2019-09-14, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Hmm, fick för mig att davis cup skulle läggas ner och ersättas av den nya ATP Cup, har nog missförstått detta ?

jag har aldrig riktigt gillat dessa "lag" turneringar i en individuell sport ,allt känns så konstlat.

Håller med.

Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Det var för mig en riktig höjdpunkt "på den gamla goda tiden" SVT sände i 3 dagar och det var på den tiden när Sverige var en toppnation i tennis, det var oerhört spännande dagar

Håller visserligen med om detta också. Det är kul om man verkligen håller på ett lag/nation. Rent generellt så är det ett rätt tråkigt koncept dock.

Citat:
Just nu Finland - Österrike 2-2, Thiem förlorade idag med 6-3; 6-2, mot Emil Ruusuvori !!!!, det framgår inte om Thiem brytit båda benen eller bara ett

Han har varit galet dålig efter Roland Garros. Jag undrar varför, förra året gjorde han bra ifrån sig i Us Open.
Senast redigerad av terribilis 2019-09-14 kl. 23:33.
Citera
2019-09-14, 23:35
Medlem
Kim Clijsters har annonserat comeback nästa säsong. Vad tror vi om detta då?

Med tanke på hur medioker WTA-touren är så tror jag hon kan lyckas bra, bara hon är i bra fysisk form.
Citera
2019-09-15, 00:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Han har varit galet dålig efter Roland Garros. Jag undrar varför, förra året gjorde han bra ifrån sig i Us Open.

Du "missade" att han vann Kitzbühel.

Skriver "missade" med citationstecken, då man liksom inte bryr sig om nån jäkla 250-turnering på grus efter Wimbledon (du kanske bara sket i att nämna den). Men det gjorde Thiem (alltså brydde sig). Han till och med föll till marken i glädje efter vinsten, som om det betydde mer för honom än vinsten i Indian Wells.

Ok, kan förstå att han ville vinna en grusturnering på hemmaplan i Österrike. Men priset han troligen fick betala för det var att han var försvagad och uttröttad inför HC-swingen i Nordamerika, där det alltså gick åt pipsvängen.

En spelare av hans kaliber har fan inte råd att vara så dum när det gäller schemaläggningen. Var ju även med i 500-turneringen på grus i Hamburg veckan innan (också det efter WI), som Nadal skippar sedan flera år tillbaka (vad jag vet).

Medvedev ska spela i St. Petersburg nästa vecka, tror jag; egentligen lite väl intensivt spelschema också för honom, men han är ung och kände väl att han var tvungen att hedra hans anmälan då det dessutom är på hemmaplan.

(Eller ok: Thiem fick ju spö direkt i Wimbledon, så det är möjligt att han egentligen borde klara av att spela nån extraturnering som "the big 3" skippade. Antalet matcher blev väl typ lika för honom och dem ändå. Troligen färre spelade set än både Djokovic och Federer under den tidsrymden, tex. Men att hålla på att spela grus innan HC verkar åtminstone rätt tveksamt. Var också jetlaggad i Montreal.)
Senast redigerad av fryskyl 2019-09-15 kl. 00:09.
Citera
2019-09-15, 11:06
Medlem
Försöker förgäves få tag på Rebecca, om någon har förslag skicka pm
Citera
2019-09-15, 11:09
Medlem
Rebecca Peterson tog sin första WTA-titel hur lätt som helst. 6-2, 6-0 mot Rybakina i finalen. Noterbart då att motståndaren är högre rankad. Rebecca blir nästan topp-50 imorgon.

