2019-09-16, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ändå umgicks HD intensivt med SD efter att LW hade mördats.
Tror du att hon var rädd för honom?

Det går inte att förstå att hon också skulle ha haft tid med sina barn.
Hoppas hon passar på att umgås med dem nu innan hon (troligen) åker in i fängelse på livstid.

Tror soc är välinformerade om situationen och vad hon misstänkts för, och soc tar nog inga risker med barnen och utsätter dom för fara i det läget, misstanken är mord liksom.
Citera
2019-09-16, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Alltid skönt att lyssna på ngn som tar i och menar det...

Oavsett hur det formella ansvaret fördelas strikt så måste polisen i praktiken vara ansvariga för det de är bra på. Sen kan ändå åkl på sikt avkrävas ansvar även för polisens fel, när arbetet fortgår under åklagarens ansvar utan att poliserna skärper sig.

Då skulle hon till slut påtala problemet för deras högre chef kanske Lars Bergman.
Citera
2019-09-16, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Inte lätt att få ihop det.
Vi vet ju inte vad L*ena pratade med HD om.

Det verkar ju som att LW har berättat om relationen till SD för HD.
Frågan är vad syftet var och vad hon sagt. Vi vet inte heller när i tid detta skedde? Kan det ha hänt för länge sedan eller var det i närtid?

Någon i tråden (Blessedfruit?) har ju sagt att SD ingett förhoppning till L*ena att det skulle bli de två. Man funderar ju på hur länge LW väntade på det och gav upp hoppet?

Att vänta i sex år???

Var syftet med att berätta om relationen för att få HD att förstå att det hade pågått en relation länge och att hon var trött på dubbelspelet?
Att hon börjat bli trakasserad och hotad och hon undrade om HD blivit det också? Hon ville ha slut på allt?

Eller var det för att hon ville avslöja dubbelspelet för att hon trodde att hon och SD skulle bli ett par och att HD nu måste få veta hur det låg till? I så fall kanske mötet skedde för en längre tid sedan?

Gå för höge Farao inte och inbilla dig att Lena Wesström i svunnen tid skulle ha bjudit hem HD👤 på kaffe och bullar till sin bostadsrätt, för att där inom sedan ha berättat för HD👤 att hon då hade haft ett längre förhållande med henne's make, det gick inte till på det viset, det vill säga, att HD👤 fick reda på detta genom helt andra dåvarande omständigheter, först trodde hon inte på vad som till henne då hade sagts, det var först vid ett andra tillfällen som HD👤 bestämde sig för att ta reda på den egentliga sanningen bakom det hon då fått till sig.

Till observandum, de personer som jag tidigare ha fått träffat och samtalat med, är mycket överens om flera saker beträffande Lena Wesström's dåvarande leverne och jag anser att personerna är mycket trovärdiga.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-16, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
HD kanske tog in posten och såg brev från polisen. Hon ville säkert veta vad det handlade om. Kallelse till förhör kan väl skickas skriftligt?

Jaha hon öppnar hans post dessutom, kontrollbehov?
Citera
2019-09-16, 11:13
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Då skulle hon till slut påtala problemet för deras högre chef kanske Lars Bergman.
Springare kanske byttes bort just på grund av att hon påtalade problemen i början av utredningen?
Citera
2019-09-16, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Nej det sistnämnda är inget fakta. Medinsyn har insyn till viss del men har också postat saker dom jag direkt kan peka på att de är felaktiga. Så min fråga är om Medinsyn bevittnade detta själv eller om infon enbart kom ifrån SD.

Det skulle jag också vilja ha svar på, men som du vet så är det "semestertider" för användaren.

Du är ju inte direkt pigg på bevisa dina egna påståenden.
Om vi får ett FUP så kanske sanningen kommer upp på bordet.
Citera
2019-09-16, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det skulle jag också vilja ha svar på, men som du vet så är det "semestertider" för användaren.

Du är ju inte direkt pigg på bevisa dina egna påståenden.
Om vi får ett FUP så kanske sanningen kommer upp på bordet.

