Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Som du redan märkt är mycket högt tonläge hos dom som av någon anledning inte tycker om GRETA eller det hon står för.
Det jag inte förstått är just politiseringen bakom angreppen. Varför är den så kompakt extremhögerorienterad. SD:are inte minst. Vad har det med deras politiska budskap att göra?
Men jag har inte ägnat frågan så mycket tid, måste jag erkänna.
Faktum kvarstår. Många Greta haters är står lååångt till höger politiskt. Och Flashback är (numer tyvärr) en tummelplats för dessa. Därav den STORA mängden kritiker i denna tråd.
Medan man bland Greta lovers hittar många olika politiska schatteringar.
Alltså varför avskyr högermännsikor tanken på att människor skitar ned och förstör klimatet? Det finns säkert många som har bra svar på den fråga.
Ja det finns säkert bra svar, varför gillar man ett våldsamt och hallucinerande flickebarn som Jeanne d Árc men avskyr en flicka som vill minska koldioxidutsläppen?
Svar: hennes mamma är operasångerska. Det är jävligt skumt.
Vem tjänar mest pengar, oljeindustrin eller Greta? Vem är mest girig, Trump eller Greta?
Frågar du högern har de ett svar blixtsnabbt.
Högern idag är inte konservativ egentligen utan nyliberal (tillväxt, konsumtion, skita i miljön osv) plus att den är emot vissa grejer (invandring, feminism, mm). Annars tycker man som sagt att högern kunde vara lite mer "tillbaks till naturen". SD borde kunna gilla Greta starkt. Men icke...