2022-10-09, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dameon
Oattraktiva möjligtvis. Inte snygga.

Eh, jo.
Det finns extremt mycket fina kvinnor där ute.
Sen om man har suttit hemma och tyckt synd om sig själv i 10 år så kanske man får räkna med att många försvunnit från marknaden..
Citera
2022-10-09, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Eh, jo.
Det finns extremt mycket fina kvinnor där ute.
Sen om man har suttit hemma och tyckt synd om sig själv i 10 år så kanske man får räkna med att många försvunnit från marknaden..

Ja om du med ensamma menar singlar så visst. Men ordet "ensam" innefattar också ofta något mer än så.

Så ensamma (i ordets rätta bemärkelse) snygga kvinnor finns det inte många av. Dvs, typ kvinnliga motsvarigheter till incels. Och de som finns är allt annat än snygga och fina.
Citera
2022-10-09, 20:36
Medlem
MissBingos avatar
Citat:
1. I så fall är alla män som någonsin existerat incels eftersom alla män på ett eller annat sätt måste betala för sex.

2. Har man sex lever man inte i celibat och kan således inte vara en incel eftersom incel betyder ofrivilligt CELIBAT.
Du vet precis vad jag menar med att "betala för sex"... O nej, köpesex räknas inte för att man ska vara i sällskap, finns ingen kärlek eller känslor för varandra. Möjligen från ena hållet.

Citat:
Hur vet du att det gäller för majoriteten av incels? Har du gjort en undersökning?

Det finns garanterat gott om män som lever i ofrivilligt celibat som inte hatar kvinnor. Och i de fall där det finns ett kvinnohat, så har det ofta uppstått pga att de blivit nobbade av kvinnor, alltså till en början när de inte hatade kvinnor blev de ändå nobbade, vilket LEDDE till att de började hata kvinnor. En negativ spiral ja, men uppenbarligen var det annat än kvinnohat som gjorde att de blev nobbade i förstaläget.
Inte själv gjort en undersökning, men jag har tagit del av undersökningar.
Citera
2022-10-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
De kommer lösa sig!
Tro mig.
Det finns så många ensama kvinnor därute.
Hur ska jag träffa dom?
Citera
2022-10-10, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBingo
Du vet precis vad jag menar med att "betala för sex"... O nej, köpesex räknas inte för att man ska vara i sällskap, finns ingen kärlek eller känslor för varandra. Möjligen från ena hållet.

Ja, du menar när man betalar för sex på det explicita sättet, till skillnad från att betala för det på det subtila sättet då man får "kärlek". Problemet är ju bara att det inte är mannen kvinnan känner kärlek eller känslor för, utan mannens resurser och status. Mängder av studier visar ju hur kvinnors attraktion för män försvinner all världens när männens status och resurser av någon anledning försvinner.

Så, explicit sexköp eller subtilt sexköp. I grund och botten precis samma sak.

Citat:
Inte själv gjort en undersökning, men jag har tagit del av undersökningar.

Som visar att majoriteten av incels hatar kvinnor? Låter mycket tveksamt.
Citera
2022-10-16, 17:59
Medlem
Det är sjukt svårt att som man hitta en partner idag, särskilt om man har utseende på den nedre halvan. Det spelar ingen roll om man har ett bra betalt jobb och är en stabil kille. Det krävs så mycket mer idag. Sedan kan man ju sakna allt egentligen om man har den inbyggda charmen men det har väldigt få.
Citera
2022-10-16, 22:10
Medlem
Citat:
Ja, du menar när man betalar för sex på det explicita sättet, till skillnad från att betala för det på det subtila sättet då man får "kärlek". Problemet är ju bara att det inte är mannen kvinnan känner kärlek eller känslor för, utan mannens resurser och status. Mängder av studier visar ju hur kvinnors attraktion för män försvinner all världens när männens status och resurser av någon anledning försvinner.

Så, explicit sexköp eller subtilt sexköp. I grund och botten precis samma sak.

Som visar att majoriteten av incels hatar kvinnor? Låter mycket tveksamt.

Jag skulle gärna önska att du utvecklar din tes och förklarar hur du har kommit fram till just detta. Vilka studier kan du hänvisa till? Eller baserar du det på personliga övertygelser?
Citera
2022-10-16, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exima
Det är sjukt svårt att som man hitta en partner idag, särskilt om man har utseende på den nedre halvan. Det spelar ingen roll om man har ett bra betalt jobb och är en stabil kille. Det krävs så mycket mer idag. Sedan kan man ju sakna allt egentligen om man har den inbyggda charmen men det har väldigt få.

Vad mer exakt tänker du skulle krävas? Vad har du själv för krav på en partner?
Citera
2022-10-22, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yourmotherwillknow
Vad mer exakt tänker du skulle krävas? Vad har du själv för krav på en partner?
Man måste vara iallafall runt medellängd. Ha stort socialt kontaktnät. Vara väldigt framåt.

Mitt krav är typ att hon ska vara smal.
Citera
2022-10-22, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackSaloon
Såg "vi som är ensamma" tråden. Tyckte vi incel killar borde ha vår egen tråd. Finns ingen incel-kvinna. Vi kan vara incel utav många orsaker, saknad av socialt liv (träffa folk genom vänner). Korthet/fulhet (Tjejer som är ointresserade pg a yttre faktorer. Blyghet (Inte kunna gå till krogen mm.)

Här är en typisk incel som skyller på att vara asocial, dock har de flesta incel ett socialt liv.

http://www.youtube.com/watch?v=2mMNFuLVt9U

Fattar att det måste vara tufft, men gör du något för att ta dig ur det? Gå kbt för blyghet, träna (för att få upp självförtroendet och må bra) hitta din stil osv.. Om du söker ett jobb utan att ha erfarenheten som krävs kommer du ju inte få det heller så varför skulle det vara annorlunda med relationer?
Citera
2022-10-22, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Därför att världen är full av män som skulle kunna tänka sig att hjälpa och stötta en blyg kvinna bara hon ber om det. De behöver inte ens få något tillbaka

Det hör också tillparningsdansen som kvinna att vara blyg. It's a turn on för vissa killar

En blyg hämmad oerfaren kille - not so much, och kvinnor som hjälper en kille as an act of kindness - skulle inte tro att det är så vanligt direkt.

Du blandar ihopp ofrivilligt celibat och ofrivillig ensamhet.

Sex är bekräftelse för en man eftersom det är svårt att få.
Det går inte att vända på situationen - hoppas du är tillräckligt klok att förstå det

Ursäkta mig, så du tycker vi kvinnor bara ska slänga oss på sängen och spreta på benen utan någon som helst ansträngning från ditt håll, bara för att du ska känna dig bekräftad som man och inte ha ett sårat ego? Det är fan bättre att vara för sexköp, då får kvinnorna iaf betalt.
Citera
2022-10-22, 16:18
Medlem
Ni incells (män som kvinnor) är så jävla korkade! Offerkofta på och ”alla andra får vem dom vill, när dom vill” buhuhu. Nej det får dom inte!! Hur jävla många tror ni det finns som helt enkelt tog chansen när den plötsligt dök upp och nöjde sig med den personen? Jag skulle fan kunna få vilken jävla incell som helst att få ett förhållande inom ett halvår. Men ni skulle behöva komma över själva grundproblemet. Nämligen att nöja er med en partner som motsvarar erat eget marknadsvärde. Hör av er när ni är beredda att kapitulera för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in