2019-09-16, 12:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ja du, jag önskar att jag kunde svara på vad som är sanning å vad som är lögn.
Säger som jag sagt tidigare, ta aldrig något förgivet.

Säger som du, jadu....
Aldrig har detta varit så sant som nu.

Jag är glad att vi har lonnrot som kan underhålla oss med sina tankar och komma på härliga straff som känns passande för en mördare när allt annat känns förvirrat.

Jag klamrar mig fast med näbbar och klor i det som verkar troligt.
Det enklaste av enkla förklaringar. I mitt tycke då...
Citera
2019-09-16, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
:-)
LW var väldigt vacker och troligen intensiv och glad till sin natur. Hade hon sett alldaglig ut men betett sig på det sätt som vissa påklistrar LW, så tror jag inte att hon hade dragit blickar till sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Håller med.

Väldigt vacker är en grov överdrift, snarare snedögd och kinesisk. Där kan man tycka helt olika. Trevlig och charmig det räcker nog långt är man dessutom förförisk så funkar det som en magnet på många män.
Citera
2019-09-16, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Hade det gällt ett grovt brott så hade nog tidpunkten inte spelat någon roll för polisen, men i det läget tror jag inte att de åkte hem till sd mitt i natten

Att han inte ville bli konfronterad av den svarhåriga när det fanns vittnen kan vara anledningen till att han avvek, särskilt om han har något att dölja?

Näää!! Han ville helt enkelt undvika att ta upp kontakten. Relationer som är över mår bäst av att kylas ner.
Citera
2019-09-16, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Väldigt vacker är en grov överdrift, snarare snedögd och kinesisk. Där kan man tycka helt olika. Trevlig och charmig det räcker nog långt är man dessutom förförisk så funkar det som en magnet på många män.

Många kvinnor har sex appeal...det stör alltid andra kvinnor mer än det stör män!!

Dessa kvinnor MÅSTE hålla män väldigt kort annars slår troligtvis männen snarare ihjäl varann, inte sant?
Citera
2019-09-16, 12:21
Medlem
Citat:
Näää!! Han ville helt enkelt undvika att ta upp kontakten. Relationer som är över mår bäst av att kylas ner.
Hemliga relationer och drama inför öppen ridå är ingen bra kombo...att han inte lyckades kyla ner sig syns i hans dramatiska passivagressiva geologg 👍
Citera
2019-09-16, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ändå umgicks HD intensivt med SD efter att LW hade mördats.
Tror du att hon var rädd för honom?

Det går inte att förstå att hon också skulle ha haft tid med sina barn.
Hoppas hon passar på att umgås med dem nu innan hon (troligen) åker in i fängelse på livstid.

Vad säger du när det inte blir så. hoppsan?
Citera
2019-09-16, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har också försökt att pussla in henne på olika sätt, men hoppas ännu på att hennes del är väldigt lite eller t om ingen alls.
Samtidigt är hon ju faktiskt misstänkt för mord, även om det är på den lägre graden. Och utredningen har pågått ett tag, så det borde finnas belägg för att hon är inblandad på något sätt.

En tanke jag har är att SD lurat in henne i något utan att hon från början anat vad resultatet kunde bli. Kanske han själv inte riktigt visste det?

En vild spekulation utifrån min ovilja att förstå att två föräldrar tillsammans planerar att döda sin granne och vän:

SD har ont blod av L*enas umgänge och stundande resa med BeholderX till Norge. Han har tidigare försökt förmå henne att inte åka, men utan resultat. Hon har tydligt visat att hon inte tänker avstå. Nu har SD försökt förmå LW att träffa honom, just i samma syfte; att få henne att avstå.
Nu vet SD att det är lönlöst att få henne att träffa henne, hon vägrar.
Kanske tar han vägen förbi HD. Henne som han har viglat upp mot LW genom att baktala henne och hetsa henne med att försöka uppvigla henne i bråk om loggarna som LW tagit bort?
Nu hittar han på en historia som heter duga, allt för att få hjälp av HD att få ut LW.
Men det som brister i denna spekulation är, hur i hela friden har HD hållit ihop under alla förhör?
Eller så är hon den drivande i hela historien, kallsinnig och hatisk.
Men det övergår mitt förstånd, två kallsinniga blånekande mördare.

HD är oskyldig då är det lätt att klara förhör. Men hatarna verkar snarast finnas här i tråden med vansinniga hypoteser som uttalas som grova anklagelser. Tur att det är ett anonymt forum annars skull det bli dyrt i förlämgningen.

