2019-09-15, 19:54
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Låt vara att det haltar på att GM o BO hade kontakt ändå och dna:t kan förklaras bort. Men du kan ju inte mena att springare var där med sin bomullstops men sen lät liket ligga för att satsa på avlyssning i stället? Och ”hittar” liket först fyra dagar senranre?

Därtill tror jag nog att dna då skulle ha kunnat binda GM via dess placering. NFC är erkänt skickliga för den delen....

De har ju ändå ett tuffare jobb nu med massor med dna, men från grannens katt och traktens förrymda terrarieormar.
Ja, båda de här förklaringarna har lagts fram förut:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-09-15, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
LW sker inte i SD, hon lekte och jävlades med honom.
Han kunde inte bryta sig loss från hennes makt, trots allt hon gjorde.
Bla filmade hon sig själv när hon hade sex med mgl som hon skickade till SD.

Sluta nu! Är det SD som är ett hjälplöst offer? Tänker han månne med könet? Tror inte att män i allmänhet är på det sättet, verkligen inte. De kan uppskatta en vacker kvinna men drivs inte mot henne som flugor till en sockerbit.

Men jag vet inte: kanske just du själv har problem att hålla könet i styr när du ser en vacker kvinna - och anklagar henne för dina egna lustar?
Senast redigerad av zilvereko 2019-09-15 kl. 20:17.
Citera
2019-09-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
OM gm fått blodstänk på exempelvis skor som kletat någon bit från BP. Men lika sannolikt är väl att GM tar av sig skorna direkt vid BP och bär dem i handen, eller drar någon påse över skorna som ligger och skräpar, som ett par galoscher.

Tog det fem dagar innan de tog dit hund när man konstaterade att hon var försvunnen redan morgonen efter?
Det är ju nästan så man kan börja undra om hon dejtat någon i polishuset, så hafsigt det verkar.

Nja, GM nynnade nog inte "Ta av dig skorna" vid tillfället; att gå/springa i strumplästen innebär om inte annat risk för att väcka viss uppmärksamhet samt även risk för tramp/rivskador som ger upphov till mer blodspår.

Vet inte alls när man först tog hund till FP (om man öht gjorde det?). Men alldeles säkert tog man inte dit hund innan LW hittades (som du verkar vara inne på?).
Citera
2019-09-15, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Förmodligen var det så att Len*a var en frisk fläkt och glad och vänlig mot alla, vare sig det var män eller kvinnor. Det kunde missuppfattas av de som trånade efter henne.

Dessa män måste ha haft förbannat tråkiga fruar....
Ett snäpp med Lenas fingrar, så väljer dom alla att skilja sig.
Lena levde loppan bland ett gäng torftiga män.

Det var nog tur att hon slutade jobba som Pastor.
Citera
2019-09-15, 19:59
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, han skyller konsekvent ifrån sig. Men hans uppgift som spaningsledare är just att samordna insatserna. Det var också han som beslutade att utredningsinsatserna skulle göra en paus.

Dalaan ringde dessutom ONYÅ upp polisen på torsdag? om sitt tidigare samtal, var på förhör söndag/måndag.

Nja, säger jag om Springares insatser.

Instämmer till fullo. Som han skyllde ifrån och till höger och till vänster som vore han en åskådare och inte spaningsedare. Vilken organisation kan han syfta på om det inte var hans dåliga organisering som sökte efter den kidnappad?

Vid sök av försvunnen person stämmer hans uppgiter om meter för meter med utgångspunkt från där den eftersökta senast befann sig.

Det blir missvisande då ärendet från första dagen omrubricerades till människorov då meter för meter insatsen inte tillämpas då det är onödigt att leta bland buskarna efter en person som kidnappats.

Med det uttalandet går det inte komma till annan slutsats att Springare som spaningsledare inte var den som ändrade rubriceringen så snabbt. Låter osannolikt.

Appropå hundar kanske han med en annan organisation menade Mats Ruplas hundenhet? Det blir också motsägelsefullt då Rupla var upprörd att han inte fick använda hundarna annat än till att söka efter pling-telefonen i vivallaskogen.

Minns inte exakt hur det sades men hundarna styrdes bort från närområdet där LW,s kropp fanns. Om jag inte minns fel så sa chefen för hundenheten Mats Rupla att kroppen sannolikt hittats om han fått söka med hundarna,.
Vilken org, kan Springare syfta på ?

