Citat:
Ursprungligen postat av
MeMajk
När det gäller ungarna så verkar det ju som om HOL har förstått allvaret i att skydda dem från KL
och de kommer med hans omvårdnad säkerligen att få professionell hjälp att komma vidare här livet
Är du säker på att KL är den som ligger bakom skjutningen av HOL?
Den enda som sett skytten är HOL, och det som framkommit är att skytten hade grå tröja och försvann i en svart SUV.
Vi har ett brottsoffer som räddar sig, antagligen för att han slogs för sitt liv. Men trots detta inget signalement som leder till att en gärningsman grips.
Nu är ju jag anklagad för att vara troll. Trollar jag om jag kommer med ett antagande som att nu ligger det nära till hands att "torpeden" inte kommer åka dit, utan HOLs medverkan?
Om det inte är KL som anlitat torped, hade vi flera alternativ, som missnöjd klient eller motpart, och sen riktigt kriminella typer från gäng.
Är det klient eller motpart som visar missnöje, kan de identifieras. Som enstaka personer är den gruppen ingen fara för HOL, när de åker fast.
Värre är kriminella eftersom de bara kan skicka en annan torped som avsluta jobbet.
Framgång i konflikten inleddes med att HOL fick barnens vårdnad och lägenheten. Där anklagelsen att KL hotat med att anlita torped avgjorde saken. Torped var den snaskiga detaljen han behövde. En anklagelse som aldrig verifierades.
Min slutsats är på engelska för de som kan språket
what goes around comes around, på ren svenska betyder det att man ska akta sig för det man önskar.