2019-09-15, 11:58
Medlem
Ximos avatar
Vad var motivet för mordet på killen? Hittade precis denna tråd, det som hänt honom är helt sjukt. Må han vila i frid..
Citera
2019-09-15, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ximo
Vad var motivet för mordet på killen? Hittade precis denna tråd, det som hänt honom är helt sjukt. Må han vila i frid..
Svårt att veta. Enligt media, ganska omgående efter, så sa han att "han kände för att döda någon". Mer får vi kanske veta om en månad då man säger att åtal skall väckas. Peter är begraven och föräldrarna försöker hålla näsan ovanför vattenytan. Fruktansvärt. Hur GMs föräldrar mår kan man bara fantisera om. Att ens son är skyldig till att ha dödat en kamrat han känt länge kan inte vara lätt att förstå och relatera till. Jag själv tänker dagligen på det här fallet. Har svårt att begripa hur det kan blir så här.
Citera
2019-09-15, 16:45
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Vi vill hålla vår son levande så länge det går. Så skriver pappan till den 16-årige pojke som mördades vid en badplats i Sollentuna i somras i Expressen. Pappan porträtterar sin son som en typisk tonårskille och berättar samtidigt om de karaktärsdrag och intressen som gjorde honom unik.

Han kunde chatta med kompisar till klockan två på natten och spela streetbasket från morgon till kväll, men också sitta i fyra timmar vid pianot och öva Beethoven eller Chopin, beskriver pappan.

Pappan publicerar även sonens tänkta sommarprat, som han skrev efter att ha fått det i uppgift av skolan.

https://omni.se/pappan-till-mordade-pojken-vill-halla-honom-levande/a/3JQ1Jq
Citera
2019-09-16, 10:02
Medlem
Om GM:
Jag tror på anknytningsproblem till sina föräldrar/vårdnadshavare.

Hög sannolikhet att det är grunden till 95% av alla mord som begås.
Citera
2019-09-16, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Faktum är att jag inte tror att snuff-tittandet kom fram till NÅGON förälder. Min dotter hade helt klart sagt något. Men inte min son. Så det är inte säkert att nån annan än ett gäng polare visste. Men även dom tyckte det var skitkonstigt. Nu var ju också killen 15 år - och nyss fyllda 16. Då händer en massa saker i både uppförande, och fysiskt. OM de sett något, så kan de helt enkelt hänfört det till tonårs-"utveckling". Och är det inte alarmerande så fortsätter man hålla ett öga på honom, men kanske inte mycket mer. Börjar man förhöra ungarna så sluter dom sig, så man får tassa lite försiktigt. Svårt sånt där. Man balanserar lite på slak lina ibland.

F ö gör inte ett oskyddat samlag en till förälder. En förälder är där för barnet. Skyddar, lär, fostrar, vägleder, ser till att det finns trygghet, kläder, skola osv osv. Det där oskyddade samlaget går över på några minuter medan föräldraskapet har du tills du dör. Finns många frånvarande s k föräldrar som ser sin unge två ggr om året om ens det. Dessa föräldrar verkade finnas för JL. Blir intressant att läsa fupen.

Svår balansgång det där. Laddade ner barnporr som 15-åring en dag genom Kazaa, helt enkelt för att se vad det var. Skulle jag åkt dit för det, jävlar vilket liv det skulle blivit, socialen och allt. När det egentligen bara var nyfikenhet och något som lämnades sen för alltid.
Citera
2019-09-16, 12:10
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Peter får inte bli en decimal i statistiken
I dag skriver hans pappa, författaren Dmitri Plax, om sorgen – och varför han här låter publicera sin sons skoluppgift, ett manus till ett sommarprat.
https://www.expressen.se/kultur/qs/peter-far-inte-bli-en-decimal-i-statistiken/

Decimaltecken används för att skilja på heltalsdelen och decimaldelen i ett tal.

"Manus till ett sommarprat"!?

Eftersom endast kända individer får sommarprata måste offret ha varit något av en viktigpetter.
Citera
2019-09-16, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
"Manus till ett sommarprat"!?

Eftersom endast kända individer får sommarprata måste offret ha varit något av en viktigpetter.

Har du inte vaknat än?

Det var en skoluppgift! ..herreminjeeee..
Citera
2019-09-16, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Har du inte vaknat än?

https://oppetklassrum.wordpress.com/2015/04/08/skrivmall-till-sommarpratare/
Citera
2019-09-16, 14:49
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Har du inte vaknat än?

Verkligen? Ovanligt lång skoluppgift måste jag säga; ett sommarpratsmanusska ju räcka för åtminstone en timme (när jag lyssnade på sommarpratarna var det två timmar) minus musiken.

Och vilken musik valde han ut då?
Citera
2019-09-16, 15:16
Medlem
Citat:
Verkligen? Ovanligt lång skoluppgift måste jag säga; ett sommarpratsmanusska ju räcka för åtminstone en timme (när jag lyssnade på sommarpratarna var det två timmar) minus musiken.

Och vilken musik valde han ut då?
Det nämndes inte. Men det var en skoluppgift som redan sagts ovan. Det kunde varit en uppsats. Eller en vanlig berättelse. Eller något annat. Vad har du för problem?
Citera
2019-09-16, 15:21
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det nämndes inte. Men det var en skoluppgift som redan sagts ovan. Det kunde varit en uppsats. Eller en vanlig berättelse. Eller något annat. Vad har du för problem?

Men det ska vara musik i ett sommarprogram; det hör till!

Problem? Ja, mest med magen. Vilka problem har du?
Citera
2019-09-16, 15:26
Medlem
Citat:
Men det ska vara musik i ett sommarprogram; det hör till!

Jo, i uppgiften skulle det vara musik. Peters far valde med avsikt att INTE lämna ut titlarna på den musik som Peter valt i skoluppgiften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in