Citat:
Ursprungligen postat av
Pytte69
Var inte bilden jag reagerade emot, utan texten. Man kan väl visa lite respekt för Pe*ers föräldrar!?
Hans Facebooksida är sedan igår avstängd.
Jag tror att anledningen är att den var hackat, och att senaste 2 aktiviteter (bakgrundsbild och strandfoto med "Livet är Nice") inte gjordes av JLs pappa.
Min teori baseras på följande fakta:
1) sedan Juni fanns det ingen aktivitet, och plötslig när åtal planerades väckas skulle pappan publicera sånt på hans offentliga FB sida?
2) Alla bilder han hittills lagt ut var av honom själv, med fokus på hans extrema fitness. Plötslig en total opersonlig bild av en stenig strand nånstans i Medelhavet (när åtal skulle väckas)? Och med en text som är extrem opassande och kränkande gentemot alla Peters nära och kära?
3) 2 dagar senare tar pappan bort kontot.
Min första reaktion när jag såg ".. nice.." kommentaren var att jag mådde bokstavligen illa och förlorade all empati för JLs pappa. Och att det var för obegriplig för att vara sant.
Nu tror jag att alltså pga ovanstående fakta att det var ett försök till karaktermord på GMs pappa, som en eller flera personer med tillgång till hans Facebook konto gjorde.
Tänk på hur vidrig detta måste vara. Föräldrarna går säkert genom ett helvete redan, internets mörka sidan har redan bidraget till ett sånt drama. Att det finns personer som vill hämnas på pappan är kanske i teori förståeligt men likaså helt orättvis.
Att det finns en eller flera personer som hackar hans konto och postar dessa inlägg är helt sjuk.
Jag hoppas att flertalet av läsare här har mer sunt förnuft mht fakta och sannolikheter.