Citat:

Viaplay har sänt allt.
Citera
2019-09-15, 11:57
Medlem
Högstedt blir också kvar tillsvidare som tränare. Kul!
Citera
2019-09-15, 13:42
Medlem
ATP cup? Hade aldrig hört talas om den lagtävlingen innan den nämndes här i tråden. Davis Cup lever vidare, det är jag med på. Men jag trodde den turneringen skulle byta namn i samband med att nån fotbollsspelare köpt upp och gjort om turneringen. Det var ju braskande rubriker om det för nåt år sen eller två. ”Davis Cup såld, bla bla bla”.Aja, omgjord är den, men Davis Cup verkar den heta fortfarande. För bara ett par år sen diskuterades det om tennisåret verkligen hade plats för en lagtävling. Nu finns det två. Tennisåret hade även plats för Laver Cup.

ATP Cup då? Där länderna rankas efter vilken ranking deras bäst rankade spelare har. Tragiskt att titta i den rankinglistan. Vi är omsprungna sen länge av länder som Norge, Moldavien, Kazakstan och många andra.

Endast 40 länder rankas, Sverige är inte ett av dem. Undrar var Sverige skulle dyka upp? 75?
Senast redigerad av psonpson 2019-09-15 kl. 13:53.
Citera
2019-09-15, 14:16
Medlem
Citat:

Vad vill du henne? 😂 nej jag förstår du menar för att se matchen.
Kul hon kunde knipa den där titeln.
Citera
2019-09-15, 17:10
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Laver Cup känns mest som en uppvisningstävling som inte går att ta på särskilt stort allvar. ATP Cup låter som något liknande.
Citera
2019-09-15, 18:03
Medlem
ATP Cup låter ju spontant mer intressant än Hopman Cup (som den ersätter). Dock hade Hopman Cup den roliga detaljen att en del spelare verkade ta turneringen på blodigt allvar, medan andra inte gjorde det. Kul mix, när det gäller underhållning i alla fall.
Citera
2019-09-15, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Du "missade" att han vann Kitzbühel.

Skriver "missade" med citationstecken, då man liksom inte bryr sig om nån jäkla 250-turnering på grus efter Wimbledon (du kanske bara sket i att nämna den). Men det gjorde Thiem (alltså brydde sig). Han till och med föll till marken i glädje efter vinsten, som om det betydde mer för honom än vinsten i Indian Wells.

Ok, kan förstå att han ville vinna en grusturnering på hemmaplan i Österrike. Men priset han troligen fick betala för det var att han var försvagad och uttröttad inför HC-swingen i Nordamerika, där det alltså gick åt pipsvängen.

En spelare av hans kaliber har fan inte råd att vara så dum när det gäller schemaläggningen. Var ju även med i 500-turneringen på grus i Hamburg veckan innan (också det efter WI), som Nadal skippar sedan flera år tillbaka (vad jag vet).

Medvedev ska spela i St. Petersburg nästa vecka, tror jag; egentligen lite väl intensivt spelschema också för honom, men han är ung och kände väl att han var tvungen att hedra hans anmälan då det dessutom är på hemmaplan.

(Eller ok: Thiem fick ju spö direkt i Wimbledon, så det är möjligt att han egentligen borde klara av att spela nån extraturnering som "the big 3" skippade. Antalet matcher blev väl typ lika för honom och dem ändå. Troligen färre spelade set än både Djokovic och Federer under den tidsrymden, tex. Men att hålla på att spela grus innan HC verkar åtminstone rätt tveksamt. Var också jetlaggad i Montreal.)

Jo jag glömde den. Men det är grus, därför jag glömde den. Tänkte mest på hardcourt. På gräset förväntar jag mig inget av honom.
Citera
2019-09-15, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Laver Cup känns mest som en uppvisningstävling som inte går att ta på särskilt stort allvar. ATP Cup låter som något liknande.

Jag tycker faktiskt att den lite mer avslappnade attityden i Laver Cup är bra. Gillar faktiskt den turneringen. Man får se lite möten, speciellt i dubbel som man annars aldrig får se. Det är klart mycket roligare än någon sketen uppvisningsturnering. Jag tycker den har en bra balans, spelarna vill vinna men det är inte lika allvarligt som på ATP-touren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in