Den biten förstår jag. Men lite märkligt att du basunerar ut något som fakta som en anonym postare skrivit här inne medan frapperande ord ifrån flera håll och kanter mot SD bemöts med att det inte är fakta och vi får avvakta FUP.
Citera
2019-09-16, 11:17
Medlem
Citat:
Det är ingen insinuation att en person som är misstänkt för mord löper stor risk att dömas för detta och då låsas in på livstid.

Du är en av dem som har skrivit mycket om misstankar mot HD (och JG) innan hon häktades så varför är du så ifrågasättande nu?

Kort och koncist, HD👤 är endast misstänkt på den lägre misstankegraden, vilken i sin tur inte räcker till för en livstidsdom, men dröm du vidare.
Citera
2019-09-16, 11:19
Medlem
Citat:
Springare kanske byttes bort just på grund av att hon påtalade problemen i början av utredningen?

Tror det var intern kritik inom polisen dels hundenenhetens chef, dels protester mot att undersökningen avbröts under den mest kritiska fasen dvs direkt mot PUG. Kan vara mycket.
Citera
2019-09-16, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Sattes helikoptrar in när LW saknades? Brukar det väl göra?

Har inte en susning.
Citera
2019-09-16, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Inte lätt att få ihop det.
Vi vet ju inte vad L*ena pratade med HD om.

Det verkar ju som att LW har berättat om relationen till SD för HD.
Frågan är vad syftet var och vad hon sagt. Vi vet inte heller när i tid detta skedde? Kan det ha hänt för länge sedan eller var det i närtid?

Någon i tråden (Blessedfruit?) har ju sagt att SD ingett förhoppning till L*ena att det skulle bli de två. Man funderar ju på hur länge LW väntade på det och gav upp hoppet?

Att vänta i sex år???

Var syftet med att berätta om relationen för att få HD att förstå att det hade pågått en relation länge och att hon var trött på dubbelspelet?
Att hon börjat bli trakasserad och hotad och hon undrade om HD blivit det också? Hon ville ha slut på allt?

Eller var det för att hon ville avslöja dubbelspelet för att hon trodde att hon och SD skulle bli ett par och att HD nu måste få veta hur det låg till? I så fall kanske mötet skedde för en längre tid sedan?

Det var kanske så att HD visste för att hon öppnat SD post från polisen?
SD drog sin version och HD knallade över till LW utan förvarning för att få korrekta svar öga mot öga?
LW bör i det läget sagt som det var hur länge det pågått och att hon tröttnat för hon insett att han lurat henne, och att han blivit jobbig och trakasserar henne?
HD bör ju frågat om de någon gång brytt sig om att tänka på henne....svaret ledde nog till än större problem mellan paret D än någonsin tänker jag?
Citera
2019-09-16, 11:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Gå för höge Farao inte och inbilla dig att Lena Wesström i svunnen tid skulle ha bjudit hem HD👤 på kaffe och bullar till sin bostadsrätt, för att där inom sedan ha berättat för HD👤 att hon då hade haft ett längre förhållande med henne's make, det gick inte till på det viset, det vill säga, att HD👤 fick reda på detta genom helt andra dåvarande omständigheter, först trodde hon inte på vad som till henne då hade sagts, det var först vid ett andra tillfällen som HD👤 bestämde sig för att ta reda på den egentliga sanningen bakom det hon då fått till sig.

Till observandum, de personer som jag tidigare ha fått träffat och samtalat med, är mycket överens om flera saker beträffande Lena Wesström's dåvarande leverne och jag anser att personerna är mycket trovärdiga.

Mvh/ @JokerMannen

Ok, jag vet inte hur HD fått reda på det.
Inte ovanligt att man brukar säga att den sista som får veta är den bedragna hustrun.
Men det finns ju alltid omständigheter som kan uppdaga en otrohet på andra sätt.

Kan säga varifrån min inbillning kommer:

Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Lena hade t.o.m HD hem på fika en eftermiddag där hon personligen berättade för HD om sin relation me SD

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det har framkommit att LW informerade HD om deras träffar.

Citat:
Det var längre tid tillbaka. Då HD berättat att hon vetat om det under en längre tid.

På frågan om varför LW hade berättat om otroheten:
Citat:
Nää, det kan man bara spekulera i numera när LW inte kan svara på den frågan.

Man kan ju spekulera om det var så att HD fått reda på via andra vägar att det hade hänt, men LW också informerade henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in