2019-09-17, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.T70
En skytt en chaufför...?

Möjligt.

Men hur möjligt är det att KL enrollat två?

Och varför publicerar slaskpressen pixlad bild på
Grönsaken?
Citera
2019-09-17, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Möjligt.

Men hur möjligt är det att KL enrollat två?

Och varför publicerar slaskpressen pixlad bild på
Grönsaken?
KL köpte FO som behövde sällskao och han i sin tur gav Mic*ke en slant som chaffis?
Citera
2019-09-17, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
KL köpte FO som behövde sällskao och han i sin tur gav Mic*ke en slant som chaffis?

För att skjuta någon?

Har vi två grönsaker?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Möjligen. Om det är FO alltså. Det torde ju vidare finnas DNA bevisning på HOL:s kropp eftersom HOL och skytten hamnade i handgemäng. Vad jag har kunnat läsa mig till alltså. Och då borde det inte vara så svårt för polisen att i dagsläget veta vem de har att göra med (under förutsättning att skytten återfinns i polisens register). Svaren från NFC borde vara klara vid det här laget, tänker jag.
Ja nu vill vi veta vad man gjort på sjukhuset. Hur mår HOL egentligen?.
Han kanske inte mår så bra trots allt. Första rapporterna tydde ju på att han skulle studsa upp inom ca 10 dagar.
Egen uppladdad bild från trappuppgången. (Vet ej om skotten är riktigt placerade). Varför inget skott i hjärtat?
https://minfil.com/Ka96Z657n0/trapphus_med_sk_2019-09-13_221920_png
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Är det 2 olika med förnamn J eller? Är JL dotter till HOS älskarinna numera flickvän? Denna J var sambo med FO? Jobbade inom psykiatrin, och sände även ut massmail till läkare ang att de gjort sexuella närmanden. Läste det efternamn lade upp i de sakande länkarna men börjar bli virrig?

JL= kompis till advokat ML som dejtar HL och JL är misshandlad av FO.
SH= läkare som dejtat KL och stämt MLs dotter för trakasserier och begärt kontaktförbud, i denna stämning ska JL ha vittnat, oklart varför hon skulle gjort detta.
I dom mot FO gällande misshandel av JL framgår det att dom träffats på nätet och jag känner att världen börjar bli för liten när också KL skulle vara någon självutnämnd god man åt FO.
Citera
2019-09-17, 21:18
Medlem
vittne-xs avatar
2 GM i huset ?

Har inte skrivit något mer för att se om någon här uppfattade den senaste "detaljen".
I dagens AB finns ett foto på den avspärrade porten med blåvita polisband.
Men det är porten på Polhemsgatan 1 som fotot visar.
Tidigare fotoserier har bara visat porten nr 62.
Porten på Polhemsg 1 har "kökshissen" som är trapphuset mot köksingången på de stora lägenheterna.

Det här kan antyda att det krävdes 2 GM för att kunna få 100% kontroll över utgångarna.
Det kan också vara en avspärrning för teknisk undersökning, men då nu en restaurant-ägare har vittnat om "2 skummisar", matchar det husets planlösning. Att sen en GM skulle ha sagt något (enligt memajk) pekar mer på en indrivare än en hyrd mördare, om det nu sades något som kunde härleda till en privat konflikt, men den konflikten kan lika väl vara någon annan än KL, om vi ser till HOL:s "revir".

Och AB har redan ändrat artikeln till en betal-artikel, vilket gör att jag misstänker att dom enbart sydde ihop något snabbt för att möta Expressens artikel och för att få massa klick på nätet.
Här finns fotot på porten: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JoMlq4/uppgifter-polisen-letar-efter-utpekad-torped-pa-landsbygden
Senast redigerad av vittne-x 2019-09-17 kl. 21:20.
Citera
2019-09-17, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemag
Jag säger omöjligt! Kan man inte ta hand om sig själv kan man inte hjälpa någon annan som god man.
08 skrev att det var längesedan, Kanske på den tiden Karin jobbade och mådde relativt bra?
Citera
2019-09-17, 21:27
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Han kanske inte mår så bra trots allt. Första rapporterna tydde ju på att han skulle studsa upp inom ca 10 dagar.
Egen uppladdad bild från trappuppgången. (Vet ej om skotten är riktigt placerade). Varför inget skott i hjärtat?

Bra bild! Har för mig att jag har läst om att första skottet träffade då HOL stod med ryggen mot skytten (han besköts bakifrån när han låste sin ytterdörr). Därefter blev det handgemäng och av någon anledning missade skotten hjärtat. Tyder antigen på en klumpig och feg (skott i ryggen) skytt eller en professionell vars avsikt aldrig var att döda.

Jag tänker mig att HOL under sjukhusvistelsen har avlämnat tillräckligt med information till polisen. Antagligen även eventuell DNA från skytten. Jag gissar att vi relativt snart kan vänta oss ett gripande alltså.
Citera
2019-09-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake

Klart att han inte mår bra.
Han är skjuten med tre skott.

Påståendet att han skulle vara tillbaka på en vecka är nog byråns sätt att lugna klienter.

Någon som vet hur näringslivet funkar? Han tillhör trots allt privat sektor och de som har vistats i den vet exakt hur usel brandsläckning går till.

Har du varit och fotat?

Intressant.

Teckningen:

Men vad hände med skottet i bröstet, enligt tidigare rapportering fanns väl inget skott i ljumsken?

Och det i huvudet, ser ut som om det har penetrerat hjärnan.

Vem har gjort skissen?
Senast redigerad av skitkuligen 2019-09-17 kl. 21:31.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja det bör vara på UD i Sickla intervjun med KL är gjord. Tack för att du uppmärksammade mitt inlägg.

Nacka Tingsrätt är ju ett tegelhus inte långt därifrån...skämt åsido...nej inte helt omöjligt att de suttit i närheten. Någon får väl surfa runt på Google i kvarteren och kika.

Tack detsamma! Jag ger upp, Sickla har mer tegel än alla tegelbruk tidigt 1900tal... 😀 däremot ligger haket 2-300m från Sickla station så rimligen har KL rest dit. Kuriosa finns även Markusplatsen i Sickla, undras om KL tänkt på Suckarnas bro..?
Senast redigerad av Smultr0n 2019-09-17 kl. 21:32. Anledning: Tillägg
Citera
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, absolut ingen artikel.

Det var någon (i mitt tycke) mycket ovanlig användare, få inlägg men gammalt konto, som verkligen fick spel när media började att förbereda för rättegång mot K.L., och bara tog parti för HOL (om du förstår vad jag menar).

Nåväl, jag har läst igenom sid 100-500 i tråden, och det är borta .

Men det var rätt givande ändå att läsa många inlägg igen, en del nya infallsvinklar också faktiskt.

Rätt mycket går ju att hoppa över som bara tjatar om samma saker hela tiden och klipper och klistrar "fakta" som de behagar.
Vem kan ta bort inlägg? Jag tror inte en skribent kan ta bort sitt inlägg själv, bara texten. Varför tar moddar bort inlägg? Om någon outar en FB-medlem? Personangrepp?
Citera
2019-09-17, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Vem kan ta bort inlägg? Jag tror inte en skribent kan ta bort sitt inlägg själv, bara texten. Varför tar moddar bort inlägg? Om någon outar en FB-medlem? Personangrepp?
Jag tror att om man får en varning för ett inlägg, dvs nån rapporterar det, så tas det inlägget bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in