019-09-16, 17:12
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dranghoff
Någon mer som har noterat de kraftiga prishöjningar som Lidl genomfört under de senaste månaderna. Priset på t ex kaffegrädde, färsk pasta, pizzasallad, cheddar, gorgonzola m m har i många fall höjts med 20 % efter att ha legat stilla i åratal. Kanske har det med den fritt fallande svenska kronan att göra.

Men jag begriper inte hur Ingves gång på gång kan påstå att Sverige inte har någon inflation. Handlar karlen inte på Lidl?

Jo, har också lagt märke på det, speciellt på cheddarosten, jag har nog bara tänkt på att det är importerade varor och kronan har varit och är kass.
Citera
2019-09-17, 19:00
Medlem
Imnshos avatar
Tänkte bjuda hem grabbarna på lite öl och god mat till helgen. Som tema tänkte jag Oktoberfest. Jag var och rekade lite på Lidl efter lite goda korvar, knödel och lite annat mojs. Tyvärr var sortimentet lite "so und so in meiner meinung".

Nån som har nåt Lidl-tips eller annat som man kan bjuda på? Behöver inte slaviskt följa ett bayerskt manér, kan tänka mig nåt nordtyskt t ex currywurst eller liknande.

Låt höra från er Lidl-experter!
Citera
2019-09-17, 20:45
Medlem
Laxfilé på burk är ett trevligt nytillskott. Jättegott på en rostad smörgås med kokt skivat ägg o majonnäs. Jättegott, och så har de små tonfisk burkarna trepack kommit tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in