2019-09-16, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Hur vanligt är det med självskadebeteende hos försupna honor ? Tror inte ett ögonblick på att denna honan är något offer utan har själv hävt i sig en massa sprit och försatt sig själv i den sits hon är i dag

Jag kan faktiskt inte svara på statistiken. De kvinnor som har alkoholproblem i min bekantskapskrets har jag slutat umgås med, eftersom man får inte ut annat än sludder när de dricker. De brakar ihop kan jag tänka mig, sover ruset av sig, utan att bli skadade av knivar i magen, för det skulle jag ha hört talas om.

I din fråga benämner du KL som en försupen hona. Det betyder att du har förutfattade mening om henne som brottsoffer. Trots denna slutats ger det inte en ursäkt att arbeta enligt hypotesen att det är självförvållat.
Citera
2019-09-16, 15:04
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det HOL vann var att en rättsvidrig bodelning, kunde vinna laga kraft genom att KL inte överklagade i tid.

Vi har hört det påståendet ett par gånger nu, men aldrig något som underbygger detsamma. Så jag citerar mig själv nedan med de frågor/uppmaningar jag gav på dina tidigare icke underbyggda påståenden på samma tema.

Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Var vänlig redogör exakt för vilka dessa resningsgrunder är.

På vilket sätt skulle det föreligga jäv? Vänligen motivera.

Vänligen peka ut (1) faktiska felaktigheter i bodelningen och (2) återigen, hur jäv föreligger.

Precisera gärna vad som är rättsvidrigt.

--

I avsaknad av precisering och hänvisning till legala grunder, så kan du väl rimligen inte förvänta dig att vi kan tolka dina påståenden som annat än svammel?

Så, var god svara på dessa frågor och underbygg din ståndpunkt innan du fortsätter tramsa.
Citera
2019-09-16, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är just det hon gjort. Och hon har lovat komma in med dokument i tid. Hon har ringt och talat in på telsvar, men inte svarat när de ringt till baka. Hon har ibland överhuvudtaget gjort sig oanträffbar när tingsrätten försökt nå henne. Hon har meddelat att hon inte kan komma till möten eftersom hunden behöver vet.vård (vilket inte var sant eftersom hunden inte alls var akut sjuk). Hon har inte dykt upp på möten. Hennes frånvaro har inte varit laga förfall. Som jurist borde hon begripa allt sånt - men antagligen varit för full eller bakis för att orka med något. Hon har gjort allt för att förhala. De har haft ett enormt tålamod med henne men till slut gick det inte. Det är bara att läsa dagboksbladet. Där finns inte aktbilagorna med, men det räcker för att se hur slarvig KL har varit.

Bodelningen presenterade för mig vad det är för karl vi har att göra med, när HOL diskuteras.

Den bodelning HOL upprättade med en kumpan är nu offentlig. Det var HOLs livs tabbe att ange att KL anlitat torped, för nu är han utskämd.

HOL "stjärn" advokaten öppnade dörren vid öppen in i sin verksamhet, en advokatbyrå. En hämndaktion mot KL, som han borde ha undvikit till varje pris som brottmålsadvokat. Om polisen går igenom flera möjliga alternativ med missnöjda kriminella och deras motparter, kanske det triggar fler skyttar och torpeder. Han har gjort Norr Mälarstrand 62 till ett tillhåll för torpeder. Otryggt för barnen.

Han är inte längre respektabel när det tisslas och tasslas om honom. Särskilt bodelningar i privatlivet ska advokater sköta snyggt. Diskussionen här måste vara extra förnedrande. För att inte nämna alla korkade artiklar i Expressen som handlar om HOLs sjaskiga privatliv.
Citera
2019-09-16, 15:18
Medlem
Citat:
Det är just det hon gjort. Och hon har lovat komma in med dokument i tid. Hon har ringt och talat in på telsvar, men inte svarat när de ringt till baka. Hon har ibland överhuvudtaget gjort sig oanträffbar när tingsrätten försökt nå henne. Hon har meddelat att hon inte kan komma till möten eftersom hunden behöver vet.vård (vilket inte var sant eftersom hunden inte alls var akut sjuk). Hon har inte dykt upp på möten. Hennes frånvaro har inte varit laga förfall. Som jurist borde hon begripa allt sånt - men antagligen varit för full eller bakis för att orka med något. Hon har gjort allt för att förhala. De har haft ett enormt tålamod med henne men till slut gick det inte. Det är bara att läsa dagboksbladet. Där finns inte aktbilagorna med, men det räcker för att se hur slarvig KL har varit.

