2019-09-17, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Finns nog i förundersökning eller annat material i dessa mål.

Dom B7489-18 Stockholms Tingsrätt
1. Rån, 8 kap 5 § brottsbalken
2. Bedrägeri, 9 kap 1 § 1 st brottsbalken
3. Förgripelse mot tjänsteman, 17 kap 2 § 1 st brottsbalken

Dom B797-15 Solna Tingsrätt
1. Misshandel, 3 kap 5 § brottsbalken
2. Olaga hot, 4 kap 5 § 1 st brottsbalken
2015-03-23 -- 2015-05-11 (2 tillfällen)
3. Övergrepp i rättssak, 17 kap 10 § 1 st 1 men brottsbalken

Men bilden ser ut som han har bar överkropp så den kanske är hämtad från Tinder...

Enligt uppgifter från många män i min bekantskapskrets knullar kvinnor runt som kaniner efter ett uppbrott från en längre relation. Denna Karin har nog inte legat på latsidan när det gäller att knulla i bekräftelsesyfte så en Tinderboy kan mycket väl vara en gärningsman.
Citera
2019-09-17, 15:28
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Hej kompis 😉
Såg att du körde ett hårt nattskift i natt, och är imponerad av ditt grävande även om vi tycker olika. Jag blir lite triggad av ett alltför ensidigt perspektiv.

Hur som helst, borde inte domare som känner KL vara extra försiktiga med att ge henne fördelar? Tror de är mer rädd om sitt arbete/status än att backa upp en f d kollega i förfall.
Vad tror du?
Det fetade... Jag tror det blir efterverkningar av detta och det kommer att anses som jäv.
Jobba tillsammans och sen sitta och avgöra hennes häktning luktar illa
Bra att det dras upp i ljuset. Hålla varandra om ryggen i ett sånt här fall funkar inte.
Det ska vara som det skrevs i artikeln...

Svea hovrätts president Anders Perklev säger att han själv inte diskuterat frågan om jäv inför avgörandet om häktning på tisdagsmorgonen.
Det är varje domares egen skyldighet att anmäla jäv och lämna ett mål vidare till en annan domare. Det händer ibland och det händer till och med att alla domare på en domstol kan anses vara jäviga.

Då kan domstolen välja att låna in en domare från en annan hovrätt eller tingsrätt. Så gjordes inte i det här fallet.
Citera
2019-09-17, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Jag kan inte citera GM eftersom jag inte vet vad han skulle sagt men Farbror Blå har en teori och det är samma person som AB har skrivit om här
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JoMlq4/uppgifter-polisen-letar-efter-utpekad-torped-pa-landsbygden
Så var på landsbygden har han kopplingar?
Citera
2019-09-17, 15:31
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Olafs*en med all säkerhet. Tidigare domar, misshandel och hot mot kvinnor. Jo då. Låter som han. Å andra sidan finns säkert andra också. Men han är knuten till KL.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JoMlq4/uppgifter-polisen-letar-efter-utpekad-torped-pa-landsbygden

Mannen är i 40-årsåldern och har dömts för ett flertal brott under de senaste decennierna. Han har levt ett kringflackande liv och suttit i fängelse i kortare perioder.

Olafs*en har ingen känd bostadsadress.

Har vi någon bild på honom som vi kan jämföra emot Aftonbladets?
Citera
2019-09-17, 15:31
Medlem
Sökande pågår i Mellerstasverige och KL påstår att hennes boende är ett stillsamt litet samhälle. Låter som det kan vara samma ort. Fritidshuset borde vara kollat, finns det nån annan koppling till nåt samhälle?
Citera
2019-09-17, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Har vi någon bild på honom som vi kan jämföra emot Aftonbladets?
Nix pix. Ingen bild alls. Blir intressant. Det känns som om ett gripande är nära förestående nu. Och, som nån sa ovan, kanske ett dubbelgripande. Då hoppas jag man plockar in en domare som aldrig någonsin har träffat eller hört talas om KL.
Citera
2019-09-17, 15:36
Medlem
Man skall också notera rubriken i Aftonbladet:

Uppgifter: Polisen letar efter utpekad torped på landsbygden. Uppenbarligen är han alltså namngiven. Nu kanske vi räknar timmar här.
Citera
2019-09-17, 15:51
Medlem
Det är väl högst troligt att sökandet pågår i Hälsingland. Där det finns en mångårig koppling, med föräldrar och fritidshus.
Här finns fler vapen per capita än många andra ställen i landet, detta är jägarland.
Citera
2019-09-17, 15:52
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Du kanske blandar ihop det med en tidningsartikel. (FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
Läs sista raden.

Nej, absolut ingen artikel.

Det var någon (i mitt tycke) mycket ovanlig användare, få inlägg men gammalt konto, som verkligen fick spel när media började att förbereda för rättegång mot K.L., och bara tog parti för HOL (om du förstår vad jag menar).

Nåväl, jag har läst igenom sid 100-500 i tråden, och det är borta .

Men det var rätt givande ändå att läsa många inlägg igen, en del nya infallsvinklar också faktiskt.

Rätt mycket går ju att hoppa över som bara tjatar om samma saker hela tiden och klipper och klistrar "fakta" som de behagar.
Citera
2019-09-17, 15:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Farbror Blå misstänker att KL ligger bakom på grund av vad skytten uttryckte vid mordförsöket inte på grund av att KL är hona som är mer än lovligt sjuk i huvudet
Har inte läst ikapp ännu så frågan är kanske ställd förut.
Har du någon susning om vad skytten kan ha sagt?
Citera
2019-09-17, 15:53
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man skall också notera rubriken i Aftonbladet:

Uppgifter: Polisen letar efter utpekad torped på landsbygden. Uppenbarligen är han alltså namngiven. Nu kanske vi räknar timmar här.

Fokusera nu inte för hårt på någon som man upplever vara den sk "norrmannen".
Det finns även andra spår:
https://www.expressen.se/nyheter/krim/sparet-efter-skytten-som-attackerade-olsson-lilja/

Citat:
Två mystiska män på en krog i närheten av platsen där advokat Henrik Olsson Lilja sköts.

Det är polisens spår i jakten på skytten, enligt Expressens uppgifter.

Polisen tar uppgifterna på stort allvar: Flera förhör har hållits och hoppet är att männen fastnat på film.

Samtidigt uppger Aftonbladet att en man i 40-årsåldern som flera gånger dömts för brott jagas på landsbygden i Mellansverige.
Citera
2019-09-17, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Hej kompis 😉
Såg att du körde ett hårt nattskift i natt, och är imponerad av ditt grävande även om vi tycker olika. Jag blir lite triggad av ett alltför ensidigt perspektiv.

Hur som helst, borde inte domare som känner KL vara extra försiktiga med att ge henne fördelar? Tror de är mer rädd om sitt arbete/status än att backa upp en f d kollega i förfall.
Vad tror du?

Det är säkert många som skulle resonera så. Frågan är varför den överhuvudtaget behöver ställas. Varför byter man inte domare när det är en, ändå ganska nyligen, före detta kollega till domaren som står inför skraket?? Det borde väl ändå vara självklart att det kan uppstå jäv när det handlar om en person hon kan ha träffat dagligen i flera års tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in