2019-09-13, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Beklämmande och beklagligt, kungliga närmast folktomt under DC-match, det var mycket bättre förr
Finns det inga tennisintresserade i vår huvudstad längre?

En DC-match mot Israel som betyder knappt något alls, är något i mängden bland mycket annat en fredagskväll i Sthlm. Mycket märkligt att man inte lägger det nånstans ute i landet. Läste att Uppsala bl.a. var intresserade, det tror jag hade varit mycket bättre.

Stark seger av Eriksson får man ändå säga. Han har några fina månader bakom sig, man måste respektera att han hänger i och är bättre än någonsin.
Citera
2019-09-13, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
En DC-match mot Israel som betyder knappt något alls, är något i mängden bland mycket annat en fredagskväll i Sthlm. Mycket märkligt att man inte lägger det nånstans ute i landet. Läste att Uppsala bl.a. var intresserade, det tror jag hade varit mycket bättre.

Stark seger av Eriksson får man ändå säga. Han har några fina månader bakom sig, man måste respektera att han hänger i och är bättre än någonsin.

Betyder inget alls vet jag inte om jag håller med om.
Sverige måste ju försöka ta sig tillbaka på tenniskartan.
Citera
2019-09-13, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Betyder inget alls vet jag inte om jag håller med om.
Sverige måste ju försöka ta sig tillbaka på tenniskartan.

Det är nog rätt svårt att sälja in ett kval till ett kval för gemene normalintresserad. Då måste man göra det till något lite mer, och det kan man eventuellt göra på ett mindre ställe.
Citera
2019-09-13, 23:56
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shreksmorsa
Dyra biljetter?

Citat:
Spelar roll?

Märklig fråga. Nu vet jag inte hur mycket biljetterna kostar men priset har i högsta grad betydelse om man vill dra folk till en Davis Cup-match i den lägre nivån.
Citera
2019-09-14, 00:21
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Märklig fråga. Nu vet jag inte hur mycket biljetterna kostar men priset har i högsta grad betydelse om man vill dra folk till en Davis Cup-match i den lägre nivån.
Tydligen kostar sittplatserna 150-250 beroende på stolens komfort. Så nej, de har inte prisat ut publiken. Tror mer på usel marknadsföring runt hela tennisen i Sverige, och att det var David cup i helgen vet nog fortfarande endast de närmast berörda, trots att halva evenemanget redan är avklarat.
Citera
2019-09-14, 11:52
Medlem
Säkra 6-3, 6-1 för Peterson i semin. Första finalen i karriären. Möter Peng eller Rybakina där.
Citera
2019-09-14, 14:06
Medlem
Biljettpriserna var det sista man tänkte på när man drog runt i Sverige på DC-matcher, allt uppifrån Luleå till Gbg och Malmö, hotell och reskostnader var de stora utgifterna
Sverige spelade då i en helt annan division om man ska var helt ärlig
Citera
2019-09-14, 14:37
Medlem
Robban borde väl ha platsat kan man tycka?
Citera
2019-09-14, 17:21
Medlem
Just nu Finland - Österrike 2-2, Thiem förlorade idag med 6-3; 6-2, mot Emil Ruusuvori !!!!, det framgår inte om Thiem brytit båda benen eller bara ett
Citera
2019-09-14, 18:03
Medlem
Citat:
Just nu Finland - Österrike 2-2, Thiem förlorade idag med 6-3; 6-2, mot Emil Ruusuvori !!!!, det framgår inte om Thiem brytit båda benen eller bara ett

Ruusuvori går ju riktigt bra nu.
Vunnit ett par challengers den här säsongen , den unga finnen.
Citera
2019-09-14, 18:23
Medlem
Hmm, fick för mig att davis cup skulle läggas ner och ersättas av den nya ATP Cup, har nog missförstått detta ?

jag har aldrig riktigt gillat dessa "lag" turneringar i en individuell sport ,allt känns så konstlat.
Citera
2019-09-14, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Hmm, fick för mig att davis cup skulle läggas ner och ersättas av den nya ATP Cup, har nog missförstått detta ?

jag har aldrig riktigt gillat dessa "lag" turneringar i en individuell sport ,allt känns så konstlat.
Det var för mig en riktig höjdpunkt "på den gamla goda tiden" SVT sände i 3 dagar och det var på den tiden när Sverige var en toppnation i tennis, det var oerhört spännande dagar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in