2019-09-13, 10:51
Medlem
Han har bytt omslagsbild... förmodligen från en tidigare resa. Två minuter senare till en bild i typisk svensk skog...
herregud, låt honom leva så gott det går utifrån det han genomgår.

Citat:
Ursprungligen postat av Pytte69
Kolla in pappan till J*ck på Facebook nu. Skriver "livet är Nice" och en bild från typ Cypern. 🙄🥺
Citera
2019-09-13, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Han har bytt omslagsbild... förmodligen från en tidigare resa. Två minuter senare till en bild i typisk svensk skog...
Du har rätt. Bara bytt bild.
Citera
2019-09-13, 11:05
Medlem
Finns sammanfattning på händelseförloppet? Vad hände dagen han dog?
Citera
2019-09-13, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
11 september förlängdes väl häktningen till? RPU skulle nog vara klar då? Någon som hört nåt som jag kan ha missat i den frågan?
Ingen har sagt offentligt att han ens varit inne på en RPU. Men med tanke på tystnaden så tror årminstone jag det. Men åtalet är framskjutet ytterligare en månad, till mitten av oktober.
Citera
2019-09-13, 11:08
Medlem
hängballens avatar
Var det ett bögmord?
Citera
2019-09-13, 13:34
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Syftningsfel!

Det var ett mord! På samma sätt som att du inte kan säga styckmord. Ingen styckar någon till döds. Sexmord ingen har sex med någon tills de dör om det inte handlar om breath control som går fel.

Nu är ju såväl "bögmord" som "styckmord" etablerade begrepp eventuell tvetydighet till trots och man måste vara höggradigt begiven på långsökt hårklyveri för att kunna missuppfatta sammansättningarnas förmenta innebörd.

För att svara på frågan om det aktuella fallet kan beskrivas som ett "bögmord" så gäller än så länge endast att vissa FB-profilers dillat om att såväl GM som offer skall ha registrerat sig på hbtqrstuvwxyzåäöcommunityn Qruiser.

Eftersom det som framkommit kring motiv och förlopp lämnar så pass mycket i övrigt att önska i avseende av stringens och begriplighet och eftersom de involverade är så pass unga tycker jag inte att man kan utesluta något alls.
Senast redigerad av Eastmancolor 2019-09-13 kl. 13:41.
Citera
2019-09-13, 16:47
Medlem
Pytte69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag kan inte döma honom. Nånstans måste de få en paus. Att lägga ut en sån bild o text, kan lugna nära och kära.

När domen fallit hade jag inte sagt nåt. Men uttrycka sig så vid de här tillfället känns inte riktigt okej. Hade jag varit Pe*ers föräldrar hade jag tagit de som ett hån.
Vill man lugna nära å kära kan man messa bilder. För mig handlar det lite om respekt.
Citera
2019-09-13, 16:49
Medlem
Pytte69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inam

Var inte bilden jag reagerade emot, utan texten. Man kan väl visa lite respekt för Pe*ers föräldrar!?
Citera
2019-09-13, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Eller varför inte svara istället för att märka ord?

Bögmord låter lite som ett hatbrott och det är det nog ingen som tror. I övrigt har vi ingen aning. Jag själv spekulerar i ett relationsrelaterat mord. Kanske till och med att han har blivit tvingad men inte kan säga det? Det är väldigt tyst och det kanske fortfarande bara är han själv som vet.
Citera
2019-09-14, 18:24
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-snabb
Bögmord låter lite som ett hatbrott och det är det nog ingen som tror. I övrigt har vi ingen aning. Jag själv spekulerar i ett relationsrelaterat mord. Kanske till och med att han har blivit tvingad men inte kan säga det? Det är väldigt tyst och det kanske fortfarande bara är han själv som vet.

Det kan ju tolkas som det men också som att både offer och GM är just bögar och att kontexten generellt har med bögerier att göra.

Detta med tvång var en intressant variant jag inte tänkte på när jag lade fram att GM är oskyldig och kanske lurats av polisen att bekänna eller något sådant men han kan ha tvingats av en utomstående som han är rädd för och som sålunda är helt okänd.
Citera
2019-09-15, 08:42
Medlem
Peter får inte bli en decimal i statistiken
I dag skriver hans pappa, författaren Dmitri Plax, om sorgen – och varför han här låter publicera sin sons skoluppgift, ett manus till ett sommarprat.
https://www.expressen.se/kultur/qs/peter-far-inte-bli-en-decimal-i-statistiken/

Decimaltecken används för att skilja på heltalsdelen och decimaldelen i ett tal.
Citera
2019-09-15, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pytte69
Var inte bilden jag reagerade emot, utan texten. Man kan väl visa lite respekt för Pe*ers föräldrar!?

Hans Facebooksida är sedan igår avstängd.

Jag tror att anledningen är att den var hackat, och att senaste 2 aktiviteter (bakgrundsbild och strandfoto med "Livet är Nice") inte gjordes av JLs pappa.
Min teori baseras på följande fakta:
1) sedan Juni fanns det ingen aktivitet, och plötslig när åtal planerades väckas skulle pappan publicera sånt på hans offentliga FB sida?
2) Alla bilder han hittills lagt ut var av honom själv, med fokus på hans extrema fitness. Plötslig en total opersonlig bild av en stenig strand nånstans i Medelhavet (när åtal skulle väckas)? Och med en text som är extrem opassande och kränkande gentemot alla Peters nära och kära?
3) 2 dagar senare tar pappan bort kontot.

Min första reaktion när jag såg ".. nice.." kommentaren var att jag mådde bokstavligen illa och förlorade all empati för JLs pappa. Och att det var för obegriplig för att vara sant.

Nu tror jag att alltså pga ovanstående fakta att det var ett försök till karaktermord på GMs pappa, som en eller flera personer med tillgång till hans Facebook konto gjorde.
Tänk på hur vidrig detta måste vara. Föräldrarna går säkert genom ett helvete redan, internets mörka sidan har redan bidraget till ett sånt drama. Att det finns personer som vill hämnas på pappan är kanske i teori förståeligt men likaså helt orättvis.

Att det finns en eller flera personer som hackar hans konto och postar dessa inlägg är helt sjuk.

Jag hoppas att flertalet av läsare här har mer sunt förnuft mht fakta och sannolikheter.
Senast redigerad av Bara-Fakta 2019-09-15 kl. 09:58. Anledning: Felstavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in