2019-09-06, 19:26
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Känner exfrun rött bra eftersom vi lärt känna varandra via olika tillställningar. Den enda blonda männen jag kan tänka mig är en man FO som är runt 45 men som ser väldigt ung ut och kan lätt tas för 35. Väldigt kriminell och som inte har fast bostadsadress. Han har ett långt belastningsregister. Hon var hans godeman/kontaktperson.
Varför har hon jobbat som kontaktperson ? Var de släkt på något vis ?
Citera
2019-09-06, 19:26
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Bild på "Kvinnan som greps har varit högt uppsatt jurist och har en koppling till advokaten."

Bild: https://d.cdn-expressen.se/images/94/91/9491adf80c8a43c9961551a8e6490546/annan/640@60.jpg

Går det att avpixla bilden?

https://www.expressen.se/nyheter/krim/uppgifter-om-skottlossning-i-centrala-stockholm1/

Det där var mig en gammal bild på henne
I dagsläget ser hon ganska exakt ut som en 10år äldre version av Kirsten Dunst. Varken mer eller mindre.
Citera
2019-09-06, 19:28
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallra
Blixtsnille det du håller på med är riktigt vidrigt. Karin är misstänkt inte dömd. Att HOL inte var en god make är känt. Att han gick runt och knullade runt med unga homopojkar är ett känt faktum. Självklart måste detta påverkat Karin men dock försvar inte detta henne om hon nu begått detta brott. Men tills dess att hon är dömd så bör du nog hålla din stora trut med uppgifter som rör HOLe och Karins familj. Det finns barn i tonårsåldern här och dom har inte gjort något fel.

Öhh...du gör ju samma sak. Fast mot BO.
Citera
2019-09-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Och hur känner du henne?

Genom.gemensamma intressen mm. Jag är partisk och inte objektiv i detta.
Citera
2019-09-06, 19:29
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffigabananer
har hon valt dessa för det ska sticka och vara lite extra kränkande mot advokaten HOL ? HOL kanske var en aning besviken för han inte fick ta målet med A$AP från början till slut, och hon väljer nu dessa för att göra han så ont det bara går? hon verkar vara ett riktigt psykfall!!! vad tror ni?
Troligen psykfall ja. Det har skrivits tidigare att hon haft stroke och därmed blivit personlighetsförändrad.
Otäck som f-n i vilket fall som helst!
Citera
2019-09-06, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det rimmar väl med vad som tidigare konstaterats, att hon har mycket liten närvaro på nätet och att det helt saknas bilder på henne.

Var hon folkskygg? Var hon i så fall det redan före hjärnblödningen?

Citat:
Ursprungligen postat av berranxxl
Bara en hjärnblödning?

En hjärnblödning kan ändra hela din personlighet ju.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Var hon inte hovrättsassesor? Många som har beslutsfattande tjänster på myndigheter är ofta ganska lågmälda på sociala medier. Så hon behöver inte vara folkskygg.

Det finns inga bekräftade uppgifter om någon hjärnblödning och/eller om den har påverkat något i hennes beteende. Tvärtom så finns det belägg för att ex-frun haft en störning redan när HOL träffade henne. Hon har sedan likt många andra i upphöjda positioner inom rättsväsendet anlitat professionell hjälp för att radera alla spår på nätet. Hon har sedan 2012 figurerat i några mindre smickrande rättsfall.

Citat:
Blixtsnille det du håller på med är riktigt vidrigt. Karin är misstänkt inte dömd. Att HOL inte var en god make är känt. Att han gick runt och knullade runt med unga homopojkar är ett känt faktum. Självklart måste detta påverkat Karin men dock försvar inte detta henne om hon nu begått detta brott. Men tills dess att hon är dömd så bör du nog hålla din stora trut med uppgifter som rör HOLe och Karins familj. Det finns barn i tonårsåldern här och dom har inte gjort något fel.

Jösses! Det här går ju bara nästan att skratta åt. Vilken aggressivitet och smutskastning av ett brottsoffer. K*rin kanske inte alls blir dömd. Och hur menar du dessutom att HOL begått något brottsligt? Helt ovidkommande faktiskt...

