2019-09-17, 18:48
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Det är precis vad jag tror.

Enig. Antingen det eller så laggar polisens uppdatering på hemsidan. Vad är mest troligt. 👮‍♀️
Citera
2019-09-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Olivoljan på bordet är från Urban Deli va? Om ni googlar deras olja och jämför. Behöver inte vara där men påminner iaf om deras restauranger och vad jag minns jobbas det nog i svart keps där också.

Jag tror du har rätt, närmare bestämt i Sickla. Jämfört aftonbladets bild med google-foton från UD i Sickla, samma disk, köttkyl, rött på väggarna. Rimligen borde bänken vid tegelhuset finnas där i närheten.
Citera
2019-09-17, 18:49
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Bilden är ftroligtvis från en fup med fotokonfrontation. Polisen har väl många foton på honom eftersom han suttit i fängelset.

Såg dina inlägg och du var ju tidigt på honom. Hur var kopplingen till familjen på FO? Du beskrev han som han såg yngre än vad han var mm. Ingen bild?
Citera
2019-09-17, 18:51
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Två personer låter mer som yrkeskriminella än en skytt som haft en god man.

Det skulle inte förvåna mig, då jag är av den uppfattningen att skjutningen är ett beställningsjobb och därmed ytterst planlagt. Skulle vidare inte bli förvånad ifall skytten befinner sig utanför Sveriges gränser i dagsläget.
Citera
2019-09-17, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Det skulle inte förvåna mig, då jag är av den uppfattningen att skjutningen är ett beställningsjobb och därmed ytterst planlagt. Skulle vidare inte bli förvånad ifall skytten befinner sig utanför Sveriges gränser i dagsläget.

Se min uppdatering är du snäll.
Citera
2019-09-17, 18:57
Medlem
Nån kan ha en skuld till henne som hon passade på att inkassera 3 dgr efter att hon förlorade tvisten. Och det kan ju vara Fredrik O. Å andra sidan verkar han inte vara någon som betalar sina skulder - han har nog fått rejält betalt.
Citera
2019-09-17, 18:58
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:

Förlåt, jag talar i gåtor, men jag tycker inte att det låter rimligt att KL lyckats leja två.

Har hon lejt någon, har hon sannolikt lejt en person. Det baserar jag på hennes borderline-fyllo-beteende med förmåga att attrahera män. En i taget.

Eller en som ska hjälpa henne, hon ska hjälpa honom tillbaka.

Två pers, som misslyckas med bara en person i trappen. Varningssignalerna blinkar rött.

Men storyn om två män är utmärkt att sprida i pressen om man vill förvilla Karin. Eller om man jobbar enligt teorin att två män vill hämnas HOL.

Inga problem. Vi diskuterar möjliga alternativ.

Jag utesluter inte möjligheten att KL kan ha beställt ”jobbet” av yrkeskriminella. Men det kan även andra ha gjort. Jag är alltså av den uppfattningen att detta är ett beställningsjobb.

HOL nämnde trots allt två möjliga alternativ. Av den anledningen är det viktigt att även HOL:s förehavanden i anslutning till skjutningen gås igenom. Det som är ostridigt, oavsett alternativ, är att någon är mycket arg på HOL.
Citera
2019-09-17, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Inga problem. Vi diskuterar möjliga alternativ.

Jag utesluter inte möjligheten att KL kan ha beställt ”jobbet” av yrkeskriminella. Men det kan även andra ha gjort. Jag är alltså av den uppfattningen att detta är ett beställningsjobb.

HOL nämnde trots allt två möjliga alternativ. Av den anledningen är det viktigt att även HOL:s förehavanden i anslutning till skjutningen gås igenom. Det som är ostridigt, oavsett alternativ, är att någon är mycket arg på HOL.

Yes, men om jag fattar saken rätt, är den pixlade bilden på en som hon varit god man åt.

Varför två snubbar då, mystiskt på en krog?

Det hänger knappt ihop.
Citera
2019-09-17, 19:05
Medlem
Citat:
Yes, men om jag fattar saken rätt, är den pixlade bilden på en som hon varit god man åt.

Varför två snubbar då, mystiskt på en krog?

Det hänger knappt ihop.
Ingen av oss kan väl veta om det är F Olafsen på fotot? Även om gissningen är att det är så. De två snubbarna är väl ytterligare ett spår. Eller samma spår. Kanske Olafsen var en av de två snubbarna på krogen.
Citera
2019-09-17, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Såg dina inlägg och du var ju tidigt på honom. Hur var kopplingen till familjen på FO? Du beskrev han som han såg yngre än vad han var mm. Ingen bild?

Han har levt ett jobbigt liv enligt Karin. Hon har hjälpt honom som godman. Hjälpt honom med vardagliga saker som bankärenden, tandläkare, sköta kontakt med samhället kan man säga. Jag vet inte riktigt vad en god man sysslar med. Men hon stöttade honom. Kanske som volontär eller något annat.

Han var sambo med JL som känner M@ria Nis3ll som var Henriks älskarinna när han var gift och är hans nuvarande flickvän. M@ri@s dotter J0h@nn@ var utpekad av en läkare JH för att ha skickat mail där han pekades ut för att vara klandervärd. JH ansökte om kontaktförbud mot J0h@nna men fick avslag. SH överklagade avslaget till tingsrätten. Vid förhandlingen ställde Henrik upp med sin firma för flickvännens dotter som försvarare. SH har varit/är pojkvän till Karin. Fredrik har rakat huvudet och är 41 år och passar in på beskrivningen som vittnen lämnat av pistolmannen eftersom han kan tas för 35.

Fredrik Ol@fsen har exflickvänner och barn i Småland och han och JL bodde i Västervik förra sommaren.

De två männen som såg konstiga ut på krogen är troligtvis Fredrik Ol@fsen och Mik@el R00s. R00s namn står i Fup och Fredrik verkar bott hos R00s när han inte bodde kvar hos JL. Dessa båda blev åtalade för narkotikabrott då polisen gjorde husrannsakan förra året och fann knark i bostaden. Står också i Fup.
Senast redigerad av Efternamn08 2019-09-17 kl. 19:09.
Citera
2019-09-17, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ingen av oss kan väl veta om det är F Olafsen på fotot? Även om gissningen är att det är så. De två snubbarna är väl ytterligare ett spår. Eller samma spår. Kanske Olafsen var en av de två snubbarna på krogen.

Det är han på bilden. Min gissning är att det är Fredrik och hans polare Mikael som suttit på krogen och supit och kanske rökt på lite. Mikael bor på H3lsing3gatan enligt Fup.
Citera
2019-09-17, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Visst. Trodde alla var säkra på att det handlade om dildomannen. Men pressen vet uppenbarligen vem den pixlade är, och då bör frågan ställas vem hans kumpan är.

Vad gör kumpanen under tiden? Som gör att skytten misslyckas? Kör SUV:en trots icke avklarat jobb?

Eller, så finns ingen man 2.

Vilken krog det handlar om tycks inte läcka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in