Ja, så har det gått till i fem eller sju år eller så där. Systematiskt har hon processat på detta sätt. I förhållande till HOL. På samma vis fortsatte hon med de felaktigt utbetalda hundratusen. I förhållande till advokatbyrån. Hon drev även den processen mot vägs ände. Och nådde dit. Nu ligger det hos kronofogden. Den som påstår att KL är vid sina sinnes fulla bruk har fått en hel del om bakfoten. Hon behöver akut hjälp och hennes barn behöver skyddas (det är de säkert skyddade) från sin mamma.
Citera
2019-09-16, 15:24
Medlem
Citat:
Bodelningen presenterade för mig vad det är för karl vi har att göra med, när HOL diskuteras.

Den bodelning HOL upprättade med en kumpan är nu offentlig. Det var HOLs livs tabbe att ange att KL anlitat torped, för nu är han utskämd.

HOL "stjärn" advokaten öppnade dörren vid öppen in i sin verksamhet, en advokatbyrå. En hämndaktion mot KL, som han borde ha undvikit till varje pris som brottmålsadvokat. Om polisen går igenom flera möjliga alternativ med missnöjda kriminella och deras motparter, kanske det triggar fler skyttar och torpeder. Han har gjort Norr Mälarstrand 62 till ett tillhåll för torpeder. Otryggt för barnen.

Han är inte längre respektabel när det tisslas och tasslas om honom. Särskilt bodelningar i privatlivet ska advokater sköta snyggt. Diskussionen här måste vara extra förnedrande. För att inte nämna alla korkade artiklar i Expressen som handlar om HOLs sjaskiga privatliv.

Det är du som tror att han är utskämd och det är bara du som "tisslar och tasslar" om han "sjaskiga privatliv". Det står nämligen inte så mycket om det eftersom han valt att sköta det snyggt. Det sjaskiga privatlivet står KL för med den äran. Sen är det inte lätt att så med rak rygg 100% av tiden med en fru som ränner runt stan på fyllan och tas fyra gånger för LOB. Och det är säkert ett enormt stort mörkertal där vad gäller fyllor ute på stan och bråk hos folk. För att inte tala om att dyka upp packad på barnens skola. Din läsförståelse lämnar mycket att önska. Tror du får kika på bodelningen en gång till, ta även fram kalkylatorn. Giftorätt är dessutom reglerat i lag.

Som du kanske läste var det en f d vän som numera inte ens träffar henne längre eftersom hon tydligen gjorde bort sig på de privata festerna. Hon föll. Långt och hårt. Ärligt: hon kan inte ha så många vänner kvar i samma klass som hon hade förr. Numera är det nog vingbrutna individer som hänger på barer från 13.00 tills de däckar framåt 22-tiden.

Själv hade jag nog inte gett damen så många chanser. Jag hade tröttnat flera år tidigare.
Citera
2019-09-16, 15:27
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Ja, så har det gått till i fem eller sju år eller så där. Systematiskt har hon processat på detta sätt. I förhållande till HOL. På samma vis fortsatte hon med de felaktigt utbetalda hundratusen. I förhållande till advokatbyrån. Hon drev även den processen mot vägs ände. Och nådde dit. Nu ligger det hos kronofogden. Den som påstår att KL är vid sina sinnes fulla bruk har fått en hel del om bakfoten. Hon behöver akut hjälp och hennes barn behöver skyddas (det är de säkert skyddade) från sin mamma.
När det gäller ungarna så verkar det ju som om HOL har förstått allvaret i att skydda dem från KL
och de kommer med hans omvårdnad säkerligen att få professionell hjälp att komma vidare här livet
Citera
2019-09-16, 15:35
Medlem
Citat:
Det HOL vann var att en rättsvidrig bodelning, kunde vinna laga kraft genom att KL inte överklagade i tid.