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag skulle säga; Absolut, på det fetade.
Hon hade en del kontakter, dom flesta sedan bara ett par år tillbaka. Men det är på en väldigt enkel bas - småbus, skitfolk egentligen. Missbrukartyper. Ordet om att hon önskar livet ur sin make är smått känt, därav man hållit ett öga på henne. Nu kunde man ju följdriktigt plocka in henne ganska direkt också.
Hon besitter planeringsförmåga och kan hålla kvar en tanke, så det är ingen svår gåta med vad som hänt här imorse.

Väldigt synd att inte HOL tog detta på allvar och flyttade till annan adress. Hoppas andra i samma situation är varnade nu. Befara det värsta när det finns barn med i bilden.
Citera
2019-09-06, 19:30
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:

Vaddå trodde Karin att hon ägde honom enligt det du skriver.
Du vet väl att varje människa har rätt att göra precis vad de vill så länge det inte är en brottslig och kriminellhandling.
Hon verkar vara psykopat och alkis och har hon lejt någon att mörda sina barns pappa så hoppas jag hon får många många år och aldrig kommer ut
Luktar väldigt mycket tvist om barnen
Jag hoppas han överlever detta.
Citera
2019-09-06, 19:31
Medlem
Verkisto2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Man undrar vad det är för jävla stolpskott hon har anlitat som missar med tre skott om man vill knäppa en person (buken, huvudet och bröstet) och människan lever och klarar sig (eftersom man inte läst något om h*n har dött). Eller så hade BO helt enkelt änglavakt.

Enligt uppgifter tidigt i tråden var advokaten och skytten innan själva skottlossningen involverade i en slags brottning?! Om skytten var anlitat av ex-frun för att skjuta ihjäl advokaten, varför då en sådan brottning innan skottlossningen?

Kanske var det från början bara fråga om att skrämma advokaten? och sen gick det hela överstyr?
Citera
2019-09-06, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Bästa vapnet. Använts av yrkesmördare i många år.

Liten kaliber tyst, ljuddämpare därtill gör den mycket tyst.
Omantlad kula = svårt att spåra kulan till en pipa.
Om någon blir skjuten i huvudet har kulan tillräcklig kraft för att tränga in i kraniet men inte tillräckligt med kraft för att tränga sig ur. Följden blir att kulan studsar runt inne i kraniet, vilket leder till stora skador på hjärnan.
Mindre vapen, lättare att dölja
osv
osv

Magnum 44 är en Hollywood grej

Menar mer med att med 22an så blir det stor risk att offret överlever , som BO i tråden gjorde trots tre skott i vitala delar på nära håll.

Om detta beror på tur, dålig/ovan skytt eller kalibern blev jag osäker på nu när du skrev detta.

Men känns väl mer troligt att ifall GM vetat något om vapen och kaliber då bett Karin att sponsra till en glock istället där han garanterat hade varit död ifall skotten träffat samma ställen, tänker jag.

Jag personligen hade aldrig använt mig av en 22a för ett lönnmord, känns som för mycket risker med tanke på vad du själv riskerar för straff.
Citera
2019-09-06, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pson0787
Hon var inblandad i ett bråk om en hund för några år sedan också.

https://www.facebook.com/Kistazoohornan/photos/a.689337567795485/1072685872793984?type=3&sfns=mo

Ja, det finns en COCKER SPANIEL född 2014-09-29
registrerad på Norr Mälarstrand xx
Citera
Medlem
fluffigabananers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Varför skulle HOL behöva en försvarare?

för det kommer bli åtal, och om det blir det är han målsägande då behövs målsägare biträde om han inte väljer att lösa det själv då och är sin egen advokat....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Enligt uppgifter tidigt i tråden var advokaten och skytten innan själva skottlossningen involverade i en slags brottning?! Om skytten var anlitat av ex-frun för att skjuta ihjäl advokaten, varför då en sådan brottning innan skottlossningen?

Kanske var det från början bara fråga om att skrämma advokaten? och sen gick det hela överstyr?
Det är ungefär det scenario jag beskrev i ett tidigare inlägg. Att skjutningen var ett misstag och skotten bara gick av pga misstag. Men vi lär väl få veta. Kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in