2019-11-02, 16:50
Medlem
Man delar alltså ut den största prissumman som någonsin har delats ut (om Svitolina vinner) inom tennisen, både herrar och damer inräknat. Över 40 mkr till henne om hon vinner finalen. Vad ska man säga om det egentligen? Jag tycker det känns helt sjukt, hur mycket publik drar denna turnering egentligen. Väldigt mycket kineser som slår på TV-apparaterna och datorerna för att se detta spektakel eller?

För mig känns detta helt absurt faktiskt, en ganska ointressant turnering. För mig så når damtennisen sin topp när det är GS-turneringar. Då kan jag titta, men annars så är det inte så intressant och det verkar ju de flesta tycka. De drar väl knappast till sig i närheten av samma publik i de andra turneringarna?
Citera
2019-11-02, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Tråkigt. Får hoppas att han är helt till slutspelet då i alla fall.

1040p skiljer Nadal och Djokovic nu.
640p kommer skilja ifall Djokovic slår Shapovalov i finalen imorgon.

Med 640p skillnad inför slutspelet måste Nadal vinna alla matcher i gruppspelet och ta sig till final för att säkert bli etta. I det läget kan inte Djokovic bli bäst trots han tar sig till final och slår Nadal. Men om Nadal förlorar en match i gruppspelet, och sen tar sig till final, samtidigt som Djokovic vinner alla matcher fram till finalen, då kommer allt hänga på vem som vinner finalen! Det vore spännande!

Edit:
Sen vet jag inte hur det är med Davis cup numera. Kan Nadal och Djokovic få ATP-poäng från singelmatchvinster? Tydligen spelas Davis cup veckan efter finalen:
https://www.daviscup.com/en/news/313266.aspx
Senast redigerad av suppose 2019-11-02 kl. 17:06.
Citera
2019-11-02, 17:05
Medlem
Ganska väntat att Nadal skulle vika ner sig, insåg säkert att kanadensaren skulle bli jobbig, bättre att spara sig inför kommande uppgifter
Citera
2019-11-02, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
1040p skiljer Nadal och Djokovic nu.
640p kommer skilja ifall Djokovic slår Shapovalov i finalen imorgon.

Med 640p skillnad inför slutspelet måste Nadal vinna alla matcher i gruppspelet och ta sig till final för att säkert bli etta. I det läget kan inte Djokovic bli bäst trots han tar sig till final och slår Nadal. Men om Nadal förlorar en match i gruppspelet, och sen tar sig till final, samtidigt som Djokovic vinner alla matcher fram till finalen, då kommer allt hänga på vem som vinner finalen! Det vore spännande!

Edit:
Sen vet jag inte hur det är med Davis cup numera. Kan Nadal och Djokovic få ATP-poäng från singelmatchvinster? Tydligen spelas Davis cup veckan efter finalen:
https://www.daviscup.com/en/news/313266.aspx

Tror att DC räknas in efter, alltså de delar ut priset som världsetta (ja man får den utmärkelsen) i slutspelet. Tror det är så i alla fall.

Känns ju som att det beror mycket på vilken grupp Federer hamnar i. Hamnar han i Nadals grupp så blir nog Djokovic favorit att bli etta. Men han ska ju vinna Paris nu också. Men det borde han göra.
Citera
2019-11-02, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Paris Indoors är en helt grym turnering. Fattar inte varför folk klagar på den. I mitt tycke en av de bästa turneringarna och i särklass den bästa innomhusturneringen.

Instämmer helt och hållet, fantastisk turnering.
Citera
2019-11-02, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Instämmer helt och hållet, fantastisk turnering.

Ja i år har det varit massor med bra matcher.
Citera
2019-11-02, 17:29
Medlem
Det är rätt sjukt ändå att det är mer troligt att Nadal är MER trolig att dra sig ur en turnering på hösten än att fullfölja, och samtidigt har han varit i toppen så pass länge. Fan vet var han hade varit om skadorna inte fanns.
Citera
2019-11-02, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Ja i år har det varit massor med bra matcher.

Det är nästan alltid bra matcher i den turneringen. Dessutom en bra stämning och atmosfär i arenan.
Citera
2019-11-02, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shreksmorsa
Det är rätt sjukt ändå att det är mer troligt att Nadal är MER trolig att dra sig ur en turnering på hösten än att fullfölja, och samtidigt har han varit i toppen så pass länge. Fan vet var han hade varit om skadorna inte fanns.

Skador är att räkna med om man har en sådan spelstil som han har. Det har knappast funnits någon mer fysisk spelare inom tennisen.
Citera
2019-11-02, 22:18
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Ganska väntat att Nadal skulle vika ner sig, insåg säkert att kanadensaren skulle bli jobbig, bättre att spara sig inför kommande uppgifter

Tror de med, såg på instagram, han skrev han kommer lägga allt krut på London det är viktigast, han har nog räknat lite på poängen.
Citera
2019-11-02, 22:34
Medlem
Micke möter Humbert första matchen i next gen.
Citera
2019-11-03, 12:01
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Micke möter Humbert första matchen i next gen.

.....och Shapovalov drar sig ur Next Gen.

Shapovalov lämnar återbud och in kommer istället spanjoren Alejandro Davidovich Fokina.

Vilka tar sig vidare från grupperna?

Jag säger....

Grupp A:

Alex De Miñaur
Casper Ruud
Miomir Kecmanovic
Alejandro Davidovich

Grupp B:

Frances Tiafoe
Ugo Humbert
Mikael Ymer
Jannik Sinner
Senast redigerad av Reggie Hamond 2019-11-03 kl. 12:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in