2019-09-17, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Ja. Hur fick de tag i den?
Hur vet de att han är han?

Bilden är ftroligtvis från en fup med fotokonfrontation. Polisen har väl många foton på honom eftersom han suttit i fängelset.
Citera
2019-09-17, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Jag har suttit länge idag och klurat på det här. Jag kommer att ta en paus nu och fortsätta senare, men vill först dela vad jag kommit fram till:

1) Det är en röd tegelfasad förmodligen byggd på slutet av 30-talet eller under 40-talet, se t.ex. Gärdesskolan som exempel på stil (ritad av Paul Hedqvist).

2) Det är inte en askkopp vid entréen. Tittar man på videon så ser man att det är någon stolpe av nått slag. Och bredvid till vänster är det cykelställ. Ger intryck av studentbostäder tycker jag.

3) Jag tycker att jag känner igen bänken och bordet men kan inte placera dem alls. Detta gör mig galen och orsaken till att jag inte alls kunnat släppa det här. Bänken och bordet är förmodligen original från när huset byggdes. På något sätt tänker jag mig att det finns en murad utegrill nära haha.

4) Det är högst troligt inte en sjukhusentré, men jag kan absolut ha fel här (kan absolut vara så att Karin är inlagd på sjukhus och inte får lämna området men att hon gått under jorden talar emot detta). Entrén är för liten och placerad för långt ut på huskroppen för att det ska vara en vanlig sjukhusentré. Jag tycker mer att det påminner om ett bostadsrättshus eller en mindre skola eller någon annan liten statlig/kommunal/allmän byggnad. Att ingången är ”avdelad” med en mellanpelare tyder kanske på att det inte är ett bostadsrättshus.

5) Jag tror inte, trots vad jag skrev i punkten ovan, att det är ett bostadsrättshus. Jag tror inte att KL vill sitta nära bostäder i timmar på en eftermiddag och bli intervjuad med kamerautrustning när hon är såpass skygg som hon är. Jag tror alltså att detta är en allmän plats utan mycket folk eller ett område som sällan används.

6) Jag tror som sagt att området är avskiljt men en plats där hon hittar bra. Antingen alkoholist-plats, tidigare boende eller kanske systerns område. Finns många ”gömda” områden i Stockholm.

7) Jag får intrycket att det är ett fd ”fattigt” område men där området nu är rätt rikt. Detta pga att liknande områden, som varit rika längre, har renoverat bort bänken och bordet till något nyare. Plus att gräset och uteplatsen är väldigt välvårdad, typ som i trädgårdshjälp-välvårdad. Detta kan både vara sant för ett numera finare bostadsområde men kan också gälla för en allmän verksamhet där de oftare bevarar utemiljön.

Potentiella områden:
* Det enorma området runt omkring karolinska sjukhuset.
* Området bakom Sophiahemmet
* Hägersten, Sätra och liknande områden.
* Ett gymnasium i innerstan (tidpunkt för filmningen talar emot)
* Området vid tekniska högskolan och kräftriket påminner en hel del.
* Gamla regementet i Norrtälje
Skrev tidigare att det var någon i tråden som såg Karin på sin innegård, samma dag som intervjun vill jag minnas. tror området du söker är i närheten eller rent av samma plats.
Citera
2019-09-17, 18:38
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:

Edit: hur beter sig två mystiska personer på krogen? Och vilken krog?

Krogen eller restaurangen? Finns en hel del restauranger i området, jag tänker särskilt på en italiensk sådan. Där har det under en tid florerat diverse suspekta typer. Hur beter sig mystiska personer? Förslagsvis kringflackande blickar, ett märkbart nervöst sätt, annorlunda attityd och utseende (i förhållande till sedvanlig klientel mm.).
Senast redigerad av TheFortress 2019-09-17 kl. 18:40.
Citera
2019-09-17, 18:39
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Håller helt med.

Om allt faktiskt. Det fetade framför allt.

Ja. Återstår att se vad som händer härnäst i utredningen.
Citera
2019-09-17, 18:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
[quote=sherlocksnake|68711546]
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Jag inget annat stöd än att det finns uppgifter i tråden om att KL skulle vara inneboende hos någon som jobbar inom SU. Sedan uppgiften som hon själv lämnat. Om du inte tror att det är är ett spår som är trovärdigt så får du ha din egen uppfattning.

Det finns minst 2 inlägg i tråden om detta som jag inser vara mycket trovärdiga.
Citera
2019-09-17, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Krogen eller restaurangen? Finns en hel del restauranger i området, jag tänker särskilt på en italiensk sådan. Där har det under en tid florerat diverse suspekta typer. Hur beter sig mystiska personer? Förslagsvis kringflackande blickar, ett märkbart nervöst sätt, annorlunda attityd och utseende (i förhållande till sedvanlig klientel mm.

Är vi säkra på krog på Kungsholmen?

Kan det handla om kvartershak i Hägersten som mestadels har stamgäster?
Citera
2019-09-17, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Bilden är ftroligtvis från en fup med fotokonfrontation. Polisen har väl många foton på honom eftersom han suttit i fängelset.

Polisen har läckt namnet förstås. Varför, om man sysslar med span? Och vederbörande inte är lyst?
Citera
Medlem
Citat:
Ja. Hur fick de tag i den?
Hur vet de att han är han?
Troligen har de ett ganska stort arkiv med bilder på tidningarna. Killen har ju tydligen varit på tapeten förr. Och pressen har ju tillgång till fler kontakter än vi har.
Citera
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:

Edit: Men om Polisen eftersöker en lyst person och medierna publicerar bild på honom (pixlad, ja men ändå) så borde det andas någonting på deras hemsida om pressmeddelanden eller händelser i Stockholmsregionen?

Någon kvittrar bland konstaplarna. Vad det betyder vet jag inte.

Så kan det vara förstås. Jag tror fortfarande att det, i sådant fall, rör sig om manövrering från polisens sida. Men jag kan, givetvis, ha fel.
Citera
2019-09-17, 18:44
Medlem
Citat:
Så kan det vara förstås. Jag tror fortfarande att det, i sådant fall, rör sig om manövrering från polisens sida. Men jag kan, givetvis, ha fel.

Det är precis vad jag tror.
Citera
2019-09-17, 18:46
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Är vi säkra på krog på Kungsholmen?

Kan det handla om kvartershak i Hägersten som mestadels har stamgäster?

Det kan det absolut handla om, men jag utgick ifrån informationen rörande suspekta typer som har iakttagits i anslutning till Norr Mälarstrand 62 dagarna innan skjutningen.
Citera
2019-09-17, 18:47
Medlem
Citat:
Det kan det absolut handla om, men jag utgick ifrån informationen rörande suspekta typer som har iakttagits i anslutning till Norr Mälarstrand 62 dagarna innan skjutningen.

Två personer låter mer som yrkeskriminella än en skytt som haft en god man.

Förlåt, jag talar i gåtor, men jag tycker inte att det låter rimligt att KL lyckats leja två.

Har hon lejt någon, har hon sannolikt lejt en person. Det baserar jag på hennes borderline-fyllo-beteende med förmåga att attrahera män. En i taget.

Eller en som ska hjälpa henne, hon ska hjälpa honom tillbaka.

Två pers, som misslyckas med bara en person i trappen. Varningssignalerna blinkar rött.

Men storyn om två män är utmärkt att sprida i pressen om man vill förvilla Karin. Eller om man jobbar enligt teorin att två män vill hämnas HOL.
Senast redigerad av skitkuligen 2019-09-17 kl. 18:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in