Säger som Refaat el sayed: Här ligger nog en gravad hund.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-15 kl. 20:15.
Citera
2019-09-15, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
:-)
Ibland blir vackra glada kvinnor anklagade för att vara förföriska, vilket det inte gäller dem mer än andra kvinnor. Är en kvinna en slampa för att hon pratar med karlar, kanske är väldigt trevlig? (men man ser bara den trevlighet hon riktar mot MÄNNEN, men inte som kompis med kvinnor) - eller för att DESSA MÄN blir förälskade i HENNE? Ett mkt orättvist porträtt av en vacker kvinna. Så fort en sån går runt husknuten med en man så anses hon vara lättillgänglig sexuellt. Vad män får för fantasier av en sån kvinna ska väl nte behöva ligga henne till last? Eller är det burka och svart sopsäck som gäller?

Det synsättet främst från män kan jag tänka mig drabbade LW.

LW var väldigt vacker och troligen intensiv och glad till sin natur. Hade hon sett alldaglig ut men betett sig på det sätt som vissa påklistrar LW, så tror jag inte att hon hade dragit blickar till sig.

Har svårt att tro, som några i tråden insinuerar - att hon ska ha lovat guld och gröna skogar till en hel drös, även gifta män. i geoklubben eller nån annanstans.

Det är bara skvaller och elakt förtal av en skändligt mördad kvinna.

Håller med.
Citera
2019-09-15, 20:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Om du läser partiet under ditt fetade också så kan du råka springa på argumentet som mitt inlägg ville lägga in.

Men låt för all del inte mig hindra dig från att framföra dina åsikter.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-09-15 kl. 20:05.
Citera
2019-09-15, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Dessa män måste ha haft förbannat tråkiga fruar....
Ett snäpp med Lenas fingrar, så väljer dom alla att skilja sig.
Lena levde loppan bland ett gäng torftiga män.

Det var nog tur att hon slutade jobba som Pastor.

Ja det är bara att kolla på geocachbilder, det säger ju allt.
Övre medelålders män och kvinnor är inte så attraktiva
Citera
2019-09-15, 20:03
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nja, GM nynnade nog inte "Ta av dig skorna" vid tillfället; att gå/springa i strumplästen innebär om inte annat risk för att väcka viss uppmärksamhet samt även risk för tramp/rivskador som ger upphov till mer blodspår.

Vet inte alls när man först tog hund till FP (om man öht gjorde det?). Men alldeles säkert tog man inte dit hund innan LW hittades (som du verkar vara inne på?).

Möter man någon så är man ju sedd hursomhelst. Men möter han någon på natten med pannlampan så ser man väl inte om han är i strumplästen såvitt han inte ser ned i backen. Om det var LW som skrek så förutsätter jag att en GM borde ha lite bråttom iväg, platsen är ju ganska nära bebyggelse, någon kan höra och bli nyfiken.
Citera
2019-09-15, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Så JG raderade LW för att han var arg över att hon valde SD bakom hans rygg enligt dig?

JG slutade aldrig att drömma om LW, han blev helt förstörd när hon mördades.

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Sluta nu! Är det SD som är ett hjälplöst offer? Tänker han månne med könet? Tror inte att män i allmänhet är på det sättet, verkligen inte. De kan uppskatta en vacker kvinna men drivs inte mot henne som flugor till en sockerbit.

Men jag vet inte: kanske just du själv har problem att hålla könet i styr när du ser en vacker kvinna - och anklagar henne för dina egna lustar? Hahaha!

LW drev de flesta män i sin närhet till sig, genom att utnyttja sina företräden. Vältränad, snygg, intelligent, spännande och grabbig.
Hon umgicks inte med kvinnor, de såg igenom henne.
Citera
2019-09-15, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Visst. Du är konsekvent i att misstro utredningen i allmänhet och åklagaren ÅH i synnerhet samt
omåttligt förtjust i Peter Springare som framför kritik mot just rättsväsendet och polismyndigheten i synnerhet.

Du återupprepar det ständigt som ett mantra.

Men visst, ordet är fritt.
Citera
2019-09-15, 20:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Visst. Du är konsekvent i att misstro utredningen i allmänhet och åklagaren ÅH i synnerhet samt
omåttligt förtjust i Peter Springare som framför kritik mot just rättsväsendet och polismyndigheten i synnerhet.

Du återupprepar det ständigt som ett mantra.

Men visst, ordet är fritt.
Jag försvarar inte Peter Springare. Han kan säkert ha klantat sig rejält han också, jag tycker bara att det är orättvist att försöka göra honom till syndabock för hela spektaklet. Men man vill väl alltid ha någon att skylla på, oavsett om det gäller ett ouppklarat mord eller en dåligt skött polisutredning.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-15 kl. 20:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in