2019-09-16, 18:42
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast det finns indikationer på att Gretasekten plockar in en hel stålar på Greta.
Gratis är bara luften vi andas.

Citat:
Du menar att pengar för böckerna inte existerar eller att Greta inte får ersättning när hon framträder.
Tillåt mig att tvivla.

Det är klart att Malena Erman kan tjäna pengar på böckerna om de blir en succé och Greta får säkert betalt ibland.
Frågan är om detta ger en hel del stålar när man gör bokslut?
2019-09-16, 18:58
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Du menar att pengar för böckerna inte existerar eller att Greta inte får ersättning när hon framträder.
Tillåt mig att tvivla.
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är klart att Malena Erman kan tjäna pengar på böckerna om de blir en succé och Greta får säkert betalt ibland.

Greta tar inte betalt för sina tal, enligt henne själv:

Citat:
"Det här är självklart inte sant, jag tillhör inte någon agentur och jag tar inte ett öre för mina tal."

https://www.expressen.se/nyheter/greta-slar-tillbaka-mot-arvodesryktet-inte-sant/

Och inkomster från Gretas böcker går till välgörenhet, enligt Greta:

Citat:
"Och det jag tjänar på mina böcker och de pris jag får går till välgörenhet."
Senast redigerad av -Info- 2019-09-16 kl. 19:56.
2019-09-16, 19:22
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Svenskt unikum ja det håller jag med om och att hennes framgångar internationellt klart har med Sveriges rykte (kanske skamfilat idag men fortfarande levande) som världssamvete, rättvist, jämlikt, naturligt osv. Klart att hennes image är viktigast för framgångarna. OM det nu visar sig vara framgångar.
Greta som person kan nog jämföras med väldigt unga flickor i historien som Jeanne D Arc, helgon, osv, som ofta svälte sig och offrade sig för något högre. Så historiskt sätt är hon inte unik.
För min del är jag övertygad om att det krävs stora åtgärder för miljön, det är då inte bara den globala uppvärmningen jag menar är ett problem, och de flesta forskare är ju överens om att situationen är kritisk. Sen HUR kritisk och om det är jordens undergång som närmar sig har jag svårare att svara på faktiskt. Greta har självfallet inte kommit på det själv. För min del menar jag att man borde ha börjat lyssna mer på miljörörelsen för längesedan så hade det varit möjligt att ta fram mer alternativ till exempelvis plast. Men det kommer väl.
Och det är som sagt OT...

Som du redan märkt är mycket högt tonläge hos dom som av någon anledning inte tycker om GRETA eller det hon står för.
Det jag inte förstått är just politiseringen bakom angreppen. Varför är den så kompakt extremhögerorienterad. SD:are inte minst. Vad har det med deras politiska budskap att göra?
Men jag har inte ägnat frågan så mycket tid, måste jag erkänna.
Faktum kvarstår. Många Greta haters är står lååångt till höger politiskt. Och Flashback är (numer tyvärr) en tummelplats för dessa. Därav den STORA mängden kritiker i denna tråd.
Medan man bland Greta lovers hittar många olika politiska schatteringar.

Alltså varför avskyr högermännsikor tanken på att människor skitar ned och förstör klimatet? Det finns säkert många som har bra svar på den fråga.
2019-09-16, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Alltså varför avskyr högermännsikor tanken på att människor skitar ned och förstör klimatet? Det finns säkert många som har bra svar på den fråga.

Koldioxid är inte en luftförorening. Dessutom finns det vänsterprofiler som är emot Greta och klimatreligionen, även om de är i minoritet: https://metro.co.uk/2019/04/25/greta-thunberg-ignorant-brainwashed-child-abused-adults-says-corbyns-brother-9315481/
2019-09-16, 19:55
Medlem
theanthropologists avatar
Microsoft och Google strejkar för klimatet.

https://www.expressen.se/nyheter/klimat/google-strejkar-med-greta-/
Senast redigerad av theanthropologist 2019-09-16 kl. 20:02.
2019-09-16, 19:58
Medlem
JustZlatans avatar
Vilken dag var det Greta vill att alla ska strejka från jobbet? Funderar på att köra extra mycket taxi den dagen.
2019-09-16, 19:59
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Koldioxid är inte en luftförorening. Dessutom finns det vänsterprofiler som är emot Greta och klimatreligionen, även om de är i minoritet: https://metro.co.uk/2019/04/25/greta-thunberg-ignorant-brainwashed-child-abused-adults-says-corbyns-brother-9315481/

Du svarade inte på min fråga. Vad har politiken med klimatåsikterna att göra? Varför hatar SD are Greta m a o?
Eller vet man inte det. Blivit så bara??
2019-09-16, 20:09
Medlem
Citat:
Som du redan märkt är mycket högt tonläge hos dom som av någon anledning inte tycker om GRETA eller det hon står för.
Det jag inte förstått är just politiseringen bakom angreppen. Varför är den så kompakt extremhögerorienterad. SD:are inte minst. Vad har det med deras politiska budskap att göra?
Faktum kvarstår. Många Greta haters är står lååångt till höger politiskt. Och Flashback är (numer tyvärr) en tummelplats för dessa. Därav den STORA mängden kritiker i denna tråd.

Ja det finns säkert bra svar, varför gillar man ett våldsamt och hallucinerande flickebarn som Jeanne d Árc men avskyr en flicka som vill minska koldioxidutsläppen?
Svar: hennes mamma är operasångerska. Det är jävligt skumt.
Vem tjänar mest pengar, oljeindustrin eller Greta? Vem är mest girig, Trump eller Greta?
Frågar du högern har de ett svar blixtsnabbt.

Högern idag är inte konservativ egentligen utan nyliberal (tillväxt, konsumtion, skita i miljön osv) plus att den är emot vissa grejer (invandring, feminism, mm). Annars tycker man som sagt att högern kunde vara lite mer "tillbaks till naturen". SD borde kunna gilla Greta starkt. Men icke...
2019-09-16, 20:25
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Varför saknar vänstern sans och logik? Ju fler vi importerar till landet, desto mer klimatpåverkan orsakar vi.
2019-09-16, 20:28
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Varför saknar vänstern sans och logik? Ju fler vi importerar till landet, desto mer klimatpåverkan orsakar vi.

Är det svar på varför SD:are inte gillar Greta??
2019-09-16, 20:32
Medlem
Citat:
Du svarade inte på min fråga. Vad har politiken med klimatåsikterna att göra? Varför hatar SD are Greta m a o?

Så du drar alla över en kam, bara för att en viss person anser att skolan är ett bättre val?
Var det ett angrepp mot personen ifråga, eller kanske han syftade rent generellt?
2019-09-16, 20:37
Medlem
Citat:

Okej, tänkte mer "varför är vänstern klimattroende". Där är väl svaret att vänstern oftare är känslostyrda och konformister. Har alfahannen med knölpåken bestämt att Sverige måste följa Parisavtalet så är det så. När Malena Ernman luftade konceptet våren 2017 så var det inte frågan om någon sokratisk akademi som skulle få ungdomar mer intresserade av vetenskap. Det var "den lilla flickan" som skulle bli "en lika effektiv försvarare av vår gemensamma säkerhet som hela den amerikanska och ryska armén tillsammans", med medborgarna som en pöbel uppe på läktarna. En stålnäve i en rosa yllevante. Fast mainstream-media väljer att porträttera det tvärtom, som att det är högern som inte vill ge upp "biffen och jeepen" trots att de nog innerst inne vet att Jorden håller på att förvandlas till en bastu pga alla klimatgaser.
Senast redigerad av oshin.cantwell 2019-09-16 kl. 20:42.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in