2019-09-16, 16:48
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Även om KL ligger bakom detta så tror jag tyvärr inte att det kommer att komma fram bevis på det, eller på någon annan heller om det skulle vara så. Hoppas jag har fel.

Mycket lutar åt KL just nu.

Förhoppningsvis har det funnits kameror runt om med bilder som går att använda, och som polisen går igenom just nu.

Vore mycket intressant om folk som var på plats ville skriva här och berätta lite.

Polisen har varit rätt förtegen gällande vad som sker i fallet. Därmed inte sagt att bevisning saknas. Torde i sådant fall vara teknisk sådan (kopplad till eventuell anstiftare) samt DNA (kopplad till skytten). I dagsläget saknas bevisning mot KL.

Man kan tycka vad man vill, men skytten verkar inte ha varit så klantig som det först framställdes. Så vitt vi vet alltså. Därför är det av största vikt att kameraövervakning påvisar någonting (om vi förutsätter att skytten har rört sig där kameraövervakning finns - hur ser det ut med Norr Mälarstrand: finns det några kameror i närheten av nr.62?). Det är även viktigt att personer som rör sig i området och som eventuellt har iakttagit någonting dagarna innan dådet (vad som helst) ger sig till känna för polisen.
Citera
2019-09-16, 16:51
Medlem
https://minfil.com/h8UfR35fna/Aktbil_22_overklagan_KL_pdf

Ett ytterligare mail med några kortare bilagor och tjänsteanteckningar/intyg från läkare. Detta mail har hon fått hjälp av en annan att skriva.

Alla dessa mejl är mycket märkliga.
Citera
2019-09-16, 16:57
Medlem
Tror inte jag lagt upp denna.

https://minfil.com/X0V3Rf5bna/Aktbil_18_overklagan_KL_pdf

Högerklicka när ni skall "ladda ner" så slipper ni spammandet.

Edit: Vad jag inte begriper är varför hon ber dom ringa på hennes mobil, men behöver hjälp att maila. Normala människor har väl ett mailkonto på sin mobil? Begriper noll. Och ingen advokat verkar vilja ta i ärendet med tång när de hör att motparten är HOL. Han har troligen en stor respekt i skrået.
Senast redigerad av Picasso2 2019-09-16 kl. 16:59.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Detta pågick ju i många år innan en intervention med släkt gjordes. Skilsmässan var sista vägen ut för HOL. Så nån första gång finns nog varken vad gäller våldsamheter eller fylla. Men hon hade ju dessutom hjälp av sin formidable hundvakt att lämna små skrivelser. Skrivelser som dessa, fantastiskt genomtänka, nedan: Observera att hundvakten endast förmedlar det KL VILL att han skall förmedla. Inget annat.

---------------------

Från: Tommy Bulut Skickat: den 30 augusti 2017 00:24 Till: TSM - Avdelningsbrevlåda Avdelning 3 - TSM Ämne: Målnummer T5134-17, kärande Karin Lilja, 681130-1669 Bifogade filer: image1.jpeg; image2.jpeg; image3.jpeg; image4.jpeg

Hon knivhöggs allvarligt i magsäck och främst i lever och var nära att avlida, förblöda, enl kirurg. Händelsen har koppling till tidigare händelser. Hon fortfarande mkt dålig och sängliggande. Hennes tfn är spärrad. Där hon är har hon ej tillgång till mejl, oklart när hon klarar av att resa åter till Stockholm. Det går att skicka meddelande via denna mejl. Jag, f.d. hundvakt, är långt ifrån henne, men har antagit mig att hjälpa med mejl då jag studerar och har mkt ledig tid. Vänligen sekretessbelägg bilder, mejl och mejladress. Mvh KL gn mig

----------

Från: t*mmy b*lut Skickat: den 20 november 2017 13:52 Till: TSM - Avdelningsbrevlåda Avdelning 3 - TSM Ämne: Målnummer T 5134-17 BRÅDSKANDE INFORMATION TILL RÅDMAN ELLER TIMMO ÖHMAN

strax efter Karin lilja möte med Ola Hansson på Hamilton inträffade en ny otrevlig händelse , hon hamnade igen på sjukhus och fick igen en hjärnskakning. I torsdags var första dagen som hon var på benen , strax utanför den senaste bostaden som ännu inte upptäckts av svaranden, troligtviss för att den är långt ifrån Stockholm i ett stillsamt samhälle. Strax utanför bostaden svimmade Karin och föll som vanligt på vänster sida efter en av hennes tre hjärnskador , hon fördes till sjukhus och syddes i huvudet igen, stygnen ska tas bort inom 7 till 10 dagar. pgr av alla otaligt många skador mot huvudet orsakade av andra eller att hon som i torsdags svimmade Tar varje skada mot huvudet tar längre tid att läka Hon måste därför be om ytterligare anstånd till efter tingsrätten julledighet Positivt är att hon tror att hon har hittat en advokat med aktuell inriktning som inte borde vara jävig eller bara vara för rätt för att åta sig målet. Hon kan dock inte boka in ett besök fören hon mår bättre , halva håret är inkletat i blod och hon har av läkare avråtts att duscha Om intyg från sjukhus och läkare som ska ta bort erfodras vänligen kontakta henne på hennes telefonnummer eftersom ni inte pgr av sekrettes och bristande förekomst av fullmakt kan kontakta mig Detta mail ska därför enbart uppfattas som information från hennes sida Stort tack på förhand Hälsningar Karin lilja

Hmmm. Vi vet att KL har muckat med polisen, då kan hon ha muckat med andra människor som knivat henne. Det är otroligt vad hon har hunnit med de senaste åren. Verkar som att folk haft världens tålamod med henne. Hade varit bättre om hon hade omhändertagits på något sätt och fått adekvat vård.
Citera
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:

Ett ytterligare mail med några kortare bilagor och tjänsteanteckningar/intyg från läkare. Detta mail har hon fått hjälp av en annan att skriva.

