2019-09-16, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Förmodar du menar att polisen skulle åka/gå den lilla biten till SD för att rycka honom i örat eller på förhör mitt i natta?
Så går det inte till. Den utpekade våldsverkaren kan vad konstaplarna anbelangar sitta med en Ak 4 i knät och vänta på dom om dom inte kollar upp vad han (och LW) är för filurer innan ett ev, förhör.

Det är också så att det finns uppgifter om att SD var ovetande om anmälan en lång tid efter anmälan vill jag minnas. Kan vara en trådsanning iofs. Det kanske t.o.m är så att han fick han vetskap om anmälan först via delgivning?
Kanske av mig en förhoppning om att polisen tar en anmälan på allvar och kollade upp SD i vilket tillstånd har var. SD var lugn och polisen kunde åka vidare... SD var nog ingen polisen trodde ha ett vapen i sin ägo. Däremot kanske polisen hade vetskap om LW:s tidigare anmälan (och det gick ju bra den gången... )
Där och då var han inte MGM.

Ja vi vet inte när SD fick reda på att LW anmält honom... kanske var det vid delgivningen som HD också fick reda på vad som hänt (kanske tom SD kröp till korset och berättade om sin otrohet) .
Citera
2019-09-16, 10:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Polisanmälan är en offentlig handling men vad jag vet är det inte så att den publiceras någonstans.
Jag antar att för att få veta att en anmälan har skett så måste man aktivt själv fråga polisen om det finns någon anmälan.
Det hör knappast till någons rutiner att ringa till polisen och fråga om någon anmälan har gjorts.

Nej, men polisen vill nog gärna prata med hustrun till den anmälde eller andra vittnen.
På något sätt har deras relation kommit fram efter bilincidenten för det är eniga uppgifter i tråden om att det kom till HD och JG:s kännedom efter bilincidenten.

Har du andra uppgifter får du väl dela med dig.
Citera
2019-09-16, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet knappt själv vad jag menar.
Min tanke var snarast att det kan ha varit något som liknade de efterloggningar med Nordsjön som verkar konstruerade och även det man kan ana, att personer i hans omgivning har blivit serverade versioner som passar hans historia, och kanske de även fått agera efter det på hans uppdrag (obs spekulation).

Han skulle kunnat ha t ex i samband med anmälningarna konstruerat påhittade konversationer för att hans vänner ska förstå att L*ena trakasserar honom. Detta är inget jag menar ska ha hänt, men om han gjort några försök att fejka saker, så går det ju att spåra och visa sig just vara fejk.

Min poäng var väl i stort att det kommer säkert att finnas belägg för att L*ena har hotats, och att motsvarigheten till vad L*ena kan ha gjort inte uppväger det hon har utsatts för.

Naturligtvis kan man reagera starkt på att bli hotad, kränkt, förnedrad, misshandlad osv. Man kan om man är tillräckligt stark i den situationen bli arg, kanske själv reagera med aggressioner och bli hotfull.
Man har rätt att få freda sig och hjälper det inte att markera genom ord, då kanske man hotar med att avslöja allt för andra, vänner och bekanta, HD(?), spara konversationer, bilder på skador mm och skicka till betrodda och till sist återstår polisanmälan.

Ja geologgen går förstås att efterkonstruera..men tänker att eftersom alla kan läsa den så borde någon märka om det plötsligt har ändrats massor, men någon enstaka eller två som ändras, kanske ingen skulle märka något av?

Ja frågan är om hoten var pga svartsjuka eller för att dölja något LW drog fram i dagsljus?
Hota pga svartsjuka när man är gift känns ju jädra dumt enligt min logik, då hade det varit enkelt för LW att lyfta luren till HD och höra hur hon mår för att markera tänker jag, vad tror du?
Citera
2019-09-16, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Deras relation blev känt d.v.s. att de hade samlag och inte bara geocachade i all vänskaplighet.
Frågan om de hade en nära intim relation bör de frågat om, LW svarade nog sanningsenligt på den frågan. Hur nu HD kunde få vetskap undrar jag?
Citera
2019-09-16, 10:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Frågan om de hade en nära intim relation bör de frågat om, LW svarade nog sanningsenligt på den frågan. Hur nu HD kunde få vetskap undrar jag?

HD kanske tog in posten och såg brev från polisen. Hon ville säkert veta vad det handlade om. Kallelse till förhör kan väl skickas skriftligt?
Citera
2019-09-16, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Ja det är bara att kolla på geocachbilder, det säger ju allt.
Övre medelålders män och kvinnor är inte så attraktiva

Kollade "förbrytargalleriet", selfisarna i cachen lyssna till livet. Alla män ser ut som sälar, tjockast på mitten. LW kan ju inte ha varit attraherad av dom. Men som många kvinnor kände hon sig nog bekräftad när de gick om kring och dräglar efter henne. Man kan liksom ana motsvarande idealisering här i tråden, dräglandet fortsätter.
Nu är ju inte alla geocachare och andra figurer sälar, så det kan fanns andra som hon kan tänkas haft en intimare relation till. Kontentan är att antalet möjliga GM är större än man anar. Men jag tycker att moralens väktare ligger särskilt nära till hands. Naturligtvis passar det det alla andra MGM att paret D är starkast misstänkta. Värt att underblåsa.
Citera
2019-09-16, 10:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja. Jag har funderat (så jag nästan fått feber) kring HD:s eventuella inblandning. Just nu gissar jag att HD erbjöd sig att vakta LW:s bostad och barn för att få (den intet ont anande) LW att följa med SD ut i något ärende. Om så var fallet skulle HD ha kunnat öppna LW:s ytterdörr inifrån, smyga ut och lämna dörren på glänt efter sig.