Vet du hur KL argumenterar utöver det som bodelningsförrättaren har skrivit in i slutdokumentet att KL har uppgett under 2014/2015? Tänkte att du pratat med KL direkt och vet vilka invändningar hon anfört?

Så hur kan du säga att bodelningen är rättsvidrig? Hur skulle bodelningen ha sett ut för att KL skulle vara nöjd?

Citat:
KL har inte överklagat i många år. Hon har vägrat medverka i en bodelning som plockar av henne egendom som hon anser att hon rättmätigt äger.

En domare som inte accepterar gällande lagstiftning är en dålig jurist. Men en bra värdemätare på hur domare idag resonerar kring åtalade och rättegångar med tanke på de låga straffvärden som döms ut för våldsbrottslingar jämfört med egendoms- & skattebrottslingar.

Jag tycker det är bra att KL inte har kvar en karriär inom denna bransch då hon är direkt olämplig att representera den dömande makten.

Så ditt argumenterande haltar och det är patetiskt med tanke på att du troligen också går i statens ledband med en blodstänkt sold varje månad som ersättning.
Senast redigerad av EdgarAllaPoe 2019-09-16 kl. 15:37.
Citera
2019-09-16, 15:44
Medlem
Citat:
Jag citera fråga och svaret.

Mordförsöket på HOL kopplas till bodelningen, av HOL själv. Efter att HOL själv blev skjuten på 3 vitala ställen. Men trots skadorna kunde peka ut sin exfru genom att framföra att hon anlitat torped.

KL har inte överklagat i många år. Hon har vägrat medverka i en bodelning som plockar av henne egendom som hon anser att hon rättmätigt äger.

En rättsvidrig bodelning ? Hur kan du snurra till det så extremt? Det finns inget rättsvidrigt i den bodelningen. Om man har minst inblick i hur det fungerar så vet man att det är ett fullständigt normalt förfarande med hänsyn till omständigheterna. Det enda onormala i sammanhanget är KL`s obstruerande.
Citera
2019-09-16, 15:49
Medlem
Citat:
Nej! Det HOL ska göra är att skaffa fram de reda pengar som krävs för att lösa ut frun, till marknadsvärdet.

Visst vänjer man sig att bo fint, men det kostar pengar och alla pengar är inte hans. Att kvitta mot skadestånd kommer inte funka eftersom han är ju nästan oskadd.

Det är pengar och lägenheten på Norr Mälarstrand som är orsak och verkan.

Jag undrar faktiskt vem det är som stalkar vem, och vem det är som bygger upp en indiciekedja mot motparten. Alla dessa anklagelser mot KL slutar i brist på bevis. Just för att det kanske inte har skett, annat än i väldigt elaka människors sinnen.

Den 9 sept gjorde Vresrosen sitt första inlägg. Och det handlade om bostaden och att HOL borde lösa ut KL. V verkar orolig för att KL klantat sig och får betala skadestånd till HOL för skjutningen. Intressant.

Numera har vi tillgång till bodelningshandlingen i tråden och den är helt korrekt. Läs den.

https://minfil.com/kcG43551nf

Det som kom fram var att KL inte medverkat och direkt saboterat bodelningen. Och vi vet ännu mer om KL och det är inte en vacker bild vi fått. KL kommer att få umgås med rövare i samhällsbotten eftersom ingen inom juristkretsar vill associeras med henne efter det här.

Vresrosen har efter sin första kommentar fortsatt att spamma tråden om bodelningen. Vresros vet hur man trollar. Man upprepar samma sak gång på gång i förhoppning om att trötta ut andra på tråden och föra nytillkomna på villovägar. En mycket intressant företeelse våran Vresros. Målet är att förgöra HOL. Varför kan man undra?
Citera
2019-09-16, 15:50
Medlem
Citat:
Frågan är om vi ens har möjlighet att få reda på det? Och i så fall hur?