SD vill säkert inte ha någon mer kontakt med LW, men hon gjorde vad hon kunde för att dra in honom igen. Ett starkt behov av att kontrollera alla män i hennes bekantskapskrets. Vill påstå att hon uppvisade ett sjukligt begär att vara åtrådd.
Citera
2019-09-16, 12:39
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Personligen tror jag att det även till en del kommer att handla om osämja kring geoturen The Heart of Sweden. När de befann sig i planerings- och startfasen av Touren var allt fortfarande rosaskimrande (och HD ovetande). Därefter började det knaka i fogarna, men utåt ville de nog hålla skenet uppe. LW började dock umgås med burkletare utanför gamla Femfemman (bl.a. båtturen med ML) och SD kontrade med en parodisk falskloggning på en liknande båttur. Även andra eventuella falskloggningar där HD påstås ha genomfört tveksamma loggningar spädde troligtvis på spänningarna.

När sedan Geoturen relanserades i juni 2017 såg därför allting helt annorlunda ut mellan de tre huvudpersonerna. I den vevan släppte LW även sin egen WIG "Lyssna till livet" vilken jag tror fick en slags symbolisk betydelse för både HD och JG att LW var den som "förstört" både äktenskap (HD/SD) men även gamla tiders magiska burkletaräventyr (JG/SD). Och SD befann sig mitt bland dessa personer. Motivet kan i så fall fall vara både svartsjuka, men även rivalitet på andra plan, t.ex. burkletarstatistik, anseende i geokretsar, eventuellt tom. något ekonomiskt motiv avseende finansieringen/redovisningen av bidraget till geoturen. Samt en önskan att försöka återskapa det liv som en gång varit, innan otrohetsaffären bit för bit raserade deras tillvaro.

Det är som sagt mina gissningar, eftersom jag inte tror att motivet finns att hitta i en enstaka händelse, utan mer utgörs av ett långvarigt skeende där "någon" (eller "några") slutligen tog till våld.

Ja, det är nog en serie händelser som ligger som bakom det som kom att bli en mördande final. Jag kan inte släppa tankarna om att The Heart Of Sweden Geo Tour ingår i händelsekedjan. Jag har väntat på att någon med kopplingar till arrangörsgruppen ska förmedla info till tråden om vilken förening/organisation/person som mottog de ekonomiska medlen till projektet, hur stor den totala summan var och vem/vilka som ansvarade för redovisningen till Region Örebro. Jag stör mig dessutom på att inte Len* K*ihl på regionen kunde skicka en pdf med projektredovisningen till min väninna. Det "luktar".

-------------
Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245
Citera
2019-09-16, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Det var kanske så att HD visste för att hon öppnat SD post från polisen?
SD drog sin version och HD knallade över till LW utan förvarning för att få korrekta svar öga mot öga?
LW bör i det läget sagt som det var hur länge det pågått och att hon tröttnat för hon insett att han lurat henne, och att han blivit jobbig och trakasserar henne?
HD bör ju frågat om de någon gång brytt sig om att tänka på henne....svaret ledde nog till än större problem mellan paret D än någonsin tänker jag?

Tror man i de allra flesta förhållanden visar sådan respekt att man inte öppnar andras post. Undrar vad du fått dina erfarenheter från men det är absolut inte normalt.
Citera
2019-09-16, 12:46
Medlem
Citat:
Absolut inte osannolikt att HD konfronterat LW och att de därefter samtalat och LW berättat om otroheten.
Inget jag vet, utgår bara från det lilla vi fått via tråden.

Eller att LW sökte upp HD för att berätta det och slå sista spiken i Davidssons kista.
Citera
2019-09-16, 12:51
Medlem
Citat:
Tror man i de allra flesta förhållanden visar sådan respekt att man inte öppnar andras post. Undrar vad du fått dina erfarenheter från men det är absolut inte normalt.
Oj måste jag ha personlig erfarenhet för att veta att allt är möjligt när ett mord är inblandat, någon är en mördare och det kan vara HD, inte sant?
Citera
2019-09-16, 12:53
Medlem
Citat:
Säger som du, jadu....
Aldrig har detta varit så sant som nu.

Jag är glad att vi har lonnrot som kan underhålla oss med sina tankar och komma på härliga straff som känns passande för en mördare när allt annat känns förvirrat.

Jag klamrar mig fast med näbbar och klor i det som verkar troligt.
Det enklaste av enkla förklaringar. I mitt tycke då...

Angående straff, det finns allagånger en magsur polis med fyrkantiga ögon
som kan vittna om det grymma i det straffet.

Vad gäller eventuellt kommande åtal så känner jag mig i inte alls säker, får
erkänna att jag inte har det förtroendet för ÅK som många andra tycks ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in