Jag har också försökt att pussla in henne på olika sätt, men hoppas ännu på att hennes del är väldigt lite eller t om ingen alls.
Samtidigt är hon ju faktiskt misstänkt för mord, även om det är på den lägre graden. Och utredningen har pågått ett tag, så det borde finnas belägg för att hon är inblandad på något sätt.

En tanke jag har är att SD lurat in henne i något utan att hon från början anat vad resultatet kunde bli. Kanske han själv inte riktigt visste det?

En vild spekulation utifrån min ovilja att förstå att två föräldrar tillsammans planerar att döda sin granne och vän:

SD har ont blod av L*enas umgänge och stundande resa med BeholderX till Norge. Han har tidigare försökt förmå henne att inte åka, men utan resultat. Hon har tydligt visat att hon inte tänker avstå. Nu har SD försökt förmå LW att träffa honom, just i samma syfte; att få henne att avstå.

Nu vet SD att det är lönlöst att få henne att träffa henne, hon vägrar.
Kanske tar han vägen förbi HD. Henne som han har viglat upp mot LW genom att baktala henne och hetsa henne med att försöka uppvigla henne i bråk om loggarna som LW tagit bort?

Nu hittar han på en historia som heter duga, allt för att få hjälp av HD att få ut LW.

Men det som brister i denna spekulation är, hur i hela friden har HD hållit ihop under alla förhör?

Eller så är hon den drivande i hela historien, kallsinnig och hatisk.

Men det övergår mitt förstånd, två kallsinniga blånekande mördare.
Citera
2019-09-16, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
Antal sexuella möten var många och på olika platser. SD och LW hade varandra på livetrack så de kunde se när den andra var ute.
Om HD vetat om en bråkdel av det som de gjorde tillsammams skulle hon aldrig umgåtts ens en sekund med SD mer.

Du skrev inom ett av dina tidigare inlägg, att Lena Wesström var gränsande till en nymfoman, vilket jag i min tur å det kraftigaste opponerar mig emot. Tillika skrev du, att flera manspersoner kom och gick samtidigt.

Du måste sålunda och helt enkelt sagt ha känt Lena Wesström mycket väl för att kunna uttala dig om henne's dåvarande sexuella leverne som du gör och även tidigare har gjort inom dina skrivna inlägg.

Skulle du kunna förklara för mig hur du kan ha kännedom om, att Lena Wesström led av en hyper-sexuell störning ? ... det vill säga, nymfomani.

Du måste ju, på ett eller annat vis kunna förklara din egentliga kännedom om, att Lena Wesström i själva verket var en kvinnlig individ med stark stegrad könsdrift.

Jag har nu avslutningsvis två olika frågor att ställa till dig, vilka följande blir,

Finns det någon möjlighet inom din tankevärld att det var SD👤 som led av satyriásis, och helt enkelt sagt var skogs-bocken ?

Sedan hade du inom ett av dina tidigare skrivna inlägg skrivit att, flera manspersoner kom och gick samtidigt, det vill säga, till Lena Wesström, och då följer till detta sagda, fråga nummer två,

Om det nu i själva verket var så, att flera personer kunde komma och gå samtidigt, var du en av de personerna som då kom och gick samtidigt ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-16, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja. Jag har funderat (så jag nästan fått feber) kring HD:s eventuella inblandning. Just nu gissar jag att HD erbjöd sig att vakta LW:s bostad och barn för att få (den intet ont anande) LW att följa med SD ut i något ärende. Om så var fallet skulle HD ha kunnat öppna LW:s ytterdörr inifrån, smyga ut och lämna dörren på glänt efter sig.

Vilken vansinnig hypotes. Att sätta sig som barnvakt utan att barnen vet om det det är i princip hur riskfyllt som helst.
Citera
2019-09-16, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej, men polisen vill nog gärna prata med hustrun till den anmälde eller andra vittnen.
På något sätt har deras relation kommit fram efter bilincidenten för det är eniga uppgifter i tråden om att det kom till HD och JG:s kännedom efter bilincidenten.

Har du andra uppgifter får du väl dela med dig.

När LW gjort polisanmälan så skickar ju polisen ett brev till både LW samt till den bostad där SD bor.På kuvertet står Polisens logotype.HD borde ha uppmärksamma brevet och kollat vad det stod(om HD och Sd bodde på samma adress vid tillfället vill säga)..
Citera
2019-09-16, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ändå umgicks HD intensivt med SD efter att LW hade mördats.
Tror du att hon var rädd för honom?

Det går inte att förstå att hon också skulle ha haft tid med sina barn.
Hoppas hon passar på att umgås med dem nu innan hon (troligen) åker in i fängelse på livstid.

kort och koncist, insinuerar du nu igen ?

Varför skulle HD👤 sättas in på livstid ?
Citera
2019-09-16, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Vilken vansinnig hypotes. Att sätta sig som barnvakt utan att barnen vet om det det är i princip hur riskfyllt som helst.
(HD var med på det hela men troligtvis ej på plats.Hon kan ju ev. stått och lurpassat vid MP.Jag är säker på att paret gjort detta i samförstånd på något sätt.Troligtvis ville HD detta och gav SD ultimatum för att få komma tillbaka)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in