Det var lätt, tack vare denne användare.

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
Citera
2019-09-16, 15:58
Medlem
Citat:
Detta pågick ju i många år innan en intervention med släkt gjordes. Skilsmässan var sista vägen ut för HOL. Så nån första gång finns nog varken vad gäller våldsamheter eller fylla. Men hon hade ju dessutom hjälp av sin formidable hundvakt att lämna små skrivelser. Skrivelser som dessa, fantastiskt genomtänka, nedan: Observera att hundvakten endast förmedlar det KL VILL att han skall förmedla. Inget annat.

---------------------

Från: Tommy Bulut Skickat: den 30 augusti 2017 00:24 Till: TSM - Avdelningsbrevlåda Avdelning 3 - TSM Ämne: Målnummer T5134-17, kärande Karin Lilja, 681130-1669 Bifogade filer: image1.jpeg; image2.jpeg; image3.jpeg; image4.jpeg

Hon knivhöggs allvarligt i magsäck och främst i lever och var nära att avlida, förblöda, enl kirurg. Händelsen har koppling till tidigare händelser. Hon fortfarande mkt dålig och sängliggande. Hennes tfn är spärrad. Där hon är har hon ej tillgång till mejl, oklart när hon klarar av att resa åter till Stockholm. Det går att skicka meddelande via denna mejl. Jag, f.d. hundvakt, är långt ifrån henne, men har antagit mig att hjälpa med mejl då jag studerar och har mkt ledig tid. Vänligen sekretessbelägg bilder, mejl och mejladress. Mvh KL gn mig

----------

Från: t*mmy b*lut Skickat: den 20 november 2017 13:52 Till: TSM - Avdelningsbrevlåda Avdelning 3 - TSM Ämne: Målnummer T 5134-17 BRÅDSKANDE INFORMATION TILL RÅDMAN ELLER TIMMO ÖHMAN

strax efter Karin lilja möte med Ola Hansson på Hamilton inträffade en ny otrevlig händelse , hon hamnade igen på sjukhus och fick igen en hjärnskakning. I torsdags var första dagen som hon var på benen , strax utanför den senaste bostaden som ännu inte upptäckts av svaranden, troligtviss för att den är långt ifrån Stockholm i ett stillsamt samhälle. Strax utanför bostaden svimmade Karin och föll som vanligt på vänster sida efter en av hennes tre hjärnskador , hon fördes till sjukhus och syddes i huvudet igen, stygnen ska tas bort inom 7 till 10 dagar. pgr av alla otaligt många skador mot huvudet orsakade av andra eller att hon som i torsdags svimmade Tar varje skada mot huvudet tar längre tid att läka Hon måste därför be om ytterligare anstånd till efter tingsrätten julledighet Positivt är att hon tror att hon har hittat en advokat med aktuell inriktning som inte borde vara jävig eller bara vara för rätt för att åta sig målet. Hon kan dock inte boka in ett besök fören hon mår bättre , halva håret är inkletat i blod och hon har av läkare avråtts att duscha Om intyg från sjukhus och läkare som ska ta bort erfodras vänligen kontakta henne på hennes telefonnummer eftersom ni inte pgr av sekrettes och bristande förekomst av fullmakt kan kontakta mig Detta mail ska därför enbart uppfattas som information från hennes sida Stort tack på förhand Hälsningar Karin lilja

Jehepp då blev det plötsligt lätt att granska deklarationen om någon känner sig sugen på det.
Citera
2019-09-16, 16:05
Medlem
Det mest intressanta med dagens artikel torde vara detta.

”En person med insyn i den typen av ärenden säger att det huvudsakligen är de digitala spåren som kan leda polisen till rätt man. Enligt personen kan det också vara så att polisen medvetet avvaktar för att se hur de inblandade personerna agerar.

Inte alls uteslutet att utredarna har korn på skytten.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-tidigare-nara-van-kunde-inte-tro-det/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in