Citat:
Ursprungligen postat av
skitkuligen
Men Nemag. Tror du att alla som har en God Man är grönsaker i rullstol?
Varför ifrågasätter du inte 08 som har bekräftat att Karin berättat för 08 att hon var hans Gode Man?
*nyfiken*
Varför ifrågasätter inte flera 08 och allt som hen har lagt ut i tråden?
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Känner exfrun rätt bra eftersom vi lärt känna varandra via olika tillställningar. Den enda blonda männen jag kan tänka mig är en man FO som är runt 45 men som ser väldigt ung ut och kan lätt tas för 35. Väldigt kriminell och som inte har fast bostadsadress. Han har ett långt belastningsregister. Hon var hans godeman/kontaktperson.
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Jag uppfattar inte exfrun som galen, min uppfattning är tvärtom att hon är en smart och trevlig person full av humor och livslust. Hon hade gått vidare och träffat en man som är i 60års åldern.
Brukar ni supa tillsammans? Du är nog en av dom få som numera uppfattar Karin som "en smart och trevlig person full av humor och livslust"
Andra beskriver henne som ett vrak och att det trots smink syns väl att hon är alkoholiserad.
Hur känner du henne frågar någon.
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Genom.gemensamma intressen mm. Jag är partisk och inte objektiv i detta.
Ja det märker vi ju.
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Bli inte förvånade om Karin släpps. Finns bara indicier som motiv men inget annat.
Det ska bli väldigt intressant att följa utredningen om Lilja/Lilja.
Advokatsamfundets beskrivning av advokaten är intressant - verkar inte vara så högt aktad där! Intressant också att följa spekulationerna om Domarens inblandning ....... visserligen har hon (haft?) en alkoholproblematik (precis som fd maken) men hon är intelligent och jag tror inte att man kommer hitta en koppling mellan henne och gärningsmannen - om hon inte vill det - eller är totalt oskyldig! Pressens spekulationer är lite osmakliga tycker jag! Men som sagt vi får se!
Det borde väl stå helt klart för alla att det är Karins som har alkoholproblem och du är nog en av dom få som inte vill gå med på det. Konstigt då du träffar henne

Om hon inte vill de???
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Tror inte bodelningen triggade igång henne. Hon har flera miljoner och dessutom står det i beslutet att Henrik ska ge henne halva bostadens värde så pengar har hon att köpa en egen lägenhet.
Hon har flera miljoner. Var har hon gömt dom när skattebetalarna får betala för hennes rättegångar när hon har varit full och våldsam?
Varför köper hon ingen lägenhet?
Jag tror fortfarande att hon fick psykbryt förra onsdagen när hon såg domen i Solna Tingsrätt att Henrik hade hjälp sin älskarinnans dotter när denne stod misstänkt för att ha stalkat och trakasserat Karins nya pojkvän. Henrik borde ha hållit sig borta från detta men han kanske omedvetet ville ge igen. Man kan undra varför älskarinnans dotter inte kunde låta Karin få träffa en ny man. Det står ju i domen att mailen skickades från Usa och den enda som fanns där vid den tidpunkten var älskarinnans dotter.
Användaren Grisbrottaren anser att den nye mannen trakasserade älskarinnans dotter genom att överklaga ett avslaget kontaktförbud. Men han ville uppenbarligen
att älskarinnans dotter skulle ha ett kontaktförbud och bli lämnad ifred. Så jag anser inte att det är något konstigt att han överklagade avslaget. Det som är konstigt är att Henrik ställde upp med sin firma. Han borde ha hållit sig långt borta från ärendet.
Nej det står i domen att mailadressen hoppar runt och det blev ett frikännande. Varför fortsätter du att skriva som om hon var skyldig när hon är helt frikänd från alla misstankar?
Karin lyckas få den nya mannen att ställa upp på detta... helt sjukt
Varför skulle HOL ligga bakom trakasserier mot Karins nya? Han vill ju inget hellre än bli av med Karin och att en advokat från hans firma tar försvaret, vad har det med saken att göra?
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Han ska enligt Karin ha träffat den nya kvinnan redan under äktenskapet. Nu verkar Henrik ha haft flera kvinnor så det är svårt att förstå hur Karin tänker. Men Karin anser ju att kvinnan som tidigare var Henriks älskarinna förstörde deras äktenskap. Hon ser nog inte sin del i detta.
Ja män vill ju såååååå gärna vara gifta med ett våldsamt fyllo som fysiskt ger sig på barnen
Att du ens orkar tro på Karin efter allt som har kommit fram om hennes trovärdighet är ju bara för mycket
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Jag tycker att den här tråden och även media har ensidigt tagit Henriks parti och utmålar Karin som en psykopat och mördare. Hon är bara anhållen och är varken åtalad eller dömd. Vi vet inte hur Henrik varit mot henne när de varit ensamma. Jag tror inte Henrik är helt oskyldig. Dessutom vet vi inte om det här mordförsöket verkligen är anstiftat av Karin. Mycket tyder på det eftersom hon varit god man åt en 41 blond man med norskt namn men som är svensk utan fast bostad. Henrik kan ha fler ovänner och nu är allt fokus på Karin och kanske den riktige anstiftaren klarar sig undan på grund av det.
U]Mycket tyder på det[/u]
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Jag har varit öppen med att jag känner Karin. Därför jag skrev det. Det finns nog flera här i tråden som känner Henrik eller Karin men som inte är öppna med det.
Karin är väldigt smart och rolig och har i de sammanhang jag träffat henne varit normal. Knappast så det står psykfall i pannan på henne när man står och pratar med henne.
Det går tvärtemot hur hon beskrivs av andra i tråden och av en före detta kollega.
Toppjuristens tidigare nära vän: ”Kunde inte tro det”
En person som funnits i kvinnans närhet i flera år beskriver hur han med oro
noterade kvinnans förfall vid privata tillställningar. Han säger att han till slut undvek att komma i kvinnans väg av rädsla för vad han skulle kunna bli indragen i.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-tidigare-nara-van-kunde-inte-tro-det/
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Jag tycker det är viktigt att nyansera bilden av Karin i tråden. Hon är inlåst och kan inte försvara sig i tråden eller i media. Det är som du säger, jag har aldrig under de gånger jag träffat henne kunnat se henne som ett psykfall. Bakom stängda dörrar i hemmet kan det finnas mörka hemligheter i alla familjer.
Ja mörka hemligheter som falska anmälningar, falsk tillvitelse...
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Känner henne via gemensamma intressen, känner alltså inte familjen. Karin har alltid fört sig oklanderligt. Hon är smart och rolig. Hon är trevlig att diskutera med. Hon är stolt över sina barn och visar upp bilder på dom. Hon ger inte intrycket av att vara psykopat eller mördare.
Totalt 5 LOBar var det väl... inte så smart och rolig när hon slåss med poliser.
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Det jag menade är att folk skriver allt möjligt om henne här men det är inget man ser. Jag tycker inte mig har sett något tecken på hjärnblödning eller konstigt beteende. Väldigt svårt att tro att hon skulle bita någon, I domen frias hon för det . Mycket av den skit som kommit på henne kommer från Henrik och det var under den tiden de tvistade.
Är du blind? Hon är ju ett fyllo och i dom domar som finns på henne är inte ens HOL nämnd för då är dom skilda sedan länge. Hur ska han kunna komma med något där?
Intressant att du inte ser några tecken på hjärnblödning för hon använder den ideligen som ursäkt för att hon sluddrar och raglar och ramlar omkull. Då vet vi ännu säkrare att det är bara båg.
Din trovärdighet NOLL!