Citat:
Ursprungligen postat av
terribilis
Han har varit galet dålig efter Roland Garros. Jag undrar varför, förra året gjorde han bra ifrån sig i Us Open.
Du "missade" att han vann Kitzbühel.
Skriver "missade" med citationstecken, då man liksom inte bryr sig om nån jäkla 250-turnering på grus
efter Wimbledon (du kanske bara sket i att nämna den). Men det gjorde Thiem (alltså brydde sig).

Han till och med föll till marken i glädje efter vinsten, som om det betydde mer för honom än vinsten i Indian Wells.
Ok, kan förstå att han ville vinna en grusturnering på hemmaplan i Österrike. Men priset han troligen fick betala för det var att han var försvagad och uttröttad inför HC-swingen i Nordamerika, där det alltså gick åt pipsvängen.
En spelare av hans kaliber har fan inte råd att vara så dum när det gäller schemaläggningen. Var ju även med i 500-turneringen på grus i Hamburg veckan innan (också det efter WI), som Nadal skippar sedan flera år tillbaka (vad jag vet).
Medvedev ska spela i St. Petersburg nästa vecka, tror jag; egentligen lite väl intensivt spelschema också för honom, men han är ung och kände väl att han var tvungen att hedra hans anmälan då det dessutom är på hemmaplan.
(Eller ok: Thiem fick ju spö direkt i Wimbledon, så det är möjligt att han egentligen borde klara av att spela nån extraturnering som "the big 3" skippade. Antalet matcher blev väl typ lika för honom och dem ändå. Troligen färre spelade set än både Djokovic och Federer under den tidsrymden, tex. Men att hålla på att spela grus innan HC verkar åtminstone rätt tveksamt. Var också jetlaggad i Montreal.)