Förvisso. Jag tolkar allt detta som att KL inte mår särskilt bra. Det har KL inte gjort på flera år. Det är vad som framgår av samtliga domstolsbeslut som, åtminstone jag, har fått ta del av. Med det sagt, så innebär det faktiskt inte att KL (i dagsläget) kan lastas för skjutningen av HOL. Detta med utgångspunkt i att bevisning mot KL saknas för tillfället.
Citera
2019-09-16, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Första gången 7/9:

Här beskrivet mer detaljerat 12/9:

Det har spekulerats i allt från kejsarsnitt till självskadebeteende, därav finner jag det lite viktigt att belysa.
Hon har blivit attackerad, inget snack om saken. Detta begrep både vårdpersonal och polis då det begav sig.
Henrik är fortfarande högintressant rörande detta.

Skador efter okänd bilolycka? Inget bälte på och glaskross?
Citera
2019-09-16, 17:00
Medlem
Citat:

Det märkliga är att mailet till rätten inte går att svara på - på en gmail-adress.

Läkare bekräftar skada.

Det är en viktig detalj. Hon har skadat sig på riktigt enligt utlåtandet.

Jag kan inte låta bli att tycka synd om henne. Precis som halva Stockholms juridiska kluster tycks ha gjort

Den medkänslan blir övergående dock om skytten kan bindas till henne.
Citera
2019-09-16, 17:00
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Skador efter okänd bilolycka? Inget bälte på och glaskross?

Just specifikt över mage och bål? Och inte huvudet?
Citera
2019-09-16, 17:05
Medlem
johnthedickholmess avatar
Läser enligt inlägg ovan:

Från: Tommy Bulut Skickat: den 30 augusti 2017 00:24 Till: TSM - Avdelningsbrevlåda Avdelning 3 - TSM Ämne: Målnummer T5134-17, kärande Karin Lilja, 681130-1669 Bifogade filer: image1.jpeg; image2.jpeg; image3.jpeg; image4.jpeg...

Fråga? Den där Tommy Bulut som är studerande enligt egen uppgift? Avdelning 3? Vadå avdelning 3? På universitetet eller fängelse?
Citera
2019-09-16, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
När det gäller ungarna så verkar det ju som om HOL har förstått allvaret i att skydda dem från KL
och de kommer med hans omvårdnad säkerligen att få professionell hjälp att komma vidare här livet

Är du säker på att KL är den som ligger bakom skjutningen av HOL?

Den enda som sett skytten är HOL, och det som framkommit är att skytten hade grå tröja och försvann i en svart SUV.

Vi har ett brottsoffer som räddar sig, antagligen för att han slogs för sitt liv. Men trots detta inget signalement som leder till att en gärningsman grips.

Nu är ju jag anklagad för att vara troll. Trollar jag om jag kommer med ett antagande som att nu ligger det nära till hands att "torpeden" inte kommer åka dit, utan HOLs medverkan?

Om det inte är KL som anlitat torped, hade vi flera alternativ, som missnöjd klient eller motpart, och sen riktigt kriminella typer från gäng.

Är det klient eller motpart som visar missnöje, kan de identifieras. Som enstaka personer är den gruppen ingen fara för HOL, när de åker fast.

Värre är kriminella eftersom de bara kan skicka en annan torped som avsluta jobbet.

Framgång i konflikten inleddes med att HOL fick barnens vårdnad och lägenheten. Där anklagelsen att KL hotat med att anlita torped avgjorde saken. Torped var den snaskiga detaljen han behövde. En anklagelse som aldrig verifierades.

Min slutsats är på engelska för de som kan språket what goes around comes around, på ren svenska betyder det att man ska akta sig för det man önskar.
Senast redigerad av Vresrosen 2019-09-16 kl. 17:13.
Citera
2019-09-16, 17:07
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Det märkliga är att mailet till rätten inte går att svara på - på en gmail-adress.

Läkare bekräftar skada.

Det är en viktig detalj. Hon har skadat sig på riktigt enligt utlåtandet.

Jag kan inte låta bli att tycka synd om henne. Precis som halva Stockholms juridiska kluster tycks ha gjort

Den medkänslan blir övergående dock om skytten kan bindas till henne.

Det mailet är skickat från butiken MixMax på Hantverkargatan. Man kan skicka noreplymail mot en smärre kostnad därifrån, det är en av tjänsterna dom har i butiken helt enkelt.
Man kan även kopiera, scanna och skriva ut.
Senast redigerad av rotesau 2019-09-16 kl. 17:09.
Citera
2019-09-16, 17:08
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Läser enligt inlägg ovan:

Från: Tommy Bulut Skickat: den 30 augusti 2017 00:24 Till: TSM - Avdelningsbrevlåda Avdelning 3 - TSM Ämne: Målnummer T5134-17, kärande Karin Lilja, 681130-1669 Bifogade filer: image1.jpeg; image2.jpeg; image3.jpeg; image4.jpeg...

Fråga? Den där Tommy Bulut som är studerande enligt egen uppgift? Avdelning 3? Vadå avdelning 3? På universitetet eller fängelse?

Gissningsvis så skickas e-post till avdelning tre hos den myndighet som handlägger KL:s ärende. Brukligt att man skriver detta redan i ämnesraden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in