2019-09-21, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
Jag kollade upp hennes körkortsbehörighet och Transportstyrelsen medelade att det var återkallat 2018-04-17 där KL skrivit under. Om det fysiska körkortet lämnades in då eller om det omhändertagits av polis tiggare i samband med en trafikförseelse vet jag inte.

Ska hon ta nytt körkort idag så måste hon ansöka om körkortstillstånd med inlämnande av synundersökning, hälsodeklaration och utdrag ur belastningsregistret.

OM hon är skyldig till något i mordförsöket mot sitt ex OCH hon blir dömd så ryker körkortet ändå med stor sannolikhet.

Så vad betyder en olovlig körning i detta läge? Den förseelsen tar de inte ens upp vid en ev rättegång då åklagarna jämkar det med värre brottslighet.

Hennes Mini Cooper är besiktad, skattad och försäkrad vilket inte påkallar polisens uppmärksamhet primärt men antagligen sekundärt när ett körkort ska kontrolleras.

Det fetade: gäller det enbart i just hennes fall då? Dvs när man som hon tagits för LOB och har domar på sig?
Citera
2019-09-21, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var i samband med KL, ifall hon vill skaffa körkort igen. Tvivlar på att hon tänker börja köra taxi.

Det kan vara pga av att körkortet dragits in pga trafikbrott.

Kanske inte lika hårda krav på en 16,75-åring?
Citera
2019-09-21, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
En mycket bra skvallertvättad sammanfattning av de förhållanden som kommit fram i KL-spåret.

Om man ska skriva ”långvarigt alkoholmissbruk” är jag osäker på men utan tvekan finns en för henne och omgivningen besvärlig alkoholproblematik. Hur den ser ut mer exakt är mer osäkert.

Andra tänkbara anstiftare och gärningsmän finns då HOL i sin roll som advokat ständigt är inblandad i tvister, särskilt sådana som gäller pengar.

Tack. Jag baserar ”långvarigt alkoholmissbruk” på det långa tidsspannet från intervention till diverse LOB:ar, det är flera år. Och ingens missbruk inleds med intervention.

Att det skulle kunna vara yrkesrelaterat framgår av HOL:s egna utsaga på brottsplatsen. Dock har inga tydliga spår i den riktningen ännu framkommit här eller i media.
Senast redigerad av Mittiseptember 2019-09-21 kl. 14:54.
Citera
2019-09-21, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Bevisa det fetade!!! Med riktiga bevis, inte med en massa text ur sekretessbelagda utredningar och domar som du inte har varken kunskap eller vett för att tolka och/eller förstå.

Och DU och några till har helt själva gjort det till "det centrala".

Inga andra teorier får föras fram, inga andra stenar får röras, utan att den användaren överöses med skälsord och misstänkliggörs.

Jag tror faktiskt att nästan ingen orkar läsa det ni skriver längre.
Om du inte förstår vilka skumma filurer Fylle-Karin och hennes knarkarkompis är genom att läsa i domar och fup från tidigare klavertramp är det meningslöst att ens försöka bilda dig.
Citera
2019-09-21, 14:53
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Jag som trodde du gillar just lösa rykten och skvaller... Skämt åsido. Vilka uppgifter menar du inte är belagda?

Läs om hela tråden från och med inlägg 1.
Citera
2019-09-21, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Jag som trodde du gillar just lösa rykten och skvaller... Skämt åsido. Vilka uppgifter menar du inte är belagda?
I första hand hennes egna.
Citera
2019-09-21, 14:56
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Jag kollade upp hennes körkortsbehörighet och Transportstyrelsen medelade att det var återkallat 2018-04-17 där KL skrivit under. Om det fysiska körkortet lämnades in då eller om det omhändertagits av polis tiggare i samband med en trafikförseelse vet jag inte.

Ska hon ta nytt körkort idag så måste hon ansöka om körkortstillstånd med inlämnande av synundersökning, hälsodeklaration och utdrag ur belastningsregistret.

OM hon är skyldig till något i mordförsöket mot sitt ex OCH hon blir dömd så ryker körkortet ändå med stor sannolikhet.

Så vad betyder en olovlig körning i detta läge? Den förseelsen tar de inte ens upp vid en ev rättegång då åklagarna jämkar det med värre brottslighet.

Hennes Mini Cooper är besiktad, skattad och försäkrad vilket inte påkallar polisens uppmärksamhet primärt men antagligen sekundärt när ett körkort ska kontrolleras.

Körkort kan även återkallas pga sjukdom, ex hjärnblödning. Då gör läkaren en anmälan till Transportstyrelsen, det är en skyldighet som läkare har.
Citera
2019-09-21, 14:59
Medlem
[quote=Gusselby|68767127]
Min fetning. ...och där kom huvudmotivet.

Jag tror ni har fel att KL skulle bry sig om barnen, hon bara utnyttjar barnen för att straffa/komma åt HOL.

Karins beteende visar klart och tydligt att hon skiter fullständigt i sina barnen .

Karin verka vilja att hennes barn ska bli föräldrarlösa som hennes systerson. Son till den alkoholiserade systern Pi*a har tydligen också mellan åren 2012-214 förlorat sin pappa och 2019 dog hans mamma.

Karin kommer inte att ge sig förrens HOL är död och nästa gång kanske hon själv skjuter honom.
Citera
2019-09-21, 15:05
Medlem
Citat:
Körkort kan även återkallas pga sjukdom, ex hjärnblödning. Då gör läkaren en anmälan till Transportstyrelsen, det är en skyldighet som läkare har.

Här finns några olika varianter som kan styra hur det går till att öka nytt kk-tillstånd.

https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Korkort/forlorat-korkort/nytt-korkort-efter-aterkallelse/
Citera
2019-09-21, 15:09
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Här finns några olika varianter som kan styra hur det går till att öka nytt kk-tillstånd.

https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Korkort/forlorat-korkort/nytt-korkort-efter-aterkallelse/

Jo, men när körkortet dras in pga sjukdom (ex hjärnblödning) så betyder det att vederbörande med största sannolikhet aldrig blir återställd.

K.L. hade ju fått en hjärnblödning, i årskiftet 2012/2013.

Det KAN ju bero på det. Att körkortet dragits in pga sjukdom. Hjärnblödning.
Citera
2019-09-21, 15:12
Medlem
Citat:
Jo, men när körkortet dras in pga sjukdom (ex hjärnblödning) så betyder det att vederbörande med största sannolikhet aldrig blir återställd.

K.L. hade ju fått en hjärnblödning, i årskiftet 2012/2013.

Det KAN ju bero på det. Att körkortet dragits in pga sjukdom. Hjärnblödning.
Och det är därför KL måste lämna udrag ur belastningsregistret om hon vill ha körkort igen? Tänk lite innan du postar.
Senast redigerad av Picasso2 2019-09-21 kl. 15:17.
Citera
2019-09-21, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag pratade med KL igår kväll och hon sa att hon först inte trodde det var Henrik som var skjuten eftersom hon visste att Henrik ofta var hos Maria på Lundagatan. Hon säger att det inte är Fredrik utan att Fredrik är oskyldig.
Hon säger att Fredrik och Julia inte har något med detta att göra. Det är enligt henne ett villospår. Hon tror skytten är en ledare i undre världen som bara ville skrämma Henrik.

Du ändrar dig hela tiden om vem som kan ha skjutit HOl. Jag undrar är det för att du är rädd för att någon ska avslöja dig eller för att du gillar att jävlas lite med oss?!?
Märkligt att Karin vet att HOL är ofta i Mari*as nya lgh som köptes för 4 veckor.
Jag tror inte att en framgångsrik advokat som Mar*a skulle köpa en lgh på söder när hon har pengar att bo på Östermalm eller Vasastan. Jag tror att anledning till sonen är skriven på den lgh är för att han bor där. Om han pluggar utomlands så skulle han väl ha skrivit sig på föräldrarnas adress?!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in